Elektronikusan is kérhetők különböző igazoló iratok
A más nyilvántartásban nem fellelhető, nem reprodukálható iratok az egyetlen lehetőséget jelentik az ügyfeleknek és a hivatalos szerveknek, hogy az ügyük elintézéséhez szükséges igazolásokat hitelt érdemlő módon tudják bemutatni. A levéltár által őrzött dokumentumok - sok esetben egyedüli lehetőségként - jogbiztosító feladatot látnak el, számos közigazgatási eljárásban felhasználhatók - írták.
Áprilistól az állampolgárok elektronikus úton fordulhatnak a levéltárhoz a személyre szabott ügyintézési felületen (https://szuf.magyarorszag.hu) vagy a megújult elektronikus levéltári portálon (https://www.eleveltar.hu) keresztül. Lehetővé válik az is, hogy a kormányablakokban indított állampolgári megkereséseket elektronikus úton szolgálja ki a levéltár. Mindez jelentősen meggyorsítja az ügyintézést - emelték ki.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Célja az állampolgárok és a közigazgatási intézményrendszer számára nyújtott szolgáltatások egyszerűsítése, elektronizálása és országos kiterjesztése volt. A Magyar Nemzeti Levéltár a projekt keretében olyan elektronikus szolgáltatáscsomagot alakított ki, amelynek a segítségével a hivatali ügyek intézéséhez szükséges igazoló iratokat egyszerű, gyors és hatékony módon tudja biztosítani az állampolgárok, a közigazgatási szervek részére - olvasható a közleményben.