A kudarctól való félelem leküzdése az európai vállalkozóknál
⦁ Európában a vállalkozni szándékozó felnőttek 39,1%-át rettenti el a kudarctól való félelem attól, hogy valamibe belefogjon.
⦁ FACE Entrepreneurship egy multimédiás kampány, amelyet az EB finanszíroz azzal a céllal, hogy elterjessze az ICT-t a vállalkozásokban, hogy ezáltal megváltoztassa a kudarccal kapcsolatos képzeteket.
⦁ A játékossá tétel dinamikáját felhasználva a FACE Entrepreneurship az előnyök széles skáláját ajánlja, illetve díjazza is a részt vevőket.
Az érzékelhető képességek vagy lehetőségek ahhoz, hogy vállalkozást lehessen indítani, minden más kontinensnél jóval alacsonyabbak Európában “Global Entrepreneurship Monitor Report”. Sőt, Európában a vállalkozni szándékozó felnőttek 39,1%-jelentette ki, hogy a kudarctól való félelem elrettenti attól, hogy valamilyen vállalkozásba belevágjon.
A kudarctól való félelem az egyik legfőbb oka annak, hogy számos ötlet még nem valósult meg Európában. Ezért vált fontossá, hogy a vállalkozásokat úgy segítsék, hogy célba vesznek olyan lényegi szempontokkal, mint a kockázattal szembeni averzió, a kitartás vagy a kudarc jelenlegi felfogása.
Ennek érdekében született meg a “FACE (Failure Aversion Change in Europe - A kockázattal szembeni averzió megváltoztatása Európában) Entrepreneurship”.
Mi is a FACE Entrepreneurship?
A “FACE (Failure Aversion Change in Europe) Entrepreneurship” egy digitális és multimédiás kampány, amelyet a spanyol kommunikációs vállalat, a Secuoya Csoport irányít, és amelyet az Európai Bizottság finanszíroz annak érdekében, hogy elterjessze az ICT-t a vállalkozásokban és hogy a kudarc jelenlegi felfogását megkérdőjelezze.
A projekt eleje az ún. Delphi study volt, melyet Dr. Jan Brinckmann és más szakértők vezettek, és melynek során a vállalkozóknak azokat a leggyakoribb félelmeit sikerült beazonosítani, amelyet az induláskor éreznek. Arra jutottak, hogy a „kudarctól való félelem olyan velejáró aspektusa a kezdésnek, amelyet be kell ismerni és el kell fogadni, hiszen lehet néhány pozitív hozadéka is”, valamint a kudarc fogalmát úgy kell felfogni, mint azt a szükséges és pozitív eseményt, amely segíti a vállalkozót a tanulásban és hogy erősebb és jobb lehessen.
A legfőbb félelmek, amelyeket a szakértők megállapítottak a pénzügyi félelmek, a karrierrel kapcsolatos félelmek, a társadalmi félelmek, az önértékelési félelmek és az az érzés, hogy minden, köztük a személyes szabadság is elveszhet.
FACE Entrepreneurship, a digitális platformot a játékosság dinamikájára alapozták, így az anyagot dobozokban forgalmazzák, ami az „út a vállalkozáshoz” szimbóluma, és amely úton minden vállalkozónak végig kell járnia, ha ötletét piacképes termékké vagy szolgáltatássá akarja lefordítani.
Minden egyes kocka a dobozban olyan helyzetet tartalmaz, amellyel egy vállalkozónak szembe kell néznie és különféle audiovizuális tartalmat és gyakorlatokat tartalmaz, amelyben részt kell venni. És hála a játékosságának, a résztvevők különböző díjakat nyerhetnek, mint például belépőket vagy utazást rendezvényekre, egy vezetett látogatást egy immáron konszolidált start-up cégnél vagy személyre szóló tréninget mentorokkal vagy befektetőkkel.