Hírek > Varga: a kormány célja, hogy Magyarország a régió logisztikai központja legyen >

Varga: a kormány célja, hogy Magyarország a régió logisztikai központja legyen

2016.03.12 00:24
A kormány célja, hogy Magyarország, kihasználva földrajzi elhelyezkedését, az Európa nyugati és keleti részét összekötő szerepét, a régió logisztikai szolgáltató központjává váljon - jelentette ki Varga Mihály pénteken Ecseren, a Karzol Logisztikai Központ ünnepélyes alapkőletételekor.

A nemzetgazdasági miniszter kiemelte: komoly fejlődési lehetőségek rejlenek az ágazatban, a logisztika Magyarország versenyképességének javításában is kulcsfontosságú tényező, sőt az egyik legígéretesebb kitörési pont. Hangsúlyozta: az ágazat által nyújtott szolgáltatások színvonala, elérhetősége döntő jelentőségű a gazdaság dinamizálása és a foglalkoztatási lehetőségek bővülése szempontjából is. Emlékeztetett rá: a logisztikában rejlő lehetőségek kiaknázása érdekében a kormány konkrét javaslatokból álló határozatcsomagot fogadott el.

 

A miniszter a Karzol-Trans Kft. 1,6 milliárd forintos új ecseri beruházásáról szólva úgy fogalmazott, hogy az bővíti a magyar logisztikai ágazat lehetőségeit, és a magyar vállalat olyan területen hajt végre fejlesztést, ahol jók a kilátások, továbbá részt vesz a munkavállalók képzésében és hosszú távra teremt új munkahelyeket. Varga Mihály szerint a logisztikai ágazat jelentőségét jelzi, hogy nagyvállalatok csakúgy, mint kis- és középvállalkozások nagy számban valósítanak meg logisztikai fejlesztéseket, a szektor hozzájárulása a magyar bruttó hazai termékhez 6,3 százalék. Ugyanakkor a fejlett ipari országokban ez az arány eléri a 10-12 százalékot, vagyis van még fejlődési lehetőség ebben az ágazatban - tette hozzá.

 

A tárcavezető kifejtette: az áruszállítási teljesítmény 2012 óta folyamatosan emelkedik, a magyar vállalkozások nemzetközi fuvarozási teljesítménye pedig az elmúlt tíz évben több mint két és félszeresére növekedett. Magyarországon 11 700 közúti fuvarozási vállalkozás működik, amelyek 62 720 járművet, főként teherautót és nyergesvontatót üzemeltetnek. A közúti közlekedési szolgáltatási szektor foglalkoztatja a magyarországi munkavállalók 3,5 százalékát és hozzávetőleg 500 milliárd forintos éves adóbefizetéseivel az államháztartás bevételének 5 százalékát biztosítja. Varga Mihály kitért arra is, hogy a kormány javítani kívánja a magyar fuvarozók nemzetközi versenyképességét, a szakképzettség megszerzésének támogatásával csökkenteni szeretné a területen meglévő munkaerőhiányt, mérsékelni kívánja az adminisztratív terheket és hangsúlyt helyez az infrastrukturális fejlesztésekre.

 

Megjegyezte azt is, hogy ezt a területet is érinti a szakképzett munkaerő hiánya, ezért is indította el tavaly a kormány a hivatásos gépjárművezetői képzési programot, aminek keretében már több százan kezdték el a tanfolyamokat, s több mint 60 munkáltatóval kötöttek együttműködési megállapodást. Kiemelte: a kamionos képzés mellett idén már az autóbusz-vezetői képzések is elindulnak. Joós Zoltán, a nemzetközi fuvarozási vállalat ügyvezetője, egyben egyik tulajdonosa kiemelte, hogy az új telephely és logisztikai központ minden szempontból megfelel a 21. századi igényeknek. A fejlesztéssel a cég a várakozások szerint két év alatt megduplázza a 2015-ben elért 3 milliárd forintos árbevételét, és 110 új munkahellyel bővülve 250 fölé emeli a foglalkoztatottainak számát.

 

A vezető fontosnak nevezte, hogy a telephely közel fekszik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez, az M0-ás autóúthoz, illetve korábbi, monori telephelyükhöz is, melyen továbbra is végzik a járműpark szervizelését. A szállítmányozás mellett raktározási profillal bővülő cég több ütemben megvalósuló fejlesztését bemutatva az ügyvezető elmondta, hogy 5 ezer négyzetméteres raktárbázis jön létre, korszerű töltőállomás épül, kulturált pihenőhely várja majd a munkatársakat, és őrzött parkolót is kialakítanak. Hozzátette, hogy egy 400 négyzetméteres oktatási központ is létesül. Joós Zoltán elmondta azt is, hogy az 1,6 milliárd forintos beruházáshoz közel 700 millió forint hitelt vettek igénybe a növekedési hitelprogram keretében. Az eseményen írták alá ünnepélyesen azt a szerződést is, amelynek értelmében 2,2 milliárd forint értékben szállít 100 nyergesvontatót a cégnek a Renault Trucks Magyarország.

Haszonjárművek csak a Ford Petrányitól! A 2,5%-os kamattal, ez sokkal könnyebb, mint hinné!

És erről mit gondolsz?
A szerkesztőség ezúton kijelenti, hogy a hozzászólások tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállal. A hozzászólások mindenkor a szerzőik véleményét tükrözik, amikkel a honlap szerkesztősége nem feltétlenül ért egyet. A hozzászólások tartalmáért azok írója felel. A szerkesztőség fenntartja magának a mindenkori jogot arra, hogy saját megítélése szerint, részben vagy egészben töröljön, illetve ne töröljön hozzászólásokat vagy regisztrált felhasználókat. A szerkesztőség ezen döntéseit nem köteles indokolni.

Kapcsolódó hírek

Legfrissebb fórum témák

Ennyit keresnek az egészségügyisek ( hozzászólás, 2016-06-28 18:10)
Nem lennének jók a magyar buszok? ( hozzászólás, 2016-06-28 10:42)
Donald Trump örül a brit kilépésnek ( hozzászólás, 2016-06-28 10:42)