Hírek > Egyre többször távozik a pénzünk mobilon keresztül >

Egyre többször távozik a pénzünk mobilon keresztül

2016.10.17 12:00
A Visa 2016-os Digitalis Fizetések tanulmánya szerint, az elmúlt évben megháromszorozódott azoknak a száma, akik gyakran fizetnek mobil eszközükkel, legyen szó akár okostelefonról, tabletről vagy viselhető eszközökről. A kutatás keretében megkérdezett fogyasztók 54 százaléka nyilatkozott úgy, hogy gyakran használják mobil készüléküket fizetésre, míg egy évvel korábban ez az arány mindössze 18 százalék volt.
Egyre többször távozik a pénzünk mobilon keresztül

A 19 ország, 36 000 online vásárlójának válaszait feldolgozó kutatás eredményeiből kiderül, hogy milyen mértékben változott az elmúlt 12 hónapban a digitális fizetési megoldások térnyerése a fogyasztók körében. Egy évvel ezelőtt, a megkérdezettek 38 százaléka nyilatkozott úgy, hogy eddig még soha nem használták mobil eszközüket fizetésre, és nem is tervezik ezt a jövőben. Idén ez az arány lecsökkent 12 százalékra.

 

KIK ŐK, ÉS MIT VÁSÁROLNAK?

Az a 10 ország, ahol a leginkább elterjedt a mobilfizetés, két különböző kategóriába sorolható: fejlődő piacok, mint Törökország vagy Románia, ahol ugrásszerűen állnak át az új technológiákra a tradicionális fizetési módokról; a fejlett országok – kifejezetten a skandináv államok -, ahol különböző ütemben adoptálják az új technológiákat.

 

Érdekes módon, azok, akik szívesen használják a mobil fizetést úgy nyilatkoztak, hogy egyre szívesebben használják magasabb összegű vásárlásra is készüléküket, ugyanúgy, ahogy a mindennapi költéseik esetén.

 

TERJED A MOBIL BANKOLÁS

A kutatás arra is rávilágít, hogy korosztálytól függetlenül egyre inkább nő a mobil bankolók aránya. Ez volt az első alkalom, hogy az összes korcsoportban, a megkérdezettek több mint fele úgy válaszolt, hogy mobilja segítségével bankol. Amíg az Y generáció a legfogékonyabb, a többi korosztály is gyors ütemben zárkózik fel. 33 százalékkal, a legnagyobb növekedési arányt az 55-64 éves korcsoport mutatta a felmérés szerint, míg a 18 és 34 év közöttiek esetében 24 százalékos volt a növekedés egy év alatt.

 

A mobil bankolás esetében megfigyelhető európai-szintű, ugrásszerű növekedés azt mutatja, hogy egyre több ember követi nyomon mobilon költéseit és pénzügyeit – a megkérdezettek két ötöde (41%) ellenőrzi rendszeresen egyenlegét online vagy mobil applikáción keresztül.

 

Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője elmondta: “Ezek az adatok megerősítik, hogy a jövő digitális fizetési formái megérkeztek, és a vásárlók már számos új fizetési mód előnyeit élvezhetek egész Európában. A Visa egy meghatározó trend kezdetekén tekint az okostelefonokra és a viselhető technológiákra, amelyben a több millió új eszköz teszi majd még inkább egyszerűvé, és biztonságossá azt, hogy a napi vásárlási tranzakciók szinte bármely technológiába integrálhatóvá válhassanak.

 

Európában nemrégiben láthattuk az Apple Pay bevezetését az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Svájcban, míg a Samsung Pay Spanyolországban, az Android Pay pedig az Egyesült Királyságban vált elérhetővé.  A viselhető fizetési technológiák (okosórák, karkötők, sőt ruhák) új korszakának is tanúi lehettünk. Egyértelmű, hogy ez a trend továbbra is folytatódni fog, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók az életstílusukhoz leginkább megfelelő eszközt válasszák a fizetéshez”.

 

KAPCSOLAT AZ ÉRINTÉSES FIZETÉSSEL


A digitális fizetések terjedése az érintéses technológia nagyobb mértékű elfogadásával is egyezést mutat. A kutatás rámutat, hogy az érintéses fizetés már minden korcsoportban alapvető fizetési formának számít.

 

Az érintéses technológia használói egész Európában következetesen nyitottabbak az új fizetési megoldásokkal azokkal szemben, akik más, hagyományosabb fizetési formát használnak. A tanulmány az érintéses technológia használata és az új fizetési formák közti korrelációra is rávilágít: az eredmények azt mutatják, hogy az érintéses fizetést használók szívesebben fizetnek mobil eszközzel üzletben (az érintéses fizetők 52%-a, szemben a nem érintéses fizetőkkel, 32%), vásárolnak alkalmazáson keresztül, (49% vs 31%) vagy használják mobil eszközüket étkezésük költségének fedezésére (50% vs 30%).

 

Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője hozzátette:“A Visa elkötelezettsége a folyamatos innováció iránt lehetővé teszi, hogy a felhasználók biztonságosan és kényelmesen fizethessenek bárhol, bármely általuk választott eszközön, függetlenül időtől, helytől vagy csatornától.”


És erről mit gondolsz?
A szerkesztőség ezúton kijelenti, hogy a hozzászólások tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállal. A hozzászólások mindenkor a szerzőik véleményét tükrözik, amikkel a honlap szerkesztősége nem feltétlenül ért egyet. A hozzászólások tartalmáért azok írója felel. A szerkesztőség fenntartja magának a mindenkori jogot arra, hogy saját megítélése szerint, részben vagy egészben töröljön, illetve ne töröljön hozzászólásokat vagy regisztrált felhasználókat. A szerkesztőség ezen döntéseit nem köteles indokolni.

Kapcsolódó hírek

Legfrissebb fórum témák