Várakozáson felüli eredmény a Groupama Biztosítónál
A Groupama Biztosító 93,43 milliárd forintos díjbevételén belül az életbiztosításokból származó díjbevételek 43,42 milliárd forintot tettek ki. A nem-életbiztosítási üzletág teljes díjbevétele 50,01 milliárd forint volt. A társaság díjbevétele legnagyobb mértékben a gépjármű biztosítások piacán növekedett: a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások díjbevétele 33%-kal, a casco biztosításoké pedig 21,2%-kal nőtt az előző időszakhoz képest.
A Groupama Biztosító az előző év 5,33 milliárd forintos eredményével szemben 2015-ben 6,34 milliárd forint adózás előtti eredményt ért el. Az adófizetési kötelezettséget figyelembe véve az adózott eredmény összege 5,17 milliárd forint.
A társaság vagyoni helyzete továbbra is erős, a saját vagyon nagysága az előző évihez képest 0,04%-kal növekedve 27,95 milliárd forint. A társaság a törvényben előírt szolvencia szinthez képest +66,9%-os többlettel rendelkezik.
2015-ben kívül-belül megújult a biztosító
A 2015-ös év kiemelt jelentőségű volt a társaság életében: Magyarország harmadik legnagyobb biztosítótársasága kívül-belül megújult.
A megújulás egyik legfontosabb elemeként a társaság 2015. július 1-jétől új, egyszerűbb néven működik tovább. Nevének egyszerűsítésével párhuzamosan a Groupama Biztosító új székházba költözött. Nem csak a különböző szervezetek egy helyre való költözése célozta azonban a hatékonyság növelését, a Groupama Biztosító értékesítési hálózatának és központjának átszervezése is ezt a célt valósította meg 2015-ben. A társaság fontos lépéseket tett ezen kívül az új értékesítési folyamatok és a multicsatornás ügyfélkiszolgálás bevezetése terén is, valamint folytatta hároméves felkészülését a 2016. január 1-jén életbe lépett Solvencia II. szabályozásra való megfelelésre.
„Egyszerűsödött márkanevünk, frissítettük vizuális megjelenésünket, új székházba költöztünk, de a legfontosabb változást talán az új szlogenünk bevezetése jelenti. Bizalomból biztonság – ez a két szó szimbolizálja törekvéseinket. Biztosítótársaságunk minden erőfeszítése arra irányul, hogy magasabb színvonalú, testreszabottabb szolgáltatásokat nyújthassunk közel 1,3 millió ügyfelünknek. Az ügyfelek jobb kiszolgálását teszik lehetővé új fejlesztéseink is, melyek az ügyfélkiszolgálás hatékonyságát növelik” – emelte ki Yann Ménétrier, a Groupama Biztosító vezérigazgatója.
„2016. évi célunk egybecseng stratégiánkkal: ügyfél-elégedettség és eredményesség további javítása. Bízunk ezért abban, hogy a gazdasági növekedés az idei évben is folytatódik, és tovább erősödik a befektetői bizalom. Társaságunk idén is kiemelt hangsúlyt fektet az ügyfelei és partnerei számára nyújtott személyre szabott kiszolgálás további javítására, valamint online szolgáltatásainak és üzletkötői hálózatának fejlesztésére” – mondta el az idei év terveivel kapcsolatban Yann Ménétrier.