Bombasztikusat nőtt tavaly a Huawei fogyasztói üzletága
A GfK Piackutató Intézet felmérését idézve Seth Wang elmondta, hogy a Huawei piaci részesedése is jelentősen nőtt tavaly a magyarországi fogyasztói piacon: darabszámban elérte a 7 százalékot, szemben a 2014-es 4,4 százalékkal. "2015 decemberében már minden tizedik Magyarországon eladott okostelefon Huawei termék volt" - tette hozzá.
"A Huawei folytatja közép- és felsőkategóriás termékekre fókuszáló stratégiáját 2016-ban is" - jelentette be az üzletág igazgatója, hangsúlyozva, hogy ezzel összhangban a Huawei Magyarország célja, hogy továbbra is a hazai okostelefon piac meghatározó szereplője legyen és megduplázza piaci részesedését a következő évben.
A cég, amely tavaly ünnepelte magyarországi jelenlétének tizedik évfordulóját, mostanra közvetve több mint 2500 munkavállalót foglalkoztat Magyarországon és közel 600 beszállítóval áll kapcsolatban.
A vállalat eddig 200 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fordított magyarországi beruházásokra, ezzel a második legnagyobb kínai befektetőnek számít az országban. Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat 2015-ös adatai szerint a Huawei fogyasztói üzletága 7,4 százalékos világpiaci részesedéssel a harmadik legnagyobb volt az okostelefon gyártók rangsorában.
Eladásait tavaly a világpiacon 44,3 százalékkal növelte a kínai vállalat és ezzel negyedikként csatlakozhatott az évi 100 milliónál több mobiltelefont értékesítő gyártók exkluzív klubjába, a Nokia, az Apple és a Samsung mellé.