20%-ot szépített a Média Markt
Kiemelte: ez a növekedés, amelyben 22 áruházuk, valamint a holding online értékesítése is benne van, kétszer akkora, mint amennyivel a kiskereskedelmi szektoron belül a belföldi műszaki cikkek forgalma bővült. Az ügyvezető kitért arra, hogy az online kereskedelem forgalma ugyanakkor megduplázódott a Media Marktnál 2015-ben, miközben Magyarországon az online kereskedelem 20 százalékkal bővült az előző évhez képest.
Arról nem közölt adatot, hogy az online szegmens mekkora részarányt képvisel cége forgalmában. Német Csongor a magyarországi Media Markt sikerét a többcsatornás értékesítésben látta. Az MTI kérdésére válaszolva közölte: az idén a múlt évinél kisebb, de még így is kétszámjegyű forgalomnövekedésre számít. A sajtótájékoztatót a Media Markt budapesti áruházában frissen megnyitott Nescafé Dolce Gusto kávézóban tartották.
Jean Grunenwald, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a két cég közötti együttműködés keretében a régióban elsőként a Westend üzletközpontban létesítettek kávézót. Ismertetése szerint 2009-es indulása óta a Nestlé Dolce Gusto üzletága Magyarországon kétszámjegyű növekedést produkált évről évre. Jelenleg ez a márka a kapszulás kávé üzletágban piacvezető, 65 százalékos piaci részesedéssel. Magyarországon ugyanakkor a kapszulás kávégépek elterjedtsége még mindig kisebb, mint a legtöbb európai országban - tette hozzá az ügyvezető igazgató.