Megnyitották az új zágrábi repülőteret
2017. 03. 22. 03:00
Három év építkezés után kedden hivatalosan is megnyitották az új zágrábi repülőteret, amely Franjo Tudjman, a független Horvátország első köztársasági elnökének nevét viseli.
A kabinet akkor úgy döntött, a reptér fejlesztésére koncessziós pályázatot ír ki. A koncessziós szerződést, 30 évre, a francia Zagreb Airport International Company-val (ZAIC) már Zoran Milanovic szociáldemokrata miniszterelnök kormánya kötötte meg 2012-ben.
A ZAIC ezután hozta létre a Zágráb Nemzetközi Repülőtér (MZLZ) konzorciumot, amelyet a francia Aeroports de Paris Managament, a katari Bouygues Batiment International, luxemburgi a Marguerite Fund, továbbá a zágrábi székhelyű International Finance Corporation, valamint a török TAV Airports Holding és horvát Viadukt vállalatok alkotnak.
A projekt összértéke 300 millió euró volt, az építkezés pedig 2013 decemberében kezdődött el.
A 65 ezer négyzetméter területen négy szinten bonyolítják majd le az utasforgalmat: kettőre érkeznek, kettőről pedig távoznak az utasok. Az épületben összesen harminc check-in, azaz jegykezelési és poggyászfelvételi pont áll rendelkezésre, és nyolc beszállókapu, amely egyenesen a repülőgépekbe vezet: kettő a belföldi, hat a külföldi forgalomnak. A későbbiekben lehetőség van bővítésre, további nyolc beszállókapu létesítésére.
Első fázisban évi 5 millió utas forgalmának lebonyolítására lesz alkalmas az új repülőtér, és amennyiben eléri ezt a számot, a második fázisban tovább növelik a teljesítőképességét 8 millió utas fogadására.
2016-ban 2,8 millió utas fordult meg a régi zágrábi repülőtéren (Pleso), az elmúlt három évben pedig 20 százalékkal nőtt a légikikötő forgalma.
A repülőtér teljes forgalmát március 28-án irányítják át a régi terminálról az új repülőtérre, az első járat pedig Zágrábból Dubrovnikba indul majd.
Andrej Plenkovic horvát kormányfő az ünnepélyes megnyitó előtt a sajtónak úgy nyilatkozott: az új légikikötő hozzájárul Horvátország arculatának jobbításhoz és a turizmus fejlődéséhez.
Az első komoly előkészületeket egy új repülőtér létesítésre még 2008-ban kezdte meg az akkori kormány, mivel a régi, 51 évvel ezelőtt épült terminál már túl elavult volt - írta a Vecernji List című horvát napilap kedden.
A kabinet akkor úgy döntött, a reptér fejlesztésére koncessziós pályázatot ír ki. A koncessziós szerződést, 30 évre, a francia Zagreb Airport International Company-val (ZAIC) már Zoran Milanovic szociáldemokrata miniszterelnök kormánya kötötte meg 2012-ben.
A ZAIC ezután hozta létre a Zágráb Nemzetközi Repülőtér (MZLZ) konzorciumot, amelyet a francia Aeroports de Paris Managament, a katari Bouygues Batiment International, luxemburgi a Marguerite Fund, továbbá a zágrábi székhelyű International Finance Corporation, valamint a török TAV Airports Holding és horvát Viadukt vállalatok alkotnak.
A projekt összértéke 300 millió euró volt, az építkezés pedig 2013 decemberében kezdődött el.
A 65 ezer négyzetméter területen négy szinten bonyolítják majd le az utasforgalmat: kettőre érkeznek, kettőről pedig távoznak az utasok. Az épületben összesen harminc check-in, azaz jegykezelési és poggyászfelvételi pont áll rendelkezésre, és nyolc beszállókapu, amely egyenesen a repülőgépekbe vezet: kettő a belföldi, hat a külföldi forgalomnak. A későbbiekben lehetőség van bővítésre, további nyolc beszállókapu létesítésére.
Első fázisban évi 5 millió utas forgalmának lebonyolítására lesz alkalmas az új repülőtér, és amennyiben eléri ezt a számot, a második fázisban tovább növelik a teljesítőképességét 8 millió utas fogadására.
2016-ban 2,8 millió utas fordult meg a régi zágrábi repülőtéren (Pleso), az elmúlt három évben pedig 20 százalékkal nőtt a légikikötő forgalma.
A repülőtér teljes forgalmát március 28-án irányítják át a régi terminálról az új repülőtérre, az első járat pedig Zágrábból Dubrovnikba indul majd. Andrej Plenkovic horvát kormányfő az ünnepélyes megnyitó előtt a sajtónak úgy nyilatkozott: az új légikikötő hozzájárul Horvátország arculatának jobbításhoz és a turizmus fejlődéséhez.
Az első komoly előkészületeket egy új repülőtér létesítésre még 2008-ban kezdte meg az akkori kormány, mivel a régi, 51 évvel ezelőtt épült terminál már túl elavult volt - írta a Vecernji List című horvát napilap kedden.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.
A kabinet akkor úgy döntött, a reptér fejlesztésére koncessziós pályázatot ír ki. A koncessziós szerződést, 30 évre, a francia Zagreb Airport International Company-val (ZAIC) már Zoran Milanovic szociáldemokrata miniszterelnök kormánya kötötte meg 2012-ben.
A ZAIC ezután hozta létre a Zágráb Nemzetközi Repülőtér (MZLZ) konzorciumot, amelyet a francia Aeroports de Paris Managament, a katari Bouygues Batiment International, luxemburgi a Marguerite Fund, továbbá a zágrábi székhelyű International Finance Corporation, valamint a török TAV Airports Holding és horvát Viadukt vállalatok alkotnak.
A projekt összértéke 300 millió euró volt, az építkezés pedig 2013 decemberében kezdődött el.
A 65 ezer négyzetméter területen négy szinten bonyolítják majd le az utasforgalmat: kettőre érkeznek, kettőről pedig távoznak az utasok. Az épületben összesen harminc check-in, azaz jegykezelési és poggyászfelvételi pont áll rendelkezésre, és nyolc beszállókapu, amely egyenesen a repülőgépekbe vezet: kettő a belföldi, hat a külföldi forgalomnak. A későbbiekben lehetőség van bővítésre, további nyolc beszállókapu létesítésére.
Első fázisban évi 5 millió utas forgalmának lebonyolítására lesz alkalmas az új repülőtér, és amennyiben eléri ezt a számot, a második fázisban tovább növelik a teljesítőképességét 8 millió utas fogadására.
2016-ban 2,8 millió utas fordult meg a régi zágrábi repülőtéren (Pleso), az elmúlt három évben pedig 20 százalékkal nőtt a légikikötő forgalma.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor
Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.