2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

2020-ra a digitalis média 69 %-a programmatic-alapú lesz, az idei 65 százalékkal szemben, a ma kiadott Zenith Programmatic Marketing Előrejelzés 2019* elnevezésű kiadvány szerint. 2019-ben először a programmatic reklámköltés áttöri a 100 miliárd dolláros plafont, ami az év végére eléri a 106 milliárd dollárt, 2020-ban a 127 milliárd dollárt, 2021-re pedig a 147 milliárd dollárt, vagyis akkor a digitalis media 72 %-a lesz programmatic-alapú.

2019-ben először áttörte a 100 milliárd dolláros plafont a programmatic reklámköltés

A programmatic-alapú reklámköltés növekedése lelassult, a 2018-as 35%-ról 22 %-ra 2019. Az előrejelzések szerint 2020-ban ez a szám 19%-ra apad, 2021-ben pedig már csak 16 % lesz. A programmatic marketing iparág olyan kihívásokkal néz szembe, melyek még azelőtt megoldásra várnak, mielőtt a hirdetők, kiadók és fogyasztók felfedezik a benne rejlő nagyszerű lehetőségeket.
 
Egyensúlyba hozni a magánélet védelmét és a személyreszabott megoldásokat. Az első kihívás az új technológia és folyamatok kidolgozása, melyek igyekeznek egyensúlyba hozni a vásárlók magánéleti védelmének igényét a célzás és személyreszabás előnyeivel. Az Európai Uniós GDPR szabályozás bizonyos személyes adatokat elérhetetlenné tett. A California Consumer Privacy Act (a kaliforniai vásárlói adatvédelmi törvény), ami januárban lép hatályba, ezt tovább erősíti. Mindeközben egyes webböngészők blokkolják a harmadik féltől származó sütiket, melyekre a programmatic reklámköltés hagyományosan támaszkodott a mérések, insight, célzás és célzott reklámok tekintetében.
 
“A sütik folyamatos kihalása arra enged következtetni, hogy az iparágnak újra kell gondolnia a célzás és személyreszabás megtervezésének módját, úgy, hogy mindvégig tiszteletben tartsuk a vásárlók magánéletre vonatkozó jogait,” – mondta Matt James, a Zenith Global Brand Elnöke. “A magas minőségű, elsődleges adat még soha nem volt ilyen létfontosságú a programmatic marketing sikerességének eléréséhez.”
 
Az ellátási lánc megtisztítása. Túl sok azoknak a reklám technológiai cégeknek a száma, akik a kiadók és a márkák közötti ellátási láncban díjat számolnak fel és mivel nem átláthatóak, ezért nincs hozzáadott értékük.
 
“A márkáknak és a médiavásárlóknak minden olyan platformot felül kellene vizsgálniuk, amivel szerződéses viszonyban állnak, hogy biztosítsák az átlátható és hatékony kampány célok elérését,” – mondta Benoit Cacheux, a Zenith Global Chief Digital Officer-e. “Az erre nem hajlandó platformokkal be kellene szüntetni az együttműködést.”


A saját (first-party) adat és vásárlói adat platformok (CDPs) lehetőségeinek feltárása.


Ahogy a harmadik féltől (third-party) származó adatok egyre inkább tömegcikké és kevésbé hatékonnyá válnak, a márkák egyre inkább a first-party adat gyűjtés felé fordulnak, amit közvetlenül a vásárlók adnak meg vagy közvetetten a weboldalakon zajló aktivitás során, vagy CRM programokon illetve egyéb, a márka által tulajdonolt forrásokon keresztül. Mivel ez minden márka esetében egyedi, a first-party adat valós versenyelőnyt nyútjhat. A CDP vásárlói adat platformok rendszerezik a márka saját adatait az ügyfélkapcsolaton keresztül és a megfelelő csatlakozással aktiválható a programmatic kereskedelmi ökoszisztémába, ami lehetővé teszi, hogy a márkák a vásárlók egyéni preferenciáira koncentráljanak. Azonban az is lényeges, hogy a vásárlói adatplatformokat (CDPs) más adatforrásokkal is összeköthessük, hogy teljes képet kapjanak minden vásárlóról és folyamatosan mérjék a teljesítményt a valós emberközpontú marketing eléréséhez. A first-party adat és a vásárlói adat platformok (CDPs)) megnövekedett használata, más eszközök együttes használatával, hatékonyabbá teszik a programmatic marketinget és magasabb befektetésre ösztönzik a márkákat.

A programmatic média felhasználása márkaépítő és rövidtávú teljesítmény kampányokban.


Megfelelő magas látogattságot generáló formátumok egyre inkább elérhetőek az interneten, míg a technológia, ami a digitális közterületi reklámfelületeket és a TV-ben személyre szabott hirdetési blokkokat megnyitotta a programmatic technikák előtt, valós értékké kezdenek válni a reklámozók szemében.

Országonkénti programmatic marketing

A legfejlettebb programmatic piacok a digitális média részesedés szempontjából az Egyesült Királyság és az Amerikai Egyesült Államok, ahol 2019-ben a digitális média 87, illetve 82 %-át fogják programmatic technológiákon keresztül vásárolni. 2021-re Dánia, Franciaország és Németország is több mint 80 %-os programmatic kereskedéssel bír majd a digitális médiában.
 
Az Amerikai Egyesült Államok messze a legnagyobb a programmatic piacon reklámköltés tekintetében, melynek értéke idén 67 milliárd dollar, ami a teljes programmatic reklámköltés 64%-át teszi ki és a növekedés zöme innen származik. Az előrejelzések szerint az USA 2020-ban az új programmatic reklámköltések 56 %-ért lesz felelős. A második helyen Kína áll 10 milliárd dollárral 2019-ben, őt követi az Egyesült Királyság 7 milliárd dollárral. A programmatic kereskedelem csupán a digitális média reklámköltésének 30 %-t teszi ki idén Kínában, de a Zenith előrejelzése szerint ez 41 %-ra nő 2021-re, amikor a programmatic reklámköltés eléri a 16 milliárd dollárt.

Magyarországon az automatizált piac mértéke 2018-ban 16,9 milliárd Ft, amelyből a Programmatic 15 %-os aránnyal -2,7 milliárd Ft-os költéssel részesült, így a teljes 90,3 mrd Ft-os hazai digitális reklámköltés kevesebb, mint 3 %-át tette ki.

Az iab Hungary 2018-as adatai alapján a hazai automatizált reklámköltés 48 %-os YoY növekedést ért el.
Bár a hazai szakemberek a video és mobil mellett továbbra is a Programmatic-ban látják a legnagyobb növekedési potenciált, ugyanakkor az Adexpect adatai alapján a Programmatic bővülése 2016 óta először 2019-ben várhatóan csekélyebb mértékben fog növekedni.

 “Bár a programatik reklámköltés továbbra is kétszámjegyű növekedést produkál, a reklámipart akadályoztatja, hogy kihívásokkal kűzd az adatvédelem és ellátási lánc területeken” – mondta Jonathan Barnard, a Zenith Head of Forecasting. “ Amint ezeket a kihívásokat orvosolták, a programatik marketing ismét növekedési pályára állhat a következő évtizedben.”

*A digitális média minden online tartalmú fizetett hirdetést magába foglal, beleértve a bannereket, az online videótartalmakat és a közösségi médiát, azonban a fizetett kutatások és az apróhirdetések nem tartoznak ide.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Hetek helyett órák alatt fejleszt önvezető megoldásokat a Continental és az NVIDIA számítógép klasztere

Az autóipar jelenleg átalakuláson megy keresztül, aminek velejárója, hogy a fejlesztési ciklusok egyre rövidebbé válnak. Az innovatív technológiák még hatékonyabb és gyorsabb kialakítása érdekében a Continental egy mesterséges intelligencia fejlesztéseket támogató saját számítógépes klaszter (egyfajta szuperszámítógép) létrehozásába fektetett be, amely az InfiniBand hálózati technológia használatával épült NVIDIA DGX rendszeren alapul. A számítógépes klaszter 2020 eleje óta a Németországban, Frankfurt am Mainban lévő adatközpontból működik, és világszerte számítási teljesítményt, valamint tárolási kapacitást kínál a cég fejlesztői számára. A mesterséges intelligencia segítségével kollégáink továbbfejlesztik a korszerű vezetéstámogató rendszereket, okosabbá és biztonságosabbá teszik a mobilitást, valamint felgyorsítják az önvezetéshez szükséges rendszerek fejlesztését.
2020. 08. 05. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Debrecenben nyitotta meg legújabb régiós központját a 4iG

Debrecenben nyitotta meg legújabb régiós központját kedden a 4iG Nyrt., a társaság az észak-magyarországi gazdasági övezetben működő partnereinek kíván közvetlenebb és testre szabottabb szolgáltatásokat nyújtani - tájékoztatta az informatikai vállalat az MTI-t.
2020. 08. 05. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Még több adatközponti fejlesztés jön, kulcskérdés lehet a biztonság

A következő években is hatalmas összegeket fordítanak majd az adatközpontok fejlesztésére, 2023-ban akár már 125 milliárd dollárt is szánhatnak erre a célra. Az ezekben a létesítményekben elhelyezett szervereken futó alkalmazások vállalkozások és egyéni felhasználók tömegeit szolgálják ki, ezért kulcsfontosságú a folyamatos működés és a megfelelő biztonság, amit többek között a Schneider Electric EcoStruxure megoldásai garantálnak.
2020. 08. 05. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Sokkal kevesebbet nyomtatnak a magyarok

Milliós nagyságrendben csökkent a kinyomtatott lapok száma a magyar irodákban – tájékoztatott a nyomtatóbérlés piacán évtizedek óta jelenlévő soproni Master Partner Kft. A friss elszámolási adatok és az iparági tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy az otthoni munkavégzés és az online kapcsolattartás miatt fellendült a digitális dokumentumkezelés, amelyre a vártnál sokkal gyorsabban álltak át a magyar kis- és középvállalkozások.
2020. 08. 04. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében

Nyerteseket hirdetett három vidéki rádiós frekvenciapályázaton a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A magyar testület kezdeményezésére a cseh médiafelügyelet a gyermekvédelmi szabályok megsértése miatt bírságot és figyelmeztetést is kiszabott a joghatósága alá tartozó, de Magyarországra sugárzó Film Café szolgáltatójára, és emellett a Comedy Central szolgáltatóját is figyelmeztette.
2020. 08. 01. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megadta a kegyelemdöfést az AMD az Intelnek

Kedvező hírekkel szolgált az AMD a második negyedéves gyorsjelentésében.
2020. 07. 29. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A hibrid munkavégzésé a jövő a techcégeknél - az informatikusok 75 százalékának nagyon bejött a home office

Iparági felmérések szerint a koronavírus-járvány nem rengette meg alapjaiban az IT-szektort, a fluktuáció és a fizetési színvonal sem változott drasztikusan, ráadásul az informatikusok nagy része továbbra is stabilnak tartja pozícióját. A munkavégzés helyszínét és kereteit tekintve azonban úgy tűnik, ez az egyik olyan terület, ahol az élet valóban nem lesz már ugyanolyan, mint a pandémia előtt. Kétlaki munkavégzés, mesterséges intelligencia és fejlett feedback-kultúra – ezek jellemzik a közeljövő sikeres informatikai vállalatait. Vajon milyen lesz ezután egy céges rendezvény az IT-szektorban, és milyen módszerekkel motiválhatjuk a kollégákat az új időszámítás kezdetén? A Stylers Group HR-szakértője összeszedte a legfontosabb tippeket.
2020. 07. 29. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Pert indít a Facebook az EB ellen

Pert indít a Facebook közösségi hálózati portál az uniós bíróságon az Európai Bizottság ellen.
2020. 07. 28. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyi idő után káros az egészségre a tévézés?

A televíziózással töltött idő korlátozása segíthet az egészség megőrzésében, és csökkentheti a korai halálozáshoz vezető betegségek kialakulásának kockázatát.
2020. 07. 26. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Tüntetést tartottak az Index miatt Budapesten

Tüntetést tartottak az Index-ügy miatt péntek este Budapesten, a demonstrálók a Momentum szervezésében az óbudai szerkesztőségtől a budai Várba vonultak, tiltakozva az internetes portál főszerkesztőjének elbocsátása ellen, egyúttal felemelve szavukat a sajtószabadság mellett.
2020. 07. 26. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Túl a mélyponton a tévés reklámpiac

Bár a koronavírus-járvány miatt a tavaly ilyenkori mintegy negyvenezer szpothoz képest idén júniusban bő harmadával kevesebb reklám volt a tévében, ez a szám májushoz képest mégis hétezerrel több – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által, az e heti ülésen elfogadott új hatósági tanulmányból. A testület emellett – többek között – rádiós részletfizetési kérelmeket bírált el, elvégezte egy pápai frekvencia alaki vizsgálatát és bírságot rótt ki két vidéki rádióra.
2020. 07. 25. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kimúlik a TV és a rádió, hódít az internet! - Médiapiaci elemzés

Az internetezők fele már lényegében egyáltalán nem a tévéből, a rádióból vagy a nyomtatott sajtóból tájékozódik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2019 novembere és decembere között készült piackutatása szerint. Az internet teret nyer minden korosztály hírfogyasztásában és szórakozásában, de ez a tendencia a Z-generációnál a leglátványosabb.
2020. 07. 24. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

50 milliós versenyhivatali bírság gyermekeket befolyásoló reklámok miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértő volt a Marslakócskák vitamin rágótabletta kereskedelmi kampánya, mivel közvetlenül szólította meg a gyermekeket a termék megvásárlására.
2020. 07. 23. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mesterséges intelligencia húzhatja ki a válságból a cégeket – ezek most a legforróbb vállalati AI trendek!

A legfrissebb előrejelzések szerint 2024-re világszerte a vállalatok háromnegyede már a mindennapi operatív működésben is nagyban támaszkodni fog a mesterséges intelligencia (AI) alapú eszközökre. A koronavírus járvány okozta gazdasági sokkot követő felépülés időszakában még sürgetőbbé válik a digitalizáció, amely számos területen kínálhat életbevágó segítséget a vállalkozásoknak. A Braining Hub IT oktatási centrum hamarosan elindítja itthon hiánypótló AI képzését, a cég szakértői pedig ennek apropóján egy csokorba gyűjtötték a legforróbb vállalati mesterséges intelligencia trendeket.
2020. 07. 23. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A csúcsidőszakokra tervezett hálózatok kiállták a próbát

Komoly ugrást eredményezett az adatforgalomban a távoktatás és a távmunka bevezetése Magyarországon. A szolgáltatók március közepétől 25-30 százalékos növekedésről számoltak be, de kiemelt időpontokban ez elérte az 50 százalékot is. Összességében a szolgáltatók gyorsan reagáltak a helyzetre, a szektort más iparágakhoz képest enyhén érintette a járvány. A kontaktkutatás és a vírus terjedésének modellezése számos adatvédelmi kérdést vet fel – derül ki a Deloitte összesítéséből.
2020. 07. 23. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még

Az e-kereskedelmi szektor a koronavírus-járvány kereskedelemre gyakorolt hatásai miatt rakétaszerű növekedésre kapcsolt, éves szinten akár 25%-kal növekedhet a hazai online piac. Nemcsak a járvánnyal közvetlenül összefüggő piacok, mint az FMCG, vagy a műszaki cikkek online piaca erősödhet, de egyes prognózisok szerint a pharma, az építőipar, és a B2B szektor jelentős digitalizációjára is számítani lehet. Számos vállalkozás most indít webáruházat, vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.
2020. 07. 22. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Szórakoztatóközpont vagy közösségépítő berendezési tárgy?

Az elmúlt hónapokban a televízió hangsúlyos szerepet játszott számos háztartás életében. A felhasználók több időt töltöttek közösen a képernyők előtt, és a választáskor is fontosabb volt, hogy a családban mindenkinek megfeleljen egy-egy tévéműsor. A Samsung a legfrissebb kutatásában arra volt kíváncsi, milyen új közönségszokások alakultak ki Magyarországon, a karantén idején, valamint a televíziók megváltozott szerepét is vizsgálta.
2020. 07. 22. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kutatás: A járványhelyzet növelte a magyar cégek informatikai fejlettségét

A hatékony online munkaszervezés során kedvező tapasztalatokat gyűjtő magyar vállalkozások sokkal nyitottabbá váltak a további digitális fejlesztések iránt is - derült ki a felhő alapú szolgáltatások közvetítésével foglalkozó Kvazar.cloud friss villámkutatásából. Az országosan több mint 500 viszonteladó partnert kiszolgáló cég által gyűjtött visszajelzések alapján a Microsoft Teams platformján elérhető funkciók hosszú távon is beépültek az üzletmenetbe. A kutatásban résztvevő cégek kiemelték, hogy az online eszközöknek köszönhetően könnyebben tudják tartani a kapcsolatot a kollégák, nőtt a munkaszervezés hatékonysága és átláthatóbbá vált a feladatok kezelése is.
2020. 07. 21. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A kiberbűnözők a streaming-háborúkat kihasználva támadják a felhasználókat

Ha a rosszindulatú fájlok népszerű streaming platformok és a rajtuk található tartalmak neve alatti álcázásáról van szó, a kiberbűnözők a Netflixet és a Disney+-on nézhető The Mandalorian c. sorozatot használják a legtöbbször csaliként. 2019. január és 2020. április 8. között több mint 5000 Kaspersky-felhasználó volt kitéve fenyegetéseknek, miközben a streaming platform nevét használó nem hivatalos fájlokon keresztül próbált meg hozzáférni a Netflixhez. Összességében több mint 22 000 olyan fertőzési kísérlet történt, amelynél a Netflix nevét használták csalinak. A streaming platformokon nézhető eredeti tartalmak tekintetében a The Mandalorian c. sorozatot használták ki a legtöbbször a rosszindulatú felhasználók: összesen 1614 felhasználót használtak így ki, és 5855 fertőzési kísérletet regisztráltak.
2020. 07. 20. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új csatornával ünnepel az M4 Sport

Szombaton lesz öt éve, hogy elindult a közszolgálati sportcsatorna, az M4 Sport, amely ősztől új csatornával szolgálja ki a nézőket.
2020. 07. 19. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások: