Hírek > A leghallgatottabb országos adó a Kossuth rádió Budapesten a Sláger FM a legnépszerűbb >

A leghallgatottabb országos adó a Kossuth rádió Budapesten a Sláger FM a legnépszerűbb

2017.03.31 04:00
A felnőtt lakosok körében országosan a Kossuth és a Petőfi rádió a leghallgatottabb, míg Budapesten a Sláger FM, derült ki az Inspira Media Research márciusi országos rádióhallgatottsági kutatásából. Az egykori Class FM hallgatóinak legnagyobb része időközben átpártolt más adókhoz; a folyamat legnagyobb nyertese a Kossuth, a Petőfi és a Sláger FM. Az év elején indult a legnagyobb rádiós portfólióval rendelkező Radio Sales House Kft. (RSH) a kizárólagos reklámértékesítője az MTVA országos négy adójának valamint a Sláger FM-nek és 59 regionális adónak, amelyek napi hallgatottsága 3,7 millió.

Az Inspira Media Research legfrissebb márciusi országos hallgatottsági kutatása a 18 év feletti lakosok körében a teljes rádiós piacra kiterjedt, beleértve az országos és a regionális adókat is. A magyar rádiós piacon az NMHH engedélye alapján csak a közmédia adói - Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó – rendelkeznek országos lefedettséggel, ezért nem meglepő, hogy ezek érik el a legtöbb embert.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 1,8% (KSH, 2016. dec.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.
Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Ön felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.


Ez alapján a teljes, 18 év feletti 8,2 millió lakos körében az Radio Sales House portfóliójába tartozó közmédia két országos adója, a Kossuth és a Petőfi érte el a legnagyobb hallgatottságot, a Kossuth Rádió 20,1 százalékos, a Petőfi Rádió 19,8 százalékos napi eléréssel. Országosan a harmadik leghallgatottabb rádió a Music FM 7,5 százalékkal, míg a Rádió1 csoport 6,9 százalékot ért el. A kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es korcsoportban a hallgatottsági sorrend: Petőfi Rádió 20,5 százalék, Kossuth Rádió 9,9 százalék, és a harmadik leghallgatottabb a Music FM 9,8 százalékos napi eléréssel.

Az Inspira mérése alapján az látszik, hogy a Class FM korábbi hallgatói az egyetlen országos kereskedelmi adó megszűnése után jó részt új adókat választottak: az országos rádióadók közül a Kossuth és a Petőfi, Budapesten a Sláger FM, a megyeszékhelyeken pedig a helyi rádiók váltak a folyamat nyertesévé.



Budapesten a 18 év feletti korcsoportban a leghallgatottabb rádió a Sláger FM, amelynek napi elérése 18,2 százalék, a második leghallgatottabb a Kossuth Rádió 17,5 százalékos eléréssel, a harmadik leghallgatottabb adó pedig a Music FM, amelynek napi elérése a korcsoportban 16,2 százalék.

A regionális rádiók között napi elérés tekintetében továbbra is a helyi adók a leghallgatottabbak a 18-59-es korcsoportban, például Nyíregyházán a Retro Rádió hallgatói elérése 36,2 százalék, a Sunshine FM-é 32,6 százalék, a Rádió1 elérése 15,5 százalék, míg a Petőfi rádióé 12,6 százalék. Miskolcon a Rádió M vezeti a hallgatottsági listát 44,3 százalékkal, Szegeden pedig a Rádió 88 elérése 53,9 százalékos.



Melles Katalin, az Inspira kutatási igazgatója elmondta, hogy „A kutatásban a 15-17 éves korosztályt nem mértük, mert ez a korcsoport egyelőre nem képvisel erőteljes vásárlóerőt, és a hirdetők ma már elsősorban nem is a 18-49-es, hanem a 18-59-es korosztályra építenek. Sőt, már a 60 felettiek egy jelentős része is komoly megtakarításokkal rendelkezik, és gazdasági aktivitásuk egyre erőteljesebben van jelen a magyar társadalomban.”

2017 elején indult el a legnagyobb rádiós portfóliót értékesítő Radio Sales House Kft. (RSH), amely az Inspira Media Research országos rádió hallgatottsági kutatása alapján a portfoliójával naponta 3,7 millió hallgatót, hetente pedig 4,9 millió hallgatót ér el. Az RSH a kizárólagos értékesítője az összes hazai országos rádió reklámfelületeinek, azaz az MTVA négy piacvezető adójának – Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó rádióknak. Az RSH portfóliójába tartozik az MTVA négy országos rádiója mellett a budapesti körzetű Sláger FM, és 59 regionális rádió.

Az RSH portfóliója a KSH népességi adatai alapján a 18+ lakosság körében 7,1 millió fős lefedettséggel rendelkezik, a portfólió legnagyobb országos adója, a Kossuth Rádió területi lefedettsége 90 százalékos, a Petőfié 86 százalékos. Az RSH portfóliójának regionális rádiói közül a Sláger FM lefedettsége a 18+ életkorú lakosság körében 2,3 millió, a miskolci Rádió M lefedettsége 492 ezer lakos.
 
Az RSH portfóliójának márciusi napi hallgatottsága az Inspira Media Research mérése alapján a 18+ korcsoportban (8 222 860 fő, forrás KSH 2011. felmérés) 45,4 százalék, azaz 3,731 millió lakos. Ebből a négy országos közrádió napi hallgatottsága 39,9 százalék, azaz 3,281 millió lakos.




Az RSH portfóliójába tartozó vidéki rádiók között a 18-59-es korcsoportban a legnagyobb napi hallgatói elérése a Forrás rádiónak van (57,6 százalék), a második leghallgatottabb a Best FM (54,4 százalék), míg a harmadik a szegedi Rádió 88 (53,9 százalék).

Az Inspira Media Research rádióhallgatottsági mérése valamint a TNS-Hoffmann 2016-os közönségmérése alapján a rádióhallgatók száma folyamatosan növekszik hazánkban, a 2014-es 5,5 millió fő 10 százalékkal bővült 2016-ra. A teljes rádiós piac egy hét alatt a felnőtt lakosság körében 7,2 millió főt ér el, és a 18-39 éves korcsoport 93,5 százaléka hallgat rendszeresen valamilyen rádióadót. A napi átlagos rádióhallgatás a legutóbbi TNS-Hoffman adat alapján, Magyarországon 3,5 óra.

 

Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Mindig érdekelt a Tőzsde és Forex világa? Több mint 10 éves tapasztalat alapján az egyik leggyakorlatiasabb oktatást most otthonodból nézheted, csak regisztráció szükséges.

És erről mit gondolsz?
A szerkesztőség ezúton kijelenti, hogy a hozzászólások tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállal. A hozzászólások mindenkor a szerzőik véleményét tükrözik, amikkel a honlap szerkesztősége nem feltétlenül ért egyet. A hozzászólások tartalmáért azok írója felel. A szerkesztőség fenntartja magának a mindenkori jogot arra, hogy saját megítélése szerint, részben vagy egészben töröljön, illetve ne töröljön hozzászólásokat vagy regisztrált felhasználókat. A szerkesztőség ezen döntéseit nem köteles indokolni.
Admiral Markets

Legfrissebb fórum témák

Egyre magasabb a magyar fogyasztói kedv ( hozzászólás, 2016-08-09 17:05)
Állati emlékérmét bocsát ki az MNB ( hozzászólás, 2016-08-09 13:45)
Folytatódik a gazdasági fellendülés az unióban ( hozzászólás, 2016-08-09 07:53)
Horvátország nem harcol a turistákért ( hozzászólás, 2016-08-09 07:51)
Rekordhosszúságú vasútassztrájk Dél-Angliában ( hozzászólás, 2016-08-09 07:51)
Várható fordulatok a lakáspiacon ( hozzászólás, 2016-08-09 07:51)
Sör árak alakulása egy ábrán ( hozzászólás, 2016-08-09 07:51)