Világszinten 10%-kal nőtt a LEGO Csoport forgalma 2016 első félévében
A forgalomnövekedés a jól bevált termékcsoportok, például a LEGO® City és a LEGO NINJAGO területén történt újításoknak, valamint a vadonatúj LEGO NEXO KNIGHTS témának köszönhető. A régiókat tekintve Európában és Ázsiában nőtt a legnagyobb mértékben a forgalom: mindkét régió két számjegyű növekedést mutatott. Az amerikai régió forgalma ugyanakkor változatlan volt az előző év azonos időszakához képest.
A 2016. évi időközi eredmény főbb pénzügyi adatai:
-A bevétel 2016 első félévében 10%-kal nőtt a múlt év azonos időszakához képest helyi pénznemben számolva (azaz az átváltási arányok hatását kizárva).
-2016 első félévének bevétele dán koronában számolva 11 százalékkal, 15 milliárd 692 millió dán koronára növekedett, szemben a múlt év azonos időszakára vonatkozó 14 milliárd 142 millió dán koronával.
-Az üzleti eredmény (az adózás, kamatfizetés és rendkívüli tételek előtti nyereség) 2016 első félévére vonatkozóan 4 millió 655 ezer dán korona volt, szemben a 2015 első félévében elért 4 millió 607 ezer dán koronával, ami 1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
-A nettó nyereség 2016 első félévében 3 millió 489 ezer dán korona volt, szemben a 2015 első félévi 3 millió 553 ezer dán koronával.
-A működési cash flow 3 milliárd 947 millió dán korona volt, szemben a 2015 első félévében elért 4 milliárd 349 millió dán koronával.
A pénzügyi eredmények kapcsán Jørgen Vig Knudstorp, a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója a következőket mondta:
„Célunk, hogy szerte a világon még sokkal több gyerek részese lehessen a LEGO játék által nyújtott élvezetnek és alkotói élménynek. Emellett mindannyiunk számára felemelő érzés látni, hogy a világ minden táján mennyire szeretik és nagy becsben tartják a gyerekek a termékeinket. A több mint egy évtizede tartó két számjegyű éves növekedés világszerte több mint 18 000 kolléga kemény munkájának köszönhető, és jól mutatja a LEGO játékban rejlő kifogyhatatlan lehetőségeket.”
Elégedettségre okot adó forgalomnövekedés
2016 első felében a LEGO Csoport Európában és Ázsiában két számjegyű növekedést könyvelhetett el, Amerikában pedig az előző évihez képest változatlan volt a forgalom.
„Különösen nagy dolog, hogy a legrégebben működő értékesítési területünkön, Európában is folytatódott az intenzív növekedés. Elégedettséggel tölt el bennünket az Ázsiában tapasztalt magas növekedési ráta is, hiszen ebben a régióban jelentős beruházásokat végzünk a kapacitásbővítés és a készségfejlesztés területén. El kell ismernünk, hogy az Egyesült Államokban hiányoztak a hasonló mértékű növekedéshez szükséges kezdeményezések és támogatási lépések. Ennek tükrében – szoros együttműködésben a vevőkkel – felpörgettük az amerikai piacon működő kezdeményezéseinket, hogy új lendületet kapjon a terület“ – mondta John Goodwin Executive Vice President és Chief Financial Officer.
A LEGO City, LEGO Creator, LEGO Technic, LEGO NINJAGO és LEGO Star Wars™ termékcsoport világszinten nagyon jó eredményt ért el az első hat hónapban. Továbbá az év elején bevezetett új téma, a LEGO NEXO KNIGHTS pályája is jól indult.
„A LEGO kockák és a LEGO építőrendszer végtelen sok lehetőséget kínál a nagyszerű, kreatív játékhoz. LEGO NEXO KNIGHTS néven bevezetett témánkkal az építőkészleteken, digitális játékokon és magával ragadó történeteken keresztül új szintre emeltük a kézzel fogható és a digitális játék összekapcsolását” – fejtette ki John Goodwin.
Jövőbe mutató jelentős beruházások a kapacitások bővítésébe és a készségfejlesztésbe
A LEGO Csoport 2016 első felében tovább folytatta kiterjedt világszintű beruházási programját. A kínai Jiaxingban új gyár kezdte meg a LEGO elemek gyártását, amelynek építése 2017-ben tovább folytatódik. A mexikói Monterreyben működő gyárban jelentős bővítés kezdődött meg, amelynek során nő a fröccsöntő-, feldolgozó- és raktározási kapacitás, és az új létesítmény a jövőben potenciálisan megduplázza a kapacitását. Emellett 2016 első felében megkezdték a tereprendezési munkákat a LEGO Csoport magyarországi, Nyíregyházán működő gyárának bővítéséhez, amellyel a gyár megduplázhatja a kapacitását.
A vállalat jelentős növekedését az alkalmazottak számának alakulása is tükrözi. A LEGO Csoport 2016 első felében több mint 3500 új munkatársat vett fel a folyamatos bővülés és a globalizáció támogatására, ami 24 százalékkal haladja meg 2015 azonos időszakát. Ezzel a LEGO Csoport jelenleg már 18 500 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.
„A számos új alkalmazott felvételének nemcsak a kapacitás növelése a célja, hanem a rendelkezésre álló készségek bővítése is annak érdekében, hogy vállalatunk képes legyen megfelelni a vevők jövőbeni igényeinek és az előttünk álló piaci trendeknek.
Az emberi erőforrásba és infrastruktúrába történő beruházások egyértelműen hatással vannak a vállalati nyereség rövid távú növekedésére. De a hosszú távú tervünkben is szerepelnek, mert hozzájárulnak, hogy a jövőben folyamatosan tovább fejleszthessük és még több gyerekhez, a világ még több szegletébe eljuttathassuk a szórakoztató, kiváló minőségű és kreatív játékélményt” – mondta John Goodwin.
A felelősségvállalás folyamatos fejlesztése
A LEGO Csoport arra törekszik, hogy pozitív hatással legyen bolygónkra. A LEGO Csoport nagyszámú felelősségvállalási kezdeményezése között szerepel az a cél is, hogy globális energiafogyasztását megújuló energiaforrásokkal ellensúlyozza, ami csak egy a vállalat energiahatékonyságának folyamatos javítását célzó számos eszköz közül.
„Ami konkrétan az energiahatékonyságot illeti, a 2013-2016 közötti időszakra – a Természetvédelmi Világalap (WWF) klímavédelmi programjához csatlakozva – az energiahatékonyság 10%-os növekedését tűztük ki célul. Nagy örömünkre szolgál, hogy a célértéket meghaladva, összesítve 16%-os növekedést értünk el az energiahatékonyság terén” – mondta John Goodwin.
A LEGO Csoport célkitűzése, hogy 2020-ra teljes energiafogyasztását ellensúlyozza megújuló energiával. Ennek fontos lépése az Egyesült Királyság tengerpartjánál létesített Burbo Bank Extension elnevezésű offshore szélfarmba történő beruházás, amelyet 2016 áprilisában jelentett be a vállalat. A beruházást a LEGO Csoport anyavállalata, a KIRKBI A/S a DONG Energy-vel és a PKA-val közösen valósította meg. A farm több mint 230 000 háztartás éves áramfogyasztásának széndioxid-mentes energia-egyenértékét lesz képes előállítani. A tervek szerint a szélfarm 2017 első felében készül el.
A LEGO Csoport 2016 első felében tovább folytatta a 2015-ben meghirdetett Sustainable Materials Centre felállítását. A kutatóközpont azért jön létre, hogy a LEGO Csoport teljesíthesse célkitűzését, amely szerint 2030-ra a LEGO termékek gyártása során – beleértve a csomagolást – kizárólag fenntartható nyersanyagokat használ. Ebben az izgalmas kihívásban várhatóan 100 alkalmazott vesz majd részt, közülük körülbelül 70 már a projekten dolgozik, a Sustainable Materials Centre tevékenységének helyet adó épületet pedig most tervezik.
„A LEGO Csoport beruházása egy ilyen ambiciózus felelősségvállalási programba abból a vállalat szerves részét képező, hosszú távú törekvéséből adódik, hogy egyre inkább a környezeti hatásokat figyelembe véve végezzük a tevékenységünket.
Az erre irányuló erőfeszítések széles skálájára összpontosítunk, amelyek közül az energiahatékonyság és a megújuló energiába történő beruházás alapvető fontosságú. Egy másik sarokkő a fenntartható anyagok kutatása, amelyen az elkövetkező években is elszántan dolgozunk tovább” – jelentette ki John Goodwin.