200 milliárd forint felett az online kiskereskedelem idei első féléves forgalma

A tavalyi év első feléhez képest 16,4%-os növekedési ütemet mutatva, idén nettó 207,5 milliárd forint volt az internetes kiskereskedelem féléves forgalma. Bár az eddigi évekhez hasonlóan ez is rekordösszegnek számít, a 16,4%-os bővülés pedig magasnak tűnhet, összességében elmondható, hogy a szektor egyre lassabban növekszik. Az Árukereső.hu és a GKI Digital közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatából kiderül, hogy a kereskedelemben végbe menő változások milyen új trendeket eredményeznek és ehhez miképp próbálnak alkalmazkodni a vásárlói bázisukat továbbra is bővíteni vágyó webáruházak.

200 milliárd forint felett az online kiskereskedelem idei első féléves forgalma

Lassuló, de folyamatos növekedés, közelgő gazdasági visszaesés

Bár a hagyományos kiskereskedelem 5% körüli növekedéshez képest több, mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es arányhoz képest feltűnően lassult az ütem. Továbbra is átlagon felüli növekedést mutat azonban az online kereskedelemben leginkább meghatározó termékkategória, a fél év alatt 50 milliárd forintos forgalmat generáló műszaki cikk-szektor.

Érdekesség, hogy hasonlóan magas a növekedési üteme az otthon, kert kategóriának is, de átlagon felül teljesít az FMCG, a divat, sport és a szépség, egészség egyaránt. Jóval lassabban, átlagon aluli ütemben növekszik azonban a játék, kultúra, és a számítástechnikai termékek online piaca. Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 000 forint idén már 11 333 forintra nőtt.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös – forgalmat, gazdasági környezetet, kereskedők várakozásait figyelembe vevő – online kiskereskedelmi indexe az előző negyedévhez képest minimális csökkenést mutat, amely a pozitív jelen melletti lényegesen borúsabb jövőképpel magyarázható. Az online kiskereskedelem lassuló bővülését is magyarázza a várható gazdasági visszaesés, ugyanis az elmúlt évek dinamikus növekedésének fő indikátorai a folyamatosan emelkedő bérek voltak. 

Mi történik a kereskedelemben?

Az elmúlt 1,5 évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a hazai webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel, amelyek magasabbra húzzák a magyar fogyasztók elvárásait is. Ezen elvárások és igények megismerése, elemzése így minden eddiginél fontosabbá vált.

Jönnek az omnichannel kereskedők

A közeljövő egyik legfontosabb (e-)kereskedelmi trendje a hazánkba is egyre inkább begyűrűző omnichannel modell, mely az online és a hagyományos (offline) csatornák összefonódásaként létrejövő új értékesítési filozófia elnevezése. Lényege, hogy a korábban külön – esetleg cégen belül is egymás konkurenciájaként működő – hagyományos és online értékesítési csatornáknak együtt kell működniük, egységes márkaképet nyújtva átjárhatónak kell lenniük, hogy közösen tudják kiszolgálni a vásárlók egyre több rugalmasságot kívánó igényeit. Az ominchannel értékesítési modellben működő kereskedőknél a vásárlók azonos profillal, egyazon entitásként jelennek meg, így a kereskedő értékesítési ponttól függetlenül ugyanazt a kiszolgálást, és személyre szabott ügyfélélményt tudja nyújtani.

Terjednek az automatizált ügyfélszolgálati megoldások

A dráguló munkaerő és a vásárlók részéről érkező gyors és hatékony információszerzési igény miatt rohamtempóban terjednek a chatbotok, melyek automatizált, mégis gyors és személyre szabott kommunikációt biztosítanak a vásárlónak.  A chatbot használat nem csak innovatív és olcsó, de praktikus megoldás is, mivel a vásárlók az okostelefonok elterjedésével egyre szívesebben kommunikálnak rövid, szöveges üzenetekben. A magyar webáruházak körében is megfigyelhető az a trend, hogy egyre inkább az okostelefon válik az online rendelés – és az azt megelőző döntéstámogatás – legfontosabb platformjává: a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatásában részt vett webáruházak látogatóinak 52%-a már valamilyen mobil eszközről böngészik.

Fejlődnek a digitális fizetési lehetőségek

Bár Magyarországon az online rendelések kapcsán továbbra is a készpénz a legmeghatározóbb fizetési eszköz (a rendelések 55%-a ilyen), az online vásárlók között az átlagosnál magasabb a digitálisan affinis felhasználók köre. Ezt bizonyítja a különböző alternatív fizetési megoldások gyors terjedése. Ezen fejlesztések követése pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház meg tudja tartani vásárlói bázisát.

Szintén nagy hatással lehet az online vásárlásokra az egyre népszerűbbé váló online áruhitel, a márciusban induló Azonnali Fizetési Rendszer, valamint a szeptember 14-én bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítési rendszer. A pénzügyi szektorban végbemenő digitális transzformáció pénzintézeteket és bankokat is erőteljes fejlesztésekre késztette, ez pedig végsősoron az ügyfeleknek, felhasználóknak jelent majd pozitív változást a javuló ügyfélélmény tekintetében.

Az interneten elérhető információk jelentik a legfontosabb tájékozódási forrást

A GKI Digital és az Árukereső friss kutatása szerint, hirdetői szempontból a marketing, vásárlói szempontból pedig a döntéshozatal előtti tájékozódás elsőszámú platformja már az internet. A vásárlói visszajelzések és a vásárlások során képződött adatok elemzése folyamatosan alakítja az eladók marketing stratégiáját, a vevők pedig ezek, azaz más felhasználók és vásárlók tapasztalatai alapján választanak terméket vagy szolgáltatást. A visszajelzések, kérdőívek, felmérések segítik a vásárlói igények megértését, és a fejlesztések visszamérését, ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház versenyben maradjon.

A vásárló legtöbbször nem azt dönti el, hogy hol szeretne vásárolni, hanem azt, hogy mit, és ehhez keresi meg a legmegfelelőbb kereskedőt. Ebből következik, hogy egyre fontosabb a közösség véleménye, mások tapasztalatai és visszajelzései, online vásárláskor a fogyasztók a tökéletes terméket keresve akár több száz értékelést is elolvasnak. Egyre inkább jellemző, hogy a vásárlók egy-egy beszerzés előtt több felületen is tájékozódnak, a cégeknek így folyamatosan minden csatornában jelen kell lenni, figyelni kell a vásárlói értékeléseket, miközben fontos az innováció és a márkaépítés is.

A Facebook mára megkerülhetetlenné vált

A GKI Digital mérései szerint a hazai 6 millió aktív felnőtt internetező 84%-a jelen van saját profillal a legnagyobb közösségi oldalon, közülük pedig egyre többen „élik digitális életüket” szinte teljes egészében csak a közösségi oldalon belül. Ezt a hatalmas potenciált jelentő, hirdetésekkel jól célozható tömeget a kereskedők is szeretnék megszólítani, az Online Kiskereskedelmi Index kutatás eredményei alapján a hazai webáruházak 95%-a rendelkezik profillal valamelyik közösségi média oldalon. A Facebook mellett fontos szerepet kap a YouTube és az Instagram is a termékekkel kapcsolatos vélemények, információk bemutatásában.

Több, mint kétszer annyi a nyereményjáték és a promóció, mint tavaly

Az uralkodó marketing trendek fényében az Árukereső.hu és a GKI Digital közös kutatása vizsgálta a hazai webáruházak folyamatban lévő marketingtevékenységét is. A kutatásból kiderül, hogy a TOP3 szempont a célzott marketing kampányok, hirdetések megjelenítéseinél a vásárlói bázis növelése, az értékesítés növelése, valamint a vásárlói bázis megtartása.

Az ezekhez használt leggyakoribb marketingeszközök az ár-összehasonlító oldalon való jelenlét, a keresőoptimalizálás (SEO) és a Facebook hirdetések. Érdekesség, hogy míg az előbbiek használati aránya a tavalyihoz képest csak minimálisan változott, az Instagram hirdetéseké 20, a nyereményjátékok, promóciók száma pedig 26 százalékkal nőtt. A legnépszerűbb promóciós eszköz az árcsökkenés, amelynél a webáruházak jellemzően 15%-os kedvezményt nyújtanak.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Nincs kórházi létszámstop

Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) közlése szerint nincs kórházi létszámstop, így nincs akadálya az üres álláshelyek betöltésének. A Magyar Kórházszövetség azt hangsúlyozta, hogy a munkaerőgondok megoldására hosszú távú megoldásra van szükség.
2019. 11. 12. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

1,8 milliárd forintos támogatást kapott a GlaxoSmithKline gyógyszergyár

A kormány 1,8 milliárd forinttal támogatta a GlaxoSmithKline (GSK) gyógyszergyár 18 milliárd forintos gödöllői fejlesztését - mondta kedden Gödöllőn a külgazdasági és külügyminiszter.
2019. 11. 12. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csalók élnek vissza a Tesco nevével

Csalók élnek vissza a Tesco nevével, ismeretlenek hamis nyereményjátékot hirdetve próbálnak adatokat megszerezni a vásárlóktól - tájékoztatta az áruházlánc kedden az MTI-t.
2019. 11. 12. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ingatlanpiac - Kevesebb vevő, hosszabb eladási idő

A Duna House Barométer jublieumi, 100. kiadásához érkezett. Az ingatlanpiac igen izgalmas időszakával köszöntötte elemzésünket, amelynek részleteit alább és a csatolmányban olvashatják.
2019. 11. 12. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így néz ki az ÁFA 2020 januárjától

2020 januárjától új adminisztratív feladatok várnak a közösségi áfás ügyleteket bonyolító vállalkozásokra, melyek elmulasztása esetén bukhatják az adómentességet, hangzott el a LeitnerLeitner november 12-én megrendezett áfa-workshopján. A rendezvényen Jancsa-Pék Judit az uniós áfareform jelenlegi állását és az aktuális gyakorlati teendőket mutatta be, dr. Menczel-Kiss Gellért pedig a big data adózásra gyakorolt hatásait ismertette.
2019. 11. 12. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jól teljesített a magyar részvénypiac

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 453,66 pontos, 1,05 százalékos emelkedéssel, 43 492,33 ponton zárt kedden.
2019. 11. 12. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megvásárolta első nagy-britanniai irodaházát a Futureal partnerségben a Trinovával

A Trinova Real Estate sikeresen lezárta a Spectrum Building irodaház megvásárlását a Futureal-csoport megbízásából. A glasgow-i tranzakció meghatározó állomás a Futureal nyugat-európai terjeszkedésében.
2019. 11. 12. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Belehúzott az építőipar, előkerültek a megrendelők

Rákapcsolt az építőipar az augusztusi jelentős lassulás után, a szeptembert ugyanis 17,8 százalékos többlettel zárta az ágazat. Az idén pedig 25 százalék körüli bővülésre van kilátás.
2019. 11. 12. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gádor István soha nem látott hagyatékát árverezi a BÁV

Gádor István, a modern magyar kerámia megteremtőjének legféltettebb darabjai mellett, barátaitól, a kor legnagyobb művészeitől kapott festmények és szobrok is kalapács alá kerülnek.
2019. 11. 12. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó évet zárt a KPMG Magyarország

Sikeres évet zárt a KPMG Magyarország: a tavalyinál 3,3 milliárd forinttal magasabb, 26,2 milliárd forint árbevétellel zárta a szeptemberben zárult, 2019-es üzleti évét - mondta Robert Stöllinger, a cég leköszönő vezérigazgatója sajtóbeszélgetésen kedden Budapesten.
2019. 11. 12. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Milliárdos üzletkorszerűsítés Kaposváron

Önkormányzati tulajdonú belvárosi üzletek, zöldterületek újultak meg Kaposváron, a több mint egy éven át tartó, 1,1 milliárd forintos fejlesztés záróeseményét kedden tartották a somogyi megyeszékhelyen.
2019. 11. 12. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Beleharaptak a babák a lakáshitelpiaci tortába

• Miközben a személyi kölcsönök piacán folytatódott a bővülés, 26 százalékkal nőtt az új szerződések összege kilenc hónap alatt. • A lakáshiteleknél viszont csökkenés volt szeptemberben, így a kilenchavi növekedés 5 százalékra lassult. • A lakáshiteleknél látható megtorpanásban szerepe van a gyermekvállalást ösztönző babaváró kölcsönöknek, amelyekből a júliusi indulás óta 277 milliárd forint értékben született szerződés.
2019. 11. 12. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordbevételt ért el az Alibaba forgalma a szinglik napján

Idén is rekordbevételt ért el az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál hétfőn a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenegyedszerre tartott kiárusításon, de az éves összevetésű növekedési ütem tovább lassult - derül ki egy, a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap internetes oldalán kedden megjelent cikkből.
2019. 11. 12. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentős többletet értek el a magyarországi lízingvállalatok

Jelentős többletet értek el a magyarországi lízingvállalatok, a kihelyezett összeg az év első kilenc hónapjában csaknem 550 milliárd forintot tett ki, ami 9,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - közölte a Magyar Lízingszövetség hétfőn az MTI-vel.
2019. 11. 12. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elkészült az országos kikötőfejlesztési főterv stratégia tervezete

A mi Dunánk címmel elkészült az Országos kikötőfejlesztési főterv stratégia tervezete, amelynek célja egyebek mellett a vízi áruszállítás részarányának 10 százalékra emelése a jelenlegi 3,3 százalékról - jelentette be Sztilkovics Szávó, a Mahart Hajózási Zrt. vezérigazgatója hétfőn Budapesten, az uniós projektet záró sajtótájékoztatón.
2019. 11. 12. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elkészült Magyarország ökoszisztéma alaptérképe

Elkészült Magyarország ökoszisztéma alaptérképe, amely az ország természeti rendszereinek állapotát mutatja be és értékeli - mondta az Agrárminisztérium (AM) természetvédelemért felelős helyettes államtitkára hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.
2019. 11. 12. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Pozitív meglepetés az export növekedése

Pozitív meglepetésként értékelték az MTI-nek nyilatkozó elemzők az export szeptemberi növekedését, kiemelve, hogy ez összhangban van az ipari termelés növekedésével.
2019. 11. 12. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mikor érkezik a nyugdíjprémium és a nyugdíj-kiegészítés?

Idén is a novemberi nyugdíjjal együtt érkezik a nyugdíjprémium és a nyugdíj-kiegészítés - tájékoztatta a Magyar Posta Zrt. hétfőn az MTI-t.
2019. 11. 12. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyi a nyugdíj összege Magyarországon?

Az átlagos havi nyugdíj összege Magyarországon, 2000-2018 egy ellátottra jutó nominál összeg, nyugdíj vagy nyugdíjszerű ellátásban részesülők átlagos létszáma
2019. 11. 12. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővül a magyar-kínai oktatási keretmegállapodás

Szakképzési együttműködéssel is bővül a Magyarország és Kína közötti oktatási keretmegállapodás - nyilatkozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az MTI-nek hétfőn Pekingben.
2019. 11. 12. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások: