2 éven belül 50 százalék fölé nőnek az online költések a globális reklámpiacon

2021-re az internetes reklámköltések a globális hirdetési költések több mint 50 százalékát teszik majd ki, a jelenlegi 47 százalékos arány 52 százalékra nő – derül ki a Zenith Advertising Expenditure Forecast című jelentéséről. Ugyanakkor a piac növekedése lelassulni látszik, a tavalyi 17 százalékos növekedéshez képest idén már csak 12 százalékos bővüléssel lehet számolni, 2021-re pedig a búcsút inthetünk a kétszámjegyű emelkedésnek: mindössze 9 százalékkal számolnak a Zenith Advertising szakértői. Ezzel az internetes reklámpiac a teljes hirdetési piac növekedési üteméhez igazodik.

2 éven belül 50 százalék fölé nőnek az online költések a globális reklámpiacon

Az egymással kölcsönhatásban fejlődő online videó és a közösségi média az internetes reklámköltések növekedésének motorjai: 2021-re várhatóan évente 18 és 17 százalékos növekedést produkálnak majd.  

Ezek a csatornák profitálnak ugyanis leginkább a gyorsan fejlődő okostelefon-technológiából, csatlakozási sebességből, a hirdetések egyre pontosabb targetálásából és kihelyezéséből. A Dél-Koreában és az Egyesült Államokban már bevezetett, a korábbinál gyorsabb és jobb minőségű mobil csatlakozást kínáló 5G technológia egyre nagyobb teret hódít majd és tovább javítja a márkaélményt ezeken a csatornákon.

Ugyanakkor jóval szerényebb növekedéssel számolhatnak olyan korábban jól teljesítő online csatornák, mint az online apróhirdetések (egymást követő hirdetések - állás, ingatlan és használt autó). Ezek lassan a tartalmat ajánló, más digitális csatornák vagy ingyenes alternatívák áldozataivá válnak. Bár az online apróhirdetési piac 9 százalékkal nőtt globálisan 2018-ban, egyes piacokon már zsugorodik, 2021-re pedig globálisan már 1.6 százalékkal csökkenhetnek a kiadások. 2018-ban még a fizetett keresések az internetes hirdetési költések 37 százalékát tették ki, és ebben az évben 11 százalékkal nőtt, míg 2021-re 7 százalékra csökken a bővülés mértéke.

A nagy márkák kitartanak a hagyományos média mellett

Az internetes hirdetésköltés növekedése javarészt kis, helyi cégeknek köszönhető, akik a teljes büdzséjüket olyan platformokon költik el, mint a Google vagy a Facebook, melyek egyszerű, önkiszolgáló eszközöket és pontosan targetált közönséget biztosítanak a kampányok menedzseléséhez.  A teljes képet nagyban torzítja, hogy sok kisebb árbevételű cég a teljes büdzséjét online költi el. A globális átlagot pedig sok kisköltségvetésű hirdető adja ki, amik minden pénzüket online kampányokra fordítják, valamint nagyköltségvetésű vállalatok, amik átlagosan hirdetési büdzséjük kevesebb, mint felét költik el online. A nagy márkák is sok pénzt fektetnek be az internetes hirdetésekbe, ám többségük még mindig a tradicionális médiában költi el a pénz javát.

„A technológiai, a média, a pénzügyi és a szakmai szolgáltatások azok a kategóriák, amik leginkább kihasználták a modern digitális csatornák adta lehetőségeket” – állítja Matt James, a Zenith’s Global Brand elnöke. „A kategóriákon belüli márkák még mindig a tradicionális médiára támaszkodva dolgoznak azon, hogy széleskörben felkeltsék a márka iránti figyelmet és megerősítsék a márka értékeit” – teszi hozzá. 

Zuhan a print, fogyatkozik a tévé

A hagyományos médián belül a print régóta lejtmenetben van, az Egyesült Államokban a nyomtatott újságok és magazinok reklámbevétele 2007-ben tetőzött 164 milliárd dollárral, idén ez a szám már csak 70 milliárd dollár lesz. A televíziós sugárzás is csökkenő tendenciát mutat, bár korántsem azonos mértékben: a Zenith becslései szerint a hagyományos televíziós hirdetésekből származó bevételek mostantól minden évben némileg csökkennek 2021-ig. Míg 2018-ban 184 milliárd dolláros volt a bevétel, 2 év múlva 180 milliárd dollár lesz a szumma.

A többi hagyományos média jobb állapotban van. Egy százalékkal növekszik a rádiós hirdetési bevétel és bár a mozik csupán a teljes hirdetési költések 0.8 százalékát teszik ki, ez a szegmens évente 12 százalékos növekedést produkál, elsősorban azért, mert Kínában látványosan nő a mozik népszerűsége.

„A globális viszonyokhoz hasonlóan Magyarországon is az online média a legerősebb piaci szereplő, és a szektor növekedésében továbbra sem tapasztalható lassulás” – mondja Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiavezetője. „A Magyar Reklámszövetség adatai szerint 2018-ban a reklámköltések legnagyobb részét a digitális hirdetések tették ki. A tavalyi évben a hazai piaci szereplők 14 százalékkal költöttek többet ilyen jellegű reklámfelületekre, mint két évvel azelőtt, és a nemzetközi tendenciáknak megfelelően olyan globális platformokat részesítettek előnyben, mint a Google vagy a Facebook. A hirdetések formátumát illetően nagy népszerűségnek örvendenek a mobilra szánt, valamint a videó alapú megoldások, – az ezekre fordított költési arány évről-évre dinamikusan nő” – tette hozzá a szakember.

Az Egyesült Államokban a legnagyobb az emelkedés: 2019-ben 4.6 százalékkal nő a globális hirdetési költés

A Zenith előrejelzése szerint idén 4.6 százalékkal, 639 milliárd dollárra nő a globális hirdetési költés. Ez a várt 4.7 százalékos márciusi előrejelzéstől némileg ugyan elmarad, de így is erős eredménynek számít a 2018-as költések ismeretében. A Zenith most 6.4 százalékos növekedést mér 2018-ra, a korábbi 5.9 százalékos prognózissal szemben.

Idén az előrejelzések szerint 28 milliárd dolláros növekedés várható a globális hirdetési költések területén. A növekedés közel fele (13 milliárd dollár) az Egyesült Államokból származik, nagy hasznot húzva az internet villámgyors térnyeréséből. Amerikában ugyanis 15.4 százalékkal bővül a szegmens, ami jelentősen felette van a globális átlagnak (11.7 százalék). A növekedés második legnagyobb motorja Kína, ami 4 milliárd dollárral járul hozzá a hirdetési költések emelkedéséhez. Kínát az Egyesült Királyság és India követi, 1-1 milliárd dollárral.

„Már egy ideje közeledett a pillanat, amikor az internetes költések elérik a globális hirdetési költések felét, de csak most vált valósággá az előrejelzéseinkben” – mondta Jonathan Barnard, a Zenith forecasting vezetője. „És mégis, 2021 lesz az első év 2001, a dotcom buborék kipukkanásának éve óta, amikor az internetes hirdetési költés egy számjegyű növekedést mutat majd” – tette hozzá.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Automatizáció és élőmunka-erő: együtt többre megyünk

2030-ra a globális szakképzett munkaerőhiány előreláthatólag eléri a 85,2 millió főt, és ez várhatóan az ázsiai fejlődő gazdaságokat fogja a leginkább érinteni. Csak a gyártóiparból 2020-ra körülbelül kétmillió munkás fog hiányozni, 2030-ra pedig ez a szám már a 7,9 milliót is meghaladhatja. Ez körülbelül 607,1 milliárd dolláros bevételkiesést jelent.
2019. 09. 18. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: Helyi és körzeti magazin- és hírműsorok kaptak 125 millió forint támogatást

Huszonöt televízió kap közel 125 millió forintos támogatást a rendszeresen jelentkező hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat második fordulóján. E heti ülésén – többek között – erről döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A grémium ezen kívül a Keszthely 93,4 MHz közösségi használatára a Mária Rádió szolgáltatóját hirdette ki a pályázat nyertesének, továbbá nyilvántartásba vette egy szombathelyi és egy szentesi frekvencia pályázati felhívását. A testület elfogadta a négy társszabályozó szakmai szervezet félévi beszámolóit is.
2019. 09. 18. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

25 ezer informatikus hiányzik a piacról

Növelni kell az informatikai képzéseken diplomát szerző fiatalok számát - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.
2019. 09. 18. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tegyük biztonságosabbá a QR kódokat!

A mérnök Masahiro Hara a mátrix-stílusú vonalkód designt a japán autógyártásban való használatra álmodta meg, azonban más technológiákhoz hasonlóan szintén azzal vált népszerűvé, hogy az emberek olyan módokon kezdték alkalmazni, amelyekre még csak nem is gondolt. A technológia tulajdonosa, a Denso, ingyenesen elérhetővé tette a designt. Napjainkban a QR-kódok már poszterektől kezdve ​a belépést megerősítő képernyőkig​ bármire felkerülhetnek.
2019. 09. 17. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jövőben akár robotok is vizsgálhatják majd a tőzsdei cégek teljesítményét

Azon vállalkozásoknak, amelyek részvényeivel a tőzsdén kereskednek, 2020. január 1-től éves beszámolójukat ember és mesterséges intelligencia (AI) által egyaránt olvasható formában kell közzétenniük. Az uniós előírásnak köszönhetően könnyebb lesz elérni és összehasonlítani a vállalkozások adatait és egyszerűbb lesz azok elemzése is. A bárki által szabadon hozzáférhető adatok miatt a tőzsdei cégek gazdálkodása a jelenleginél átláthatóbb lesz, ami növeli a befektetők bizalmát. A változásokra azonban az érintetteknek nem árt alaposan felkészülni.
2019. 09. 16. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén is díjazták a magyar szinkronszakma legjobbjait

Idén is díjazták a magyar szinkronszakma legjobbjait. A fővárosi Uránia Nemzeti Filmszínházban pénteken rendezett Szinkronikum gálán Menszátor Magdolna és Tordy Géza kapta a szakma életműdíját.
2019. 09. 14. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A DIGI Csoport kifogásolja kizárását az 5G-s frekvenciaárverésről

Alaptalannak és nem tisztességesnek tartja a DIGI Communications N.V, a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. holland anyavállalata, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kizárta magyar leányvállalatát az 5G-s frekvenciaárverésről, a határozat ellen fellebbeznek - közölte a cég az MTI-vel pénteken.
2019. 09. 14. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakítja át a mesterséges intelligencia a HR-t

A HR világát is meghódítja a mesterséges intelligencia. Az új technológia alkalmazási lehetőségei és előnyei a toborzás, a munkavállalói élmény fokozása, a képzések és az adatelemzés területén is láthatók, és főként a gyorsabb és könnyebben kezelhető folyamatokban és az egyéni dolgozói igényekhez igazodó ajánlatokban és HR megoldásokban jelenik meg – véli a K&H.
2019. 09. 13. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyilvános az 5G-s frekvenciaárverés résztvevőinek listája

Három jelentkezőt – a Magyar Telekom Nyrt.-t, a Telenor Magyarország Zrt.-t és a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-t – vett árverési nyilvántartásba szeptember 13-án a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Az árverési eljárás az ötödik generációs (5G) mobiltechnológia bevezetésének támogatására és a vezeték nélküli szélessávú szolgáltatásokra alkalmas frekvenciák értékesítésére indult. Az eljárás a tartalmi vizsgálattal, majd a licitnapokkal folytatódhat, eredmény késő őszre várható.
2019. 09. 13. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó negyedévet zárt az Oracle

A vállalati eszközgazdálkodási szoftverszolgáltatások üzleti sikerének köszönhetően növelte bevételét és javította bevételarányos jövedelmezőségét pénzügyi éve első negyedében az amerikai Oracle Corporation szoftverfejlesztő konszern a cég honlapján közzétett beszámoló alapján.
2019. 09. 12. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ez a három vidéki rádió szólhat tovább

A Médiatanács meghosszabbította egy karcagi, egy kiskunfélegyházi és egy szentgotthárdi rádió szolgáltatási jogosultságát - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csütörtökön az MTI-vel.
2019. 09. 12. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Október végén kerülhet a kormány elé Magyarország 5G stratégiája

Október végén kerülhet a kormány elé Magyarország 5G stratégiája - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) ITU Telecom World 2019 konferencián kedden Budapesten.
2019. 09. 11. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyarország kiemelten kezeli a digitalizációt

Magyarország kiemelten kezeli a digitalizációt - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter hétfőn Budapesten, a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) Telecom World 2019 konferenciáján.
2019. 09. 10. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

900 ezer magyar munkahelyet érint a mesterséges intelligencia a következő 15 év alatt

A mesterséges intelligencia (MI) felforgató hatása várhatóan a 2030-as évektől jelentkezik majd Magyarországon: a következő 15 évben 900 ezer munkahelyet is érinthetnek a technológiai változások. A PwC Magyarország tanulmánya szerint a hazai feldolgozóipart, szállítmányozást és az építőipart fogja drámai mértékben megváltoztatni az MI térnyerése.
2019. 09. 05. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Több tízezer informatikus mehet külföldre a következő években

Nem a munkakörök automatizálását, hanem a szaktudás gyors elévülését tartja az IT-szakma legnagyobb kihívásának a magyar informatikusok többsége – derült ki Országos IT Megmérettetés által készített felmérésből. A több mint ezer IT-szakember válaszait tartalmazó online felmérés szerint az informatikusok 85 százaléka számára a bérezés mellett jelenleg a szakmai továbbképzési lehetőség a legfontosabb szempont egy munkahelyen. A korábbinál kevesebben terveznek ugyan külföldön dolgozni, de a válaszadók 30 százaléka biztosan vállal majd munkát külföldön a következő két-három évben, elsősorban a magasabb bérek és a szakmai fejlődési lehetőség miatt.
2019. 09. 05. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

NMHH Médiatanács: 75 millió forint rádiós hírműsorok, tematikus és közérdekű szolgáltató magazinműsorok készítésére

Huszonnyolc kisközösségi, kereskedelmi és közösségi rádió részesül összesen 75 millió forint támogatásban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának hírműsorok, tematikus és közérdekű szolgáltató magazinműsorok készítését támogató pályázatán. A testület által elfogadott tanulmány szerint a televíziós műsorszámok szponzorációjában a Duna TV és az RTL Klub esetében nőtt, a TV2-nél csökkent a támogatói aktivitás. A grémium mindezen felül filmfesztivál-támogatási, médiafelügyeleti és rádiós döntéseket hozott a legutóbbi ülésén.
2019. 09. 05. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Feltörték a Twitter vezetőjének Twitter-fiókját

Meghekkelték a Twitter társalapítója és elnök-vezérigazgatója, Jack Dorsey Twitter-fiókját.
2019. 08. 31. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Veszélyben az Instagram fiókunk- újabb adathalász támadások

A közelmúltban szofisztikált adathalász támadás érte az Instagram felhasználókat. A támadások során a bűnözők kétlépcsős azonosítást kérnek csaliként. A kiberbűnözők legújabb megjelenését a Sophos, a világ egyik vezető kiberbiztonsági vállalata vizsgálta elsőként.
2019. 08. 30. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hiába a gyors digitalizáció, az ügyfelek még mindig a bankfiókban kérnek tanácsot

A kelet-közép-európai ügyfelek mindinkább a digitális szolgáltatásokat veszik igénybe, de továbbra is rendszeresen keresik fel a bankfiókokat, hogy a tanácsadókkal személyesen beszéljenek – a „digitális és fiók” megközelítés a jelek szerint általánossá vált a térségben. Az IMAS International az Erste Csoport számára végzett felmérése szerint egy év alatt tízből több mint kilenc ügyfél gyakrabban látogat el bankfiókba, mint az orvoshoz.
2019. 08. 30. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább szólhat a Rádió 88 és a Trió Rádió

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa meghosszabbította két vidéki rádió médiaszolgáltatási jogosultságát.
2019. 08. 28. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások: