Egyre több acélipari terméket használ fel a kelet-közép-európai régió
2017. 05. 16. 04:30
Tavaly jelentősen meghaladta a 2008-as válság előtti szintet az ötvözetlen acélipari termékek felhasználási volumene a kelet-közép-európai régióban, és ezzel párhuzamosan emelkedett az acélalapanyagok tonnánkénti ára is - közölte a műanyagipari és acélipari termékek nagykereskedelmével foglalkozó Carboferr Zrt. az MTI-vel.
Fazekas Roland, a Carboferr Zrt. vezérigazgatója szerint az építőipar kiugróan jó teljesítményével párhuzamosan tovább emelkedhet az acélipari termékek iránti kereslet.
A közleményben kifejtik, hogy az acél világpiaci árának emelkedésében szerepet játszanak részben a Kelet-Ukrajnában zajló politikai események is: február végén ukrán szakadárok ellenőrzésük alá vonták csaknem 40, ukrán joghatóság alá tartozó gyár és szénbánya irányítását, és lefoglalták az egyik legfontosabb, 52 millió dollárnyi forgalmat bonyolító helyi kibocsátó 20 millió tonna acélbugáját, tekercsét és durvalemezét.
Emellett az árakat befolyásolja az Európai Bizottság tavaly év végén megkezdett, távol-keleti acélalapanyagokra kivetett dömping-ellenes intézkedéssorozata is. Példaként említették, hogy a Kínából és Tajvanból származó rozsdamentes acélból készült egyes termékekre márciusban kivetett 30-65 százalékos, illetve 5-12 százalékos vámok miatt az elmúlt hónapokban csaknem másfélszeresére emelkedett a hulladékacél piaci ára is.
A Carboferr Zrt. egy 2011-ben alapított magyarországi tulajdonú, több mint 220 kereskedelmi és gyártó partnerrel rendelkező vállalat, amely 2016-ban csoportszinten acél- és műanyagipari termékek forgalmazásával 5,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el az egy évvel korábbi 3,6 milliárd forint után.
Adózott eredménye 2016-ban 50,12 millió forint, egy évvel korábban pedig 6,52 millió forint volt. Saját tőkéje 342,32 millió forint, mérlegfőösszege 1,48 milliárd forint volt tavaly év végén - közölte a vállalat.
közlemény szerint a teljes ötvözetlen lapos acéltermék felhasználási volumene a visegrádi országokban (Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Magyarország) a 2008-as 8,5 millió tonnáról 2016-ban 10,6 millióra emelkedett.
Megjegyezték, hogy az Európai Unió felhasználási volumene 2008-ban 79,5 millió tonna volt, 2016-ban pedig ennél 0,7 százalékkal alacsonyabb, 75 millió tonnát tett ki.
A Carboferr tájékoztatása szerint a régióban a 2016. február és 2017. február közötti egy évben a felhasználási volumen növekedésével párhuzamosan 20,08 százalékkal, 1576 forintról 1892 forintra emelkedett az acélalapanyagok tonnánkénti ára.
Fazekas Roland, a Carboferr Zrt. vezérigazgatója szerint az építőipar kiugróan jó teljesítményével párhuzamosan tovább emelkedhet az acélipari termékek iránti kereslet.
A közleményben kifejtik, hogy az acél világpiaci árának emelkedésében szerepet játszanak részben a Kelet-Ukrajnában zajló politikai események is: február végén ukrán szakadárok ellenőrzésük alá vonták csaknem 40, ukrán joghatóság alá tartozó gyár és szénbánya irányítását, és lefoglalták az egyik legfontosabb, 52 millió dollárnyi forgalmat bonyolító helyi kibocsátó 20 millió tonna acélbugáját, tekercsét és durvalemezét.
Emellett az árakat befolyásolja az Európai Bizottság tavaly év végén megkezdett, távol-keleti acélalapanyagokra kivetett dömping-ellenes intézkedéssorozata is. Példaként említették, hogy a Kínából és Tajvanból származó rozsdamentes acélból készült egyes termékekre márciusban kivetett 30-65 százalékos, illetve 5-12 százalékos vámok miatt az elmúlt hónapokban csaknem másfélszeresére emelkedett a hulladékacél piaci ára is.
A Carboferr Zrt. egy 2011-ben alapított magyarországi tulajdonú, több mint 220 kereskedelmi és gyártó partnerrel rendelkező vállalat, amely 2016-ban csoportszinten acél- és műanyagipari termékek forgalmazásával 5,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el az egy évvel korábbi 3,6 milliárd forint után.
Adózott eredménye 2016-ban 50,12 millió forint, egy évvel korábban pedig 6,52 millió forint volt. Saját tőkéje 342,32 millió forint, mérlegfőösszege 1,48 milliárd forint volt tavaly év végén - közölte a vállalat.
A közlemény szerint a teljes ötvözetlen lapos acéltermék felhasználási volumene a visegrádi országokban (Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Magyarország) a 2008-as 8,5 millió tonnáról 2016-ban 10,6 millióra emelkedett.
Megjegyezték, hogy az Európai Unió felhasználási volumene 2008-ban 79,5 millió tonna volt, 2016-ban pedig ennél 0,7 százalékkal alacsonyabb, 75 millió tonnát tett ki.
A Carboferr tájékoztatása szerint a régióban a 2016. február és 2017. február közötti egy évben a felhasználási volumen növekedésével párhuzamosan 20,08 százalékkal, 1576 forintról 1892 forintra emelkedett az acélalapanyagok tonnánkénti ára.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.
Fazekas Roland, a Carboferr Zrt. vezérigazgatója szerint az építőipar kiugróan jó teljesítményével párhuzamosan tovább emelkedhet az acélipari termékek iránti kereslet.
A közleményben kifejtik, hogy az acél világpiaci árának emelkedésében szerepet játszanak részben a Kelet-Ukrajnában zajló politikai események is: február végén ukrán szakadárok ellenőrzésük alá vonták csaknem 40, ukrán joghatóság alá tartozó gyár és szénbánya irányítását, és lefoglalták az egyik legfontosabb, 52 millió dollárnyi forgalmat bonyolító helyi kibocsátó 20 millió tonna acélbugáját, tekercsét és durvalemezét.
Emellett az árakat befolyásolja az Európai Bizottság tavaly év végén megkezdett, távol-keleti acélalapanyagokra kivetett dömping-ellenes intézkedéssorozata is. Példaként említették, hogy a Kínából és Tajvanból származó rozsdamentes acélból készült egyes termékekre márciusban kivetett 30-65 százalékos, illetve 5-12 százalékos vámok miatt az elmúlt hónapokban csaknem másfélszeresére emelkedett a hulladékacél piaci ára is.
A Carboferr Zrt. egy 2011-ben alapított magyarországi tulajdonú, több mint 220 kereskedelmi és gyártó partnerrel rendelkező vállalat, amely 2016-ban csoportszinten acél- és műanyagipari termékek forgalmazásával 5,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el az egy évvel korábbi 3,6 milliárd forint után.
Adózott eredménye 2016-ban 50,12 millió forint, egy évvel korábban pedig 6,52 millió forint volt. Saját tőkéje 342,32 millió forint, mérlegfőösszege 1,48 milliárd forint volt tavaly év végén - közölte a vállalat.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.