Akár 25%-kal is csökken a baromfihús ára januártól a Lidlben!
Kormányzati döntés értelmében a baromfi és a tojás áfája is, 27 illetve 18 százalékról 5 százalékra mérséklődik jövőre. A Lidl együttműködik a kormányzati intézkedés végrehajtásában, és nemcsak érvényesíti a fogyasztói árakban az alacsonyabb áfát, de jelentősen nagyobb árelőnyt ad vásárlóinak, mint azt az adóváltozás mértéke indokolná.
A friss egész csirke kilónkénti ára például 789 forintról 599-ra, 24%-kal esik vissza, az 500 grammos friss csirkemellfilé 1049 forintról 799 forintra, 23,8%-kal mérséklődik, a szintén 500 grammos csirkecombfilé esetében az 799 forintos kiírás helyébe 599-es kerül, ami 25%-os árcsökkenést jelent.
„Az extra kedvezvények biztosításával beszállítóinknak és vevőinknek egyaránt szeretnénk minél nagyobb mértékben segíteni.
A Lidl bízik abban, hogy a változások eredményeképpen egyre több vásárlónk számára lesz könnyebben elérhető a kiváló minőségű baromfi és tojás” – mondta Tőzsér Judit, a diszkontlánc vállalati kommunikációs vezetője.
Az adóváltozás jótékony hatása, hogy növeli a keresletet, a tisztességesen működő vállalkozások számára pedig egyenlő versenyfeltételeket teremt. Az áfacsökkentés és a fogyasztói árak mérséklődésének hatására tehát több fogyhat csirkéből és pulykából, és akár öt százalékkal is nőhet a baromfihús-fogyasztás a következő év elejétől. A növekvő kereslet miatt a termelők szintén nyerhetnek az intézkedéssel, amitől a szektor dinamikus fejlődése és fehéredése várható.
A Lidl Magyarországról
Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már több mint 160 áruházzal van jelen hazánkban, és közel 4000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak. A cég különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek több mint 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.