A fogyasztók közel fele már csak környezetbarát csomagolású termékeket vásárol

A csomagolás az első, amivel a fogyasztók találkoznak egy termék megvásárlásakor, éppen ezért minden gyártó igyekszik a lehető legkreatívabb, legmutatósabb megoldást választani. Egy 2020-as kutatás azonban arra mutat rá, hogy a csomagolások színénél, formájánál és mintájánál kezd sokkal fontosabb lenni az, hogy miből készült, főleg a fiatalabb generáció körében: a vásárlók 44%-a hajlandó többet fizetni egy környezetbarát csomagolásban kapható termékért, 48%-uk pedig kerüli a fenntarthatóságot nem szem előtt tartó márkákat. A felmérésből emellett az is kiderült, hogy Európában messze a papír és a karton a legtámogatottabb csomagolóanyag.

A fogyasztók közel fele már csak környezetbarát csomagolású termékeket vásárol

A papír és a karton népszerűsége nem meglepő, hiszen a környezetszennyező műanyag megítélése folyamatosan romlik, a kormányok pedig igyekeznek lépéseket tenni annak érdekében, hogy a gyártók minimalizálják a műanyag csomagolások előállítását, legfőképpen az egyszer használatos műanyagokét.

A Two Sides kutatása jól mutatja, hogy a műanyagszeméttel kapcsolatos edukáció meghozta a gyümölcsét, az emberek 70%-a próbálja csökkenteni műanyagszemét-termelését, 48%-uk pedig el is kerülné azokat a kereskedőket, akik nem igyekeznek redukálni az újrahasznosíthatatlan műanyag hulladékot. Jól látható, hogy a fogyasztók számára már egyértelmű tényező a fenntarthatóság: a válaszadók 44%-a hajlandó többet fizetni az újrahasznosítható csomagolású termékekért, 58%-uk szerint pedig adóval kellene sújtani azokat a vállalatokat, amelyek újrahasznosíthatatlan csomagolásban dobják piacra a termékeiket.

„Örömmel látjuk azt, hogy a fogyasztók már tudatosan választják a környezetbarát csomagolóanyagban elérhető termékeket, és ezen a területen is egyre fontosabb lesz számukra a fenntarthatóság. Amint az az ING 2020-as kutatásból kiderül, a 25-34 közötti korosztály közel 50%-a már nem vásárol olyan ételeket és italokat, amelyeket nem környezetbarát vállalat gyártott, a 30 éven aluliak pedig könnyedén váltanak márkát, ha úgy érzik, az nem olyan értékeket képvisel, amivel ők is azonosulni tudnak” – mondta el a piaci trendek kapcsán Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

Mennyire táplálkozol egészségesen? ITT megtudhatod!

A Two Sides 9 európai ország fogyasztói körében elvégzett kutatása nemcsak a fogyasztók viselkedését, de a különböző csomagolóanyagokhoz való hozzáállásukat is vizsgálta, a kitöltők 15 szempont szerint választották ki kedvenc alapanyagukat. A verseny győztese a papír-karton kategória lett, amelynek legfőbb okai az újrahasznosíthatóság, a könnyű súly, az egyszerű kicsomagolhatóság és a költséghatékonyság voltak. A kitöltők mintegy 63%-a szavazott úgy, hogy ezek a legjobb csomagolóanyagok a környezet számára. Az üveg 4, a fém pedig 1 szempontból bizonyult a legjobbnak, a műanyagok azonban semmilyen előnyt nem élveznek a válaszadók szerint.

„A vállalatoknak minden lehetősége megvan, hogy a termékeik csomagolását a fenntarthatóságot szem előtt tartva tervezzék, és úgy látjuk, ezt már a fogyasztók is egyértelműen tudják, és el is várják. A hullámkarton a legkörnyezetbarátabb alternatíva a csomagolóanyagok között, a mai nyomdatechnikának köszönhetően pedig nemcsak fenntartható, de kreatív és mutatós megoldásokat tud nyújtani a vállalatoknak, arról nem is beszélve, hogy rendkívül költséghatékony és könnyen kezelhető anyagról beszélünk. Ez a felmérés is azt mutatja, hogy a jövő a papír- és a kartonalapú csomagolásoké, de a vállalatoknak törekedni kell arra, hogy kizárólag felelős erdőgazdálkodásokkal együttműködő gyártókkal dolgozzanak a csomagolások előállításánál. A vásárlóknak is javasoljuk, hogy azokat a csomagolásokat keressék, amin FSC jelzés van” – tette hozzá Miklós Zsolt.

A kutatás szerint a vásárlók 64%-a ismeri a papír- és hullámkartoncsomagolásokon fellelhető FSC jelzést, ami az alapanyag fenntartható származásáról tanúskodik.

Hozzászólások

Megállt a magyar kiskereskedelem

Bár júniusban már szabadon lehetett vásárolni, a kiskereskedelmi forgalom csak stagnált. A kedvezőtlenebb munkaerőpiaci helyzet és a járványból adódó bizonytalanság miatt csak visszafogott tempó várható az ágazatban - értékelte Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője a legfrissebb kiskereskedelmi adatokat. Az is kiderül, mely termékek forgalma zuhant óriásit és melyeknél volt kiugró bővülés.
2020. 08. 05. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új címkéket kapnak a háztartási gépek - Erre kell majd figyelni!

Jövőre lecserélik a háztartási nagygépek energiafogyasztását jelző eddigi címkéket, a legmagasabb energiaosztály az A lesz, 2021. március elseje után már csak az új címkék lehetnek a készülékeken - hívja fel a figyelmet a MediaMarkt, melynek egy korábbi reprezentatív kutatása szerint egy háztartási nagygép vásárlásakor az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont.
2020. 08. 05. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ismét özönlenek a használt autók az országba

Idén júliusban a DataHouse adatai szerint 12 196 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 13 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig 61 százalékos növekedést jelent. Ezzel a használtautó-import volumene már csupán 6-7 százalékkal marad el a járvány kitörése előtti szinttől.
2020. 08. 04. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

150 millió forintos GVH bírságot kapott a BioTech USA

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy friss döntésében megállapította, hogy az egy cégcsoportba tartozó JLM PowerLine Kft. és a BioTech USA kft. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot tanúsítottak. A GVH a jogsértésért még az engedmények után is magas, 150 millió forintos bírság egyetemleges megfizetésére kötelezte a két eljárás alá vont céget. A döntés hátterét a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda versenyjogi csoportja elemzi.
2020. 08. 03. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyszabású fenntarthatósági lépést jelent be a Numil

2020-tól fokozatosan lekerülnek a műanyag szívószálak a Numil Kft. felnőtteknek szánt speciális gyógyászati élelmiszereinek csomagolásairól. A változás, a cég 200 ml-es felnőtt iható tápszer termékeit érinti. A magyarországi Numil Kft. -a Nutricia termékek gyártójaként- piacvezető a speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerek területén Európában. A csomagolásokat érintő intézkedéseket, a Danone globális „Egy életünk van és egy bolygónk” jövőképével összhangban hozta meg, felelős gyártóként, az Európai Parlament egyszer használatos műanyagok felhasználásának csökkentésére kiterjesztett jogszabály hivatalos hatályba lépése előtt.
2020. 08. 02. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatályba lép az EU és Vietnam közötti kereskedelmi megállapodás

Hatályba lép augusztus 1-jén az Európai Unió (EU) és Vietnam közötti kereskedelmi megállapodás, miszerint a Vietnamba irányuló uniós export után kevesebb vámot kell fizetni - ismerteti az EU hivatalos portáljához tartozó weboldal, a https://ec.europa.eu.
2020. 08. 01. 11:10
Megosztás:
Hozzászólások:

188 milliárd forint ment online vásárlásra a második negyedévben

2019-hez képest 34%-kal többet, csaknem bruttó 188 milliárd forintot költöttünk online vásárlásra április, május és június során, miközben sok vállalkozás „növesztett” hirtelen internetes lábat. A piacvezető, havonta 2,6 millió látogatót fogadó Jófogás a GKI Digitallal közösen tekinti át, hogy a járványhelyzet miatt felgyorsulva változó felhasználói igények milyen hatással voltak az e-kereskedelmi szereplők üzleti megoldásaira, a kapcsolódó logisztikai folyamatokra és a legnépszerűbb termékkategóriákra.
2020. 08. 01. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megugrott az online vásárlások összértéke

A tavalyi azonos időszakhoz képest a második negyedévben 34 százalékkal nőtt, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon - derül ki a Jófogás internetes kereskedelmi portál, és a GKI Digital tanácsadó cég csütörtökön közölt összesítéséből.
2020. 07. 30. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több új autót adnak el Magyarországon

Egyre több új autót adnak el Magyarországon, miután a koronavírus-járvány enyhült Magyarországon, az értékesítések élénküléséhez a kormány intézkedései is hozzájárulnak - mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerdán az M1 aktuális csatornán.
2020. 07. 29. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Környezetbarát gyomirtást tesztel a Főkert

Környezetbarát, új módszert tesztel a burkolatból kinőtt gyomok eltávolítására a Főkert, és ha sikeres lesz a teszt, akkor nem használják többet a glifozát nevű vegyszert erre a célra - közölte Karácsony Gergely főpolgármester kedden Facebook-oldalán.
2020. 07. 29. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így változott a liszt ára 1996 óta! - ábrán mutatjuk

Egy kg finomliszt fogyasztói átlagára (forint)
2020. 07. 29. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem áll jól Kína a kereskedelmi vállalások betartásával

A januári kereskedelmi megállapodásban vállalt 170 milliárd dollár értékű amerikai termékvásárlással még meglehetősen gyengén áll Kína.
2020. 07. 28. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Testreszabott hiányérzet? – Fogyasztóvédelmi kihívások az online piactereken

Vastagon fog a Gazdasági Versenyhivatal ceruzája, ha az online piacterekről van szó, a közelmúltban több, milliárdos nagyságrendű összeget is elérő bírságot szabott ki. A gigabírságokon túlmenően fontos néhány olyan kérdés tisztázása is, amelyek a közeljövő online kereskedelmét és a fogyasztói magatartást meghatározhatják. Jelentős leegyszerűsítéssel ezek két fő csoportra bonthatók: egyrészt mit értünk az online piacterek alatt, másrészt melyek azok a speciális jellemzők, amelyekre a fogyasztóknak figyelemmel kell lenniük, ha itt vásárolnak. Ez utóbbi sajátosságok közül most az ún. agresszív magatartások kihívásait tekintik át röviden a Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda PwC Legal szakértői.
2020. 07. 25. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A használt autók húzzák a hazai autópiacot

A személyautó-tulajdonosváltások száma igazolja azt, amit a piacvezető Használtautó.hu keresései már május közepétől mutattak: a vásárlók visszatértek a használt autók piacára. A júniusi használtautó-piaci adatokat a Használtautó.hu szakértője elemzi.
2020. 07. 23. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kétszeresére nőhet a ruhára költött összeg

2020. januártól júniusig átlagosan 3,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az előző év azonos időszakához képest a KSH adatai szerint, a ruházati cikkek ezzel szemben tartották a korábbi szintet. Ez utóbbira szükség is van, hiszen a Vatera friss felmérése rávilágított, hogy márciustól júniusig átlagosan havi 8 875 forintot kötöttek ruhára a válaszadók, az év további részében viszont kétszer ennyit, havonta 18 000 forintot terveznek öltözetükre fordítani. A megkérdezettek 40 százalékánál ez az összeg megegyezik a veszélyhelyzet előttivel, a válaszadók 21 százaléka viszont a veszélyhelyzet előttinél is többet fog ruhára költeni, így várhatóan a ruhaipar forgalma hamarosan a tavalyi, illetve év eleji szintre emelkedhet.
2020. 07. 22. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még

Az e-kereskedelmi szektor a koronavírus-járvány kereskedelemre gyakorolt hatásai miatt rakétaszerű növekedésre kapcsolt, éves szinten akár 25%-kal növekedhet a hazai online piac. Nemcsak a járvánnyal közvetlenül összefüggő piacok, mint az FMCG, vagy a műszaki cikkek online piaca erősödhet, de egyes prognózisok szerint a pharma, az építőipar, és a B2B szektor jelentős digitalizációjára is számítani lehet. Számos vállalkozás most indít webáruházat, vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.
2020. 07. 22. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszatértek a vevők a használt autók piacára

Visszatértek a vevők a használt autók piacára, júniusban már 11,5 százalékkal több használt autó tulajdonosváltását regisztrálták, mint egy évvel ezelőtt, és 66 százalékkal többet, mint áprilisban - közölte az MTI-hez kedden eljuttatott elemzésében a Használtautó.hu.
2020. 07. 21. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tudod, hogy mit jelent a naptejen lévő szám?

Mikor ott állunk a boltban a naptejes-napolajos polc előtt, számos kérdés vetődik fel bennünk: hányas faktorszámú naptejet vegyünk? Melyik a jobb a krém, a lotion vagy spray típusú? Melyik napolaj márkát válasszam? Mi a naptej védelem (faktorszám) jelentése? 10-es, 20-as, 30-as vagy inkább 50-es napolajat válasszak?
2020. 07. 19. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Brutális visszaesés az autókereskedelemben - Most kétszer meggondolja mindenki, hogy vegyen-e autót!

Március elején, a koronavírus magyarországi megjelenését követően gyakorlatilag teljesen leállt az autókereskedelem, és bár a helyzet azóta valamelyest stabilizálódott, az ágazat még most is csak alig 50 százalékon teljesít. A problémát súlyosbítja, hogy részben az euróárfolyam drasztikus emelkedése miatt 10-15 százalékkal nőttek az újautók árai, a piac visszaesését látva pedig a gyártók már vissza is vették a termelést. Barta József, a Suzuki Barta és az AVIS autókölcsönző tulajdonosa szerint a visszapattanás elmaradt a szektorban, és bár a cégeket ideig-óráig megmenthetik a kamatmentes hitelek, sokan elvérezhetnek a következő időszakban.
2020. 07. 16. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

10 százalékkal emelkedett a Spar árbevétele

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. árbevétele 2019-ben 679,6 milliárd forintot tett ki, ez 10 százalékos növekedés az előző évhez képest - mondta a cég csütörtöki sajtótájékoztatóján Heiszler Gabriella, a társaság ügyvezető igazgatója.
2020. 07. 16. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások: