Kevesebb pénzt szánnak idén ajándékokra az amerikaiak – Világszerte tart a karácsonyi vásárlási láz

Míg az Egyesült Államokban növekszik, hazánkban csökken azoknak a száma, akik interneten szerzik be idén a karácsonyi ajándékokat. Az ajándékokra elköltött összeg azonban hazánkban növekszik, míg az amerikai vásárlók igyekeznek kevesebbet költeni. A Black Friday és a Cyber Monday miatt idén később kezdődött a karácsonyi vásárlási roham, derül ki az amerikai Deloitte által publikált, az idei karácsonyi ünnepekre vonatkozó kiskereskedelmi felmérésből („Deloitte 2019 holiday retail survey”).

Kevesebb pénzt szánnak idén ajándékokra az amerikaiak – Világszerte tart a karácsonyi vásárlási láz

Lassan a végéhez közeledik az ünnepi készülődés, nem meglepő tehát, hogy világszerte mindenkit a karácsonyi ajándékok beszerzése foglalkoztat. Az amerikai vásárlók 70%-ka idén csak november legvégén, illetve december elején kezdte el a karácsonyi bevásárlást. Ez arra is visszavezethető, hogy a Hálaadás idén november 28-án volt, a Hálaadás időpontjához igazodó, azt követő Black Friday (kiskereskedők akciós péntekje) és Cyber Monday (internetes áruházak akciós hétfője) pedig november 29-re, illetve december 2-re esett – derül ki az amerikai Deloitte által publikált, az idei karácsonyi ünnepekre vonatkozó kiskereskedelmi felmérésből („Deloitte 2019 holiday retail survey”). Azok az emberek, akik előbb kezdik a vásárlást, hajlamosak akár 25%-kal többet költeni azoknál, akik csak decemberben indulnak el az ajándékokért.

A „nagy költekezők” okostelefonon vásárolnak

Az amerikai vásárlók idén fejenként átlagosan 1 496 dollárt (kb. 440 ezer forintot) terveznek költeni, ami 40 dollárral (kb. 12 ezer forinttal) alacsonyabb összeg a tavalyi évhez képest. 5-ből 1 amerikai vásárló idén tudatosan szán alacsonyabb összeget az ajándékokra, azért, hogy több pénzt tudjon megtakarítani. A magyar vásárlók viszont a tavalyi évi költéshez (41 ezer forint) képest valamivel többet, átlagosan mintegy 48 ezer forintot terveznek költeni az ünnepi időszakban – derül ki a GKI Digital éves kutatásából.
 
Az amerikai Deloitte felmérése idén az ún. „nagy költekezők” csoportjára is fókuszált. Ők azok, akik évi több, mint 100 ezer dollár (kb. 30 millió forint) jövedelemmel rendelkeznek. Ebbe a csoportba tartozik minden ötödik amerikai vásárló, többségük (65%-uk) 40 év feletti. A „nagy költekezők” fejenként nagyságrendileg 2,100 dollárt (kb. 620 ezer forintot) készülnek költeni idén a karácsonyi ajándékokra. A felmérésből az is kiderül, hogy a „nagy költekezők” nagyobb valószínűséggel szerzik be az ajándékokat interneten az ünnepi időszak alatt, kétharmaduk okostelefonon vásárol.
 
A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása nem könnyű feladat. Az Árukereső.hu és a GKI Digital közös felmérése szerint Magyarországon 2019-ben már az ár-összehasonlító oldalak használata a legkedveltebb megoldás a vásárlás előtti tájékozódás során (74%), megelőzve a webáruházak kínálatának átnézését (57%), valamint az internetes keresőkből (pl.: Google, Bing stb.) induló tájékozódást (55%).

Az ingyenes kiszállítás fontosabb a gyorsaságnál

Az amerikai vásárlók kétharmadának az internet az elsődleges inspiráció forrása. A közösségi és nyomtatott médiának sokkal kevésbé van befolyásoló ereje a vásárlókra. „Érdekes továbbá, hogy az amerikai vásárlók 85 %- ka az ingyenes szállítást részesíti előnyben a gyors szállítással szemben. A vásárlók több, mint 80%-ka ugyanis hajlandó három, vagy több napot is várni a szállításra, amennyiben az ingyenes. Sőt, jellemző, hogy inkább személyesen mennek el az ajándékokért annak érdekében, hogy megspórolják a szállítás költségét” – tette hozzá Aracsi Bernadett, a Deloitte magyarországi Retail-FMCG iparági csoportjának menedzsere.
 
A magyar vásárlási trendekben fordulat, hogy tavalyhoz képest idén körülbelül 10%-kal kevesebben terveznek webshopból vagy szaküzletből ajándékot venni – derül ki a Cofidis Hitel Monitor felméréséből. Az amerikai Deloitte felmérése ugyanakkor azt mutatja, hogy az internetes értékesítés idén karácsonykor 14-18%-kal növekszik a tavalyi évhez képest az Egyesült Államokban, ahol a fogyasztók legszívesebben az internetes áruházakban és a nagykereskedőknél vásárolnak az ünnepi időszak alatt. Ez a két vásárlási mód a meghatározó az utóbbi 5 évben az Egyesült Államokban. A játék az egyik legfőbb ajándéktípus, így a játékbolt a többi bolttípust – internet, nagykereskedés, szupermarket – is megelőzi.
 
“Az internetes értékesítések összege az Egyesült Államokban várhatóan 2019-ben is kiemelkedő mértékű lesz, az amerikai Deloitte előrejelzése alapján az idei karácsonyi időszakban a 144–149 milliárd dollárt is el fogja érni. Ez nagyságrendileg megegyezik a magyarországi éves hazai össztermék (GDP) összegével. Az egyesült államokbeli vásárlások során az okostelefonok használata mintegy 6%-kal fogja meghaladni az egyéb informatikai eszközök (számítógép, tablet) igénybevételét. Megjegyzendő, hogy 2017-hez képest 11%-kal nőtt az okostelefonok szerepe a karácsonyi vásárlások során. Mindebből jól látszik, hogy a vásárlók a lehető legkényelmesebben és leggyorsabban szeretnének vásárolni, ami magával hozza az internetes vásárlások további térhódítását és az ehhez szükséges eszközök egyre szélesebb körű használatát” – hangsúlyozta Laczka Sándor igazgató, a Deloitte magyarországi Retail-FMCG iparági csoportjának vezetője.

Mi kerül a fa alá?

Magyarországon a legnépszerűbb ajándéktípus évek óta a ruházati cikk, utána szorosan a különböző szépségápolási termékek, és végül a játékok szerepelnek. Az Egyesült Államokban is hasonló sorrendet mutat az ajándékok népszerűsége, azzal a különbséggel, hogy a vásárlási utalványok ajándékozása a dobogó második helyén szerepel, megelőzve ezzel a kozmetikumokat. Az „élmény-ajándékok”, mint a wellness hétvége, utazás, koncertjegy is hasonló népszerűségnek örvendenek, hiszen az utazás, szórakozás és kikapcsolódás is fontos szempontként jelenik meg az amerikaiak számára az ünnepi időszakban.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Áttöri az álomhatárt a Magyar Termék, új hazai márkát vezet be a SPAR

2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól SPAR HAZAI. SZERETEM márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban, az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának keretében pedig már 30-nál több csatlakozó gyártócéggel működik együtt.
2021. 08. 24. 01:00
Megosztás:

Allianz: Történelmi mélypontra süllyedtek a hajózási veszteségek

Az Allianz 2021. évi hajózásbiztonsági riportja szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte. Az elmúlt tíz évben 50 százalékkal csökkent az összveszteség. A hajózási incidensek száma (2703) az előző évhez viszonyítva csökkent.A hajózási iparág ellenálló a világjárvánnyal szemben, a személyzet lecserélésének nehézsége azonban hosszú távú következményekkel jár. A Covid–19 miatti késések, és a hajózás iránti kereslet ugrásszerű növekedése a kárigények összegének emelkedését eredményezte. A hajók nem megfelelő karbantartása további kárigényekhez vezethet.A Szuezi-csatornán bekövetkezett incidens azt mutatja, hogy a hajók méretének növekedésével aránytalanul nagy kockázatot jelent a megfeneklés, az ilyen esetek elhárítására irányuló műveletek pedig költségesek. Sok a tűzeset és a tengereken eltűnt rakomány.A dél-kínai, az indokínai, az indonéz és a Fülöp-szigeteki tengeri régió vezet a veszteségek terén.
2021. 08. 23. 22:00
Megosztás:

Egyre többen veszik online az iskolaszereket

Jelentősen nőtt az idén az iskolaszerek online eladása az Extreme Digital adatai alapján.
2021. 08. 21. 10:00
Megosztás:

Nagyot nőtt Magyarország tengeri forgalma

Majd 20 százalékkal nőtt a Magyarországra tengeri fuvarozással érkező konténeres áruforgalom 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) elemzése szerint a forgalom 64 százaléka import volt, az áruk főként Távol-Keletről, a dél-európai kikötőkön keresztül – elsősorban nyersanyagként a feldolgozóiparba – érkeztek Magyarországra. A késztermékek ugyanakkor többnyire közúti fuvarozásban, kisebb részt vasúton hagyják el az országot.
2021. 08. 17. 08:00
Megosztás:

Csökkent az euróövezet külkereskedelmi többlete júniusban

Júniusban a bázishatás miatt nagyot nőtt az euróövezet és az EU külkereskedelmi áruforgalma az előző évihez képest, a kereskedelmi mérleg többlete azonban kisebb lett az egy évvel korábbinál
2021. 08. 16. 07:00
Megosztás:

Jégkrémeket von ki a forgalomból a Spar

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. hatféle Milka márkájú jégkrémet von ki a forgalomból, mert azok egyik összetevője etilén-oxiddal szennyezett - közölte a Spar a honlapján.
2021. 08. 14. 12:00
Megosztás:

Az elmúlt 10 évben nem adtak el ennyi gépjármű-abroncsot Magyarországon

A magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 2021 első fél évében 14,5 százalékkal növekedett gyártói oldalon 2020 azonos időszakához képest, ami jelentős fellendülésnek számít, különösen az előző évi 7 százalékos csökkenéshez képest - közölte a Continental Hungaria Kft. csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 13. 05:30
Megosztás:

Segíti a magyar vállalkozásokat az eMAG

Elindult csütörtökön az Értékesíts hazait az eMAG-on!, az online kereskedő a programjával a magyarországi kisvállalkozások és egyéni vállalkozók tevékenységét támogatja a Gazdasági Versenyhivatallal májusban kötött megállapodás részeként - közölte az eMAG csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 12. 18:00
Megosztás:

Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?

A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél fontosabbá vált a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vásárlás. Az e-kereskedelemben soha nem látott eredményeket hozott a karantén-bumm: 2021 júniusában az online költések volumene 95 százalékkal meghaladta 2019 ugyanezen időszakában mért értéket. Habár egyelőre nem látjuk tisztán, mit tartogat a poszt-COVID időszak az e-kereskedelem számára, a webáruházak akkor járnak a legjobban, ha folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek biztosítani a járvány alatt szerzett vásárlói bázisuk hosszú távú hűségét. Fizetési opciók, feliratkozás, mobiloptimalizálás - a Stylers Group szakértői 5 pontban gyűjtötték össze a legfontosabb tennivalókat, melyekkel az e-kereskedők továbbra is hasíthatnak.
2021. 08. 12. 14:00
Megosztás:

Munkaerőhiány fogja vissza az e-kereskedelmet

A munkaerőhiány visszafogja az e-kereskedelmet, sok webshopnak le kell állítania az online hirdetéseket, mert nem tudnák kiszolgálni a megnövekedett keresletet. Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, ahol jó munkakörülményeket és fizetést tudnak biztosítani, ott most is képesek képzett szakembereket felvenni a céghez, de az új toborzás a megtartás lett. Mint fogalmazott, minden eddiginél fontosabbá vált a munkaszervezés, a legtöbben ugyanis nem ismerik fel, hogy milyen nagy munka és költség új embert találni egy adott pozícióba.
2021. 08. 10. 21:00
Megosztás:

680 millió euró volt a júniusi exporttöbblet

Júniusban az export euróban számított értéke 21,9, az importé 23,7 százalékkal volt nagyobb, mint egy évvel korábban. A külkereskedelmi mérlegtöbblet 680 millió euró volt, 2 millió euróval több a tavaly júniusinál - közölte pénteken első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 06. 17:00
Megosztás:

Rekordszintre nőtt az amerikai külkereskedelmi mérleg hiánya

Rekordszintre emelkedett az Egyesült Államok külkereskedelmi mérlegének hiánya júniusban, mivel meglódították az importot a vállalatok azon erőfeszítései, hogy feltöltsék készleteiket az erőteljes fogyasztói kereslet kielégítéséhez.
2021. 08. 06. 06:30
Megosztás:

Évtizedes sikerszéria az agrár-külkereskedelemben – de lehet még javítani

A 2010 óta szárnyaló magyar agrár-külkereskedelem impozáns számai rendkívül jól mutatnak ugyan, de néhány vetélytárs, illetve referenciaország teljesítményével összehasonlítva már árnyaltabb a kép – derül ki az OTP Agrár szakértőinek legutóbbi elemzéséből. Mint írják: fel kell építeni a nagyobb hozzáadott értékű hazai termékek márkáit és piacait.
2021. 08. 05. 23:00
Megosztás:

Váratlanul megnőttek a német gyáripar megrendelései

A várakozásokat jóval meghaladó mértékben emelkedtek júniusban a gyáripari megrendelések Németországban, elsősorban a belföldi megrendelések fellendülésének köszönhetően a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
2021. 08. 05. 16:00
Megosztás:

Az építőanyag-forgalmazók többségénél talált jogsértést a fogyasztóvédelem

Július elejétől a fogyasztóvédelem is bekapcsolódott az építőipari alapanyagok piacán tapasztalható visszás jelenségek fokozott vizsgálatába. A hatóság a helyszíni ellenőrzések első négy hetében a forgalmazók 61 százalékánál tárt fel jogsértést - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtöki közleményében Schanda Tamás.
2021. 08. 05. 11:00
Megosztás:

Íme a világ 250 legnagyobb kereskedőcége

Melyik volt a legsikeresebb 250 kiskereskedelmi vállalkozás az előző üzleti évben a világon és miért? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Deloitte tanácsadócég Global Powers of Retailing összeállítása, amely földrajzi térségekre és szektorokra lebontva vizsgálta a társaságok teljesítményét. A 250 legnagyobb kiskereskedelmi cég között sokféle méretű és nemzetiségű társaságot találunk, ám az mindegyikükben közös, hogy sikeresen alkalmazkodtak a koronavírus járvány teremtette új körülményekhez és a megváltozott fogyasztói magatartáshoz.
2021. 08. 04. 21:00
Megosztás:

Nőtt a hazai kiskereskedelmi forgalom

Júniusban a nyers adat szerint 6,2 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző év azonos időszakához képest - közölte szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 04. 17:00
Megosztás:

Emelkedtek a termelői árak az euróövezetben

Júniusban a várakozásoknak megfelelően emelkedtek a termelői árak májushoz mérve az euróövezetben - derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat keddi jelentéséből. A legnagyobb mértékben az energiaárak emelkedtek.
2021. 08. 03. 21:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a termelői árak emelkedése

Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 02. 13:00
Megosztás: