A Magyar Reklámszövetség elindítja Zöld Bolygó kezdeményezését
MRSZ Zöld Bolygó irányelvek
A Reklámszövetség Zöld Bolygó kezdeményezése irányelvekkel és részben tagi kezdeményezések felkarolásával, illetve az irányelvek közé való beemelésével a környezettudatos szervezeti működésre kívánja ösztönözni minden egyes tagját, másodsorban az egész marketing-, reklám- és kommunikációs szakmát gyakorlókat.
Gulyás János, az MRSZ elnöke hangsúlyozta: „Abban hiszünk, hogy tagjaink valós és sokszínű tartalommal tudnak megtölteni egy ilyen kezdeményezést. Ezért bár tettünk néhány javaslatot, konkrét intézkedésekre, de a továbbiakat tagjainktól várjuk. Ezek lehetnek bármely cég által megvalósítható „általános” javaslatok, de örömmel vennénk tagjaink cég-ill. tevékenységspecifikus kezdeményezéseit is. Részben tehát irányelvekkel, részben tagi kezdeményezések felkarolásával, illetve az irányelvek közé való beemelésével kívánja az MRSZ zöld programját tartalommal megtölteni.”
A Zöld Bolygó kezdeményezés kezdeti lépéseként a Reklámszövetség kidolgozott egy gondolatébresztő rövid „felhívást”, amellyel a környezeti terhelést jelentősen és már rövid távon is csökkentő, újfajta megközelítést kíván meghonosítani elsősorban rendezvények, konferenciák, események szervezésekor, illetve a vállalatok napi élete során követett gyakorlatban:
⦁ Javasoljuk a konferenciákon, tréningeken, workshopokon a résztvevők ellátásakor (catering) az egyszer használatos műanyagok használatának mind teljesebb körű mellőzését, különös tekintettel a műanyag szívószál, eldobható műanyag tányér, pohár, evőeszköz és hasonlók esetében. Szintén mellőzendő a résztvevők nevét tartalmazó műanyag tartók használata. Az ezeket az eszközöket felváltó papír vagy más anyag csak újrahasznosított lehet.
⦁ Ugyancsak konferenciákon, tréningeken, workshopokon, illetve a céges belső rendezvények, értekezletek során ajánljuk a PET palackos italok teljes mellőzését. Második lépésben pedig a PET palackok teljes elhagyását a munkahelyi környezetben.
⦁ Ajánljuk a papírhasználat radikális csökkentését a cégek napi működése során, korlátozva csak az elengedhetetlenül szükséges dokumentáció kinyomtatására. Javasoljuk a céges – külső és belső - marketing (reklám) kiadványok nyomtatott formában való megjelentetésének korlátozását/beszüntetését. Pl. Éves Jelentés.
⦁ Javasoljuk a műanyagból készült ajándéktárgyak és hordozó tasakok, reklámszatyrok teljes elhagyását.
⦁ Javasoljuk a nem autóval való munkába járás dolgozói támogatását a tagszervezeteink számára.
⦁ Lehetőség szerint javasoljuk a reklámokban (reklámfilmekben, hirdetésekben) is ezen attitűd megjelenítését.
A Reklámszövetség tudatában van annak, hogy e kezdeményezések a szokásos szakmai rutinok módosításával, gyakran többlet anyagi teherrel járhatnak, így kihathatnak az eddig követett üzleti modellre, gyakorlatra, akár tagjaik versenyképességére. Mindezek nemcsak az MRSZ tagságától, hanem azok ügyfeleitől is szemléletváltoztatást igényelnek, így e lépések megtételekor missziót teljesítve egyfajta edukációs feladatot is el kell majd látniuk.
MRSZ Zöld Bolygó Nagydíj
A Magyar Reklámszövetség a kezdeményezéseket, illetve ezek közül is a legjobbat évente díjazni is fogja. Az MRSZ tagjai minden év elején pályázhatják a fentartható fejlődést példázó kezdeményezéseiket és projektjeiket, amelyeket a Reklámszövetség elnöksége bírál majd el. A Zöld Bolygó Díjat minden évben április 22-én, a Föld Napján adja át a szervezet.
KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:
- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?
- Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?
- Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?