200 milliárd forint felett az online kiskereskedelem idei első féléves forgalma

A tavalyi év első feléhez képest 16,4%-os növekedési ütemet mutatva, idén nettó 207,5 milliárd forint volt az internetes kiskereskedelem féléves forgalma. Bár az eddigi évekhez hasonlóan ez is rekordösszegnek számít, a 16,4%-os bővülés pedig magasnak tűnhet, összességében elmondható, hogy a szektor egyre lassabban növekszik. Az Árukereső.hu és a GKI Digital közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatából kiderül, hogy a kereskedelemben végbe menő változások milyen új trendeket eredményeznek és ehhez miképp próbálnak alkalmazkodni a vásárlói bázisukat továbbra is bővíteni vágyó webáruházak.

200 milliárd forint felett az online kiskereskedelem idei első féléves forgalma

Lassuló, de folyamatos növekedés, közelgő gazdasági visszaesés

Bár a hagyományos kiskereskedelem 5% körüli növekedéshez képest több, mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es arányhoz képest feltűnően lassult az ütem. Továbbra is átlagon felüli növekedést mutat azonban az online kereskedelemben leginkább meghatározó termékkategória, a fél év alatt 50 milliárd forintos forgalmat generáló műszaki cikk-szektor.

Érdekesség, hogy hasonlóan magas a növekedési üteme az otthon, kert kategóriának is, de átlagon felül teljesít az FMCG, a divat, sport és a szépség, egészség egyaránt. Jóval lassabban, átlagon aluli ütemben növekszik azonban a játék, kultúra, és a számítástechnikai termékek online piaca. Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 000 forint idén már 11 333 forintra nőtt.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös – forgalmat, gazdasági környezetet, kereskedők várakozásait figyelembe vevő – online kiskereskedelmi indexe az előző negyedévhez képest minimális csökkenést mutat, amely a pozitív jelen melletti lényegesen borúsabb jövőképpel magyarázható. Az online kiskereskedelem lassuló bővülését is magyarázza a várható gazdasági visszaesés, ugyanis az elmúlt évek dinamikus növekedésének fő indikátorai a folyamatosan emelkedő bérek voltak. 

Mi történik a kereskedelemben?

Az elmúlt 1,5 évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a hazai webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel, amelyek magasabbra húzzák a magyar fogyasztók elvárásait is. Ezen elvárások és igények megismerése, elemzése így minden eddiginél fontosabbá vált.

Jönnek az omnichannel kereskedők

A közeljövő egyik legfontosabb (e-)kereskedelmi trendje a hazánkba is egyre inkább begyűrűző omnichannel modell, mely az online és a hagyományos (offline) csatornák összefonódásaként létrejövő új értékesítési filozófia elnevezése. Lényege, hogy a korábban külön – esetleg cégen belül is egymás konkurenciájaként működő – hagyományos és online értékesítési csatornáknak együtt kell működniük, egységes márkaképet nyújtva átjárhatónak kell lenniük, hogy közösen tudják kiszolgálni a vásárlók egyre több rugalmasságot kívánó igényeit. Az ominchannel értékesítési modellben működő kereskedőknél a vásárlók azonos profillal, egyazon entitásként jelennek meg, így a kereskedő értékesítési ponttól függetlenül ugyanazt a kiszolgálást, és személyre szabott ügyfélélményt tudja nyújtani.

Terjednek az automatizált ügyfélszolgálati megoldások

A dráguló munkaerő és a vásárlók részéről érkező gyors és hatékony információszerzési igény miatt rohamtempóban terjednek a chatbotok, melyek automatizált, mégis gyors és személyre szabott kommunikációt biztosítanak a vásárlónak.  A chatbot használat nem csak innovatív és olcsó, de praktikus megoldás is, mivel a vásárlók az okostelefonok elterjedésével egyre szívesebben kommunikálnak rövid, szöveges üzenetekben. A magyar webáruházak körében is megfigyelhető az a trend, hogy egyre inkább az okostelefon válik az online rendelés – és az azt megelőző döntéstámogatás – legfontosabb platformjává: a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatásában részt vett webáruházak látogatóinak 52%-a már valamilyen mobil eszközről böngészik.

Fejlődnek a digitális fizetési lehetőségek

Bár Magyarországon az online rendelések kapcsán továbbra is a készpénz a legmeghatározóbb fizetési eszköz (a rendelések 55%-a ilyen), az online vásárlók között az átlagosnál magasabb a digitálisan affinis felhasználók köre. Ezt bizonyítja a különböző alternatív fizetési megoldások gyors terjedése. Ezen fejlesztések követése pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház meg tudja tartani vásárlói bázisát.

Szintén nagy hatással lehet az online vásárlásokra az egyre népszerűbbé váló online áruhitel, a márciusban induló Azonnali Fizetési Rendszer, valamint a szeptember 14-én bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítési rendszer. A pénzügyi szektorban végbemenő digitális transzformáció pénzintézeteket és bankokat is erőteljes fejlesztésekre késztette, ez pedig végsősoron az ügyfeleknek, felhasználóknak jelent majd pozitív változást a javuló ügyfélélmény tekintetében.

Az interneten elérhető információk jelentik a legfontosabb tájékozódási forrást

A GKI Digital és az Árukereső friss kutatása szerint, hirdetői szempontból a marketing, vásárlói szempontból pedig a döntéshozatal előtti tájékozódás elsőszámú platformja már az internet. A vásárlói visszajelzések és a vásárlások során képződött adatok elemzése folyamatosan alakítja az eladók marketing stratégiáját, a vevők pedig ezek, azaz más felhasználók és vásárlók tapasztalatai alapján választanak terméket vagy szolgáltatást. A visszajelzések, kérdőívek, felmérések segítik a vásárlói igények megértését, és a fejlesztések visszamérését, ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház versenyben maradjon.

A vásárló legtöbbször nem azt dönti el, hogy hol szeretne vásárolni, hanem azt, hogy mit, és ehhez keresi meg a legmegfelelőbb kereskedőt. Ebből következik, hogy egyre fontosabb a közösség véleménye, mások tapasztalatai és visszajelzései, online vásárláskor a fogyasztók a tökéletes terméket keresve akár több száz értékelést is elolvasnak. Egyre inkább jellemző, hogy a vásárlók egy-egy beszerzés előtt több felületen is tájékozódnak, a cégeknek így folyamatosan minden csatornában jelen kell lenni, figyelni kell a vásárlói értékeléseket, miközben fontos az innováció és a márkaépítés is.

A Facebook mára megkerülhetetlenné vált

A GKI Digital mérései szerint a hazai 6 millió aktív felnőtt internetező 84%-a jelen van saját profillal a legnagyobb közösségi oldalon, közülük pedig egyre többen „élik digitális életüket” szinte teljes egészében csak a közösségi oldalon belül. Ezt a hatalmas potenciált jelentő, hirdetésekkel jól célozható tömeget a kereskedők is szeretnék megszólítani, az Online Kiskereskedelmi Index kutatás eredményei alapján a hazai webáruházak 95%-a rendelkezik profillal valamelyik közösségi média oldalon. A Facebook mellett fontos szerepet kap a YouTube és az Instagram is a termékekkel kapcsolatos vélemények, információk bemutatásában.

Több, mint kétszer annyi a nyereményjáték és a promóció, mint tavaly

Az uralkodó marketing trendek fényében az Árukereső.hu és a GKI Digital közös kutatása vizsgálta a hazai webáruházak folyamatban lévő marketingtevékenységét is. A kutatásból kiderül, hogy a TOP3 szempont a célzott marketing kampányok, hirdetések megjelenítéseinél a vásárlói bázis növelése, az értékesítés növelése, valamint a vásárlói bázis megtartása.

Az ezekhez használt leggyakoribb marketingeszközök az ár-összehasonlító oldalon való jelenlét, a keresőoptimalizálás (SEO) és a Facebook hirdetések. Érdekesség, hogy míg az előbbiek használati aránya a tavalyihoz képest csak minimálisan változott, az Instagram hirdetéseké 20, a nyereményjátékok, promóciók száma pedig 26 százalékkal nőtt. A legnépszerűbb promóciós eszköz az árcsökkenés, amelynél a webáruházak jellemzően 15%-os kedvezményt nyújtanak.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Vírusállóbbak voltak a gyakornoki pozíciók, mint a klasszikus diákmunka

A klasszikus diákmunka és a diploma előtti – gyakran kötelező – szakmai gyakorlat hosszú időn keresztül két külön fogalomnak számított. Míg a tipikus diákmunkára diákszövetkezeteken keresztül jelentkeztek a fiatalok, addig szakmai gyakorlati helyet jellemzően maguknak kerestek a képzés végéhez közeledve, a cégek pedig egyedi munkaszerződéssel foglalkoztatták őket. Ez a modell az elmúlt időben megváltozott: egyre több vállalat és diák ismeri fel, hogy gyakornoki munka is vállalható diákszövetkezeten keresztül, sőt ez mindkét félnek megéri.
2020. 08. 05. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új pályázati lehetőségek nyíltak a Magyar falu programban

Iskolai és óvodai felújításokra is nyíltak pályázatok szerdán a Magyar falu programban - tájékoztatta a Miniszterelnökség az MTI-t szerdán.
2020. 08. 05. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Erősödött a vezető részvények többsége a magyar piacon

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 696,19 pontos, 2,02 százalékos emelkedéssel, 35 103,39 ponton zárt szerdán.
2020. 08. 05. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új pénzügyi vezető csatlakozott a Cordiához

Tomasz Łapińskit Bódis Péter váltja a Cordia International Zrt. pénzügyi vezetői posztján. A szakember nemzetközi szervezeteknél megszerzett több mint 20 éves tőkepiaci és befektetési alapkezelői tapasztalattal érkezett a vállalathoz.
2020. 08. 05. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Emelt díjas SMS-szolgáltatások igénybevételével kapcsolatban figyelmeztet a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy egy vállalkozás „Lovedoktor” néven emelt díjas SMS-szolgáltatást nyújt. A szolgáltatást használók – üzenetenként 2032 forintért – jóslatokat kaphatnak a szerelmi életükkel kapcsolatban.
2020. 08. 05. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megállt a magyar kiskereskedelem

Bár júniusban már szabadon lehetett vásárolni, a kiskereskedelmi forgalom csak stagnált. A kedvezőtlenebb munkaerőpiaci helyzet és a járványból adódó bizonytalanság miatt csak visszafogott tempó várható az ágazatban - értékelte Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője a legfrissebb kiskereskedelmi adatokat. Az is kiderül, mely termékek forgalma zuhant óriásit és melyeknél volt kiugró bővülés.
2020. 08. 05. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A forgóeszközhitelek lettek a legkeresettebbek a vállalati hitelpiacon

Lassan heverheti ki a vállalati hitelpiac a koronavírus-járvány hatásait, még a válságnak kevésbé kitett társaságok is óvatosabban terveznek a bizonytalanságok miatt. A gazdaságélénkítő programok keretében meghirdetett konstrukciókat viszont láthatóan ebben a helyzetben is komoly érdeklődés övezi. Az OTP Bank tapasztalatai alapján a fizetési nehézségek áthidalását segítő, szabad felhasználású forgóeszközhiteleket keresi a legtöbb vállalkozás.
2020. 08. 05. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

DHL Express: Visszarendeződés a koronavírus után

2020. eddig egy igazán izgalmas és kihívásokkal teli év volt, ugyanakkor fel kell készülni a további, akár hirtelen történő változásokra is. A világméretű koronavírusjárvány az emberi erőfeszítések határait súrolta és sajnos még mindig nem ért véget. A megpróbáltatások viszont nem csak rosszat hoztak, hanem olyan, eddig nem gyakorolt viselkedésformákat és intézkedéseket is eredményeztek, melyek révén minden vállalat felmérhette rugalmasságát egy krízishelyzetben.
2020. 08. 05. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kitörési lehetőség a magyar vállalkozások számára

Az Enterprise Europe Network és a HEPA Exportakadémia együttműködésében megrendezett online szakmai találkozón azokat a nemzetközi trendeket és kitörési pontokat mutatták be, amelyek a hazai vállalkozások számára útmutatóként szolgálhatnak a következő 10 év fejlesztéseihez. Ahhoz, hogy a hazai cégek fel tudják venni a versenyt a nemzetközi piacokon, nemcsak a termékeiket és szolgáltatásaikat kell korszerűsíteni, hanem a teljes működési folyamataikat, az innováció hordozója ugyanis a cég maga.
2020. 08. 05. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új címkéket kapnak a háztartási gépek - Erre kell majd figyelni!

Jövőre lecserélik a háztartási nagygépek energiafogyasztását jelző eddigi címkéket, a legmagasabb energiaosztály az A lesz, 2021. március elseje után már csak az új címkék lehetnek a készülékeken - hívja fel a figyelmet a MediaMarkt, melynek egy korábbi reprezentatív kutatása szerint egy háztartási nagygép vásárlásakor az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont.
2020. 08. 05. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Még több adatközponti fejlesztés jön, kulcskérdés lehet a biztonság

A következő években is hatalmas összegeket fordítanak majd az adatközpontok fejlesztésére, 2023-ban akár már 125 milliárd dollárt is szánhatnak erre a célra. Az ezekben a létesítményekben elhelyezett szervereken futó alkalmazások vállalkozások és egyéni felhasználók tömegeit szolgálják ki, ezért kulcsfontosságú a folyamatos működés és a megfelelő biztonság, amit többek között a Schneider Electric EcoStruxure megoldásai garantálnak.
2020. 08. 05. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkentek a fiatalok kiadásai a járványhelyzetben

A járványhelyzetben eltérően alakultak a fiatalok költései: a megkérdezettek 18 százaléka szerint kiadásaik emelkedtek, 36 százalékuk csökkenést tapasztalt - derül ki a K&H ifjúsági indexből, amelyet kedden juttattak el az MTI-nek.
2020. 08. 05. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Munka nélkül már nincs tanulás?

Az előző évhez viszonyítva jelentősen csökkent idén a felsőoktatásba jelentkezők száma. Országosan a 2020 szeptemberében induló felsőoktatási képzésekre 91 460-an szerettek volna bekerülni. A felvételizők 74 százaléka örülhetett idén, tavaly ugyanez az arány 70 százalék volt. Végül 55 521 diáknak nem kell fizetnie a tanulásért, a költségeket esetükben az állam állja, míg 12 591 elsőéves hallgató költségtérítéses képzésre nyert felvételt.
2020. 08. 05. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fesztivál belépőjegy 5% áfával, ki járna jól?

A fesztiválok elmaradása miatt, a zenészek megsegítése érdekében a Magyar Fesztivál Szövetség (MFSZ) a koncertek belépőjegyeire kedvezményes, öt százalékos áfa bevezetését kéri. A Niveus Consulting Group azt járta körbe, kinek jelenthetne ez valós előnyt, illetve léphet-e egyaltalán áfaügyben a kormány.
2020. 08. 05. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Már utalják a Kisfaludy2030 program támogatásait

Kedden kezdődnek a Kisfaludy2030 program utalásai, és a hónap végéig minden jogosult megkapja a fejlesztési támogatást - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség az MTI-vel kedden.
2020. 08. 04. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az OTP részvények sorsa - Nyomás alá kerülhetett az OTP bevétele

Az OTP augusztus 7-én hajnalban teszi közzé negyedéves gyorsjelentését. Bár a masszív céltartalékképzés az első negyedévben a negatív tartományba taszította az OTP eredményét, a második negyedévben ismét szilárd profitot termelhetett a bank - vélik az ERSTE elemzői. 70,2 milliárd forintos profit előrejelzésük azonban még így is nagy visszaesést jelent a tavalyi 105,4 milliárdos adózott eredményhez képest.
2020. 08. 04. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

BÉT: Nagyrészt gyengülés volt ma, de fellendülés jöhet a napokban

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 213,05 pontos, 0,62 százalékos csökkenéssel, 34 407,20 ponton zárt kedden. A részvénypiac forgalma 6,9 milliárd forint volt, a vezető részvények a Magyar Telekom kivételével gyengültek az előző napi záráshoz képest.
2020. 08. 04. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csendes hónap a BÉT-en, egy papír megduplázta az árát

A világban újra erőre kapott a koronavírus-járvány, a főbb tőzsdeindexeket azonban ez nem akadályozta a további emelkedésben. A BUX ugyan csökkent, 35 818-ról 34 692 pontra, elsősorban a Mol és OTP gyengülésének köszönhetően, azonban egy, az indexben kisebb súlyú papír, a CIG Pannónia közel megduplázta árfolyamát. Az összforgalom nyárias volt, 184 milliárd forintos értékkel, ami napi 8 milliárd forintos átlagnak felel meg. A brókercégek rangsorát ezúttal az Erste nyerte, második helyre a Wood került, majd a Concorde következett a harmadik helyen.
2020. 08. 04. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ismét özönlenek a használt autók az országba

Idén júliusban a DataHouse adatai szerint 12 196 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 13 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig 61 százalékos növekedést jelent. Ezzel a használtautó-import volumene már csupán 6-7 százalékkal marad el a járvány kitörése előtti szinttől.
2020. 08. 04. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Már közel 3,5 millió db OTP részvényt vett az OTP

A Budapesti Értéktőzsde hivatalos oldalán (www.bet.hu) közzétett közlemény szerint folytatta az OTP Bank a saját részvények vásárlását, a tegnapi napon éppen 30.000 darab törzsrészvényt vásárolt 'saját magából'.
2020. 08. 04. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások: