1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

A hagyományos kiskereskedelemhez képest továbbra is háromszoros sebességgel bővül a hazai online értékesítés, a szektor 2017-ben átlépte a 360 milliárd forintos forgalmat. A bővülés mértéke jelzi, az ágazat továbbra is dinamikusan fejlődik.

1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem

Nő az online szerepe


Miközben a kiskereskedelem egésze 2017-ben is "csak" hozzávetőleg
6%-kal bővült, addig az online piac csaknem 18%-kal tudta növelni bevételeit és ezzel már a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,3%-a származik internetes
értékesítésből
.

 

Immár szűk egy hónapon múlik minden


A piac egészére jellemző, lassuló növekedés ellenére
a magyar piacon működő webáruházak 83%-a eredményesebb évet zárt 2017-ben, mint egy évvel korábban. Ebben nagy szerep jutott a karácsony előtti egy hónap kiemelkedő teljesítményének. Az utolsó negyedéves dömping ugyanis a Black Friday akciók hatására egyre inkább már csak az ünnepek előtti, szűk 4-5 hetes időszakra koncentrálódik.

Az akcióban részt vevő boltok magas aránya (62%) és a minden korábbinál nagyobb méreteket öltő marketing verseny olyan várakozásokat keltett a lakosságban, mely egyértelműen az októberi-novemberi vásárlások visszatartását eredményezte.

Kijelenthető tehát, hogy a Black Friday hazánkban is elfoglalta a tengerentúl már rég óta birtokolt helyét: kereskedelmi szempontból nálunk is ez a nap jelenti a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét.


Mennyi tartalékra van szükségem? - ITT kiszámolhatod!

Jól jelzi a Black Friday piacalakító hatását, hogy a teljes negyedik negyedéves online költés több mint ötöde - közel nettó 27 milliárd forint (!) - ezen az egy napon realizálódott.


Túlzóak lettek a kereskedői várakozások 


A Black Friday kapcsán a vásárlókban megjelenő "eufória" a kereskedőket is arra sarkallta, hogy ne maradjanak ki. Ennek köszönhetően 2017-ben minden korábbinál nagyobb - 62%-os - részvétel volt. Azonban az online kiskereskedelmet jellemző koncentráltság miatt, ezen a napon is leginkább a legnagyobb webáruházak voltak képesek igazán érvényesülni. Ők tudták a lehető legnagyobb akciós választékot, megfelelő raktárkészlettel és látványos - TV-re, rádióra és óriásplakátokra is támaszkodó - marketingkampánnyal párosítani. Ez az aránytalan piaci környezet azt eredményezte, hogy a kisebb szereplők a fekete péntekre már inkább kényszerként tekintenek, mintsem valós, forgalom növelő eszközként. Esetükben a korábbi évekre jellemző piacszerzés után a 2017-es Black Friday már sokkal inkább a piacvesztés minimalizálásáról szólt, vagyis az év közben szerzett vásárlói bázist igyekeztek ezen a napon is "helyben tartani" és az ő igényeiket (választék, készlet, árazás és kiszállítás terén) a lehető legjobban kiszolgálni.


A nagyok árnyékában és a "reklámzajban" tehát eltűntek a kisebb e-kereskedők, amit az is jól mutat, hogy összeségében a boltok alig 28%-a számára hozott az előzetesen vártnál jobb eredményt ez a nap, miközben 30% esetében kifejezetten alulteljesített a korábbi évek alapján kialakított várakozásokhoz képest.

 

Már 3 millió aktív online vásárló van az országban


Jól jelzi a marketing fontosságát, hogy a 2017-es online kiskereskedelmi bővülést már nagyobb mértékben magyarázta a vásárlási gyakoriság (11,2/év) növekedése,

mint az online vásárlói bázis (~3 millió fő, +6,9%) bővülése.


A trendek szintjén már látható folyamat a 2018-as évben is jellemezni fogja a piacot, azaz a fejlődést a vásárlási intenzitás határozza majd igazán meg.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A marketing szerepe elengedhetetlen

 


Bár alapjaiban véve a marketing és az árverseny határozza meg legnagyobb mértékben a piacot, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a vásárlói elvárások már nem csak az árhoz kötődnek. A folyamatos leértékelések hatására az ár már nem, mint választási preferencia jelenik meg a vásárlók részéről, sokkal inkább, mint alapvető elvárás. Mivel a lehetséges online vásárlási helyszínek első körös szűrőjén már csak azok az áruházak jutnak át, akik kedvező ajánlattal érik el a fogyasztókat, a tényleges választási szempontokat egyre inkább a szolgáltatási minőség, a szervezettség és a kapcsolt szolgáltatások (fizetési lehetőségek, átvételi lehetőségek, raktárkészlet stb.) fogják meghatározni.


A magyar vásárlók igénylik a személyes bolti átvételt


Egyre erősebben
jelenik meg a személyes átvételi lehetőség iránti igény is a fogyasztói preferenciák között. Ezt bizonyítja az is, hogy a teljes online kiskereskedelmi forgalom közel 80%-a ilyen kereskedésekben realizálódik. Ezt a trendet a tisztán online kereskedő áruházak is kezdik felismerni, így egyre nagyobb arányban nyitnak hagyományos üzletet vagy átvételi pontot.


Terjednek az online fizetési megoldások, de továbbra is készpénzzel fizetünk


A fizetési lehetőségek széles palettája 2017-ben már szervesen hozzátartozott a vásárlók megnyeréséért folytatott küzdelem eszköztárához. Jól jelzi ezt a trendet, hogy a boltok tavaly év végén már átlagosan 4 féle fizetési megoldást tettek elérhetővé. A fejlesztések egyik iránya - köszönhetően a kormányzati programoknak is - egyértelműen az online bankkártyás fizetések területe volt.

 

Ez a 2018-as évben sem fog változni, hiszen a webáruházak 57%-a biztosan tervezi a fizetési megoldások körének bővítését. Ezen belül pedig egyértelműen az online kártyás fizetési lehetőség bevezetését tervezők aránya a legnagyobb (41%).


A fejlesztések ellenére azonban az online vásárlások során továbbra is a készpénzes fizetés a meghatározó, hiszen akár a boltban, akár átvevőhelyen, akár futárnál, összességében az online vásárlások 58%-a még mindig így kerül kifizetésre. A készpénz szerepe, bár csekély mértékben csökkent, továbbra is erősen meghatározó és ez várhatóan nem is fog változni a következő években. 


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest?

Hozzászólások

Jól teljesített a Magyarvíz Kft. az első fél évben

A Magyarvíz Kft. 16 százalékkal több palack ásványvizet értékesített az első fél évben, mint tavaly ugyanebben az időszakban - közölte a társaság az MTI-vel.
2018. 08. 19. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Már lehet kapni a friss hazai csemegeszőlőt

A tartós meleg miatt idén a csemegeszőlő két-három héttel hamarabb érik, a piacokon, üzletekben már nagy mennyiségben megtalálható a hazai áru - derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképéből.
2018. 08. 17. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Lezárult az Olcsóbbat.hu szakmai kutatása

Az online vásárlás legfontosabb pillanata, amikor a vevő a kezébe veheti a megrendelt terméket. De ez persze a kereskedőnek és a kiszállítást lebonyolító szolgáltatónak komoly feladatot jelent. Az Olcsóbbat.hu utánanézett, milyen nehézségekkel kell megküzdenie a hazai webáruházaknak, hogy a vevők minél gyorsabban és minél kényelmesebben megkaphassák a csomagjukat.
2018. 08. 16. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Íme Magyarország 10 legnagyobb forgalmú online kiskereskedője

A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került. A végleges sorrend alapját a GKI Digital forgalmi modellezése adta. A becsléseket ez alkalommal is pontosította a kutatócég a lakossági vásárlási szokásokat vizsgáló felmérések eredményeivel, valamint kereskedői riportok tényadataival.
2018. 08. 16. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Extreme Digital áll a hazai online kereskedelmi toplista élén

Változatlanul az Extreme Digital Magyarország legnagyobb forgalmú online kiskereskedője, negyedszer is a lista élére került - derül ki a GKI Digital szerdán közzétett, a vállalkozások tavalyi forgalma alapján készült felméréséből.
2018. 08. 16. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Megdőlt a vásárlószám rekord a Szigeten található ALDI-üzletben

Több mint 32 000 vásárló járt már az ALDI idén 375 négyzetméteresre növelt üzletében a Sziget Fesztivál első öt napján, ahol ebben az évben is bolti árakon lehet vásárolni.
2018. 08. 14. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

SPAR: nőtt a saját márkás termékek iránti kereslet

Már 2.700 féle saját márkás árucikkből válogathatnak a vásárlók a SPAR hálózatában. A kínálatot a vállalat évek óta folyamatosan bővíti, nemcsak mennyiségében, hanem összetételében is. Az üzletlánc idén számos kategóriában gazdagítja választékát, így – többek között – nő a kényelmi és egészségtudatos termékek száma. A magas minőség és a kedvező ár-érték változatlanul megmarad, több esetben megújult, informatívabb csomagolásban.
2018. 08. 09. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Washington bevezeti a 25 százalékos tarifákat a kínai árucikkekre

Az amerikai kormány a terveknek megfelelően bevezeti további kínai portékákra 16 milliárd dollár értékben a 25 százalékos vámtarifákat - erősítette meg kedden, helyi idő szerint a kora esti órákban Robert Lighthizer, az Egyesült Államok kereskedelmi főtárgyalója.
2018. 08. 08. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online kereskedelemre is érvényes a versenyjog – újabb gigabírság multicégeknek

Az Európai Bizottság négy nagy háztartási elektronikai céget (Asus, Philips, Pioneer és Denon & Marantz) sújtott több, mint 111 millió eurós bírsággal – tájékoztatott a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda. Az eljárás 2017 februárjában indult meg, ugyanis felmerült annak a gyanúja, hogy az említett cégek meghatározzák, hogy az online kereskedőik (tipikusan web áruházak, amelyeket kisebb vállalkozások üzemeltetnek) milyen áron értékesíthetik tovább termékeiket.
2018. 08. 08. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A minőség fontosabb lett a magyaroknak, mint az ár

Jelentősen átalakult az elmúlt 8 évben a kuponos piac. Míg korábban az ügyfelek elsősorban a kedvezmény mértéke alapján vásároltak terméket és szolgáltatást, addig mára leginkább a minőség számít. Változott a vásárlók korösszetétele is, míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké.
2018. 08. 08. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így halad a Shopmark felújítása

A Diófa Alapkezelő Zrt. által képviselt Magyar Posta Takarék Ingatlan Befektetési Alap tulajdonában álló Shopmark átalakítása az év eleje óta tart. Az eddigi munkálatok eredményeként többek között megszületett az új térelrendezés és az épület modernizációja is folyamatosan zajlik.
2018. 08. 07. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre többet kuponozunk online

A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni első teljes évben, 2011-ben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz - közölte a Bónusz Brigád az MTI-vel hétfőn.
2018. 08. 06. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Online rendelünk, készpénzzel fizetünk

Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell - jelzi a K&H.
2018. 08. 05. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ennyi üdítő, sör és jégkrém fogy a hőségben

Megnőtt az üdítők, a sörök és a jégkrémek forgalma a hőség miatt, több fogy a tavalyinál, de megindult a roham a ventilátorokért is az MTI-t tájékoztató áruházláncok szerint.
2018. 08. 04. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Klímamentes megoldások: 5 tipp a lakás lehűtésére

Augusztusban a nyári hangulat a tetőfokára hág, a hőmérő kiakad, otthon is forró a levegő. Nem mindenki engedheti meg magának a drága klímaberendezést. Valaki környezetvédelmi okok miatt nem szereti járatni a légkondit, egyesek pedig hajlamosak az első fuvallattól megfázni. Nekik ad ötleteket B. Molnár Erzsébet, a Praktiker kategória menedzsere. Apró trükkökkel, megfizethető megoldásokkal ugyanis megkímélhetjük magunkat a hőgutától.
2018. 08. 04. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mire figyeljünk a kerti medencék vásárlása és használata során?

Javában tombol a kánikula, ilyenkor mindenki vízközelségre vágyik, és nincs is jobb annál, mint a saját kertünkben felfrissülni egy gyorsan összeszerelhető, könnyedén használható, praktikus mobil medencében. Szerencsére ma már nem kell kimozdulni ahhoz, hogy medencét vásároljunk, azonban a széles termékkínálatot böngészve könnyen elveszhetünk a részletekben. Az egyik legnagyobb magyar online áruház, a Mall.hu a választás megkönnyítése érdekében egy független szakértő segítségével gyűjtötte össze a mobil medencetípusokat, a használattal és karbantartással kapcsolatos legfontosabb szabályokat, valamint felmérte az idei év legnépszerűbb termékeit is.
2018. 08. 04. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Változnak az ÁFA-szabályok, jöhet az utalvány-reneszánsz

Változnak jövőre az utalványokra (vásárlási voucherek, kuponok, ajándékkártyák) vonatkozó adózási szabályok, ami azt eredményezheti, hogy a vállalkozások még bátrabban nyúlnak majd ehhez a vásárlás-ösztönző eszközhöz.
2018. 08. 03. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Stratégiai együttműködést kötött a Cofidis Magyarország és az eMAG

A Cofidis Magyarország és az eMAG szövetségre lépése stratégiai fontosságú mindkét cég életében. Az eMAG jelenleg a legnagyobb csak online módon értékesítő kereskedő Magyarországon, a Cofidis pedig az online hitelek specialistájaként az online áruhitelezés élvonalában van és ezt a szerepet a jövőben tovább kívánja erősíteni. A két vállalat együttműködése idén július elején indult el. Azóta már az első vásárlói hiteligénylés és finanszírozás is megtörtént. Érezhető a növekedés a szegmensben: a Cofidisnél felvett áruhitelek száma 62 százalékkal lett magasabb a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Az eMAG is arról számol be, hogy népszerűek a webes rendelések: az online vásárlók 39 százaléka1 a vállalat webáruházából rendel.
2018. 08. 02. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Májusban 600 millió euró volt az exporttöbblet

Májusban az export euróban kifejezett értéke 0,2 százalékkal, az importé 2,9 százalékkal nőtt a múlt év azonos időszakához viszonyítva. A külkereskedelmi többlet 596 millió euró volt, 226 millióval kevesebb a tavaly májusinál - jelentette csütörtökön második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 08. 02. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Washington 25 százalékra emelné a kínai importcikkekre kivetendő vámot

Robert Lighthizer, az Egyesült Államok kereskedelmi főképviselője megerősítette, hogy az amerikai kormány 10-ről 25 százalékra emeli a 200 milliárd dollár értékű kínai importcikkre kivetendő védővámot.
2018. 08. 02. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás