A Libri-Bookline és a Spar lettek az év kereskedői
Az év kereskedője verseny célja, hogy felhívja a figyelmet az eredeti és különleges kereskedelmi megoldásokra, valamint inspirálja a fejlesztéseket és jutalmazza azokat a kereskedőket, akik többet szeretnének nyújtani vásárlóiknak. Idén több mint 30 pályázat érkezett, melyekből egy független szakmai zsűri választotta ki a legjobbakat.
A Legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett webshopot is működtetnek. A pályázatok elbírálásában fontos szerepet kap a stratégiai gondolkodás, vagyis az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell. A kategória győztese a Libri-Bookline Zrt. lett, második helyen Lidl Magyarország végzett, míg a harmadik helyért járó elismerést az alinda.hu oldalt üzemeltető Hoppline Kft. kapta.
Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!
A Legjobb ügyfélélmény idén is az az egyik legnépszerűbb kategória volt, itt olyan kereskedők szálltak versenybe, akik az értékesítést élménnyé próbálják varázsolni ügyfeleik számára A kategória győztese itt is a Libri-Bookline lett, megelőzve falatozz.hu-z (Diston-Line Kft.), illetve a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.-t.
Idén a zsűri a Legjobb társadalmi felelősségvállalási programokért is díjat adott. Itt a DM – Drogerie Markt Együtt egymásért elnevezésű kezdeményezése végzett az első helyen, megelőzve a Campona játszóházat (Luduspark Kft.), illetve a Book24-et.
A negyedik kategóriában pedig a Legjobb kereskedői promóciók versengtek egymással, itt a MOL került ki győztesen Pörgesd fel kerek tízesre játékával, a második a Ma Este Színház, harmadik pedig a Budapest Park (Kultúrpark Kft.) lett.
Azok a kereskedők, akik a meghirdetett kategóriák egyikében neveztek, automatikusan jelölést kaptak Az Év Kereskedője fődíjra is. A zsűri abszolút első helyezését megosztva a Libri-Bookline és a Spar kapta, mellettük a Budapest Park került a dobogóra. A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. A fődíjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták, így kerülhetett ki végső győztesként a Spar is.
„Idén is nagyon komoly verseny folyt a pályázók között és nagy öröm számunkra, hogy ilyen sok kereskedő számára fontos Az év kereskedője elismerés. Idén harmadik alkalommal osztottuk ki a díjat és reméljük, egyre többen törekszenek majd arra, hogy élménnyé tegyék a vásárlást és jövőbe mutató megoldásokkal szolgálják ki ügyfeleiket. A Mastercardnál úgy látjuk, hogy a magyar kereskedők igyekeznek minél jobban megfelelni a növekvő fogyasztói elvárásnak és mi igyekszünk megoldásainkkal támogatni őket ebben” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Az idei év legjobbjait ezúttal is a Business Days 2018 konferencián hirdették ki, a kategóriák győztesei egy éven használhatják majd az „Az Év Kereskedője 2018” emblémát és megnevezést.
A teljes rangsor:
„Az év kereskedője” kategória
1. Spar Magyarország és Libri – Bookline Zrt.
3. Budapest Park (Kultúrpark Kft.)
„A legjobb multichannel fejlesztés” kategória
1. Libri – Bookline Zrt.
2. Lidl Magyarország Bt.
3. Hoppline Kft. (Alinda.hu)
„A legjobb társadalmi felelősségvállalási program” kategória
1. DM-Drogerie Markt Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
2. Luduspark Kft (Campona Játszóház)
3. Book 24 Zrt.
„A legjobb ügyfélélmény” kategória
1. Libri – Bookline Zrt.
2. Diston – Line Kft. (falatozz.hu)
3. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
„A legjobb kereskedői promóció” kategória
1. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt.
2. Ma Este Színház Kft.
3. Kultúrpark Kft. (Budapest Park)
A szakmai zsűri tagjai voltak:
További információ: www.azevkereskedoje.hu