Emelkedett a televíziós termékmegjelenítések száma

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint 2017 első fél évében 75 százalékkal nőtt a termékmegjelenítések száma az RTL Klub és a TV2 saját készítésű műsoraiban az előző év azonos időszakához képest.

Emelkedett a televíziós termékmegjelenítések száma

Az NMHH Médiatanácsának pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a két kereskedelmi csatorna saját készítésű műsoraiban 19 162 termékmegjelenítést azonosítottak, a megjelenő márkák száma szintén közel 75 százalékkal nőtt: 2017 első fél évében 2953 fajtát láthattak a nézők, míg egy évvel korábban csupán 1700-at. Az RTL Klub a tavalyi 6378 megjelenítését több mint a duplájára emelte idén, a csatornán az első fél évben mintegy 14 ezer ilyen típusú üzenet szerepelt. A TV2 esetében kismértékű emelkedést regisztráltak, 4609-ről 5204-re ugrott  a termékmegjelenítések száma.
    

A közel háromezer beazonosított áru 88 százaléka tíznél kevesebbszer, 978 pedig csupán egy alkalommal tűnt fel, így a termékmegjelenítés változatosabb kínálatot mutatott a klasszikus reklámszpotok piacánál.
    

A legtöbb ilyen hirdetés, összesen mintegy 12 ezer, a tematikus magazinműsorokban jelent meg, ez az összes hirdetés 62,4 százaléka. A legtöbb termékmegjelenítéssel (3299) az RTL Fókusz műsorában lehetett találkozni, közel kétszer annyival, mint tavaly (1790).
   
A médiatanács tapasztalatai szerint a korábbiakhoz képest a műsorszolgáltatók következetesebben használják a termékmegjelenítésre való felhívást. Emellett a hatósági vizsgálat 270 alkalommal regisztrálta a felhívás elmaradását.


Kalkulátor ajánlónk:

Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor

Összeilletek-e a pároddal? Párkapcsolati kalkulátor

Mekkora az agyam a magyar átlaghoz képest

Hozzászólások

48 millió forint bírság a UPC-nek jogszerűtlen piaci magatartása miatt

Az NMHH az alapvető európai uniós és hazai jogszabályok súlyos és tudatos megsértése miatt 48 millió forint bírságot szabott ki a UPC-re. A szolgáltató közel két hónapon át ellehetetlenítette egy másik szolgáltató elérhetőségét.
2018. 04. 21. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

48 millió forintos bírságot kapott a UPC

Jogszerűtlen piaci magatartása miatt 48 millió forintos bírsággal sújtotta a UPC-t az alapvető európai uniós és hazai jogszabályok súlyos és tudatos megsértése miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
2018. 04. 20. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Médiatanács elfogadta a Zalaegerszeg 88,9 MHz pályázati felhívás tervezetét

Egymillió forinttal támogatja a BuSho Nemzetközi Rövidfilm Fesztivált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület felkérte a hivatalt a Budapest 100,3 MHz, a Dél-Budapest 90,9 MHz és a Budapest 99,5 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek frekvenciatervének kidolgozására, miután tizenkét év után, idén ősszel végleg lejár a frekvenciákon a szolgáltatók jogosultsága. A tanács elfogadta a Zalaegerszeg 88,9 MHz helyi rádiós frekvenciatervet és pályázati felhívás tervezetét.
2018. 04. 20. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Francia lap írt Magyarországról

Magyarország az identitási szenvedélyek középpontjában Közép-Európában címmel jelent meg terjedelmes írás a Le Figaro című francia konzervatív napilapban szerdán.
2018. 04. 18. 23:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egy román lap írt véleménycikket a magyar választásról

Az országgyűlési választás végkimenetelével kapcsolatban közölt véleménycikket kedden az Adevarul című, liberális hátterű román napilap.
2018. 04. 17. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Veszélyben a facebookozó KATA-s cégek

Sok katás kisvállalkozást fenyeget bírság, mert a külföldről igénybevett szolgáltatások után – mint például a Facebook hirdetés - nem fizetnek áfát, holott kellene. Megbecsülni sem lehet hányan esnek bele ebbe a csapdába. Pedig borítékolható, hogy a hibára fény derül, ugyanis a NAV rálát az adatokra.
2018. 04. 17. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lengyel újság kommentálta a magyar választásokat

A múlt heti országgyűlési választásokat kommentálta legfrissebb számában a Do Rzeczy című lengyel konzervatív hetilap, a The Times című konzervatív brit napilap pedig a Közép-európai Egyetem (CEU) ügyével foglalkozott.
2018. 04. 16. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Német és belga lapok írtak a magyar választásról

A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című konzervatív vasárnapi német lap Feudális Magyarország címmel közölt kommentárt, amelyben kiemelték, hogy Orbán Viktor "egyértelmű demokratikus felhatalmazást kapott a kormányzás folytatására".
2018. 04. 15. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Német hírmagazin írt Magyarországról

A Der Spiegel című német hírmagazin szombati számában Kiüresített demokrácia címmel közölt kommentárt.
2018. 04. 14. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Külföldi sajtó ír a magyar választás következményeiről

Az országgyűlési választások következményeiről, elsősorban a Fidesz és az Európai Néppárt viszonyának alakulásáról közölt véleményt csütörtökön több külföldi újság.
2018. 04. 12. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Még mindig a magyar választási eredmény a fő téma a nemzetközi médiában

A Lidové Noviny című cseh konzervatív napilap szerdán arról írt, hogy Orbán Viktor "az ideológia bolondságok elleni gát" "összeurópai jelképe" lett. Roman Joch, a prágai Polgári Intézet igazgatója a Győztes Viktor című írásában azt elemezte, miért is nyert az országgyűlési választáson a kormánypárt, és ez miért nem jelent feltétlenül rosszat Európának.
2018. 04. 11. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyilvános konzultációt indít az NMHH

Nyilvános konzultációt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a fogyatékossággal élő emberek érdekvédelmi szervezeteivel és az érintett hírközlési szolgáltatókkal az elektronikus hírközlés akadálymentesítéséért. Az ezzel foglalkozó kérdőívet hétfőn tette közzé honlapján az NMHH, erre május 9-ig várja a fogyatékossággal élők válaszait, javaslatait és észrevételeit.
2018. 04. 11. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Így ellenőrzi a Facebook a politikai hirdetéseket

A Facebook a jövőben ellenőrzi majd a politikai hirdetések feladóinak és a jelentős témák felvetőinek személyazonosságát - jelentette a Facebook-profilján pénteken Mark Zuckerberg, a közösségi platform alapítója és elnök-vezérigazgatója.
2018. 04. 07. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új magyar médiaprojekt indul a Felvidéken

Három pillére épülő új magyar médiaprojekt - egy több felületet magában foglaló hírportál, egy hetilap és egy audiovizuális tartalmakat közlő internetes csatorna - indul a Felvidéken - jelentették be a projekt kivitelezői pénteki dunaszerdahelyi sajtótájékoztatójukon.
2018. 04. 07. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Brüsszeli hírportál és német lapok írtak a közelgő magyar választásokról

A Politico című brüsszeli hírportál és a Süddeutsche Zeitung című német liberális lap a parlamenti választásokkal, a Bild című német lap pedig a kormány nemzetközi migrációról szóló tájékoztatási kampányával kapcsolatban foglalkozott az elmúlt napban Magyarországgal.
2018. 04. 02. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megszűnik az analóg kábeltévézés

Az analóg kábeltévézés megszűnésére hívta fel a figyelmet egy szolgáltató esetében csütörtökön a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), mivel a Magyar Telekom április 1-jétől 145 településen, 14 ezer háztartásban megszünteti ezt a lehetőséget és több digitális tévécsomag-szolgáltatást is kivezet.
2018. 03. 30. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

5 jele annak, hogy robottal beszélgetünk

-Robotok (botok) árasztják el a közösségi csatornákat. -A problémát előszőr az Egyesült Államokban észlelték a twitteren, ahol sok százezer, első blikkre jogszerűen használt és látszólag valós személyekhez tartozó fiók volt regisztrálva a rendszerbe. -A Sophos szerint a robotok tevékenysége azonban messze nem merül ki a twitteren; minden jelentősebb közösségi média platformon kezdenek problémává válni, - főként a Facebookon és az Instagramon - szinte bármelyik országról és nyelvről legyen is szó.
2018. 03. 25. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A médiahatóság mozgástere az internetes felületeken megjelenő álhírek vagy gyűlöletkeltő tartalmak esetén, különösen választási kampány idején

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), illetve a Médiatanács a médiatartalmakban megjelent valótlan tényállítások vizsgálatára nem jogosult; arra más közhatalmi jogkörrel felruházott állami szerv – a bíróság – rendelkezik hatáskörrel a sajtóhelyreigazítási eljárás keretében. A hatóságnak nincs hatásköre annak eldöntésére, hogy egy adott nyilvánosságra hozott információ igaz-e, és annak mekkora a valóságtartalma. Megjegyzendő, hogy az egyes médiaszolgáltatók a médiatörvény (A médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény) 3. §-ában foglalt szerkesztői szabadságuk körében szabadon dönthetnek a hírszerkesztés és a hírek megválasztása tekintetében is.
2018. 03. 25. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mindenkit maga mögé utasít a 103.9 Sláger FM

A legfrissebb, februári közönségmérés alapján megerősítette vezető pozícióját a Sláger FM, amely továbbra is Budapest és Pest megye leghallgatottabb rádiója.*
2018. 03. 24. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre kevesebb reklámot, egyre többször ismételnek a csatornák

Folytatódik a korábban megfigyelt tendencia, miszerint egyre kevesebb reklámot, egyre többször ismételnek a csatornák - derül ki a médiatanács 2017 második félévében közzétett, új reklámszpotokról szóló vizsgálatából.
2018. 03. 23. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Árfolyamok

BÉT Ár % Változás