Megérte-e vajon a Juventus számára Ronaldo leigazolása?
A profi futballpiacot elemző részlegét Magyarországi irodájából irányító KPMG számítása szerint a focista évi 85 millió dolláros költségét (ebből 55-56 millió a bruttó fizetése és további 29 millió a befektetés amortizációja.) a klub képes lehet kigazdálkodni, de fejlődniük kell hozzá.
Andrea Sartori, a KPMG sporttal kapcsolatos tanácsadásért felelős globális igazgatója szerint ennek feltétele, hogy kreatív módon pénzzé tegyék a labdarúgó közösségi médiás jelenlétében rejlő értékeket, mert a meccsenkénti árbevétel, vagy a közvetítési jogokból származó bevétel növelésének lehetősége meglehetősen limitált és esetleges.
A jegybevétel növelése azért nehézkes, mert a stadion befogadó képessége adott, a jegyárakat pedig Ronaldo miatt sem lehet az egekbe emelni. A közvetítési jogdíj pedig nagyban függ a csapat BL-ben mutatott szereplésétől.
A Juventus meccsekből származó árbevétele a KPMG szerint 55-70 millió euró között alakulhat, a közvetítési díjak pedig 170 és 255 millió euró közti összeget tesznek majd ki, szerepléstől függően.
Sartori szerint Ronaldo közösségi médiás jelenlétében viszont további komoly potenciál van, mert a focista olyan régiókban népszerű, ahol a Juventus nem áll túl jól a márkázott termékek és szponzorációk területén.
Ilyen új meghódítható terület lehet például Dél-Amerika és Ázsia is. Más kérdés, hogy a Juventus számára az ilyen típusú terjeszkedés némiképp újszerű feladat, de eközben más klubok már most is komolyan számolnak a játékosok közösségi médiás népszerűségükből származó bevételeivel.