Több mint 1,6 millió utas a Lufthansa Csoport járatain
2017. 04. 20. 20:00
· 1,6%-kal nőtt a Lufthansa Csoport teljes magyarországi utasforgalma 2016-ban
· Jelentősen több utazó érkezett Magyarországra Németországból, Franciaországból és az Egyesült Királyságból a csoport járatain
· Növekszik az üzleti utazások száma
A Lufthansa Csoport hasonló növekedést ért el Kelet-, Közép- és Dél-Európában. A csoport légitársaságai 1,3%-kal több utast szállítottak tavaly a régió 16 országában, mint egy évvel korábban. „A régió átlagosan 3%-os GDP növekedése meghaladja a nyugat-európai országokét, és ez az üzleti utazások alakulásában is megnyilvánul: a tavalyi év során mintegy 2000 vállalattal nőtt üzleti ügyfeleink száma” – mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport regionális vezetője. A csoport továbbá 20%-os növekedést tapasztalt a népszerű horvát és görög nyaralóhelyekre tartó járatokon, amelyek kapacitáskihasználtsága a legmagasabbak között van.
„Rekordszámú utazó választotta a Lufthansa Csoport magyarországi járatait, a tavalyi év során 1,6 milliónál is több utast üdvözölhettünk a Budapestre, Debrecenbe és Sármellékre érkező, illetve onnan felszálló járatainkon” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője. „Heti 168 járatával, illetve évi mintegy 2,2 milliós üléskapacitásával csoportunk a második legnagyobb kínálatú légiutas-szállító Magyarországon” – tette hozzá.
Bővülő vállalati értékesítés, több üzleti utas
A tavalyi év folyamán közel 3%-kal bővült a vállalatok felé történő jegyértékesítés, a teljes jegyeladás bő egyharmadát immár az üzleti célú, illetve vállalati jegyeladás teszi ki. Az üzleti utazók közül legtöbben Brüsszelbe, Stuttgartba és Szófiába repültek.
Ugrásszerűen bővül a Premium Economyn utazók száma
A Lufthansa Csoport kontinentális és interkontinentális járatait is figyelembe véve stagnál a First Classon, és némileg csökken a Business Classon utazók száma: az utasok mintegy 6%-a repül az üzleti osztályon. Ezzel párhuzamosan rendkívül népszerű a csoporton belül egyelőre csak a Lufthansa interkontinentális járatain elérhető Premium Economy osztály, az összes utas 1,5%-a már ide vált jegyet, ami 2,5-szeres növekedés az előző évhez képest. 2018-tól a csoport másik tagja, az Austrian Airlines is bevezeti ezt az utasosztályt.
Markánsan nőtt a Németországból, Franciaországból és Portugáliából Magyarországra érkezők száma
A Lufthansa Csoport járatain a tavalyi év során számos európai országból lényegesen több utas érkezett Magyarországra: a Németországból érkezők száma 12%-kal nőtt, míg Franciaországból 19%-kal, az Egyesült Királyságból 18%-kal, Spanyolországból 21%-kal, Portugáliából pedig 71%-kal többen látogattak hazánkba. „Örvendetes ez a bővülés, amivel a Lufthansa Csoport hozzájárulhat a magyar gazdaság és turisztika fejlődéséhez” – mondta Antal Gábor.
Rendkívül erős az észak-amerikai utasforgalom, nő az Afrika és Dél-Amerika felé tartó utasok száma
A tavalyi év során 11%-kal több jegyet adott el Magyarországon a Lufthansa Csoport az Észak-Amerikába tartó járatokra – az első osztályra például 14%-kal több jegy fogyott. A csoport növekvő, 37%-os piaci részesedésével tovább erősítette piacvezető helyét a transzatlanti útvonalakon. Az amerikai kontinens északi felébe repülő utasok 10%-a Business Classon, 5%-a pedig Premium Economyn utazik – mindkét érték közel duplája a szokásos átlagnak. A legtöbben Magyarországról továbbra is New Yorkot (+17%), Miamit (+20%) és Los Angelest (+12%) keresik fel, a nyaralóvárosok közül pedig Miami, Tampa (+50%) és Cancun voltak a legnépszerűbbek.
Magyarországról tavaly 18%-kal több utas repült a csoport járataival Afrikába, míg a Dél-Amerikába tartó gépeken 14%-kal volt magasabb a forgalom. Az ázsiai útvonalakon stagnált az utasszám, míg a Távol-Keletre negyedével kevesebben repültek.
A Lufthansa Csoport négy légitársasága összesen heti 130 járatot közlekedtet Magyarország és Frankfurt, München, Zürich, Bécs illetve Brüsszel között, a Germanwings/Eurowings pedig 38 járatot üzemeltet a magyar főváros és Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart, valamint Köln-Bonn között.
Tovább bővült a Lufthansa Csoport öt légitársaságának utasforgalma Magyarországon 2016-ban: az előző évhez képest 1,6%-kal több utas választotta a csoport járatait, miközben a hazai jegyértékesítés 2,6%-kal emelkedett. A Lufthansa, a SWISS International Air Lines, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és a Eurowings 1,6 milliónál is több utast is szállított a Budapestre, illetve Debrecenbe tartó, vagy onnan induló járatain. Jelentősen nőtt a Hévíz-Balaton repülőtérre közlekedő járatok forgalma: a Németországból érkező charterjáratokon 20%-os volt a bővülés.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.
A Lufthansa Csoport hasonló növekedést ért el Kelet-, Közép- és Dél-Európában. A csoport légitársaságai 1,3%-kal több utast szállítottak tavaly a régió 16 országában, mint egy évvel korábban. „A régió átlagosan 3%-os GDP növekedése meghaladja a nyugat-európai országokét, és ez az üzleti utazások alakulásában is megnyilvánul: a tavalyi év során mintegy 2000 vállalattal nőtt üzleti ügyfeleink száma” – mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport regionális vezetője. A csoport továbbá 20%-os növekedést tapasztalt a népszerű horvát és görög nyaralóhelyekre tartó járatokon, amelyek kapacitáskihasználtsága a legmagasabbak között van.
„Rekordszámú utazó választotta a Lufthansa Csoport magyarországi járatait, a tavalyi év során 1,6 milliónál is több utast üdvözölhettünk a Budapestre, Debrecenbe és Sármellékre érkező, illetve onnan felszálló járatainkon” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője. „Heti 168 járatával, illetve évi mintegy 2,2 milliós üléskapacitásával csoportunk a második legnagyobb kínálatú légiutas-szállító Magyarországon” – tette hozzá.
Bővülő vállalati értékesítés, több üzleti utas
A tavalyi év folyamán közel 3%-kal bővült a vállalatok felé történő jegyértékesítés, a teljes jegyeladás bő egyharmadát immár az üzleti célú, illetve vállalati jegyeladás teszi ki. Az üzleti utazók közül legtöbben Brüsszelbe, Stuttgartba és Szófiába repültek.
Ugrásszerűen bővül a Premium Economyn utazók száma
A Lufthansa Csoport kontinentális és interkontinentális járatait is figyelembe véve stagnál a First Classon, és némileg csökken a Business Classon utazók száma: az utasok mintegy 6%-a repül az üzleti osztályon. Ezzel párhuzamosan rendkívül népszerű a csoporton belül egyelőre csak a Lufthansa interkontinentális járatain elérhető Premium Economy osztály, az összes utas 1,5%-a már ide vált jegyet, ami 2,5-szeres növekedés az előző évhez képest. 2018-tól a csoport másik tagja, az Austrian Airlines is bevezeti ezt az utasosztályt.
Markánsan nőtt a Németországból, Franciaországból és Portugáliából Magyarországra érkezők száma
A Lufthansa Csoport járatain a tavalyi év során számos európai országból lényegesen több utas érkezett Magyarországra: a Németországból érkezők száma 12%-kal nőtt, míg Franciaországból 19%-kal, az Egyesült Királyságból 18%-kal, Spanyolországból 21%-kal, Portugáliából pedig 71%-kal többen látogattak hazánkba. „Örvendetes ez a bővülés, amivel a Lufthansa Csoport hozzájárulhat a magyar gazdaság és turisztika fejlődéséhez” – mondta Antal Gábor.
Rendkívül erős az észak-amerikai utasforgalom, nő az Afrika és Dél-Amerika felé tartó utasok száma
A tavalyi év során 11%-kal több jegyet adott el Magyarországon a Lufthansa Csoport az Észak-Amerikába tartó járatokra – az első osztályra például 14%-kal több jegy fogyott. A csoport növekvő, 37%-os piaci részesedésével tovább erősítette piacvezető helyét a transzatlanti útvonalakon. Az amerikai kontinens északi felébe repülő utasok 10%-a Business Classon, 5%-a pedig Premium Economyn utazik – mindkét érték közel duplája a szokásos átlagnak. A legtöbben Magyarországról továbbra is New Yorkot (+17%), Miamit (+20%) és Los Angelest (+12%) keresik fel, a nyaralóvárosok közül pedig Miami, Tampa (+50%) és Cancun voltak a legnépszerűbbek.
Magyarországról tavaly 18%-kal több utas repült a csoport járataival Afrikába, míg a Dél-Amerikába tartó gépeken 14%-kal volt magasabb a forgalom. Az ázsiai útvonalakon stagnált az utasszám, míg a Távol-Keletre negyedével kevesebben repültek.
A Lufthansa Csoport négy légitársasága összesen heti 130 járatot közlekedtet Magyarország és Frankfurt, München, Zürich, Bécs illetve Brüsszel között, a Germanwings/Eurowings pedig 38 járatot üzemeltet a magyar főváros és Hamburg, Düsseldorf, Stuttgart, valamint Köln-Bonn között.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is
Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Világörökségi hatástanulmány készül a Gellért-hegyi siklóhoz
Az UNESCO előírásainak megfelelő, komplex világörökségi hatásvizsgálat készül a Gellért-hegyi sikló tervezéséhez kapcsolódóan. A vizsgálat célja a megvalósuló beruházásnak a világörökségi helyszín kiemelkedő egyetemes értékeire gyakorolt hatásainak felmérése és további örökségvédelmi javaslatok megfogalmazása. A felméréshez kapcsolódóan olyan látványképek is készülnek, amelyek bemutatják, hogy a legfontosabb fővárosi turisztikai látványpontokból hogyan fog látszódni a felvonó. A Gellért-hegyi sikló új, kiemelkedő turisztikai célpontként segíti Budapest idegenforgalmának újjáélesztését, emellett teljesen kiváltja majd a Gellért-hegy közútjait megterhelő turistabusz-forgalmat. Ezáltal hozzájárul a levegőminőség javulásához és a városrész élhetőbbé válásához.
Lejegyezték a Masterplast Nyrt. 9 milliárd forint értékű Nkp-kötvényeit
A Masterplast Nyrt. 9 milliárd forint névértékű kötvényt bocsátott ki, a teljes mennyiséget lejegyezték a kötvények hétfői aukcióján - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn.
Jelentősen nőtt a Rába nyeresége
elentősen, 239,5 százalékkal 1,5 milliárd forintra nőtt a Rába Járműipari Holding Nyrt. adózás utáni nyeresége a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest - közölte a győri székhelyű járműgyártó vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján szerda este.
A Rába 20 százaléka a Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerül
A Rába Járműipari Holding Nyrt. részvényeinek 20 százaléka a Széchenyi István Egyetemért Alapítványhoz kerül ingyenesen a Nemzeti Védelmi Ipari Innovációs Zrt.-től, az alapítvány közérdekű céljainak megvalósítása érdekében - közölte a járműgyártó vállalat hétfőn a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR
2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
A Continental egy zseniális ötlettel rukkolt elő
Continental akár jövőre megkezdheti a műanyag palackok újrahasznosítását a gumiabroncs-gyártás során, már rendelkezésére áll az ehhez szükséges technológia, amelyet az OTIZ Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztett ki - ismertette a társaság közleményében.
Nőtt az ANY Biztonsági Nyomda árbevétele
Az ANY Biztonsági Nyomda Nyrt. 22,4 milliárd forint konszolidált nettó árbevételt ért el az első fél évben, csaknem 73 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában; nettó eredménye 2,19 milliárd forintot tett ki, 1,88 milliárd forinttal, 627,5 százalékkal nőtt a tavalyi első fél évhez képest - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön.
Rendkívüli közgyűlést tart a Delta Technologies
Rendkívüli közgyűlés összehívásáról határozott a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában jegyzett Delta Technologies Nyrt. igazgatósága. A szeptember 20-án tartandó közgyűléssel a társaság célja a részvények mielőbbi tőzsdei bevezetéséhez szükséges lépések megvalósítása.
Több mint 1,1 milliárd forint értékű fejlesztést valósított meg igali üzemében a Pek-Snack
Két beruházásnak köszönhetően több mint 40 százalékkal növelte igali sütőipari üzemének kapacitását a Pek-Snack. Magyarország és a közép-európai régió meghatározó látványpékség-hálózata új, automatizált gyártósort és kelesztő-sokkoló egységet állított üzembe, a Külgazdasági és Külügyminisztérium támogatásának is köszönhetően. A 350 embernek munkát adó cég versenyképesség-javító fejlesztéseinek köszönhetően új közép-európai piacokon is megjelenik, mégpedig Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában.
A Hyatt felvásárolja az Apple Leisure Groupot
A Hyatt Hotels Corporation bejelentette, hogy végleges megállapodást kötött egy vezető luxusüdülő-kezelési, utazási és vendéglátási szolgáltatásokat nyújtó vállalatcsoport, az Apple Leisure Group (ALG) készpénzben történő felvásárlásáról 2,7 milliárd dollárért. Az ügylet zárására várhatóan 2021 negyedik negyedévében kerül sor - közölte a cég az MTI-vel szerdán.