Hatalmas boom a magyar kereskedelmi ingatlanpiacon
Az elmúlt években növekedés vette kezdetét a retail piacon. A bevásárlóközpontok forgalomnövekedésének köszönhetően fokozódott az érdeklődés a kereskedelmi ingatlanok iránt, és több új befektető is megjelent a piacon. 2015-ben a Savaria Pláza, a Westend és a MOM Park, 2016-ban az Europark bevásárlóközpont, a Mammut, majd Magyarország vezető outletközpontja, a Premier Outlet is új tulajdonosi kézbe került.
Többek között ezek a sikeres tranzakciók járultak hozzá a magyar kereskedelmi ingatlanpiac növekedéséhez. A számok is azt mutatják, hogy a 2008-as válság előtti időszakhoz képest komoly fejlődés ment végbe. Míg 2015-ben 745 millió eurós volt a befektetés, addig 2016-ban ez a szám már 1,54 milliárd euróra rúgott.
Nagy változások a hazai kereskedelmi ingatlanpiacon
Új fejezet kezdődött több bevásárlóközpont, köztük a Premier Outlet történetében is: 2016 októberében a Retail Outlet Shopping (ROS) vette át az üzemeltetést. A biatorbágyi outletközpont teljesítménye évek óta töretlen fejlődést mutat: azon kevés piaci szereplők közé tartozik, akik a 2015. március 15-én életbe lépett vasárnapi nyitva tartás ellenére is folytatni tudták a növekedést.
Az outletközpont 2016-ban az elmúlt 12 esztendő legsikeresebb évét zárta. Míg a hazai non-food kereskedelmi forgalom az elmúlt másfél évben hozzávetőleg 6-7 százalékos gyarapodást realizált, addig a Premier Outlet forgalma csak a negyedik negyedévben a tavalyihoz képest 12 százalékkal, 2014-hez képest pedig 25 százalékkal emelkedett. Ezzel párhuzamosan a biatorbágyi outletközpont bevétele 2011 óta folyamatosan fellendülést mutat: 2014-ben 14,7 százalékkal, 2015-ben 8,1 százalékkal, míg 2016-ban 13,3 százalékkal nőtt.
A különböző tematikus hetek, hétvégi rendezvények nagyban hozzájárulnak a bevásárlóközpontok értékesítési folyamatához. Az outletközpont életében is jelentős gazdasági szerepet töltenek be a különböző események. A 2016 utolsó negyedévében szervezettek mindegyike zajos sikert aratott: az őszi Vásárlási Maraton, a Premier Outlet 12. születésnapi rendezvénye, valamint a Fekete Péntek hétvégéje is, utóbbi két számjegyű növekedést hozott.
„Az idei első negyedév is hasonlóképpen folytatódik, 15-17 %-os növekedést várunk. Ehhez hozzájárult a tavaszi Vásárlási Maraton is, ahol a biatorbágyi outletközpont több bérlője is történelmi forgalmi rekordot ért el”– tette hozzá Imre Csaba, a Premier Outlet igazgatója.
A forgalom emelkedésével párhuzamosan a biatorbágyi outletközpont látogatószáma is folyamatosan nőtt az elmúlt négy évben. Csak a tavalyi év 13 százalékos gyarapodást mutat az egy évvel korábbinál. Jellemzően az októbertől decemberig tartó időszak a legerősebb, ezt követi a júliusi-augusztusi, az áprilisi-júniusi, végül a januári-márciusi periódus.
Új üzemeltetés, új tervek a Premier Outletnél
Idén a további világmárkák érkezése mellett egy vadonatúj éttermi passzázs kialakítására számíthatnak a vásárlók, valamint az új üzemeltetés érkezésének köszönhetően a biatorbágyi outletközpont három átépítési ütemében további beruházásokkal segíti majd elő a ‘re-branding’ folyamatot.
A 2011-ben alapított Retail Outlet Shopping (ROS) egy bevásárlóközpont üzemeltetéssel és ingatlan tanácsadással foglalkozó osztrák cég. A ROS különösen nagy hangsúlyt fektet a Designer Outlet-ek működtetésére és innovatív Outlet koncepciók kidolgozására Közép-Európában. A jelenlegi ROS projektek megtalálhatóak Németországban, Olaszországban, Portugáliában, Ausztriában, Horvátországban és Lengyelországban.
Kapcsolódó kalkulátoraink:
Mennyi adót kell fizetni albérlet kiadásakor?
Mennyi illetéket kell fizetni ingatlan vásárlásakor 2017-ben?