Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok

Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok, a kiskereskedelem átlagos növekedési ütemét továbbra is meghaladja az iparcikkek forgalmának bővülése - derül ki az MTI által készített körképből.

Erős karácsonyi forgalomra számítanak az áruházláncok

Az Euronics decemberben a forgalom 10 százalékos növekedésére számít az előző év azonos időszakához képest, a műszaki áruházlánc tavaly is hasonló bővülést regisztrált az ünnepi időszakban. A vállalat az MTI megkeresésére közölte: a műszaki piacon továbbra is a december a legforgalmasabb, de a november egyre jobban megközelíti. A vásárlók tudatosan igyekeznek korábbra tolni a karácsonyi vásárlást, ebben a kereskedelmi akcióknak is fontos szerepe van. Sokan a novemberi-decemberi időszakra ütemezik az ajándékvásárlás mellett a nagyobb családi beruházásokat is. Az Euronics az év utolsó három hónapjában éri el éves forgalmának csaknem 35 százalékát.
   
A karácsony közeledtével a háztartási kisgépek forgalma kezd először emelkedni. Az év slágertermékei a kávézáshoz kapcsolható termékek és a férfi szépségápolási eszközök. Az Euronics arra számít, hogy a padlóápolási termékek egyébként is jól teljesítő forgalma még tovább erősödik december vége felé, ezt a szegmenst főleg a robotporszívók és az idén közkedveltté váló vezeték nélküli állóporszívók hajtják. Továbbra is jelentős a klasszikusan népszerű kategóriák, a játékkonzolok, okostelefonok, okosórák, okostévék forgalma. Az említett termékek iránt a kereslet átlagosan 20 százalékkal nő meg decemberben - jelezte a cég.
   
A Praktiker szintén a forgalom 10 százalékos növekedésére számít decemberben az előző év decemberéhez képest - közölte a vállalat az MTI-vel. A barkácsláncnál nem a téli hónapok a legforgalmasabbak, ugyanakkor a tavaly karácsonyinál határozottan nagyobb növekedést várnak az idén, mert kínálatuk több karácsonyi ajándékötletet, berendezési tárgyat, díszítő elemet tartalmaz, és bővítették az áruházi alapterületeket is.
   
Decemberben a szezonális termékek, például a karácsonyfatalpak, műfenyők, karácsonyi izzók mellett jelentősen megnő a világítás, a klasszikus lámpák, csillárok, falikarok, hosszabbító kábelek, kapcsolók, valamint a dekorációs termékek iránti érdeklődés, ezeknek a forgalma 15 százalékkal is nőhet a tavalyi azonos időszakhoz képest.
   
Sokan vesznek ilyenkor barkácsszerszámokat, fúrógépeket, praktikus háztartási termékeket és bútort, emellett a kályhák, illetve a fürdőszoba felszerelések a legkelendőbbek. Évről évre változik a színvilág iránti igény, a magyar vásárlók nagyon érzékenyek lettek az új irányzatokra - jelezték.
   
Az adventi időszak általában 10-15 százalékkal forgalmasabb az év többi hétvégéjéhez képest, a legnagyobb vásárlói rohamot az ezüst- és aranyvasárnapi hétvégéken várja a Praktiker.
   
Kiemelt karácsonyi forgalommal számol a MediaMarkt is. Az áruházlánc tapasztalatai szerint decemberben több mint háromszor akkora is lehet a forgalom, mint egy átlagos hónapban, egyes kiemelt napokon pedig egy átlagos nap nyolcszorosára is nőhet, erre számítanak az idén is. A karácsonyi vásárlások már most intenzívek, de a legnagyobb roham az ezüst- és aranyvasárnapon várható az áruházakban - tájékoztatta a vállalat az MTI-t.
   
A legnépszerűbb termékek között vannak a nagyképernyős, nagyfelbontású televíziók, okostelefonok és játékkonzolok. Egyre nagyobb a kereslet az olyan termékek iránt, amelyek wifi-képesek vagy Bluetooth-kapcsolattal rendelkeznek. A MediaMarkt ugyanakkor azt tapasztalja, hogy nem csak bizonyos termékek köre fogy ilyenkor kiemelten, hanem az ezekhez választott kiegészítő szolgáltatások értékesítése is. A novemberi akciók idején három és félszeresére nőtt a szolgáltatás-értékesítés a tavalyihoz képest a vállalatnál, ezek között a legnépszerűbb a kijelzővédő fóliák felhelyezése, továbbá a kiterjesztett garancia szolgáltatás volt.
   
Az Ikea tájékoztatása szerint a december kiemelten fontos az értékesítésben, általában a társaság éves forgalmának 11 százaléka realizálódik ekkor. Novemberben a vásárlók a nagyobb méretű termékeket keresik a lakberendezési lánc áruházaiban, decemberben a kisebb méretűek kerülnek előtérbe, így a dekorációs és az étkezéshez kötődő termékek, valamint a játékok eladása nő. A dekorációs termékek közül a legnépszerűbbek a gyertyák, díszek, csomagolóanyagok, illetve az ünnepi világítás, az étkezéshez kapcsolódó termékek közül a poharak, étkészletek, tároló dobozok, székek, asztalok a legkeresettebbek.
   
November 24-30. között az Ikea csaknem 99 ezer vásárlást, december 1-7. között több mint 117 ezer vásárlást regisztrált, az árbevétel mindkét héten hasonló, több mint 2,1 milliárd forint volt. Az Ikea jelezte azt is, hogy az elmúlt hat pénzügyi év mindegyikében kétszámjegyű forgalom-növekedést értek el Magyarországon. Az augusztus végén zárult 2019-es pénzügyi évben 18 százalékos volt a növekedés az előző pénzügyi évhez képest, a 2020-as pénzügyi évben a nettó árbevétel 12 százalékos emelkedésére számítanak.
   
A dm Magyarország a forgalom 8 százalékos bővülésére számít decemberben az előző év azonos időszakához képest. A drogérialánc tájékoztatása szerint az év utolsó hónapja a legforgalmasabb, de már novemberben elkezdődik a növekedés. Sokan az utolsó pillanatokra hagyják a bevásárlást, így még az utolsó héten is nagy érdeklődésre számítanak.
   
A legkedveltebb termék egyértelműen a parfüm, de népszerűek a karácsonyi csomagok, az arcápolási termékek és a férfi kozmetikumok is. A dm tapasztalatai szerint a vásárlók sokkal tudatosabbak és felkészültebbek, több csatornán is tájékozódnak vásárlás előtt, illetve egyre többen keresik a fenntartható termékeket, erősödik az öko, bio és natur szegmens.

KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Így alakul az ipari termelés - ábrán mutatjuk!

termelői volumenindex, előző év azonos időszaka egyenlő 100,
2020. 08. 08. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kezdődik a parlagfűszezon

Kezdődik a parlagfűszezon - hívta fel a figyelmet a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) szombaton a Facebook-oldalán.
2020. 08. 08. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdődött a szüret

A legkorábbi érésű szőlőfajta, a Csabagyöngye szedésével szombaton megkezdődött a szüret Magyarországon - mondta a Varga Pincészet Kft. társtulajdonos-ügyvezetője a Somogy megyei Ordacsehiben.
2020. 08. 08. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vasárnap éjfélig lehet jelentkezni a pótfelvételire

Még egy napig, vasárnap éjfélig lehet jelentkezni a pótfelvételi eljárásban meghirdetett, szeptemberben induló felsőoktatási képzésekre.
2020. 08. 08. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővíti termelési kapacitását és telephelyét a szegedi Florin Zrt.

Uniós és hazai támogatással, több mint 716 millió forintos beruházással bővíti termelési kapacitását és szegedi telephelyét a vegyipari termékeket előállító Florin Zrt. - tájékoztatta a cég az MTI-t.
2020. 08. 08. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Magas a levegő ózontartalma

Ismét magas az ózon koncentrációja a levegőben - írta pénteken a tisztifőorvosi Facebook-oldal.
2020. 08. 08. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Túlszárnyata a várakozásokat Kína exportja

A várakozásokat magasan túlszárnyalva növekedett Kína exportja júliusban, az import azonban csökkent.
2020. 08. 08. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megmaradhat a home office és a csökkentett munkaidő a kkv-k körében

A gazdaság részleges újraéledésével a cégek várakozásai is javultak az idei évre, ugyanis a K&H júniusi felmérése alapján a hazai kis- és középvállalkozások közel fele optimista saját helyzetét tekintve. Mivel a vírus miatt bevezetett intézkedések – mint például a csökkentett munkaidő és a home office – sok vállalkozás esetében hatékonynak bizonyultak, így ezek megmaradhatnak a jövőben is.
2020. 08. 08. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ez az oltás befolyásolhatja a Covid-19 tüneteit!

A BCG-oltás befolyásolhatja a Covid-19 tüneteit egy önkéntesekkel végzett új holland kutatás eredményei szerint.
2020. 08. 08. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A strandokra menekülnek a magyarok?

Mindenhol jó, de a legjobb a vízparton - már ha ilyen meleg van. Egyetértenek ezzel hazánk országjárói is, ugyanis az utóbbi időben számottevő növekedés figyelhető meg a magyarországi fürdő élménypontok látogatottságában. A „magyar tenger” mellett Görögország és Horvátország partjai a legtöbbet említett turisztikai célpontok az utazási tervekben és a közösségi média csevegésekben – derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből.
2020. 08. 08. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre többfelé várható hőség

Kelet felől emelkedve az országban egyre nagyobb területen haladja meg a napi középhőmérséklet a 25 Celsius-fokot, nagyvárosokban akár a 27 Celsius-fokot is - közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat pénteken az MTI-vel.
2020. 08. 08. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tapasztalt jogi szakértővel erősödött az OTT-ONE Felügyelő- és Audit Bizottsága

Dr. Fábián Ábel Balázs személyében tapasztalt jogi szakemberrel erősítette meg Felügyelő- és Audit Bizottságát az OTT-ONE Nyrt. a társaság mai napon megtartott rendkívüli közgyűlésének döntése nyomán. A közel másfél évtizedes szakmai múlttal rendelkező, korábban a Szerencsejáték Zrt. jogi igazgatóhelyetteseként tevékenykedő szakértő Prof. dr. Nemeskéri Zsolttal és dr. Szabó-Kovács Rékával tölti be a rá ruházott tisztséget.
2020. 08. 07. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megugrott Németország exportja

Jelentősen, két számjeggyel mérhető ütemben ugrott meg Németország exportja júniusban az előző hónaphoz képest, az import viszont a vártnál kevésbé emelkedett, így a kereskedelmi, illetve a folyó fizetési mérleg is a várakozásokat meghaladó többlettel zárt.
2020. 08. 07. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenti a friss sertéshús árát a Lidl

A Lidl Magyarország tartósan csökkenti a friss magyar sertéshús fogyasztói árát. Az árcsökkentés közel 20 terméket érint, a mérséklés mértéke kilogrammonként akár 150 forintot is jelenthet, átlagosan pedig eléri a 100 forintot. Az áruházlánc célja, a kiváló minőségű hazai sertéshúsok népszerűsítése, a megnövekedett kereslet révén a hazai termelői szektor támogatása.
2020. 08. 07. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz digitális megoldásai gyors és hatékony ügyintézést kínálnak

A hazai biztosítói piacon az Allianz Hungária az elsők között vezette be azokat a digitális technológiákat, amelyek egyszerűbbé, kényelmessebbé, gyorsabbá, és nem utolsó sorban papírmentessé teszik az ügyintézést, valamint az értékesítési folyamatokat. A vállalat ügyfeleinek ma már mintegy hatvan százaléka online intézi biztosítási ügyeit, és egyre többen választják az online biztosításkötés lehetőségét. Az Allianz utas-, lakás- és gépjármű-biztosításait követően, néhány hónapja az életbiztosítások szerződéskötési folyamatai is teljes mértékben digitálissá – ezáltal érintés- és papírmentessé – váltak.
2020. 08. 07. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább fejlesztik a KRÉTA oktatási rendszert

Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA oktatási rendszert a digitális oktatás hatékonyabb támogatása érdekében - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.
2020. 08. 07. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Belép a belföldi utasbiztosítási piacra az Europ Assistance Magyarország

Egyedülálló, a belföldi nyaralás közben előforduló egészégügyi, a gépjárművel, kapcsolatos problémákra, sőt, az otthon maradt családtagokra és a lakásra is vonatkozó komplex, egy hónapra is megköthető biztosítással lépett piacra az Europ Assistance Magyarország. A cég tavaly 256 ezer esetben sietett bajba jutott ügyfelei segítségére – áll az Europ Assistance Magyarország (EA Magyarország) pénteki bejelentésében.
2020. 08. 07. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a magyarok cégalapítási kedve

Másfél százalékkal csökkent a cégek, 14,7 százalékkal a cégalapítások száma, miközben közel 40 százalékkal nőtt a végelszámolásoké az idei első felében az egy évvel korábbi értékekhez képest - derül ki a Bisnode cégcsoport 2020 június végi adataiból.
2020. 08. 07. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyereséges maradt a PannErgy Nyrt.

A PannErgy Nyrt. 3,197 milliárd forint árbevételt ért el az idei első félévben a tavalyi hasonló időszak 3,121 milliárd forintja után, ugyanakkor konszolidált nettó nyeresége csak 93 millió forint lett az egy évvel korábbi 603 millió forintot követően - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett első féléves beszámolóból.
2020. 08. 07. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Örökre megváltoznak a vásárlási szokásaink

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.
2020. 08. 07. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások: