Erősödő eladási trend a MediaMarktSaturn-nál és a METRO Cash & Carry-nél
Az eladások mértéke 0,3 %-kal nőtt a 2016/17-es év második negyedévében, különösen a MediaMarktSaturn mutatott erős teljesítményt 3,4 %-os növekedésével. A MediaMarkt és a Saturn márkák online értékesítései az összes országot tekintve 40%-kal nőttek, így a teljes értékesítés közel 12 %-át adják. Az értékesítésből származó bevételek mellett ugyanakkor a vállalatcsoport szerkezetátalakítása és az új befektetések az EBIT-et (kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredmény) a második negyedévben az előző évi 38 millió euróról 19 millió euróra csökkentették.
A METRO Cash & Carry bejelentett értékesítése jelentős, 5,4 %-os növekedést mutatott, ami részben a Pro à Pro megszerzésének hatására alakult így. Ez hozzájárult a több mint 30 %-os növekedéséhez, ami az összes értékesítés 16,1 %-át teszi ki. A megszűnt tevékenységek EBIT értéke megháromszorozódott, 90 millió euróra nőtt, szemben az előző év azonos időszakában elért, 27 millió euróhoz képest, különösen az ingatlanokból származó jövedelem és a pozitív devizahatásnak köszönhetően.
„A szállítási üzletággal új teljesítmény-rekordot értünk el és erős növekedést láthatunk az online értékesítésben is – mondta Olaf Koch, a METRO AG igazgatótanácsának elnöke. – A METRO Group szétválásával két erős, sikeres és stratégiailag koncentrált vállalatot tudhatunk magunkénak.”
Pieter Haas, a METRO AG igazgatótanácsának tagja és a szórakoztató elektronikai ágat új néven továbbvivő, CECONOMY AG vezérigazgatója így fogalmazott: „Továbbra is folytatni fogjuk a több csatornára és a szolgáltatásokra fókuszáló stratégiánkat. A MediaMarktSaturn alaptevékenységével továbbnöveltük a második negyedévben szerzett értékesítéseinket, valamint az év első felében a teljes piaci részesedésünket, továbbá jelentősen emeltük a MediaMarkt és a Saturn márkák online eladásait is.”
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor