A CIB Banknál már több mint 12 ezer ügyfél jelezte, hogy nem él a moratóriummal
A kormány a koronavírus világjárvány nemzetgazdasági hatásainak mérséklése érdekében rendelkezett arról, hogy a hitelekre a bankok az év végéig fizetési haladékot, moratóriumot biztosítsanak a lakossági és a vállalati ügyfeleiknek is. Az érintett szerződéses kötelezettségeknek a teljesítési határideje a kormány rendelkezései szerint meghosszabbodik.
Hitelekkel kapcsolatban általában három fizetési kötelezettség terheli az ügyfeleket adott futamidő alatt: tőketartozás, kamat és esetleges díjak. Fontos látni, hogy:
⦁ a moratórium hatására az érintett hitelek futamideje jelentősen megnőhet, ezért akinek az anyagi helyzete nem indokolja, hogy éljen a törlesztési haladékkal, érdemes lehet a megszokottak szerint fizetnie hiteleit;
⦁ a moratórium miatt a tőketartozást nem lehet a moratórium ideje alatt nem teljesített kamat és esetleges díjak összegével megnövelni;
⦁ a moratórium ideje alatt felhalmozódott kamatot/díjakat a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt a moratórium lejártát követően a futamidő alatt, évente egyenlő részletekben meg kell fizetni;
⦁ ezt pedig úgy kell teljesíteni, hogy a moratórium lejárta után fizetendő havi törlesztőrészletek és a moratórium alatt keletkező kamat/díj összege együttesen nem lehet magasabb, mint az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészlet összege, emiatt viszont a futamidő kitolódik:
⦁ egyrészt a moratórium időszakával;
⦁ másrészt a felhalmozódott kamat/díjak megfizetése miatt.
Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!
Azoknak, akik továbbra is törleszteni szeretnének, erről nyilatkozniuk kell bankjuknak, (bizonyos esetekben az ügyfél ráutaló magatartása is elégséges ahhoz, hogy a törlesztés megtörténjen). A CIB Bank elektronikus csatorna szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelei a nyilatkozatot megtehetik akár online is a www.cib.hu/nyilatkozom oldalon. Azok az ügyfelek, akik nem rendelkeznek elektronikus csatornával, így nyilatkozhatnak a banknál:
⦁ Lakossági ügyfelek: CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a (+36 1) 4 242 242 számon.
⦁ Vállalati ügyfelek: kapcsolattartójukon keresztül, vagy amennyiben a vállalat rendelkezik önálló cégjegyzővel, CIB24-en keresztül is.
⦁ Lízinggel rendelkező ügyfelek: a szükséges nyilatkozat kitöltésével e-mailben a lizinghitelcentrum@cib.hu címen.
A CIB Banknál eddig több mint 12 ezer ügyfél jelezte, hogy nem kíván élni a moratóriummal, és számuk folyamatosan növekszik.
A CIB jelenleg is azon dolgozik, hogy a törlesztési moratóriumot a jogszabálynak minden megfelelve biztosítsa. Azokat a terheléseket, melyek rendszereinek átállása alatt esetlegesen tévesen beszedésre kerülnek, természetesen visszautaljuk ügyfeleinknek.