Felvásárlással hoznák be technológiai lemaradásukat a cégek
Tízből kilenc válaszadó ma már prioritásként kezeli a digitalizációt a stratégiai tervezés során, közel felük pedig jelentős forrásokat is szán a területre – derül ki az EY tanulmányából (Digital Deal Economy Study). A technológiai fejlődéshez a megkérdezettek háromnegyede a saját kompetenciák megteremtése mellett felvásárlásokban gondolkodik. Sok vezető ugyanakkor még nem alakította ki azokat a folyamatokat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy akvizícióból profitálni tudjon a szervezete.
„A cégek számára komoly kihívást jelent a mesterséges intelligencia és a robotika térnyerése. A drónok és az önvezető járművek például módosítják az ellátási láncok működését és a logisztikai folyamatokat, egyben komoly változtatásokat tesznek szükségessé a politikai és gazdasági döntéshozók részéről a meglévő infrastruktúra és szabályozások kapcsán” – hangsúlyozta Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója.
Milyen főnök lennél? Megmutatjuk!
Az új technológiák nemcsak az üzleti modelleket alakítják át, de a társadalom egészére is hatással vannak. Az innovatív megoldások fogyasztói elfogadására az egyik legjobb példát a légiközlekedés jelenti. A repülőgépek automatikus irányítása mára bevett gyakorlat, az utasok teljesen megbíznak a robotpilótában, nem tesznek különbséget az emberi beavatkozás nélküli, illetve a pilóta által kontrollált üzemmód között. A repülés ráadásul, éppen az automatizáció miatt, a legbiztonságosabb utazási móddá vált. Minden megtett egymilliárd kilométerre vetítve ezerszer több kritikus baleset történik az utakon, illetve százszor több a vasúton, mint a légiközlekedésben.
A repülésben Magyarországon új korszakot nyitó Wizz Air alapítója, Váradi József is csatlakozik a világ legsikeresebb üzletemberihez Monte-Carlóban, az EY Az Év Üzletembere globális Fórumon. A Váradi vezetése alatt az elmúlt egy évben összesen 30 millió utast szállító Wizz Air a régió legnagyobb légitársaságává fejlődött, 18 százalékos piaci részesedéssel. A társaság üzemelteti a legfiatalabb flottát (átlag 4,5 év) a kontinensen, a legkisebb széndioxid- és zajkibocsátás mellett.Váradi József az EY Az Év Üzletembere program magyarországi győzteseként képviseli hazánkat a nemzetközi díjátadón, ahol közel 50 ország jelöltjei közül választják ki az év legsikeresebb vállalkozóját.