Felépül a koronavírusból a belföldi turizmus és a vendéglátás

Egyre többet költünk utazásra és szórakozásra, az éttermekben, kávézókban és bárokban pedig júniusban már csaknem annyit fizettünk bankkártyával, mint a járvány miatt bevezetett korlátozó intézkedések előtt – derül ki az Erste Bank kártyaforgalmi adataiból. A belföldi idegenforgalom is magára talál, míg a határon túl a többség egyelőre inkább csak a szomszédos országokig merészkedik.

Felépül a koronavírusból a belföldi turizmus és a vendéglátás

Biztató képet mutatnak a belföldi turizmus és vendéglátás idén nyári várható alakulásáról az utóbbi hetek bankkártyás költései a magyarországi szállodákban és éttermekben. Az Erste Bank legfrissebb adataiból kiderül, hogy míg a külföldi utak iránti kereslet továbbra is messze elmarad a korábbitól, a kiemelt hazai turisztikai régiókban májusban és júniusban nőtt a kártyaforgalom a múlt évihez képest. A Magyarországot márciusban elérő koronavírus-járvány, illetve az arra válaszul meghozott különféle intézkedések, korlátozások bevezetése márciusról áprilisra több területen is óriási visszaesést hozott, a belföldi turizmus is befagyott. Májusban azonban a kártyaforgalom a Balatonnál, valamint a Velencei- és a Tisza-tónál már egyaránt meghaladta az egy évvel korábbit. Júniusban pedig – a korlátozások enyhítésével – tovább nőtt a forgalom, a Balatonnál 12 százalékkal haladta meg a tavalyit, míg a Velencei-tónál 6 százalékos bővülést tapasztalt a pénzintézet ügyfelei kártyás költései alapján – mondta el Schreiber Réka, az Erste Bank központi operációjának vezetője.

A belföldi vendéglátóhelyek, így a hagyományos- és gyorséttermek, valamint a cukrászdák és bárok kártyaforgalma is csaknem elérte már a tavalyi szintet. Míg a járvány első időszakában, márciusban és áprilisban a kártyás költések darabszáma és értéke egyaránt több mint 60 százalékkal esett vissza a pandémiás időszakot megelőző adatokhoz képest, május óta folyamatos az emelkedés. Júniusban a belföldi vendéglátóhelyek kártyaforgalma darabszám alapján meghaladta a korábbi 80 százalékát, értékben pedig csaknem teljesen visszaállt a járványt megelőző szintre. Szórakozásra, így például színházra, mozira, múzeumok látogatására is többet költöttek az Erste-ügyfelek az utóbbi hetekben, mint a járvány elején, ugyanakkor a visszarendeződés – a korlátozó intézkedések eltérő ütemű feloldása miatt – ezen a területen tovább tart. A pandémia első időszakában a kártyás költések 90 százalékkal estek vissza, és a forgalom csak május végén, június elején kezdett el érzékelhetően emelkedni. Júniusban darabszám alapján a korábbi kártyaforgalom 60 százaléka állt vissza, míg értékben csak 46 százalék.

A belföldi idegenforgalommal szemben a külföldi turizmus esetében sokkal lassabb a visszarendeződés. A magyarok körében korábban kedvelt dél-európai célországokba irányuló forgalom júniusban messze elmaradt az egy évvel korábbitól.

Hová utazz legközelebb? ITT megtudhatod!

Olaszországban a magyarországi Erste-ügyfelek kártyaforgalma az elmúlt hónapban darabszámban és értékében is csupán 9 százaléka volt a 2019 júniusinak. Spanyolország esetében a kártyás költések darabszáma ebben az időszakban 8, értéke 7 százaléka volt az előző év azonos időszakában mértnek. Horvátországba viszont már bátrabban utaznak a magyarok.

Déli szomszédunknál a magyar Erste ügyfelek kártyaforgalma március végére az egy évvel korábbi kevesebb mint 5 százalékára esett vissza, és ez az arány a tavasz során sem igen változott. Június második felében, a korlátozások feloldásával azonban beindult a forgalom, az utóbbi hetekben a kártyás költések mind darabszám, mind érték alapján az egy évvel korábbi 40 százalékára nőttek. Ausztriában, ahová a turizmus mellett dolgozni és vásárolni is járnak a magyarok, már szinte nyoma sincs a korábbi, pandémiás időszaknak a kártyaforgalomban. Míg március végén 90 százalékkal esett vissza a kártyás költés, és májusban is még csupán az egy évvel korábbi harmada volt, június óta komolyabb emelkedést mutatnak az adatok. Az első nyári hónap második felében darabszám alapján az egy évvel ezelőtti kétharmadára emelkedett vissza a forgalom, míg értékben több mint két  százalékkal meg is haladta azt.

Hogy a magyar turisták egyelőre inkább nem merészkednek messze az országhatártól, azt a légitársaságoknál regisztrált kártyás költések adatai is jól mutatják. A pandémia első időszakában, március közepétől április végéig 93 százalékkal estek vissza az Erste-kártyás költések a járványt megelőző forgalomhoz képest, majd június második felében, az európai határok fokozatos újranyitásával ismét lassú emelkedésnek indultak. Az elmúlt hónapban a bank ügyfelei nagyjából negyedannyi alkalommal illetve értékben vásároltak repülőjegyet vagy egyéb szolgáltatást a különféle légitársaságoktól, mint a pandémia előtt. A belföldi turizmus ugyan erősödik, a külföldre irányuló idegenforgalom azonban még messze elmarad az ilyenkor szokásostól és ez a szálláshelyekhez kapcsolódó kártyaforgalmi adatokon is meglátszik. A pandémia első időszakában még 90 százalékos visszaesést mutató kártyás költések május óta folyamatosan emelkednek, júniusban azonban darabszámban még így is 57 százalékkal, értékben 42 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól.

Hozzászólások

Visszaesett Csehország turizmusa

A csehországi turisztikai szálláshelyeken a második negyedévben 988 ezer vendég szállt meg, ami éves összehasonlításban 82,9 százalékos csökkenés - közölte a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken Prágában.
2020. 08. 08. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megmaradhat a home office és a csökkentett munkaidő a kkv-k körében

A gazdaság részleges újraéledésével a cégek várakozásai is javultak az idei évre, ugyanis a K&H júniusi felmérése alapján a hazai kis- és középvállalkozások közel fele optimista saját helyzetét tekintve. Mivel a vírus miatt bevezetett intézkedések – mint például a csökkentett munkaidő és a home office – sok vállalkozás esetében hatékonynak bizonyultak, így ezek megmaradhatnak a jövőben is.
2020. 08. 08. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ez az oltás befolyásolhatja a Covid-19 tüneteit!

A BCG-oltás befolyásolhatja a Covid-19 tüneteit egy önkéntesekkel végzett új holland kutatás eredményei szerint.
2020. 08. 08. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A strandokra menekülnek a magyarok?

Mindenhol jó, de a legjobb a vízparton - már ha ilyen meleg van. Egyetértenek ezzel hazánk országjárói is, ugyanis az utóbbi időben számottevő növekedés figyelhető meg a magyarországi fürdő élménypontok látogatottságában. A „magyar tenger” mellett Görögország és Horvátország partjai a legtöbbet említett turisztikai célpontok az utazási tervekben és a közösségi média csevegésekben – derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből.
2020. 08. 08. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre többfelé várható hőség

Kelet felől emelkedve az országban egyre nagyobb területen haladja meg a napi középhőmérséklet a 25 Celsius-fokot, nagyvárosokban akár a 27 Celsius-fokot is - közölte az Országos Meteorológiai Szolgálat pénteken az MTI-vel.
2020. 08. 08. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tapasztalt jogi szakértővel erősödött az OTT-ONE Felügyelő- és Audit Bizottsága

Dr. Fábián Ábel Balázs személyében tapasztalt jogi szakemberrel erősítette meg Felügyelő- és Audit Bizottságát az OTT-ONE Nyrt. a társaság mai napon megtartott rendkívüli közgyűlésének döntése nyomán. A közel másfél évtizedes szakmai múlttal rendelkező, korábban a Szerencsejáték Zrt. jogi igazgatóhelyetteseként tevékenykedő szakértő Prof. dr. Nemeskéri Zsolttal és dr. Szabó-Kovács Rékával tölti be a rá ruházott tisztséget.
2020. 08. 07. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenti a friss sertéshús árát a Lidl

A Lidl Magyarország tartósan csökkenti a friss magyar sertéshús fogyasztói árát. Az árcsökkentés közel 20 terméket érint, a mérséklés mértéke kilogrammonként akár 150 forintot is jelenthet, átlagosan pedig eléri a 100 forintot. Az áruházlánc célja, a kiváló minőségű hazai sertéshúsok népszerűsítése, a megnövekedett kereslet révén a hazai termelői szektor támogatása.
2020. 08. 07. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Allianz digitális megoldásai gyors és hatékony ügyintézést kínálnak

A hazai biztosítói piacon az Allianz Hungária az elsők között vezette be azokat a digitális technológiákat, amelyek egyszerűbbé, kényelmessebbé, gyorsabbá, és nem utolsó sorban papírmentessé teszik az ügyintézést, valamint az értékesítési folyamatokat. A vállalat ügyfeleinek ma már mintegy hatvan százaléka online intézi biztosítási ügyeit, és egyre többen választják az online biztosításkötés lehetőségét. Az Allianz utas-, lakás- és gépjármű-biztosításait követően, néhány hónapja az életbiztosítások szerződéskötési folyamatai is teljes mértékben digitálissá – ezáltal érintés- és papírmentessé – váltak.
2020. 08. 07. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tovább fejlesztik a KRÉTA oktatási rendszert

Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA oktatási rendszert a digitális oktatás hatékonyabb támogatása érdekében - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.
2020. 08. 07. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Belép a belföldi utasbiztosítási piacra az Europ Assistance Magyarország

Egyedülálló, a belföldi nyaralás közben előforduló egészégügyi, a gépjárművel, kapcsolatos problémákra, sőt, az otthon maradt családtagokra és a lakásra is vonatkozó komplex, egy hónapra is megköthető biztosítással lépett piacra az Europ Assistance Magyarország. A cég tavaly 256 ezer esetben sietett bajba jutott ügyfelei segítségére – áll az Europ Assistance Magyarország (EA Magyarország) pénteki bejelentésében.
2020. 08. 07. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent a magyarok cégalapítási kedve

Másfél százalékkal csökkent a cégek, 14,7 százalékkal a cégalapítások száma, miközben közel 40 százalékkal nőtt a végelszámolásoké az idei első felében az egy évvel korábbi értékekhez képest - derül ki a Bisnode cégcsoport 2020 június végi adataiból.
2020. 08. 07. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyereséges maradt a PannErgy Nyrt.

A PannErgy Nyrt. 3,197 milliárd forint árbevételt ért el az idei első félévben a tavalyi hasonló időszak 3,121 milliárd forintja után, ugyanakkor konszolidált nettó nyeresége csak 93 millió forint lett az egy évvel korábbi 603 millió forintot követően - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett első féléves beszámolóból.
2020. 08. 07. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Örökre megváltoznak a vásárlási szokásaink

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából. A krízist követően a vevők egy meghatározó része visszatérne a megszokott életviteléhez, azonban ők se bíznak abban, hogy ez maradéktalanul megvalósulhat. Az átformálódó igények miatt a cégeknek újra kell gondolniuk szolgáltatásaikat.
2020. 08. 07. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

11,5 milliárd forintot fordítanak a bértömeg növelésére a Magyar Postánál

A Magyar Postánál az idén 11,5 milliárd forintot fordítanak a bértömeg növelésére, ez az összeg lefedi az átlagos 8 százalékos differenciált, valamint a szenioritás alapú 4000 és 8000 forint közötti alapbéremelést és a decemberre időzített egyszeri kifizetést - mondta a Postás Szakszervezet elnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
2020. 08. 07. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyire volt jellemző a home office a veszélyhelyzet idején?

A veszélyhelyzet idején a magyarországi cégek 33 százalékánál az alkalmazottak heti 5 napot dolgoztak otthonról, 16 százalékuknál 3-4 napos, 7 százalékuknál pedig 1-2 napos távoli munkavégzést rendeltek el; minél nagyobb egy cég, annál magasabb volt a folyamatos távmunka aránya - derül ki a Profession.hu felméréséből, amit csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
2020. 08. 07. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kedvező változásnak örülhetnek a lakáshitelt felvevők

A lakáshitelpiac a járványhatás ellenére tartja magát, az első félévben 445 milliárd forint értékben kötöttek új szerződéseket a bankok, ez mindössze 3 százalékos csökkenést, gyakorlatilag stagnálást jelent éves összevetésben. A piaci feltételekkel igényelhető lakáshitelek összege az első félévben 10 százalékkal 365 milliárd forintra csökkent. Az államilag támogatott lakáshiteleknél viszont - részben a tavaly júliusi bővítésnek köszönhetően - 73 százalékkal 77 milliárd forintra emelkedett a szerződéses összeg. Az új lakáshitelek piacán a kockázatos, változó kamatozású lakáshitelek továbbra is marginális szerepet játszanak, a fix kamatozásúak vannak abszolút fölényben. Kedvező, hogy utóbbiak átlagkamata is jelentősen csökkent egy év alatt.
2020. 08. 07. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Meddig zuhannak vajon a belvárosi ingatlanárak?

A koronavírus térhódítása egy csapásra véget vetett az évek óta tartó budapesti ingatlan-áremelkedésnek. Bár bizonyos jelei már 2019-ben is megvoltak annak, hogy a felívelés kezd a végéhez érni, és fordulni fog a kocka, erősödik a vevők alkupozíciója, de a COVID-19 első hullámra alaposan felgyorsította ezt a folyamatot.
2020. 08. 07. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkenő árbevétellel és növekvő veszteséggel zárta a Waberer's a második negyedévet

Az idei második negyedévben 33,1 százalékkal 115,5 millió euróra csökkent a Waberer's International Nyrt. bevétele, rendszeres nettó vesztesége pedig a tavalyi 9,1 millió euróról 14,6 millió euróra nőtt - derül ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján csütörtökön közzétett beszámolóból.
2020. 08. 07. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A COVID-19 átírhatja a transzferárakat is!

A koronavírus járvány, a vele járó gazdasági problémák és a különböző mentőcsomagok teljesen megváltoztatták a korábbi piaci környezetet. A változásokat a transzferár-nyilvántartásoknak is pontosan kell tükrözniük. „Különösen a naptári évtől eltérő üzleti évvel rendelkező vállalkozások számára jelent ez azonnali és nagy körültekintést érdemlő feladatot. Náluk már most szükséges lehet a szokásos piaci jövedelmezőségük meghatározásánál a világjárvány hatásának a számszerűsítése.” – figyelmeztetett Fotiadi Ágnes, a LeitnerLeitner Transzferár Üzletág igazgatója.
2020. 08. 07. 00:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis

További 20 százalékos üzletrészt szerez az AutoWallis Nyrt. az Iniciál Autóház Kft-ben, ezzel 60 százalékra növeli részesedését a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó vállalatban.
2020. 08. 06. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások: