Zuhan a Google árfolyama - visszaesett a reklámbevétel
Az egy részvényre jutó eredmény azonban jobb lett vártnál: 11,9 dollár lett a várt 10,6 dollárral szemben. A hirdetési bevételek 15,3%-kal nőttek év/év alapon 29,5 milliárd dollárra szemben az előző két negyedév 20%-os növekedési ütemével és a 30 milliárd dolláros konszenzussal. Érdekesség, hogy a Facebook esetében a hirdetési bevételek 26%-kal nőttek az első negyedévben. A fizetett kattintások száma 39%-kal nőtt év/év alapon szemben az előző két negyedév 60% feletti növekedési ütemével, míg a fizetett kattintások ára tovább esett 19%-kal.
A vállalat pénzügyi igazgatója szerint emögött főként a Youtube hirdetési bevételeinek lassabb növekedése áll, ami annak köszönhető, hogy még 2018 elején változtatásokat hajtott végre a platformon a cég. A hirdetési bevételek mellett 5,5 milliárd dolláros árbevételt generált a többi üzletág, köztük a felhőalapú szolgáltatások, ez 25%-os növekedés év/év alapon. Ez visszaesés az előző negyedéves 38%-hoz, és az azt megelőző 29%-hoz képest. A vártnál gyengébb növekedés hatására többen lerontották várakozásaikat a részvényre, többek között a Morgan Stanley 1.400 dollárról 1.325 dollárra.
A Google anyavállalat, az Alphabet részvények tőzsdei árfolyama
Miután tegnap még a jelentés előtt új történelmi csúcsra húzták a részvényeket, így különösen nagy hidegzuhanyként érkeztek a várttól elmaradó számok. Az árfolyam 7%-kal esett piaczárás után.