Kínai-amerikai kereskedelmi háború lesz, ha Trump betartja ígéreteit
2016. 11. 18. 02:30
Kína minden bizonnyal megtorolná, ha Donald Trump, a következő amerikai elnök választási ígéreteinek megfelelően magas büntetővámokkal sújtaná a kínai importot, de az esetleges kínai-amerikai kereskedelmi háborút az egész kelet-ázsiai gazdasági térség megszenvedné - áll a Fitch Ratings csütörtökön Londonban ismertetett tanulmányában.
A nemzetközi hitelminősítő helyzetértékelése szerint az elmúlt két évtizedben csökkent a nagy ázsiai exportőr gazdaságok közvetlen függősége az amerikai piactól, mivel a térség legtöbb gazdaságának Kína lett a legnagyobb kereskedelmi partnere.
Kínának viszont továbbra is az Egyesült Államok a legnagyobb piaca, amely a kínai exportnak csaknem az ötödét veszi fel. Ezért ha a kínai-amerikai kereskedelem elé akadályok emelkednének, annak az egész ázsiai gazdasági térségben következményei lennének, mivel mások mellett Dél-Korea, Szingapúr, a Fülöp-szigetek és Thaiföld a kínai export - főleg az elektronikai és az autóipari szektor - jelentős részegység-beszállítója.
Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere
A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
Az olaj ára nagyot emelkedett, Kínában (állítólag) nincs új Covid fertőzés
A WTI a soron következő, októberi határidőre 66 dollárig emelkedett. A hírek szerint Kínában nem találtak új Covid fertőzést az elmúlt napokban, ami jót tett a piacnak, ráadásul az ázsiai országban kezd az élet teljesen visszatérni a korábbi kerékvágásba.
Teljes jóváhagyást kapott a Pfizer az Egyesült Államokban
Teljes jóváhagyást kapott az Egyesült Államok szövetségi élelmiszer- és gyógyszerfelügyeleti hatóságától (FDA) az amerikai Pfizer és a német BioNTech gyógyszeripari vállalatok közösen kifejlesztett koronavírus elleni vakcinája - jelentette be hétfőn az FDA.
Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR
2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
Allianz: Történelmi mélypontra süllyedtek a hajózási veszteségek
Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. Az elmúlt tíz évben 50 százalékkal csökkent az összveszteség. A hajózási incidensek száma (2703) az előző évhez viszonyítva csökkent.A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid–19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. A hajók nem megfelelő karbantartása további kárigényekhez vezethet.A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek. Sok a tűzeset és a tengereken eltűnt rakomány.A dél-kínai, az indokínai, az indonéz és a Fülöp-szigeteki tengeri régió vezet a veszteségek terén.
Trump és Biden is hibázott?
Milos Zeman cseh államfő úgy véli, hogy Afganisztán esetében Donald Trump és Joe Biden amerikai elnök is hibát követett el és felelős a kialakult kedvezőtlen afganisztáni helyzetért. Szerinte az ottani események megmutatták, hogy szükség van a NATO reformjára is.
Nagyot nőtt Magyarország tengeri forgalma
Majd 20 százalékkal nőtt a Magyarországra tengeri fuvarozással érkező konténeres áruforgalom 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elemzése szerint a forgalom 64 százaléka import volt, az áruk főként Távol-Keletről, a dél-európai kikötőkön keresztül – elsősorban nyersanyagként a feldolgozóiparba – érkeztek Magyarországra. A késztermékek ugyanakkor többnyire közúti fuvarozásban, kisebb részt vasúton hagyják el az országot.