A sikeres hosszú távú stratégia 3 alappillére egy családi vállalat szemszögéből

A fogyasztói szokások olyan gyökeres változása, mint a kisebb kiszerelés vagy a környezettudatos csomagolás iránti egyre erősödő igény új kihívások elé állítják a csomagolóipart. A hosszú távú stratégiával rendelkező cégek azonban igyekeznek felkészülni a várható töréspontokra, így könnyebben tudnak reagálni a hirtelen változásokra is. A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő és K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Sipospack Kft. szerint egy vállalat eredményes, hosszú távú működéséhez három tényezőre van szükség: vállalati szervezettség kialakítása, sikeres generációváltás és nyitottság az ismeretlen területek meghódítására.

A sikeres hosszú távú stratégia 3 alappillére egy családi vállalat szemszögéből

A csomagolásnak ma már nemcsak az élelmiszer-biztonságban van kulcsszerepe, de a fogyasztók tájékoztatásában és megnyerésében is. A csomagolástechnika az utóbbi években dinamikusan fejlődött hazánkban, azonban folyamatosan új kihívásokkal kell szembenéznie. Az ágazatnak a fejlesztések során a fogyasztói szokások jelentős változását, mint például az egyszemélyes háztartások növekedése miatt a kisebb méretű kiszerelések, vagy a környezettudatos csomagolás iránti igényt is figyelembe kell vennie, amely egy hosszú távú kidolgozott stratégia híján hosszadalmas és bonyolult folyamat lehet. A stratégiával rendelkező cégeknek ugyanis határozott jövőképük van, és igyekeznek megfogalmazni azokat a várható töréspontokat és változásokat, amikhez alkalmazkodni kell a jövőben.

„A K&H támogatási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amelynek részeként a Bank kiemelt hangsúlyt fektet a hazai családi vállalatok hosszú távú működésének és a családi értékek továbbvitelének támogatására. A K&H családi vállalatok kiválósági díj hosszú távú sikeres stratégia kategóriájában azokat a cégeket díjazzuk, amelyek jól átgondolt és kidolgozott stratégiával tudatosan építik működésüket. Ezen vállalatokat ugyanis megfontolt stratégiai döntések és intézkedések jellemzik a dinamikusan versengő piaci környezetben. Egyértelmű, a belső vállalati erőforrások és képességek elosztásáról és fejlesztéséről szóló irányt, világos jövőképet és küldetést fogalmaznak meg, bizonyos stratégiai szintű teljesítménycélok elérése érdekében.

Mindezekkel könnyebben fenntartható és akár tovább is növelhető az addig elért eredmény” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője. „Legutóbb a több mint 20 év csomagolástechnikai múlttal rendelkező Sipospack Kft. eredményét ismertük el, ahol meghatározták, hogy az elkövetkezendő években pontosan mik szükségesek a céljaik eléréséhez és mindezt hogyan fogják megvalósítani a cég mindennapi működése során” – tette hozzá a szakember.

Milyen főnök lennél? Megmutatjuk!

Szervezettség mindenek felett

A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő Sipospack Kft. hosszú távú stratégiája három alappilléren alapul. „Működésünk egyik alapfeltétele a vállalaton belüli szervezettség kialakítása. A kezdetekben többnyire megérzéseken alapuló döntéseket hoztunk, illetve bíztunk a körülmények pozitív alakulásában. Mára beláttuk, hogy nehéz bizonytalanságokra alapozva vállalatot vezetni, így a korábbi szemléletmódot felváltotta a managementépítés, a teljesítménymutatók és a rendszeres értékelések bevezetése, valamint a folyamatoptimalizálás” – mondta el Sipos Gyula, a Sipospack Kft. ügyvezető igazgatója.

Készülj fel a generációváltásra

A cég szerint a stratégia elengedhetetlen és egyben kritikus pontja a generációváltás sikeressége. A stafétabot átadása ugyanis nagymértékben meghatározza az üzletfolytonosságot, ezért érdemes előre felkészülni rá – lehetőleg írásban –, és meghatározni az átadni-átvenni kívánt feladatokat és jogköröket. Így nagy eséllyel elkerülhetők a jövőbeni nézeteltérések és félreértések a jelenlegi vezető és az utód között, valamint az üzleti partnerek és megrendelők felé is pozitívum, ha azt látják, hogy stabil a cég működése, mert zökkenőmentesen zajlik a folyamat.

Készüljünk fel az ismeretlenre

A Sipospack stratégiájának harmadik eleme az ismeretlen területek meghódítása. „El kell fogadni azt a tényt, hogy ami 20-30 évvel ezelőtt bevált módszer volt, ma már nem biztos, hogy az, illetve a rohamosan fejlődő és változó világban semmi sem biztos. A felkészültség, a nyitottság és a rátermettség elengedhetetlen, hogy új területek felé nyissunk. Mindezekre igyekszünk a munkavállalók folyamatos képzésével és új vállalatirányitási rendszer modulok bevezetésével felkészülni, amelyek összességében stratégiánk legfontosabb elemét, a vállalati szervezettséget is erősíteni tudják” – tette hozzá Sipos Gyula.

 

KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is

Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 29. 20:00
Megosztás:

Közel 4 százalékos volt a munkanélküliség júliusban

A munkanélküliek száma 189 ezer volt júliusban, a 3,9 százalékos munkanélküliségi ráta 0,1 százalékponttal csökkent az előző hónaphoz és 0,6 százalékponttal az egy évvel korábbihoz mérve - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 18:00
Megosztás:

Ekkora volt foglalkoztatottak száma az előző hónapban

Júliusban 4 millió 704 ezer volt a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos havi létszáma - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2021. 08. 29. 16:00
Megosztás:

Javult a magyarok egészségértése

Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
2021. 08. 29. 12:00
Megosztás:

Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere

A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2021. 08. 28. 15:00
Megosztás:

Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint

Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
2021. 08. 28. 09:00
Megosztás:

Vitatja a Pannónia Nyugdíjpénztár a jegybank határozatát

A Pannónia Nyugdíjpénztár nem ért egyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozatában foglaltakkal, azokat kifejezetten vitatja; a pénztár vezetése vizsgálja a jogorvoslat lehetőségét - tájékoztatta a nyugdíjpénztár az MTI-t.
2021. 08. 28. 07:00
Megosztás:

Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten

Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
2021. 08. 28. 06:00
Megosztás:

A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből

Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 03:00
Megosztás:

Elkészült a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveinek rekonstrukciója

Közel 1,2 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból felújították a szeghalmi belvízrendszer vízrendezési főműveit - közölte a Körös-vidéki Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG) csütörtökön az MTI-vel.
2021. 08. 28. 01:00
Megosztás:

Megszűnik a bérkerékpáros rendszer Nagykanizsán

A létrehozása után öt évvel, a magas fenntartási költségek és az alacsony kihasználtság miatt megszűnik Nagykanizsán a közösségi bérkerékpáros rendszer - egyebek mellett erről is döntött csütörtökön Nagykanizsa közgyűlése.
2021. 08. 28. 00:00
Megosztás:

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest

Egész napos eseménnyel fejeződik be a Zenélő Budapest ingyenes koncertsorozat hetedik évada augusztus 29-én a Millenáris Széllkapu Parkban.
2021. 08. 27. 23:00
Megosztás:

Alig javult az orosz ipari termelés

A vártnál kevésbé nőtt az ipari termelés éves szinten júliusban Oroszországban, miközben havi szinten csökkenést regisztráltak.
2021. 08. 27. 22:00
Megosztás:

110 ezer rászoruló diák kap ingyenes tanszercsomagot

Több mint 110 ezer rászoruló diáknak osztanak ki ingyenes tanszercsomagot a tanévkezdésre - közölte a lebonyolító Klebelsberg Központ elnöke csütörtökön budapesti sajtótájékoztatón.
2021. 08. 27. 20:00
Megosztás:

Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?

Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
2021. 08. 27. 17:00
Megosztás:

Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot

Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
2021. 08. 27. 07:00
Megosztás:

Erre kérte az iskolákat az Emmi

A tanév közeledtével a higiéniás és alapvető egészségvédelmi szabályok fokozott betartására kérte az iskolákat az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) csütörtökön.
2021. 08. 27. 02:00
Megosztás:

Emelkedett az 5, 10 és 15 éves államkötvények aukciós átlaghozama

A meghirdetett mennyiségnél 20 milliárd forinttal kisebb összegben, 35 milliárd forintért értékesített 5, 10 és 15 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
2021. 08. 27. 00:00
Megosztás:

Az E.ON Hungária Csoport marad a férfi és a női vízilabda ob I névadó főszponzora

A 2021/22-es szezonban is az E.ON Hungária Csoport lesz a női és a férfi vízilabda ob I névadó főszponzora.
2021. 08. 26. 23:00
Megosztás:

Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése

Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
2021. 08. 26. 22:00
Megosztás: