Hangvezérelt fizetés okoshűtővel? Így fogunk fizetni 2020-ban!

Az Ingenico Group, az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások globális piacvezetőjének ágazati elemzése szerint a közösségi oldalakon történő vásárlás és a hangvezérelt fizetés a következő évben a hétköznapi élet részévé válik. A jövőben a használati tárgyainkat is másképp fogjuk használni: hűtőszekrényeinket, autóinkat, vagy akár egy olyan hétköznapi dolgot is használhatunk majd fizetésre, mint egy tükör.

Az elmúlt években megjelenő új fizetési módok radikálisan megváltoztatták a fogyasztók fizetéshez való viszonyát. Egészen a közelmúltig nem volt választási lehetőség, akkor fizettünk, amikor erre megkértek minket.  Mindez azonban már a múlt, most mindenki szabadon, akkor, ott, és úgy fizet, ahogyan csak szeretne. Ez a változás, amelyet nagyrészt a készpénzmentességre való áttérés hoz magával, minden korábbinál gyorsabban vezetett olyan új pénzhasználati és fizetési módok megjelenéséhez, amelyeket egy-két évvel ezelőtt még el sem tudtunk volna képzelni. Hamarosan talán már autóinkkal fizethetünk! Nézzük, mit jósol a közeljövőre az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások globális piacvezetője.

1. Közösségi kereskedelem és Hangvezérelt kereskedelem

A „Közösségi kereskedelem” és a „Hangvezérelt kereskedelem” 2020-ra elképzelhetően a mindennapi életünk szerves részévé válhat. Hamarosan valósággá válik, hogy chatbot, vagy akár a hangunk segítségével fizetünk közösségi média felületeken. A fizetési folyamat emellett egyre több értéknövelt szolgáltatást is tartalmaz, amelyek kiegészítik a fizetési terminálok tranzakcióit, és extrákat kínálnak a kereskedők és a fogyasztók számára egyaránt. Így például a hűségprogramokkal és kuponokkal kapcsolatos ajánlatok is egyszerűen integrálhatók a fizetési folyamatba. Mindehhez egyetlen érintés elegendő a pénztárnál! Végül, de nem utolsósorban, a „PIN on Mobile” technológiával a mobiltelefonok fizetési terminálokká alakulnak – csupán annyit kell tennünk, hogy beírjuk a PIN-kódot vagy csak odatartjuk a bankkártyánkat az eladó mobiltelefonjához. Ezzel egyidejűleg a különböző elfogadópontok száma tovább fog növekedni.
 
Az Ingenico már elindította a Közösségi kereskedelem és a Hangvezérelt kereskedelem  programjait, és már a biztonságos, érintés nélküli fizetési elfogadást is lehetővé teszi a mobiltelefonokon és a táblagépeken.

2. Fizetés a hűtőszekrényével: az IoT forradalma elindult

A jövőben másképp fogunk tekinteni a használati tárgyainkra, és másképp is fogjuk használni azokat: ennek eredményeképpen a hűtőszekrények, autók, vagy akár egy olyan egyszerű dolog is, mint egy tükör alkalmassá válhat fizetésre. A dolgok internete (IoT) által kínált lehetőségek végtelenek, elegendő, ha tudjuk, hogyan lehet a biztonságos fizetési rendszert integrálni a teljes digitalizációs folyamatba.

3. A fizetési módok változása nem mehet a biztonság rovására

A fogyasztók tisztában vannak az adatbiztonsági kérdések jelentőségével – rendkívül éberek, és ebben a tekintetben továbbra is nagy elvárásokat támasztanak a piacon megjelenő új megoldások irányába. A jövő szabályait a fogyasztók fogják diktálni. A fizetési piac szereplői számára az egyre szigorúbb biztonsági előírások megkövetelik, hogy tökéletes műszaki ismeretekkel rendelkezzenek, ha olyan csúcstechnikai megoldásokat akarnak kínálni, amelyek a legmagasabb szintű biztonság mellett kiváló vásárlóélményt is nyújtanak. Az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások szempontjából az új technológiai fejlesztések valószínűleg a biometrikus hitelesítés használatára, a mobil pénztárcák integrálására, a kriptovalutákhoz való alkalmazkodásra, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás használatára összpontosítanak majd.

4. A fizetés kulcstényezővé válik az ügyfélélményében

A fizetés a kereskedelem és a vásárlóélmény kulcseleme. A fogyasztók azt várják a fizetés folymatától, hogy ne okozzon kényelmetlenséget, és elejétől a végéig teljesen ellenőrizhető legyen. Ez alapból azt jelenti, hogy a tranzakciónak 100%-ban biztonságos kell lennie. Azok a szereplők, akik sikeresen egyesítik a fizikai és az online fizetési megoldásokat, valamint a legjobb többcsatornás fizetési élményt teremtik meg, végül piacvezetők lesznek.

5. Nyílt rendszerű innováció a jövőbeli fizetési megoldások érdekében

Az új fizetési formák tömeges elterjedésében a használat lesz a döntő tényező. A fogyasztók által igényelt megoldások felkínálása és a növekedés új területeinek keresése érdekében a fizetési iparágnak a legjobb partnerek – vállalati és intézményi szervezetek, kockázatitőke-alapú vállalkozások, start-upok és fintech vállalkozások – támogatásával kell azonosítani azon kezdeményezéseket, amelyek érdemesek a fejlesztésre és a piaci bevezetésre. Mindezt a fogyasztókért illetve a fogyasztókkal közösen kell kialakítani, hiszen a tömeges bevezetés esetén a legfontosabb tényező, a bizalom elnyerése.
 
2019. júniusában az Ingenico, a CaixaBank és a Global Payments mellett, elindította a Zone2boost nevű nemzetközi innovációs programot, amely támogatja az induló vállalkozásokat a fintech és a kiskereskedelem területén.

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Oroszország a Twittert, a Facebookot és a WhatsAppot sem kímélte

Megbírságolta egy moszkvai bíróság csütörtökön a Twittert, a Facebookot és a WhatsAppot az orosz állampolgárok adatainak Oroszországban történő lokalizálását (az ország területén működő szerveren való tárolását) előíró jogszabályok megsértése miatt.
2021. 08. 28. 08:00
Megosztás:

A dolgozók harmada home office-ban marad, az IT-védekezést is ehhez kell igazítani

Év végére globálisan az alkalmazottak csaknem harmada távmunkában végzi el a feladatait, arányuk pedig a közeljövőben sem csökken jelentősen. Ez arra kényszeríti a szervezeteket, hogy legalább öt, egyes szektorokban akár tíz évvel is előrehozzák a digitális átalakítási terveiket. Ennek megfelelően a vállalatoknak az IT rendszereik védelmét is ehhez kell igazítani, s erre tekintettel kell kialakítani — hívja fel a figyelmet a Maxvalor Hungary, a dán Heimdal Security magyarországi forgalmazója.
2021. 08. 25. 13:00
Megosztás:

A SZTAKI kutatóival készít robotot építő robotot Ottonie von Roeder

A Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (SZTAKI) kutatóival és mérnökeivel készít robotot építő robotot Ottonie von Roeder német művész, aki a Goethe Intézet jóvoltából érkezik szeptemberben Budapestre - tájékoztatta a SZTAKI kedden az MTI-t.
2021. 08. 25. 06:00
Megosztás:

Diákok fejlesztettek digitális tanulási eszközöket krónikus beteg gyerekeknek

Interaktív nyelvtanuló applikációjával a Fazekas Gimnázium diákjaiból álló csapat nyerte meg a Morgan Stanley budapesti központja által idén először megrendezett Code to Give hackathont. A vállalat felhívására diákok, pályakezdők és tapasztalt szakemberek jelentkeztek, hogy a Morgan Stanley informatikusaival együttműködve, az Amigos a gyerekekért Alapítvány partnereként innovatív tanulási eszközöket fejlesszenek krónikus betegség miatt hosszabb kórházi kezelésre szoruló gyerekek és tinédzserek számára.
2021. 08. 24. 15:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Allianz: Történelmi mélypontra süllyedtek a hajózási veszteségek

Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. Az elmúlt tíz évben 50 százalékkal csökkent az összveszteség. A hajózási incidensek száma (2703) az előző évhez viszonyítva csökkent.A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid–19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. A hajók nem megfelelő karbantartása további kárigényekhez vezethet.A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek. Sok a tűzeset és a tengereken eltűnt rakomány.A dél-kínai, az indokínai, az indonéz és a Fülöp-szigeteki tengeri régió vezet a veszteségek terén.
2021. 08. 23. 22:00
Megosztás:

Pénzügyi tudatosságra nevel egy új magyar applikáció

Világviszonylatban is egyedülálló az a magyar fejlesztésű applikáció, amelyet két pénzügyi szakember apuka alkotott meg, hogy segítsenek vele megalapozni a gyerekek pénzhez való viszonyát.
2021. 08. 23. 18:00
Megosztás:

Egyre többen veszik online az iskolaszereket

Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
2021. 08. 21. 10:00
Megosztás:

A munka jövője: automatizáció

A Universal Robots a robotikai piac egyik úttörője az olyan szabályozások kidolgozásában, melyek a kobotok, az automatizáció, valamint a biztonságos munkavégzés feltételeit teremtik meg. A cég évek óta arra törekszik, hogy világszerte szabályozza a robotok működését és a munkáltatók számára, úgynevezett együttműködő robotok biztosításával segítse a munkavégzést.
2021. 08. 19. 07:30
Megosztás:

Társkereső applikációk - félnünk kell a csalóktól?

A tanulmány megállapításai szerint a csalók jelentős mértékben visszatartják az embereket a randiappok használatától. A válaszadók 38%-a azért fél használni őket, mert attól tart, hogy átverik a csalók, 34% pedig általában véve nem bízik a randiappokat használó emberekben. Mindezek ellenére a válaszadók mindössze 15%-át vették már célba kiberbűnözők, és a csalókkal kapcsolatba kerülők 31%-ának sikerült elkerülnie a támadást.
2021. 08. 18. 13:00
Megosztás:

Világszinten küzdenek a pénzügyi vállalatok a kiberbűnözőkkel

A pénzügyi szolgáltató vállalatok hosszú ideje a kiberbűnözők népszerű célpontjai, az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint ennek jó oka van, hiszen a pénz mellett rengeteg bizalmas ügyféladatot is kezelnek, amelyeket a bűnözők különféle átverésekhez tudnak felhasználni, vagy eladják azokat az internet fekete piacain: a Verizon adatsértési jelentéséből kiderül, hogy a pénzügyi ágazatot csak az elmúlt évben több mint 1500 incidens érte, köztük 448 megerősített adatlopással.
2021. 08. 17. 15:00
Megosztás:

Nagyot nőtt Magyarország tengeri forgalma

Majd 20 százalékkal nőtt a Magyarországra tengeri fuvarozással érkező konténeres áruforgalom 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elemzése szerint a forgalom 64 százaléka import volt, az áruk főként Távol-Keletről, a dél-európai kikötőkön keresztül – elsősorban nyersanyagként a feldolgozóiparba – érkeztek Magyarországra. A késztermékek ugyanakkor többnyire közúti fuvarozásban, kisebb részt vasúton hagyják el az országot.
2021. 08. 17. 08:00
Megosztás:

Csökkent az euróövezet külkereskedelmi többlete júniusban

Júniusban a bázishatás miatt nagyot nőtt az euróövezet és az EU külkereskedelmi áruforgalma az előző évihez képest, a kereskedelmi mérleg többlete azonban kisebb lett az egy évvel korábbinál
2021. 08. 16. 07:00
Megosztás:

A Lenovo rekordot döntött az első negyedévben, megduplázva nettó bevételét

A Lenovo Csoport (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) bejelentette, hogy a Csoport rekordmagas első negyedéves eredményt ért el. A felgyorsult digitalizáció, az okos átalakulás és a számítógépes eszközök, infrastruktúra és alkalmazások területén megvalósított globális fejlesztések által teremtett lehetőségek továbbra is hozzájárulnak a Csoport hosszútávú és fenntartható jövedelmezőségének növekedéséhez.
2021. 08. 15. 07:00
Megosztás:

Jégkrémeket von ki a forgalomból a Spar

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hatféle Milka márkájú jégkrémet von ki a forgalomból, mert azok egyik összetevője etilén-oxiddal szennyezett - közölte a Spar a honlapján.
2021. 08. 14. 12:00
Megosztás:

Az elmúlt 10 évben nem adtak el ennyi gépjármű-abroncsot Magyarországon

A magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 2021 első fél évében 14,5 százalékkal növekedett gyártói oldalon 2020 azonos időszakához képest, ami jelentős fellendülésnek számít, különösen az előző évi 7 százalékos csökkenéshez képest - közölte a Continental Hungaria Kft. csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 13. 05:30
Megosztás:

Segíti a magyar vállalkozásokat az eMAG

Elindult csütörtökön az Értékesíts hazait az eMAG-on!, az online kereskedő a programjával a magyarországi kisvállalkozások és egyéni vállalkozók tevékenységét támogatja a Gazdasági Versenyhivatallal májusban kötött megállapodás részeként - közölte az eMAG csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 12. 18:00
Megosztás:

Automatizált haszongépjárművek: hatékony logisztika a gazdasági fejlődés érdekében

Sofőr nélküli Hub2Hub: A nehézgépjárművek gyakran ugyanazokon az utakon haladnak – napról napra, hétről hétre, hónapról hónapra. A zsúfolt autópálya-szakaszok pedig folyamatos figyelmet követelnek a vezető részéről. Az automatizálás csökkentheti a vezetőt érő terhelést, megakadályozhatja a hátsó ütközéseket, és megkönnyítheti a jelenlegi vezetési és pihenési időre vonatkozó jogszabályok betartását.
2021. 08. 12. 15:00
Megosztás:

Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?

A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél fontosabbá vált a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vásárlás. Az e-kereskedelemben soha nem látott eredményeket hozott a karantén-bumm: 2021 júniusában az online költések volumene 95 százalékkal meghaladta 2019 ugyanezen időszakában mért értéket. Habár egyelőre nem látjuk tisztán, mit tartogat a poszt-COVID időszak az e-kereskedelem számára, a webáruházak akkor járnak a legjobban, ha folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek biztosítani a járvány alatt szerzett vásárlói bázisuk hosszú távú hűségét. Fizetési opciók, feliratkozás, mobiloptimalizálás - a Stylers Group szakértői 5 pontban gyűjtötték össze a legfontosabb tennivalókat, melyekkel az e-kereskedők továbbra is hasíthatnak.
2021. 08. 12. 14:00
Megosztás: