Az autóipar az egyik legjelentősebb ágazat Magyarországon

Az elektronikai ipar után az autóipar a magyar gazdaság második legjelentősebb ágazata, a beruházások üteme az idén várhatóan 10-12 százalékkal nő ezen a területen, egyebek közt az Apollo gumigyára, a Samsung akkumulátorgyára és az Audi új gyártósorainak elkészültével - mondta a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke csütörtökön Zalaegerszegen.

Az autóipar az egyik legjelentősebb ágazat Magyarországon

 

Parragh László a Mobil Járműipari és Logisztikai Kiállítás és Vásár keretében tartott járműipari konferencián beszélt arról, hogy 2017 első negyedévében 160 ezren dolgoztak a járműgyártásban és az ahhoz szorosan kapcsolódó iparágakban.
    Megjegyezte, ha a következő években is tartani tudja fejlődési irányát a magyar ipar, akkor Magyarország felzárkózhat Európához, és ennek a fejlődésnek az egyik legjelentősebb motorja az autógyártás és a hozzá kapcsolódó iparágak. 
    Vannak azonban olyan kockázatok, amelyek gátjai lehetnek a fejlődésnek - jelezte a gazdasági kamara elnöke. A kockázatok közé sorolta, hogy Csehország és Szlovákia után lakosságarányosan a harmadik Magyarország az autóiparban, de "nem vagyunk egyedül", más országok is felismerték az ágazatban rejlő lehetőségeket. Nagy kockázat a képzett munkaerő hiánya a közép- és felsőfokú végzettségűek között, ezért is szükséges az  átjárhatóság biztosítása a szakmunkásképzésből a felsőoktatásba.
    A digitális tudás hiánya is akadálya lehet a gazdasági fejlődésnek, mert hiába használnak sokan digitális eszközöket, arra már "kevesen képesek, hogy két excell-táblát összekapcsoljanak" - mondta. Jelentős lemaradása van Magyarországnak a nyelvtudás tekintetében is, de az is nagyon fontos, hogy a tudás egyre nagyobb szerepet kapjon a gazdaságban - sorolta Parragh László. 
    Kitért arra is, hogy az autóipar területén különösen szükséges a beszállítói láncok, klaszterek létrejötte, amelyekre jó példa a szlovák és a magyar járműipari klaszter, illetve a Győr, Szombathely és Szentgotthárd mellett a tesztpálya révén Zala megyét is bekapcsoló klaszter fejlődése.
    Palkovics László oktatási államtitkár, a zalaegerszegi tesztpálya kormánybiztosa az önvezető járművek fejlesztésével kapcsolatos kérdésekről tartott előadást, amelyben nem csak a technológiai, de a társadalmi és jogi kihívásokról is szólt. 
    Említést tett arról, hogy ma már számos extra segíti a közlekedést, részben automatizálva is azt, mint a parkolási asszisztens vagy a sávtartó automatika, az emberi tényezőt azonban nem lehet figyelmen kívül hagyni. Érdekes kérdés például, hogy a mesterséges intelligencia miként választ a lehetséges variációk közül egy balesetveszélyes helyzetben, illetve jogilag ki tehető felelőssé egy önvezető jármű balesetekor.
    Kitért arra is, hogy Magyarországon mintegy 10 ezer mérnök foglalkozik autóipari elektronikával és nagyjából ugyanennyi a kommunikációs technológiával. Évtizedek óta folynak autóipari kutatások, fejlesztések Magyarországon hazai és külföldi vállalkozások, egyetemek, kutatóintézetek együttműködésében. 
    Mindezekre építve döntött a kormány alig egy évvel ezelőtt arról, hogy Zalaegerszegen, hazai forrásból valósítja meg a mintegy 40 milliárd forintos beruházást igénylő járműipari tesztpályát. Itt nemcsak a hagyományos járművek, hanem az önvezető autók, az elektromos járművek vizsgálata, fejlesztése zajlik majd, amelyhez egyedülálló információtechnológiai és infrastrukturális háttér is csatlakozik majd - ismertette. 
    Palkovics László kifejtette: alacsony sebességű és akár 250 kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas pálya is készül, a változó fényviszonyokhoz való alkalmazkodás tesztelésére alagút épül, de lesz városi autós környezet szimulálására alkalmas terület is. Mindezen felül a valós forgalmi viszonyok között ugyancsak vizsgálni lehet majd a járműveket, erre szolgál az országban Zalaegerszeg térségében elsőként megvalósuló 5G-s mobilhálózati fejlesztés és a leendő R76-os gyorsforgalmi út "okosútként" történő megépítése is.
    A kétnapos zalaegerszegi járműipari konferencia csütörtöki nyitónapján írta alá Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a kormányzat más szereplőivel, a Magyar Telekom vezérigazgatójával és az önkormányzat, illetve az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezetőjével azt a megállapodást, amely szerint Magyarországon elsőként Zalaegerszeg térségében épül ki az 5G-s mobilhálózat tesztkörnyezete. A két nap során panelbeszélgetéseken, előadásokon a kormányzat képviselői mellett jelentős autóipari, infokommunikációs és logisztikai cégek képviselői a járműipar jövőjével kapcsolatos kérdésekről osztják meg véleményüket.

Parragh László a Mobil Járműipari és Logisztikai Kiállítás és Vásár keretében tartott járműipari konferencián beszélt arról, hogy 2017 első negyedévében 160 ezren dolgoztak a járműgyártásban és az ahhoz szorosan kapcsolódó iparágakban.   

Megjegyezte, ha a következő években is tartani tudja fejlődési irányát a magyar ipar, akkor Magyarország felzárkózhat Európához, és ennek a fejlődésnek az egyik legjelentősebb motorja az autógyártás és a hozzá kapcsolódó iparágak.    

Vannak azonban olyan kockázatok, amelyek gátjai lehetnek a fejlődésnek - jelezte a gazdasági kamara elnöke. A kockázatok közé sorolta, hogy Csehország és Szlovákia után lakosságarányosan a harmadik Magyarország az autóiparban, de "nem vagyunk egyedül", más országok is felismerték az ágazatban rejlő lehetőségeket. Nagy kockázat a képzett munkaerő hiánya a közép- és felsőfokú végzettségűek között, ezért is szükséges az  átjárhatóság biztosítása a szakmunkásképzésből a felsőoktatásba.   

A digitális tudás hiánya is akadálya lehet a gazdasági fejlődésnek, mert hiába használnak sokan digitális eszközöket, arra már "kevesen képesek, hogy két excell-táblát összekapcsoljanak" - mondta. Jelentős lemaradása van Magyarországnak a nyelvtudás tekintetében is, de az is nagyon fontos, hogy a tudás egyre nagyobb szerepet kapjon a gazdaságban - sorolta Parragh László.    

Kitért arra is, hogy az autóipar területén különösen szükséges a beszállítói láncok, klaszterek létrejötte, amelyekre jó példa a szlovák és a magyar járműipari klaszter, illetve a Győr, Szombathely és Szentgotthárd mellett a tesztpálya révén Zala megyét is bekapcsoló klaszter fejlődése.   

Palkovics László oktatási államtitkár, a zalaegerszegi tesztpálya kormánybiztosa az önvezető járművek fejlesztésével kapcsolatos kérdésekről tartott előadást, amelyben nem csak a technológiai, de a társadalmi és jogi kihívásokról is szólt.    

Említést tett arról, hogy ma már számos extra segíti a közlekedést, részben automatizálva is azt, mint a parkolási asszisztens vagy a sávtartó automatika, az emberi tényezőt azonban nem lehet figyelmen kívül hagyni. Érdekes kérdés például, hogy a mesterséges intelligencia miként választ a lehetséges variációk közül egy balesetveszélyes helyzetben, illetve jogilag ki tehető felelőssé egy önvezető jármű balesetekor.    Kitért arra is, hogy Magyarországon mintegy 10 ezer mérnök foglalkozik autóipari elektronikával és nagyjából ugyanennyi a kommunikációs technológiával. Évtizedek óta folynak autóipari kutatások, fejlesztések Magyarországon hazai és külföldi vállalkozások, egyetemek, kutatóintézetek együttműködésében.    

Mindezekre építve döntött a kormány alig egy évvel ezelőtt arról, hogy Zalaegerszegen, hazai forrásból valósítja meg a mintegy 40 milliárd forintos beruházást igénylő járműipari tesztpályát. Itt nemcsak a hagyományos járművek, hanem az önvezető autók, az elektromos járművek vizsgálata, fejlesztése zajlik majd, amelyhez egyedülálló információtechnológiai és infrastrukturális háttér is csatlakozik majd - ismertette.    

Palkovics László kifejtette: alacsony sebességű és akár 250 kilométeres sebességű közlekedésre alkalmas pálya is készül, a változó fényviszonyokhoz való alkalmazkodás tesztelésére alagút épül, de lesz városi autós környezet szimulálására alkalmas terület is. Mindezen felül a valós forgalmi viszonyok között ugyancsak vizsgálni lehet majd a járműveket, erre szolgál az országban Zalaegerszeg térségében elsőként megvalósuló 5G-s mobilhálózati fejlesztés és a leendő R76-os gyorsforgalmi út "okosútként" történő megépítése is.   

A kétnapos zalaegerszegi járműipari konferencia csütörtöki nyitónapján írta alá Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a kormányzat más szereplőivel, a Magyar Telekom vezérigazgatójával és az önkormányzat, illetve az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezetőjével azt a megállapodást, amely szerint Magyarországon elsőként Zalaegerszeg térségében épül ki az 5G-s mobilhálózat tesztkörnyezete. A két nap során panelbeszélgetéseken, előadásokon a kormányzat képviselői mellett jelentős autóipari, infokommunikációs és logisztikai cégek képviselői a járműipar jövőjével kapcsolatos kérdésekről osztják meg véleményüket.

 

Kapcsolódó kalkulátorok:

Traffipax - mekkora büntetésre számíthatok? - kalkulátor

Gépkocsi fogyasztási költség kalkulátor

Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? - kalkulátor

Nagyot zuhant a brit autóipar termelése

Jelentősen visszaesett júliusban a brit autóipar termelése az elektronikai alkatrészek hiánya miatt az ágazat szakmai képviseleti szervezete, az SMMT csütörtöki jelentése alapján.
2021. 08. 26. 17:00
Megosztás:

Tovább terjeszkedik az AutoWallis

Újbudán, a Kopaszi-gát közelében vásárolt 18 ezer négyzetméteres ingatlant az AutoWallis, amelyen több márkának is helyet adó multimárkás gépjármű kereskedő- és szolgáltató központ fejlesztését tervezi a társaság.
2021. 08. 24. 11:00
Megosztás:

A Continental egy zseniális ötlettel rukkolt elő

Continental akár jövőre megkezdheti a műanyag palackok újrahasznosítását a gumiabroncs-gyártás során, már rendelkezésére áll az ehhez szükséges technológia, amelyet az OTIZ Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztett ki - ismertette a társaság közleményében.
2021. 08. 22. 10:00
Megosztás:

Tovább bővült a használatautó-piac

A magyar használtautó-piacon 464 700 személygépkocsi cserélt gazdát július végéig, 3,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban - közölte a Jó Autók.hu csütörtökön az MTI-vel a DataHouse előzetes adatai alapján.
2021. 08. 19. 11:00
Megosztás:

Nagy-Britanniában 1998 óta nem adtak el ilyen kevés autót

Nagy-Britanniában 29,5 százalékkal, 1998 óta a legalacsonyabb szintre csökkent az eladott új autók száma az idén júliusban részben amiatt, hogy visszavetette a termelést az autóipart globálisan érintő chiphiány, alább hagyott az emberek vásárlási kedve, és még mindig nem nyitott ki az összes autókereskedő sem.
2021. 08. 09. 13:00
Megosztás:

Vegyesvállalatot alapít az LG és a Magna

Tranzakciós megállapodást kötött egymással az LG Electronics (LG) és a Magna International Inc. (Magna), amelynek értelmében a felek egy vegyesvállalatot hoznak létre. Az LG Magna e-Powertrain néven létrejövő új cég székhelye a dél-koreai Incheonban lesz, irányítását pedig egy tapasztalt menedzsment fogja ellátni.
2021. 08. 06. 07:00
Megosztás:

Növelte forgalmát és nyereségét a Honda

Növelte forgalmát és nyereségét pénzügyi éve első negyedévében a japán Honda autóipari konszern, megemelte éves bevételére és nyereségére vonatkozó előrejelzését is.
2021. 08. 05. 07:00
Megosztás:

Kedvezett a nyári nyitás a használtautó-importnak

Júliusban ismét 11 ezer fölötti mennyiségű importált használt személyautót regisztráltak az országban. A DataHouse adatai szerint a behozott használt autók száma 11 588 volt, ami csupán 2 százalékkal marad el az év eddigi legmagasabb értékének számító júniusi szinttől.
2021. 08. 04. 12:00
Megosztás:

Megjelentek a BMW számai - nagy pozitív meglepetés!

