Az Ingka Csoport 5 százalékos kiskereskedelmi növekedést ért el üzletmenete átalakítása során
A gyorsan változó kiskereskedelmi környezetben az Ingka Csoport tovább fokozza növekedését és a vásárlói igények minél teljesebb kiszolgálása érdekében fejleszti az IKEA értékesítési csatornákat. Az IKEA áruházak 839 milliós látogatottsága a tavalyi évhez hasonlóan igen erős szintet jelent, miközben az IKEA.com weboldalakat 10 százalékkal többen, 2,6 milliárd alkalommal keresték fel. A tavalyi pénzügyi évhez képest 46 százalékkal nőtt az online vásárlások száma, amely a teljes eladási forgalom 11 százalékát teszi ki. A növekedéssel együtt a lakberendezési vállalat elkötelezettsége is egyre erősebb, hogy pozitív hatással legyen a bolygóra és, hogy a fenntarthatóság a mindennapi működésének meghatározó tényezőjévé váljon.
„Egy igazán pozitív éven vagyunk túl. Miközben a vállalat életének eddigi legnagyobb átalakítását visszük végbe, minden üzletágunkban továbbra is nagyon erősen teljesítettünk, köszönhetően fantasztikus kollégáinknak – szerte a világban -, akik minden nap lelkesedésükről és vállalkozókedvükről tesznek tanúbizonyságot. Az egyszerű, ám annál erőteljesebb víziónk értelmében szebb hétköznapokat szeretnénk teremteni az emberek többsége számára, ezt a célt szolgáljuk mindnyájan, és az idei évben igazán kézzelfogható eredményeket tudtunk felmutatni ezen a téren“ - mondta Jesper Brodin, az Ingka Csoport elnök-vezérigazgatója.
Az Ingka Csoport folyamatos innovációkkal erősíti az IKEA élményt. Az elmúlt évben 7 hagyományos áruház és 11 kisebb IKEA áruház nyílt meg, továbbá néhány nagyobb világvárosban - úgy mint Moszkva, New York, Párizs és London -, IKEA stúdiók indítását tervezik. További áruházak vannak tervben Koppenhágában, Shanghaiban és Tokióban. A vállalat egy új IKEA applikációt is beindított, amely a vásárlóik számára megkönnyíti az IKEA termékek keresését, elérését és megvásárlását, ahol és amikor kedvük tartja.
Az Ingka Csoport további beruházások révén erősíti azt a kiskereskedelmi átalakulási folyamatot, amely többek között újabb megoldások segítségével nyújt még jobb vásárlói élményt. A vállalat megszerezte a Traemand konyhabútor szerelő vállalat 49 százalékát. Mindemellett, a vállalat beruházásokért felelős része, az Ingka Investments az idei évben kisebbségi tulajdonrészt vásárolt több vállalatban, így többek között az Optoro, Ori, LivSpace és Retour Matras cégekben is.
A lakberendezési vállalat a megújuló energiákba fektetett beruházásait felgyorsítja, és a 2020-ra tervezett célkitűzéseit teljesítve, maga termeli meg a működéséhez szükséges összes energiát. Az IKEA kiskereskedelmi tevékenységében alapvető szerepet játszik a fenntarthatóság, így az országos kiskereskedelmi vezetők ezentúl egyaránt fenntarthatósági vezetőként, többek között a fenntartható lakhatás, megújuló energia és társadalmi egyenlőség területekért is felelősek.
„A növekedésben is felelősen kell eljárnunk. A generációnk legnagyobb felelőssége, és egyben a jövőnk múlik azon, hogy képesek vagyunk-e pozitív hatással lenni az emberekre és a bolygóra. Éppen ezért integráljuk a fenntarthatóságot a kiskereskedelmi tevékenységünk minden egyes területén“ – folytatja Jesper Brodin. Az Inter IKEA Systems B.V. - az IKEA koncepció és a globális franchise hálózat tulajdonosa - bejelentette, hogy az IKEA kiskereskedelmi forgalma a 12 franchise-zal összesen 43 milliárd euró volt.
„Nagy örömünkre szolgál látni, hogy a magyar emberek szívükben hordozzák az IKEA-t, ami a 2019-es pénzügyi év eredményeiben is megmutatkozott. Az IKEA Magyarországon továbbra is folyamatos üzleti fejlődést mutat, várhatóan ez egy 18 százalékos növekedést jelent a tavalyi pénzügyi időszakhoz képest. Azt látjuk, hogy a vásárlóinknak szükségük van mind az online, mind pedig az áruházainkon keresztüli találkozási pontokra, így azon dolgozunk, hogy az optimális csatornákat erősítsük a minél kényelmesebb és elérhetőbb vásárlási élmény megteremtéséért. Az elmúlt évben több, mint 6,7 millió látogatót köszönthettünk a magyar IKEA áruházakban, valamint 32,5 millióan keresték fel az IKEA.hu weboldalt. Ez a tavalyi évhez képest mért 20 százalékos növekedés is azt jelzi, hogy egyre nő az igény az online vásárlás iránt: a teljes eladás 7 százaléka származik online vásárlásból (az előző évben ez 5 százalék volt)” – mondta Mounia El Hilali Acherkouk Yakhlef, a IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős vezetője.
“Bármit is teszünk, nem lenne megvalósítható a munkatársaink nélkül. A teljes vezetés elkötelezett a fenntarthatóságért, ami prioritást élvez a mindennapi munkavégzésben, elsősorban a fenntartható otthoni életre, megújuló energiára és az egyenlőségre koncentrálva” – tette hozzá Mounia El Hilali.
Az IKEA 2019-es pénzügyi éve 2018. szeptember 1. - 2019. augusztus 31. közötti időszakot fed le. Az IKEA Magyarország részletes tájékoztatással érkezik a 2019-es pénzügyi év eredményeiről, 2020 januárjában.
KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:
- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?
- Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?
- Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?