Az AAA AUTO csoportszinten 58 ezer autót értékesített az idei év első 10 hónapjában
Az AAA AUTO adatgyűjtési hálózata és piackutatatási rendszere 30 elemző bevonásával a használatautó-árak alakulásán és a hirdetett gépkocsik számán kívül egyéb trendeket is figyel a vállalat piacain. A rendszer elősegíti a kínált gépkocsik pontos beárazását és értékbecslését annak érdekében, hogy az AAA AUTO a piaci feltételeknek, valamint az üzleti modelljének megfelelően a lehetséges legjobb árat tudja kínálni ügyfeleinek. Az AAA AUTO három telephelyet üzemeltet Magyarországon: Fóton, Szegeden és Pécsen. Az adatgyűjtő platform segítségével az AAA AUTO azonosítani tudja a legnépszerűbb modelleket és gépkocsitípusokat, és ezekhez igazítja készletét.
Az AAA AUTO idei első tíz havi értékesítési adatai alapján az alábbiak szerint alakult a csoportszinten és a Magyarországon értékesített személygépkocsi-modellek TOP 10-es listája:
„A használtautó-vásárlóknak egyértelműen mások a preferenciái Magyarországon, mint a többi piacunkon. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a magyar piacot az Opel és a Suzuki helyi gyártólétesítményei uralják, míg a cseh és a szlovák piacot a Škoda. Vannak azért közös trendek is, például a Ford és a Volkswagen az egész régióban jó választás a használtautó-vásárlásra készülők számára, különösen, ha az AAA AUTO hozzáadott értéket képviselő kínálatából választanak, és igénybe veszik cégünk magas színvonalú szolgáltatásait” – nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója.
A karosszériatípusra és a motorra vonatkozó preferenciák is eltérőek az AAA AUTO magyar ügyfelei körében, mint más régióbeli piacainkon. Az AAA AUTO első 10 havi csoportszintű értékesítési adatai alapján a vevők 12 százaléka vásárolt automata sebességváltós modellt, míg Magyarországon ez az arány 10%. Csoportszinten az AAA AUTO ügyfeleinek 55 százaléka választott dízelmeghajtású gépkocsit, míg Magyarországon 67 százalék.
Az AAA AUTO ügyfelei körében a különböző karosszériatípusok népszerűsége az idei év eddigi részében az alábbiak szerint alakult csoportszinten és Magyarországon:
„A magyar vásárlók sokkal jobban kedvelik a ferdehátú és a szedán típusokat, mint a szomszédos piacok vevői” – folytatta Karolína Topolová. „Az ilyen és ehhez hasonló trendek ismerete hozzásegíti az AAA AUTO-t ahhoz, hogy a legjobb gépkocsitípus- és modellválasztékot tudja biztosítani magyar ügyfeleinek.”