A BMW 28,58 milliárd eurós árbevételt ért el a második negyedévben. Ez 43%-os növekedés és jelentősen felülmúlja a 26,78 milliárd eurós piaci konszenzust.
2021. 08. 03. 16:00
Megosztás:

Így látja a jövőt a Volkswagen

Az előzetes számoknak megfelelő második negyedéves profitról számolt be a Volkswagen. Az idei évi kilátásokat vegyesen módosította a társaság.
2021. 07. 29. 12:00
Megosztás:

Jelentős túljegyzéssel zárult az AutoWallis 6,6 milliárd forintos zöldkötvény-aukciója

Jelentős túljegyzéssel zárult az AutoWallis pénteki zöldkötvény-aukciója a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramja keretében. A beérkezett, összesen 10,75 milliárd forint névértékű ajánlatból a meghirdetett mennyiségen felül 10 százalékos túljegyzés került elfogadásra, így összesen 6,6 milliárd forint névértékű 10 éves kötvényt – fix 2,89 százalékos átlagos hozammal – vásároltak meg az intézményi befektetők. Az AutoWallis eddig is elkötelezett volt a fenntartható működés mellett, és az aukció jelentőségét mutatja, hogy az AutoWallis az első vállalat a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában, mely zöldkötvényeket bocsátott ki.
2021. 07. 24. 15:00
Megosztás:

A Volkswagen Csoport a mobilitás új világában is vezető szerepet céloz meg

A Volkswagen Csoport 2030-ig szóló New Auto stratégiájával elindítja történetének legnagyobb átalakulását - mondta Herbert Diess vezérigazgató a Volkswagen Csoport virtuális éves közgyűlésén, pénteken, amelyről a csoport márkáinak magyarországi importőre, a Porsche Hungaria tájékoztatta közleményben az MTI-t.
2021. 07. 24. 05:00
Megosztás:

Fellendült a cseh autóipar

Az idei első fél évben 663 ezer személyautót gyártottak Csehországban 31,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, de 11,2 százalékkal kevesebb, mint a koronavírus-járvány előtt, 2019 első felében - közölte csütörtökön a cseh autóipari szövetség.
2021. 07. 23. 08:00
Megosztás:

A Mercedes sem tud megmenekülni a chiphiány elől

Az előzetes eredményt követően ma publikálta második negyedéves eredményét a Daimler, de mivel a főbb eredményszámokat már korábban publikálták, így a figyelem a 2021-es kilátásokra összpontosult.
2021. 07. 22. 11:00
Megosztás:

Csaknem 50 százalékkal lettek drágábbak a használt autók

Egyre jelentősebb a saját autó, az önálló mobilitás igénye Magyarországon, mindez pedig nemcsak az új, de – és főként – a használt autók iránti érdeklődés fokozódásában is megmutatkozik. A növekvő kereslet és a piac utánpótlásának drágulása a hazai használtautó-árakat is jelentősen felverte – derül ki a Használtautó.hu piacelemzéséből.
2021. 07. 21. 02:00
Megosztás:

Első féléves rekordot döntött idén a belföldi használtautó-piac

A DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 395 000 személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 5,7 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint reális az esély, hogy éves szinten megdől a használtautó-piac forgalmának 2019-ben elért 808 ezres csúcsa.
2021. 07. 20. 20:00
Megosztás:

Jelentősen nőttek a gumiabroncs értékesítések

Jelentősen nőtt az értékesítés miden termékkörben idén a második negyedévben, lényegében újra a két évvel ezelőtti szinten állnak a gumiabroncsgyártók - közölte a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) gumiabroncs-eladási statisztikái alapján az MTI-vel.
2021. 07. 20. 06:30
Megosztás:

Megerősítette az AutoWallis hitelminősítését a Scope Ratings, 6 milliárd forintos zöldkötvény-kibocsátás jöhet

Hatmilliárd forint összegben bocsáthat ki zöldkötvényeket az AutoWallis az MNB Növekedési Kötvényprogramja keretében, miután a Scope Ratings megerősítette a társaság Bplusz hitelminősítői besorolását. A tőzsde autós vállalata a kibocsátást július 23-án zárt körben tervezi, a befolyó összeget a korábban elfogadott Zöld Finanszírozási Keretrendszerben lefektetett elvek mentén kívánja felhasználni.
2021. 07. 19. 12:00
Megosztás:

Megugrott a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Jelentős mértékben emelkedett a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban júniusban is; immár a negyedik egymást követő hónapban mértek erőteljes növekedést, ami nem meglepő, mivel a koronavírus-járvány miatti szigorú korlátozások és súlyos bizonytalanságok tavaly tavasszal megroppantották az értékesítést.
2021. 07. 17. 03:00
Megosztás:

Új munkahelyeket teremtenek a Suzuki fejlesztései

Új munkahelyeket teremtenek a Suzuki idei fejlesztései, amelyek összértéke eléri a 60 millió eurót - mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján Esztergomban a külgazdasági és külügyminiszter.
2021. 07. 15. 22:00
Megosztás: