Fejtörést okoz a technológiai fejlődés az autókereskedések számára

Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat napjainkra jelentősen megváltozott. Tízből nyolcan online informálódnak, átlagosan 10 órát töltve adatgyűjtéssel. Az érdeklődők 70 százaléka meglepő módon már konkrét vásárlási szándékkal érkezik a kereskedésbe, ahol az első dealertől meg is vásárolja a kiválasztott gépjárművet – derül ki az EY nemzetközi felméréséből.
Az online láthatóság ennek ellenére továbbra sem a legfőbb prioritás az eladók számára. A megkérdezett szolgáltatók 80 százaléka nem tervezi digitális jelenléte átfogó fejlesztését. Inkább a hagyományos marketingeszközökre építenek, miközben a vevők kétharmada már kevésbé tartja fontosnak például azokat az eseményeket, amiket 10-ből közel 8 márkakereskedő továbbra is rendszeresen megszervez.
„Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat jelentősen megváltozott. A technológiai fejlődés következtében mára a vevők döntésének teljes folyamata támogatható online eszközökkel, az információszerzéstől a megfelelő jármű kiválasztásán át a vásárlásig és szervizelésig” – mondta el Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója. „Az autókereskedőknek minél hamarabb olyan digitális stratégiát kell kialakítaniuk, amellyel fent tudják tartani meghatározó szerepüket az értékesítésben” – tette hozzá.
Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? - kalkulátor
Az 50 év feletti autóvásárlók több mint 60 százaléka úgy gondolja, hogy még 2025-ben is elsősorban a hagyományos kereskedőtől vesz majd új gépkocsit, a harmincas éveikben járók esetében ez az arány már kevesebb, mint 50 százalék.
Hozzászólások
A Suzuki nem tervezi a túlórák számának növelését
Bezárja angliai gyárát a Honda
Újabb átlagosan 15%-kal emeli dolgozóinak bérét a Lidl Magyarország
A no-deal Brexit azonnali lépésre kényszerít cégeket!
Csökken a dízelautók népszerűsége
Használtautó-üzletágát erősíti az AutoWallis: Prémium szalon nyílt Budapesten
A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával
Jövőre ismét emelkedhet a külkereskedelmi mérlegtöbblet
Bővítette romániai gyártókapacitását a Daimler
Kijátszhatják a szigorúbb kibocsátási szabályokat az autógyártók
Lidl: Fókuszban a friss gyümölcsök és zöldségek
Árfolyamok
BÉT | Ár | % Változás |
---|