2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

2020-ra a digitalis média 69 %-a programmatic-alapú lesz, az idei 65 százalékkal szemben, a ma kiadott Zenith Programmatic Marketing Előrejelzés 2019* elnevezésű kiadvány szerint. 2019-ben először a programmatic reklámköltés áttöri a 100 miliárd dolláros plafont, ami az év végére eléri a 106 milliárd dollárt, 2020-ban a 127 milliárd dollárt, 2021-re pedig a 147 milliárd dollárt, vagyis akkor a digitalis media 72 %-a lesz programmatic-alapú.

2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

A programmatic-alapú reklámköltés növekedése lelassult, a 2018-as 35%-ról 22 %-ra 2019. Az előrejelzések szerint 2020-ban ez a szám 19%-ra apad, 2021-ben pedig már csak 16 % lesz. A programmatic marketing iparág olyan kihívásokkal néz szembe, melyek még azelőtt megoldásra várnak, mielőtt a hirdetők, kiadók és fogyasztók felfedezik a benne rejlő nagyszerű lehetőségeket.
 
Egyensúlyba hozni a magánélet védelmét és a személyreszabott megoldásokat. Az első kihívás az új technológia és folyamatok kidolgozása, melyek igyekeznek egyensúlyba hozni a vásárlók magánéleti védelmének igényét a célzás és személyreszabás előnyeivel. Az Európai Uniós GDPR szabályozás bizonyos személyes adatokat elérhetetlenné tett. A California Consumer Privacy Act (a kaliforniai vásárlói adatvédelmi törvény), ami januárban lép hatályba, ezt tovább erősíti. Mindeközben egyes webböngészők blokkolják a harmadik féltől származó sütiket, melyekre a programmatic reklámköltés hagyományosan támaszkodott a mérések, insight, célzás és célzott reklámok tekintetében.
 
“A sütik folyamatos kihalása arra enged következtetni, hogy az iparágnak újra kell gondolnia a célzás és személyreszabás megtervezésének módját, úgy, hogy mindvégig tiszteletben tartsuk a vásárlók magánéletre vonatkozó jogait,” – mondta Matt James, a Zenith Global Brand Elnöke. “A magas minőségű, elsődleges adat még soha nem volt ilyen létfontosságú a programmatic marketing sikerességének eléréséhez.”
 
Az ellátási lánc megtisztítása. Túl sok azoknak a reklám technológiai cégeknek a száma, akik a kiadók és a márkák közötti ellátási láncban díjat számolnak fel és mivel nem átláthatóak, ezért nincs hozzáadott értékük.
 
“A márkáknak és a médiavásárlóknak minden olyan platformot felül kellene vizsgálniuk, amivel szerződéses viszonyban állnak, hogy biztosítsák az átlátható és hatékony kampány célok elérését,” – mondta Benoit Cacheux, a Zenith Global Chief Digital Officer-e. “Az erre nem hajlandó platformokkal be kellene szüntetni az együttműködést.”


A saját (first-party) adat és vásárlói adat platformok (CDPs) lehetőségeinek feltárása.


Ahogy a harmadik féltől (third-party) származó adatok egyre inkább tömegcikké és kevésbé hatékonnyá válnak, a márkák egyre inkább a first-party adat gyűjtés felé fordulnak, amit közvetlenül a vásárlók adnak meg vagy közvetetten a weboldalakon zajló aktivitás során, vagy CRM programokon illetve egyéb, a márka által tulajdonolt forrásokon keresztül. Mivel ez minden márka esetében egyedi, a first-party adat valós versenyelőnyt nyútjhat. A CDP vásárlói adat platformok rendszerezik a márka saját adatait az ügyfélkapcsolaton keresztül és a megfelelő csatlakozással aktiválható a programmatic kereskedelmi ökoszisztémába, ami lehetővé teszi, hogy a márkák a vásárlók egyéni preferenciáira koncentráljanak. Azonban az is lényeges, hogy a vásárlói adatplatformokat (CDPs) más adatforrásokkal is összeköthessük, hogy teljes képet kapjanak minden vásárlóról és folyamatosan mérjék a teljesítményt a valós emberközpontú marketing eléréséhez. A first-party adat és a vásárlói adat platformok (CDPs)) megnövekedett használata, más eszközök együttes használatával, hatékonyabbá teszik a programmatic marketinget és magasabb befektetésre ösztönzik a márkákat.

A programmatic média felhasználása márkaépítő és rövidtávú teljesítmény kampányokban.


Megfelelő magas látogattságot generáló formátumok egyre inkább elérhetőek az interneten, míg a technológia, ami a digitális közterületi reklámfelületeket és a TV-ben személyre szabott hirdetési blokkokat megnyitotta a programmatic technikák előtt, valós értékké kezdenek válni a reklámozók szemében.

Országonkénti programmatic marketing

A legfejlettebb programmatic piacok a digitális média részesedés szempontjából az Egyesült Királyság és az Amerikai Egyesült Államok, ahol 2019-ben a digitális média 87, illetve 82 %-át fogják programmatic technológiákon keresztül vásárolni. 2021-re Dánia, Franciaország és Németország is több mint 80 %-os programmatic kereskedéssel bír majd a digitális médiában.
 
Az Amerikai Egyesült Államok messze a legnagyobb a programmatic piacon reklámköltés tekintetében, melynek értéke idén 67 milliárd dollar, ami a teljes programmatic reklámköltés 64%-át teszi ki és a növekedés zöme innen származik. Az előrejelzések szerint az USA 2020-ban az új programmatic reklámköltések 56 %-ért lesz felelős. A második helyen Kína áll 10 milliárd dollárral 2019-ben, őt követi az Egyesült Királyság 7 milliárd dollárral. A programmatic kereskedelem csupán a digitális média reklámköltésének 30 %-t teszi ki idén Kínában, de a Zenith előrejelzése szerint ez 41 %-ra nő 2021-re, amikor a programmatic reklámköltés eléri a 16 milliárd dollárt.

Magyarországon az automatizált piac mértéke 2018-ban 16,9 milliárd Ft, amelyből a Programmatic 15 %-os aránnyal -2,7 milliárd Ft-os költéssel részesült, így a teljes 90,3 mrd Ft-os hazai digitális reklámköltés kevesebb, mint 3 %-át tette ki.

Az iab Hungary 2018-as adatai alapján a hazai automatizált reklámköltés 48 %-os YoY növekedést ért el.
Bár a hazai szakemberek a video és mobil mellett továbbra is a Programmatic-ban látják a legnagyobb növekedési potenciált, ugyanakkor az Adexpect adatai alapján a Programmatic bővülése 2016 óta először 2019-ben várhatóan csekélyebb mértékben fog növekedni.

 “Bár a programatik reklámköltés továbbra is kétszámjegyű növekedést produkál, a reklámipart akadályoztatja, hogy kihívásokkal kűzd az adatvédelem és ellátási lánc területeken” – mondta Jonathan Barnard, a Zenith Head of Forecasting. “ Amint ezeket a kihívásokat orvosolták, a programatik marketing ismét növekedési pályára állhat a következő évtizedben.”

*A digitális média minden online tartalmú fizetett hirdetést magába foglal, beleértve a bannereket, az online videótartalmakat és a közösségi médiát, azonban a fizetett kutatások és az apróhirdetések nem tartoznak ide.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Sok pénzt bukunk, ha ezeket letöltjük!

A Sophos a napokban publikálta a Fleeceware Apps Persist on the Play Store (a fleeceware appok továbbra is megtalálhatóak a Play Store-ban) kutatását. Ezek az appok a gyanútlan felhasználókkal igen magas árat fizettetnek olyan szolgáltatásokért, melyek elérhetőek ingyenes vagy olcsóbb appokban is. A kiberbiztonsági vállalat most közzétette azon problémás appokat, amelyek letöltés esetén nagy összeggel károsítják meg a felhasználót.
2020. 01. 21. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Január 31-ig jelentkezhetnek az informatikushiánnyal küzdő cégek

2020 szeptemberében megkezdik céges gyakorlati évüket azok az informatikus hallgatók, akik elsőként szerezhetik meg diplomájukat a BME új, 6 szemeszteres alapképzésén. A szakot a bő tízezres informatikushiány hívta életre két évvel ezelőtt, a végzős diákokra pedig már most kiemelkedő érdeklődés mutatkozik. Az informatikushiányban szenvedő, vagy éppen utánpótlást kereső cégek 2020 január végéig jelezhetik foglalkoztatási szándékukat.
2020. 01. 17. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így válthatja le személyi igazolványunkat egy okostelefon

Az e-aláírás-specialista NETLOCK szerint hamarosan leválthatják az okostelefonokba zárt digitális tárcák a fizikailag létező okmányokat, bőrtárcákat: 2020-ra áttörést jósolnak a digitalizáció terén.
2020. 01. 17. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Média-hatóság: jogsértő volt az M1 hírolvasójának kommentárja, bírságot kapott az RTL Klub

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén úgy döntött, hogy az M1 Híradó 2019. október 21-i három adásában a médiaszolgáltató megsértette a politikai hírekhez fűzött hírolvasói kommentár tilalmát. Az RTL Klub hibás termékmegjelenítés miatt pénzbírságot kapott.
2020. 01. 16. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezek az informatikai projektek voltak a legnagyobb hatással a világra

Az Intel első processzora, a Motorola széles körben elérhető mobiltelefonja, és a Google-kereső megjelenése éppúgy formálta a világot, ahogy az első MRI-berendezés megjelenése, vagy a vonalkód globális elterjesztése. A Neumann Társaság szerint itthon a kibernetika ötvenes évekbeli meghonosítása, a számítógép-fejlesztés beindulása a hatvanas évek második felében, illetve a hálózatok elméletének matematikai vizsgálata voltak a legnagyobb fontosságú projektek.
2020. 01. 16. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Újra elérhető a Wikipédia Törökországban

Több mint két és fél év után szerda este ismét elérhetővé vált a Wikipédia Törökországban - jelentette az NTV török hírtelevízió.
2020. 01. 16. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bemutatkozik az autonóm fúrórobot

A Schindler – a világ egyik vezető felvonó- és mozgólépcső-gyártója – próbaprojektet indított egy automatikus, önállóan üzemelő, robotizált rendszerre, amely felvonók beszerelésére szolgál. A vállalat ehhez a világújdonsághoz az ABB ipari robotját választotta ki.
2020. 01. 14. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

2019-ben rekordbevételt értek el a mozik

A steamingszolgáltatók és más új konkurens médiumok előretörése okozta aggodalmak ellenére tavaly 42,5 milliárd dolláros (12800 milliárd forintos) globális rekordbevételt értek el a mozik.
2020. 01. 13. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mit hoz 2020 az újépítésű lakások piacán?

Beköszöntött az új év, és ezzel együtt elindultak a 2020-as évre szóló latolgatások. Mit hozhat vajon az új évtized első esztendeje az évek óta élénken pezsgő ingatlanpiacon? Az egyik fő kérdés természetesen az, vajon hanyatlik, stagnál, vagy esetleg újra szárnyalásnak indul a használt lakások ára, de ami még ennél is jobban foglalkoztatja az elemzőket, mi lesz a helyzet az újépítésű ingatlanok terén.
2020. 01. 13. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a félvezetők globális eladása

Novemberben csökkent a félvezetők globális eladása éves és havi összevetésben - áll a félvezetők gyártóit tömörítő szövetség (SIA) honlapján.
2020. 01. 10. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát - erősítette meg csütörtöki blogbejegyzésében Rob Leathern, a médiavállalat termékigazgatója.
2020. 01. 10. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább szólhat a debreceni Campus Rádió

Az év első ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a szolgáltató kérésére öt évvel meghosszabbította a debreceni FM90 Campus Rádió szolgáltatójának jogosultságát és nyertest hirdetett egy pécsi frekvencia pályázatán.
2020. 01. 09. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2020-ra vonatkozó előrejelzések az 5G technológiával kapcsolatosan

Becslések szerint a globális adatforgalom 2025-re eléri a 175 zettabájtot, ami óriási ugrás az 1,2 zettabájthoz képest, amelyet 2010-ben, a 4G globális indulásának évében regisztráltak. Az 5G elnevezés alatt az ötödik generációs mobilhálózati technológiát értjük. A jelenlegi 4G rendszereknél várhatóan 100-szor gyorsabb átviteli sebességre lesz képes akár 25-ször alacsonyabb késleltetés mellett, és egy négyzetkilométeres területen belül akár egymillió darab eszközt is ki tud majd szolgálni. Az 5G alapjai öt technológiában foglalhatók össze: milliméteres hullámok, kiscellás hálózatok, masszív MIMO (multiple in, multiple out), sugárformázás és teljes duplex kommunikáció.
2020. 01. 08. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújul a hatos lottó sorsolás műsora

Szombattól megújult tartalommal és látványvilággal debütál a képernyőkön a Szerencsejáték Zrt. legnépszerűbb sorsolási műsora, a SzerencseSzombat. További változás, hogy 2020-ban a hatos lottó sorsolása is átkerül a Duna Televízió csatornájára, így a különböző lottójátékok sorsolása egy helyen lesz látható.
2020. 01. 03. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A fiatalok negyede szándékosan tölt le illegális tartalmat a netről

A 15-24 éves magyar fiatalok negyede legalább egy alkalommal szándékosan használt illegális online forrásokat az elmúlt évben annak érdekében, hogy hozzáférjen digitális tartalmakhoz, 15%-uk pedig azt is állította, hogy vásárolt hamis terméket az interneten. Mindkét területen az uniós középmezőnyben, valamivel az átlagérték felett vagyunk, ugyanakkor az előbbi szegmensben 4 százalékpontos emelkedés, az utóbbiban pedig stagnálás tapasztalható a 2016-ban végzett legutóbbi felméréshez viszonyítva, derül ki az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) legfrissebb jelentéséből.
2019. 12. 30. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jön az okosotthon-forradalom?

Okosotthon-forradalom fog következni, az otthonokban egyre több eszköz fog az internetre csatlakozni - mondta Bársony Péter informatikai biztonsági szakértő az M1 aktuális csatorna szombat reggeli műsorában.
2019. 12. 28. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jövőre tömeges adatvesztésekre és rendszerfeltörésekre számíthatunk világszerte

Tömeges adatvesztések és rendszerfeltörések várhatók jövőre az informatikai biztonsággal és védelemmel foglalkozó ESET legfrissebb jelentése alapján, az elemzés szerint a 2020-as amerikai elnökválasztás ráirányítja a figyelmet a választások megzavarására és manipulációjára irányuló kísérletekre is, amelyek szinte biztosra vehetők a jövő évi voksoláson.
2019. 12. 21. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Harminchat televízió és rádió jutott összesen 146,5 millió forintos műsor- és műszaki támogatáshoz

Szerdán megtartotta első ülését a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság új összetételű Médiatanácsa. A testület döntött arról, hogy a támogatási programban huszonhat televízió és rádió összesen 125,6 millió forint támogatást kap műsorkészítéshez, valamint tíz közösségi médiaszolgáltató 20,9 millió forintot műszaki fejlesztésre. A tanács több, rádiós frekvenciával kapcsolatos pályázati döntést is hozott, továbbá bírságokat szabott ki műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatos mulasztások miatt.
2019. 12. 20. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bírságot szabott ki a médiatanács két rádióra

Bírságot szabott a médiatanács két rádió szolgáltatójára a szerződéses vállalások megsértése miatt - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.
2019. 12. 20. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az állásába került az átgondolatlan posztolás

A magyar munkavállalók ötödének rugalmasak a főnökei, míg nyolc százalékuknak minden lépését figyeli a munkáltatója. Van, ahol pontos irányelvek szabják meg például, mit posztolhatnak a kollégák a közösségi médiában, míg másoknak rendszeresen átvizsgálják a csomagját a munkahelyre be- és kilépéskor – derül ki a Profession.hu 1000 fős, reprezentatív mintán végzett online felmérésének adataiból.
2019. 12. 19. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások: