Ajándékcsere invázióra számítanak a vállalkozások

Ajándékcsere invázióra készülnek a vállalkozások karácsony és szilveszter között. Bár nem lenne kötelező, többségük - fogyasztóbarát szempontok miatt - cserél. Dacára annak, hogy vannak, akik visszaélnek ezzel. Volt, aki használtan akarta visszavinni a terméket. Például guminőt.

Ajándékcsere invázióra számítanak a vállalkozások

A vállalkozások 65 százaléka tervezi, hogy nyitva lesz karácsony és szilveszter között. A megkérdezett cégek tapasztalatai szerint az ajándékvásárlók 5-10 százaléka szokott cserélni, többségük karácsony és szilveszter között, ezért zsúfoltságra lehet számítani az üzletekben – derül ki a Marketing Commando, 150 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével a napokban végzett online felméréséből.

Bár a kereskedők nem kötelesek cserélni vagy visszavenni a terméket - ha nem hibás -  többségük fogyasztóbarát szempontok miatt mégis megteszi. Ha megvan a blokk és az áru sértetlen, a válaszadó vállalkozások 85 százalék minden további nélkül kicseréli. A megkérdezettek 47 százalékánál, ha a vevő nem talál megfelelő cserét, levásárolható az áru ára, 38 százalékuk pedig visszaadja a pénzt.

Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint ezen a területen jelentős a fejlődés, de még így is sok cég kekeckedik feleslegesen az ajándékcserénél. Jóllehet az a cég amelyik elégedett vevőket szeretne, annak rugalmasnak és nagyvonalúnak kell lennie a visszáru kezelésénél. A vevőknek azt kell éreznie, hogy bármit visz vissza, nem vitatkoznak, nem veszekednek vele, hanem segítik.

A vevőnek mindig igaza van? Kínos esetek

A vevők többsége szeretné mihamarabb elintézni a cserét. 40 százalékuk még karácsony és szilveszter között, 48 százalékuk pedig január első hetében igyekszik kicserélni a karácsonyi ajándékokat. Mindössze a vásárlók 10 százaléka hagyja január közepére a cserét.

Persze az is rendszeresen megesik, hogy még későbbre halasztják az ajándékok cseréjét. A válaszadó vállalkozások 32 százalékánál még februárban is visznek vissza ajándékot cserére.  20 százalékuknál a március-áprilisban visszahozott ajándék sem ritka.

A szakértő szerint, mivel néhány napra koncentrálódik a cserék zöme, nagyon megkönnyítheti a vevők és a kereskedők életét is ha a vállalkozás aktívan kommunikálja az ajándékcsere feltételeit. Mivel a visszáru kezelése egy hétköznapi esetben is eléggé időigényes, ezért rengeteg időt és bosszúságot lehet az előzetes tájékoztatással megtakarítani.

A sok hétköznapi ajándékcsere mellet, kínosabbnál kínosabb helyzetekről számoltak be a megkérdezett vállalkozások. Egy hölgy ki szerette volna cserélni a terméket, de nem volt nála és még ő volt felháborodva, hogy miért nem cserélik ki. Vittek már vissza guminőt, amivel nem is lett volna probléma, csakhogy közben használták. De volt, aki két évvel a vásárlás után vitte vissza a terméket arra hivatkozva, hogy nem tetszik neki.

Túlköltekeznek és visszakérik az ajándék árát néha

A csere indoka legtöbbször (70 százalék), hogy nem lett jó az ajándék – például mérete. A vevők 45 százalékánál pedig egyszerűen nem tetszett az ajándék. A válaszadó vállalkozások 9 százaléka találkozik olyan esettel, hogy a vevő bevallja, hogy túlköltekezett és visszakéri a pénzt. A webáruházaknál fordul elő rendszeresen, hogy – a biztoság kedvéért – a vevő két webshopból is rendel, aztán az egyik terméket nem veszik át, élve az elállás jogával.

Wolf Gábor szerint nem jellemző, hogy a vevők visszaélnek a garancia és a csere feltételeivel. Azonban mindig számolni kell azzal, hogy lesz egy elenyésző része a vásárlóknak, akik igen. Azonban nem rájuk, hanem a tisztességes vevőkre kell szabni a visszáru szabályokat. A szakértő szerint megéri maximálisan korrektnek lenni a cégeknek, mert az ma még mindig versenyelőnynek számít. A vevők szívesebben keltik hírét annak a cégnek, amelyik barátságosan és nagyvonalúan intézi a garanciát, mint annak, amelyik a legolcsóbb.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

Üzleti szolgáltatóközpontot hoz létre a Tesco

A Tesco új közép-európai üzleti szolgáltatóközpontot hoz létre Budapesten, amivel több száz új munkahelyet teremt Magyarországon - jelentette be a vállalat.
2018. 12. 10. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A karácsonyi fényfüzérek fele hibás

A karácsonyi fényfüzérek, világító díszek, külterületi dekorációk fogyasztóvédelmi ellenőrzésekor 53 termékből 25 "megbukott" a vizsgálatokon, a problémás termékek aránya elérte a 47 százalékot - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
2018. 12. 07. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Októberben újra magára talált az export

Mindenképpen kedvező, hogy októberben magára talált az export az előző hónapok gyengélkedése után, a beruházások és a fogyasztás vezérelte növekedési szerkezet következtében az import tartósan nagyarányú növekedése várható, amit a világpiaci olajárak esetleges csökkenése némiképp mérsékelhet - állapították meg az MTI-nek nyilatkozó elemzők a péntek reggel kiadott októberi előzetes külkereskedelmi adatokat kommentálva.
2018. 12. 07. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ilyen a karácsonyi vásárlási csúcs - egy ábrán

A november-decemberi kiskereskedelmi forgalom alakulása, 2004-2017
2018. 12. 07. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Miért nem vesszük a hazai ruhákat?

Sajnos még mindig nagyon kevés magyar választja a hazai divattervezők termékeit, pedig fontos lenne, hogy támogassuk a könnyűipart. Kajdi Csaba, a Visage modellügynökség tulajdonosa szerint ennek történelmi okai is vannak, de egy kis segítséggel és szemléletformálással felvirágozhat az ipar.
2018. 12. 06. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

CBRE: Az egészség- és szépségipari kiskereskedők növelik területüket a legnagyobb mértékben a következő 5 évben

A kiskereskedelmi üzlethelységek iránti kereslet továbbra is jelentős lesz számos kulcsfontosságú piacon az elkövetkező öt évben, az egészség- és szépségipari szektor termékeit kínáló boltok területe nő majd a legnagyobb mértékben a világ vezető ingatlan-tanácsadója, a CBRE szerint.
2018. 12. 06. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Decemberben rekord forgalomra számít a kereskedelmi szövetség

A teljes decemberi kiskereskedelmi forgalom rekordmértékű, 6 százalék feletti növekedésére számít az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ), várakozásuk szerint az év utolsó hónapjának forgalma megközelítheti az 1200 milliárd forintot.
2018. 12. 06. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hasznos tippek az adathalászok ellen

Egyre többször hallani, hogy különböző pénzintézetek, webshopok nevével visszaélve próbálnak meg hozzájutni csalók óvatlan felhasználók személyes adataihoz. Bár az adathalászok egyre ügyesebben leplezik magukat, egy kis odafigyeléssel és néhány hasznos információ birtokában bárki elkerülheti, hogy áldozatul essen ezeknek a kísérleteknek. A Sberbank most abban segít, hogy felismerjük az adathalász támadásokat, vagy ha megtörtént a baj, minimalizálni tudjuk a károkat.
2018. 12. 06. 01:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felélénkült a kiskereskedelmi forgalom októberben

Októberben a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers adat szerint 6,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. Az adatok a forgalom növekedésének gyorsulását jelzik a szeptemberi 5,4, és különösen a 4,4 százalékos kiigazított adathoz képest - jelentette szerdán első becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2018. 12. 05. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Karácsonyi lelkesedésünk az egekben!

A legfrissebb Hitel Monitor kutatás 3 évre visszamenőleg vizsgálta meg a magyarok karácsonyi ajándékozási szokásait. Lelkesedés tekintetében szinte semmi sem változott: idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni – derül ki az országos reprezentatív kutatás adataiból. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a klasszikus ajándékok valamelyest vesztettek a népszerűségükből: csökkenő tendenciát mutatnak a TOP 5 kategória termékei, egyre kevesebben szándékoznak a zokni-nyakkendő-sál tengelyről választani és igyekszünk majd sokrétűbb, izgalmasabb ajándékkal meglepni szeretteinket. Az biztos, hogy túlnyomó többségünk mindenképpen fog vásárolni, és nem számít sem az aktuális, sem a jövőben remélt anyagi helyzetünk.
2018. 12. 05. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

10 milliárd forint feletti forgalomra számítanak az édességgyártók

A szezonális édességek forgalma 10 milliárd forint felett lehet decemberben, az éves édességforgalom pedig a tavalyi 200 milliárd forintról 250 milliárd forintra nőhet. Az ünnepi forgalomban továbbra is a csokimikulás "áll az első helyen"; a háztartások 86 százaléka pedig szaloncukrot is vásárol karácsonyra, amelyből továbbra is a zselés a legkedveltebb, az alkoholos vagy a gesztenyés ugyanakkor nem annyira keresett - derült ki a Mi fán terem a szaloncukor? című sajtórendezvényen kedden, Budapesten.
2018. 12. 04. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kampányt indít a Lidl a hátrányos helyzetű gyermekek támogatására

A Lidl Magyarország #veledteljes karácsonyi kampányának keretében közösségi média felületein - Facebook és Instagram oldalán - követőivel közösen támogatja a Gyermekétkeztetési Alapítványt. A hátrányos helyzetű gyermekek támogatását célzó jótékonysági kezdeményezés a mai napon veszi kezdetét és december 16-áig tart.
2018. 12. 04. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyors eredményekre számít az amerikai-kínai kereskedelmi tárgyalásokon a Fehér Ház gazdasági tanácsának elnöke

Gyors eredményekre számít az amerikai-kínai kereskedelmi tárgyalásokon Larry Kudlow, a Fehér Ház Országos Gazdasági Tanácsának elnöke, aki a Fox televízió üzleti csatornájának nyilatkozott erről hétfőn.
2018. 12. 04. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Idén az Y generáció költi a legtöbb pénzt a karácsonyi vásárlás során

Az Accenture felmérése szerint az amerikai vásárlók a tavalyihoz képest többet költenek majd idén az ünnepek alatt, és a millenniumi – azaz az Y generáció – tagjai költik majd a legtöbbet, akik alaposan átgondolják, hogy hol vásárolnak.
2018. 12. 02. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyarok fele már mobilról intézi a karácsonyi bevásárlást

A mobiltelefonunkon vásárolni már legalább annyira hétköznapi, mint a hagyományos módon betérni egy üzletbe. Európában a lakosság mintegy 80 százaléka rendel termékeket okostelefonjáról, 41 százalék napi rendszerességgel teszi ezt. Kiderült az is, hogy az összes európai vásárlás mintegy negyedét telefonról indítjuk.
2018. 11. 29. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre jobb a magyar termék

Egyre inkább garantálja a magyar termék a minőséget, ehhez a Reál üzlethálózat kínálatával nemcsak az arcát, hanem az infrastruktúrát is biztosítja - mondta Nagy István agrárminiszter csütörtökön, a Reál Alfa szupermarket átadásán, Budapesten.
2018. 11. 29. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több mint 2,3 milliárd forintból újult meg öt SPAR áruház

A kiskereskedelmi vállalat idén ősszel két budapesti és három vidéki üzletét korszerűsítette. A SPAR Magyarország modernizációs programja keretében megújult áruházai korszerű környezetben, új szolgáltatásokkal várják a vásárlókat.
2018. 11. 29. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mintegy 1,7 milliárd forintból újult meg a miskolci INTERSPAR

A SPAR modernizációs programja keretében teljes egészében felújította a miskolci Szinvapark Bevásárlóközpontban lévő áruházát. A november 29-én nyitó üzletben tágas piactér és INTERSPAR to Go étterem is helyet kapott.
2018. 11. 28. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tényleg csak az ár érdekli a magyar vásárlókat?

Az emberek szeretik azt állítani magukról, hogy tudatosan vásárolnak és odafigyelnek arra, mi kerül a kosarukba. A tudatosság azonban mindenkinél mást jelent és sokszor úgy tűnik, a szó mögött nincs valódi tartalom. Többek között ez derült ki az OTP Agrár megbízásából készített reprezentatív kutatásból.
2018. 11. 28. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az IKEA visszahívja a GLIVARP meghosszabbítható étkezőasztalt

Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki fehér GLIVARP meghosszabbítható asztalt vásárolt, hogy a továbbiakban ne használja a terméket, hanem vegye fel a kapcsolatot az IKEA-val. Az IKEA több olyan esetről értesült, amikor a GLIVARP meghosszabbítható asztal hosszabbító eleme kijött a sínből és leesett.
2018. 11. 27. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás