1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.

1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

Nő az online szerepe


Miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben is "csak" hozzávetőleg
6%-kal bővült, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni bevételeit és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3%-a származik internetes
értékesítésből
.

 

Immár szűk egy hónapon múlik minden


A piac egészére jellemző, lassuló növekedés ellenére
a magyar piacon működő webáruházak 83%-a eredményesebb évet zárt 2017-ben, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott a karácsony előtti egy hónap kiemelkedő teljesítményének. Az utolsó negyedéves dömping ugyanis a Black Friday akciók hatására egyre inkább már csak az ünnepek előtti, szűk 4-5 hetes időszakra koncentrálódik.

Az akcióban részt vevő boltok magas aránya (62%) és a minden korábbinál nagyobb méreteket öltő marketing verseny olyan várakozásokat keltett a lakosságban, mely egyértelműen az októberi-novemberi vásárlások visszatartását eredményezte.

Kijelenthető tehát, hogy a Black Friday hazánkban is elfoglalta a tengerentúl már rég óta birtokolt helyét: kereskedelmi szempontból nálunk is ez a nap jelenti a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét.


Mennyi tartalékra van szükségem? - ITT kiszámolhatod!

Jól jelzi a Black Friday piacalakító hatását, hogy a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde - közel nettó 27 milliárd forint (!) - ezen az egy napon realizálódott.


Túlzóak lettek a kereskedői várakozások 


A Black Friday kapcsán a vásárlókban megjelenő "eufória" a kereskedőket is arra sarkallta, hogy ne maradjanak ki. Ennek köszönhetően 2017-ben minden korábbinál nagyobb - 62%-os - részvétel volt. Azonban az online kiskereskedelmet jellemző koncentráltság miatt, ezen a napon is leginkább a legnagyobb webáruházak voltak képesek igazán érvényesülni. Ők tudták a lehető legnagyobb akciós választékot, megfelelő raktárkészlettel és látványos - TV-re, rádióra és óriásplakátokra is támaszkodó - marketingkampánnyal párosítani. Ez az aránytalan piaci környezet azt eredményezte, hogy a kisebb szereplők a fekete péntekre már inkább kényszerként tekintenek, mintsem valós, forgalom növelő eszközként. Esetükben a korábbi évekre jellemző piacszerzés után a 2017-es Black Friday már sokkal inkább a piacvesztés minimalizálásáról szólt, vagyis az év közben szerzett vásárlói bázist igyekeztek ezen a napon is "helyben tartani" és az ő igényeiket (választék, készlet, árazás és kiszállítás terén) a lehető legjobban kiszolgálni.


A nagyok árnyékában és a "reklámzajban" tehát eltűntek a kisebb e-kereskedők, amit az is jól mutat, hogy összeségében a boltok alig 28%-a számára hozott az előzetesen vártnál jobb eredményt ez a nap, miközben 30% esetében kifejezetten alulteljesített a korábbi évek alapján kialakított várakozásokhoz képest.

 

Már 3 millió aktív online vásárló van az országban


Jól jelzi a marketing fontosságát, hogy a 2017-es online kiskereskedelmi bővülést már nagyobb mértékben magyarázta a vásárlási gyakoriság (11,2/év) növekedése,

mint az online vásárlói bázis (~3 millió fő, +6,9%) bővülése.


A trendek szintjén már látható folyamat a 2018-as évben is jellemezni fogja a piacot, azaz a fejlődést a vásárlási intenzitás határozza majd igazán meg.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A betéti kamatok általában 1% alatti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 2,5% (KSH, 2017. szept.). Így az Ön pénze reálértéken romlik.

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen ügyfél Ön?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Információ: Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény törvényben foglaltak alapján személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu a Személyes adatok védelméről és biztonságáról szóló adatvédelmi szabályzatában leírtak szerint kezelje és adataimat továbbítsa a Partnereink menüpontban felsorolt szolgáltató partnerei részére további egyeztetés, tájékoztatás céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A marketing szerepe elengedhetetlen

 


Bár alapjaiban véve a marketing és az árverseny határozza meg legnagyobb mértékben a piacot, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a vásárlói elvárások már nem csak az árhoz kötődnek. A folyamatos leértékelések hatására az ár már nem, mint választási preferencia jelenik meg a vásárlók részéről, sokkal inkább, mint alapvető elvárás. Mivel a lehetséges online vásárlási helyszínek első körös szűrőjén már csak azok az áruházak jutnak át, akik kedvező ajánlattal érik el a fogyasztókat, a tényleges választási szempontokat egyre inkább a szolgáltatási minőség, a szervezettség és a kapcsolt szolgáltatások (fizetési lehetőségek, átvételi lehetőségek, raktárkészlet stb.) fogják meghatározni.


A magyar vásárlók igénylik a személyes bolti átvételt


Egyre erősebben
jelenik meg a személyes átvételi lehetőség iránti igény is a fogyasztói preferenciák között. Ezt bizonyítja az is, hogy a teljes online kiskereskedelmi forgalom közel 80%-a ilyen kereskedésekben realizálódik. Ezt a trendet a tisztán online kereskedő áruházak is kezdik felismerni, így egyre nagyobb arányban nyitnak hagyományos üzletet vagy átvételi pontot.


Terjednek az online fizetési megoldások, de továbbra is készpénzzel fizetünk


A fizetési lehetőségek széles palettája 2017-ben már szervesen hozzátartozott a vásárlók megnyeréséért folytatott küzdelem eszköztárához. Jól jelzi ezt a trendet, hogy a boltok tavaly év végén már átlagosan 4 féle fizetési megoldást tettek elérhetővé. A fejlesztések egyik iránya - köszönhetően a kormányzati programoknak is - egyértelműen az online bankkártyás fizetések területe volt.

 

Ez a 2018-as évben sem fog változni, hiszen a webáruházak 57%-a biztosan tervezi a fizetési megoldások körének bővítését. Ezen belül pedig egyértelműen az online kártyás fizetési lehetőség bevezetését tervezők aránya a legnagyobb (41%).


A fejlesztések ellenére azonban az online vásárlások során továbbra is a készpénzes fizetés a meghatározó, hiszen akár a boltban, akár átvevőhelyen, akár futárnál, összességében az online vásárlások 58%-a még mindig így kerül kifizetésre. A készpénz szerepe, bár csekély mértékben csökkent, továbbra is erősen meghatározó és ez várhatóan nem is fog változni a következő években. 


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

Így alakul a kiskereskedelmi forgalom - egy ábrán

kiskereskedelmi forgalom; milliárd forint, folyó áron
2018. 05. 25. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megnyílt az ALDI első három diszkont benzinkútja Magyarországon

Mostantól az ALDI három magyarországi üzletének parkolójában diszkont automata üzemanyagtöltő állomások állnak a vásárlók rendelkezésére.
2018. 05. 24. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Belehúztak a vásárlók

Márciusban 8,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, a kiemelkedő bővülésben a húsvéthatás játszotta a főszerepet. Az idén 5-6 százalékos növekedésre lehet képes a kiskereskedelem.
2018. 05. 24. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felfelé korrigálta a kiskereskedelmi adatokat a KSH

Márciusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 8,7 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva - főként a húsvét miatt - 7,3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - jelentette második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön. A május 4-én kiadott első becsléshez képest mind a nyers, mind a kiigazított adatot 0,2 százalékponttal felfelé javította a hivatal.
2018. 05. 24. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Terjeszkedik az Auchan

Zalaegerszegen nyitja meg ősszel második magyarországi szupermarketjét az Auchan, amely 40 új munkahelyet hoz létre ezzel a zalai megyeszékhelyen - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
2018. 05. 24. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több energiaitalt fogyasztunk

Több mint 28 milliárd forintot költöttek energiaitalokra Magyarországon tavaly április és idén március között, 9 százalékkal többet, mint a megelőző 12 hónapban; mennyiségben 44 millió liter fogyott, ami 4 százalékos növekedés a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint.
2018. 05. 23. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szélesebb körű kereskedelmi megállapodáson munkálkodik Washington és Peking

Washington és Peking szélesebb körű kereskedelmi megállapodáson munkálkodik, és ez alatt felfüggeszti a védővámokat - mondta Steve Mnuchin amerikai pénzügyminiszter vasárnap, miután Kína és az Egyesült Államok megegyezett, hogy lemondanak a kereskedelmi háborúról és nem emelnek további vámokat.
2018. 05. 20. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Gluténmentes termékeket fejleszt a SPAR

Hosszú távra tervezi az együttműködését a Lisztérzékenyek Érdekképviseletének Országos Egyesülete (LÉOE) és a SPAR Magyarország, melynek keretében hazai előállítású, megbízható és ellenőrzött gluténmentes termékekkel bővül a SPAR saját márkás kínálata.
2018. 05. 18. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Kiemelkedő redmények várhatók a hazai lapostévék piacán

Kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapostévék piacán a második negyedévben, ahogy a 2010-es és a 2014-es labdarúgó világbajnokság idején is - derül ki a GfK elektronikai cikkek értékesítési adatait monitorozó kutatásából.
2018. 05. 17. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tartósan fog növekedni az e-kereskedelem

Tartós lesz a digitális kereskedelem bővülése, a kereskedőket fel kell készíteni a további növekedésre, a szabályozásnak pedig követnie kell a fejlődést - mondta Pomázi Gyula, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) iparstratégiáért és gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkára egy szerdai budapesti szakmai konferencián.
2018. 05. 16. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem biztos, hogy szemétbe kell dobni, ha elromlott

Műszaki cikkek vásárlásánál nagyon figyel az energiahatékonyságra a magyar, és ez akkor is kitart, ha meghibásodik a készülék, összegzi tapasztalatait a MediaMarkt. Ugyan hazánk nem jár élvonalban az elektromos hulladékok mennyisége terén uniós viszonylatban, a műszaki áruházlánc felhívja a figyelmet a javíttatás fontosságára, hogy a minél kevesebb elektromos hulladékkal terheljük a környeztet.
2018. 05. 15. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Négy év alatt tízszeresére nőtt az eMAG Marketplace partnerek száma

A tavalyi évben már több mint hárommillió magyar vásárolt a hazai webshopokban a GKI adatai alapján. Ez azt is jelenti, hogy egyre nehezebb dolga van azoknak az értékesítőknek, akik az online csatornákat nem használják. Éppen ezért indította el 2014-ben az eMAG a Marketplace nevű platformját, melynek elsődleges célja összekapcsolni a keresletet a kínálattal az eMAG-tól megszokott, kiváló minőségben és a már ismert formában.
2018. 05. 15. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarországon is módosítja Happy Meal menüjét a McDonald’s

A Happy Meal továbbfejlesztésére tett globális vállalása részeként a McDonald’s Magyarországon is módosítja a gyermekeknek szánt menüajánlatát. A vállalat nemzetközi központja által idén év elején bejelentett stratégiai célok megvalósításában eddig is élen járó hazai gyorsétteremlánc új elemmel egészíti ki a Happy Meal menüt: a már eddig is választható gyümölcslé, répakarika és ásványvíz mellett mostantól minden menünek része egy 100%-ban természetes összetevőkből készült gyümölcspüré. Mindezzel a vállalat a gyermekek változatos és kiegyensúlyozott táplálkozásához, valamint a gyümölcsfogyasztás népszerűsítéséhez kíván hozzájárulni.
2018. 05. 12. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mégsem lesz pláza Óbudán?

Az óbudai plázaberuházás a jelenlegi formájában biztosan nem fog megvalósulni, mivel nincs érvényes építési engedélye - mondta Szatmáry Kristóf kereskedelempolitikáért felelős miniszteri biztos a Világgazdaság online kiadásának csütörtökön, arra a szerdai bejelentésre reagálva, hogy új bevásárlóközpont épülhet Budapest III. kerületében.
2018. 05. 11. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új bevásárlóközpont építést tervez az ECE Budapesten

Az ECE új bevásárlóközpont építését tervezi Budapesten. A projektterület a főváros északnyugati részén, Óbudán, a Dunához közel, az egykori Budapesti Harisnyagyár területén helyezkedik el. A tervek szerint a bevásárlóközpont három szinten, több mint 170 üzletnek és több mint 50.000 m² bérelhető területnek ad majd helyet. A projekt építési munkálatai előreláthatólag 2019-ben kezdődnek, a bevásárlóközpont nyitása pedig 2021-re várható.
2018. 05. 10. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkentette élelmiszerhulladékát a Tesco

A régióban egy év alatt 35 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékának mennyiségét a Tesco és csaknem 7 ezer tonna élelmiszer-adományt juttatott a rászorulóknak - derül ki az áruházlánc tavalyi pénzügyi évre vonatkozó jelentéséből.
2018. 05. 10. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyökeres változásokkal egy globális élelmiszer-kereskedelemért, amely a táplálkozás javát szolgálja

A globális élelmiszer-kereskedelem alapvető minden ország számára, de eljött az ideje hogy a jelenlegi kereskedelmi szabályok újragondolásra kerüljenek azzal a céllal, hogy az az egészséges és tápláló élelmiszereknek kedvezzen, ne kizárólag az olcsóknak – nyilatkozta az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) főigazgatója, José Graziano da Silva.
2018. 05. 10. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új bevásárlóközpont épül Budapesten

Új bevásárlóközpontot épít Budapesten a német ECE az óbudai Szentendrei út és Bogdáni út kereszteződésénél, az 52 ezer négyzetméter bérbe adható területű, 170 üzletnek helyet adó plázát a tervek szerint 2021 végén nyitják meg.
2018. 05. 09. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyivel emelkedtek a fogyasztói árak

Áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 2,3 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, az előző hónaphoz viszonyítva átlagosan 0,7 százalékkal nőttek - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 05. 09. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen növelte forgalmát az eMag

Az eMAG áprilistól március végéig tartó 2017-2018-as pénzügyi évben jelentősen növelte forgalmát, az átlagos kosárérték 22 százalékkal 23 500 forintra emelkedett az előző év azonos időszakához képest - közölte az online kereskedelemmel foglalkozó társaság hétfőn az MTI-vel.
2018. 05. 07. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás