Folyamatosan csökken a globális légi áruszállítás volumene

Tizedik hónapja csökken a globális légi áruszállítás árutonna-kilométerben mért volumene a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint.

Folyamatosan csökken a globális légi áruszállítás volumene

A montreali székhelyű kereskedelmi szervezet szerdai, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint augusztusban átlagosan 3,9 százalékkal csökkent a szállított áru mennyisége az egy évvel korábbihoz képest. Ez volt az egymást követő tizedik hónap, amikor csökkenést mutattak ki, és ilyen hosszú negatív periódust a 2008-as gazdasági világválság óta nem tapasztaltak.
   
Elemzésükben rámutatnak, hogy a háttérben elsősorban az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború húzódik meg, emellett egyes kulcsfontosságú piacokon csökkentek a gazdasági mutatók, valamint nőttek a geopolitikai feszültségek.
   
A globális export és a beszerzési indexek is csökkennek, a fejlődő országokban pedig a kereskedelem szigorítása miatt nem tud fejlődni az áruszállítás, ismertette az IATA, hozzátéve, ennek ellenére a légitársaságok augusztusban is - tizenhat hónapja folyamatosan - nagyobb kapacitást biztosítottak a keresletnél. Emiatt az év nyolcadik hónapjában 2,7 százalékponttal 44,6 százalékra csökkent a járatok átlagos kihasználtsága és még nagyobb nyomás helyeződött a jövedelmezőségre.
   
Az IATA adata szerint a globális légi áruforgalom 35 százalékát adó Ázsia-Óceániában 5, Európában pedig 3,3 százalékkal csökkent a szektor teljesítménye az egy évvel korábbihoz képest.
   
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója  közleményben rendkívül aggasztónak minősítette a folyamatokat és felhívta a figyelmet, hogy semmilyen jele nincs annak, hogy a következő időszakban a helyzet javulna.

KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

A vírushelyzet enyhülésével visszatérnek a vevők a használtautó-piacra

A koronavírus miatt bevezetett korlátozások lépcsőzetes feloldásával párhuzamosan újranyitottak az autókereskedések, ezzel párhuzamosan a vásárlók érdeklődése is fokozatosan visszatér a használtautó-piacon. A JóAutók.hu autós portálon a mélypontot jelentő március harmadik hetére 55 százalékra csökkent az érdeklődők száma február végéhez képest, a múlt héten viszont ez az arány már ismét 83 százalékon állt.
2020. 05. 29. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A kiskereskedőket is támogatja az állam

Az idén májustól újra bevezetett kiskereskedelmi különadó és a boltok jelentős részére március közepétől május közepéig vonatkozó nyitvatartási korlátozás számos kiskereskedőt hátrányosan érintettek. Vannak azonban olyan állami támogatások, adózási és pénzügyi kedvezmények, amelyeket e szektorban is lehet alkalmazni. Az alábbiakban ezek közül gyűjtöttük össze a legfontosabbakat, amelyekből több a veszélyhelyzet után is elérhető marad.
2020. 05. 27. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A kiszervezett logisztikai modell jelentheti az e-kereskedelem jövőjét a koronavírus után

Az e-kereskedelem a globális trendeket követve Magyarországon is folyamatosan növekedett az elmúlt években, a COVID-19 kereskedelemre gyakorolt hatásai pedig még inkább meggyorsították az online szektor erősödését. Március óta számos új webáruház jött létre, a folyamat pedig az elemzések alapján nem áll meg, hiszen egyre többen részesítik előnyben az online vásárlást. Kérdés persze, hogy hogyan érdemes a lehető legegyszerűbben és leggazdaságosabban webshopot üzemeltetni, hiszen egy új online vállalkozás sikere számos apró részleten múlhat. Az alábbiakban ehhez adunk segítséget kezdő, és már működő webáruházak tulajdonosainak.
2020. 05. 27. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Zuhant a svájci óraexport

Zuhant Svájc óraexportja áprilisban, amikor jórészt leállt a termelés, a kiszállítás és az értékesítés a koronavírus hatására.
2020. 05. 26. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Zökkenőmentes volt az üzletek újranyitása

Zökkenőmentes volt az üzletek újranyitása, illetve korábbi nyitvatartási rendre visszaállása, a fogyasztóvédelmi hatósághoz nem érkeztek ezzel kapcsolatos panaszok - közölte Schanda Tamás az MTI-vel. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára hangsúlyozta, hogy a vásárlók és a tisztességes piaci szereplők érdekeinek védelme továbbra is kiemelten fontos a kormányzat számára, ezért a veszélyhelyzet alatt is folyamatosak az ellenőrzések.
2020. 05. 25. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása

Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.
2020. 05. 21. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mastercard: így változtak az online vásárlási szokások Európában és Magyarországon

Az online vásárlás az elmúlt hónapban meghaladta az összes egyéb költési formát: a magyarok több mint egyharmada (35%) elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka gondolja ugyanezt.
2020. 05. 19. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban formálta át a kiskereskedelmi ágazatot a járvány

Alapjaiban formálta át a kiskereskedelmi ágazatban az áruházláncok üzleti modelljét a koronavírus-járvány a Rewe Österreich igazgatója szerint.
2020. 05. 18. 11:40
Megosztás:
Hozzászólások:

A Jófogás kitiltotta oldaláról az állatszaporítókat

A hazai piacvezető apróhirdetési oldal a tavalyi szigorítást követően április elejétől folyamatosan és végleg törli az állatszaporítók hirdetéseit. A kitiltással a Jófogás fel szeretné hívni a figyelmet a szaporítók tevékenységének következményeire, míg az állatmenhelyek számára biztosított ingyenes felülettel az örökbefogadásra biztatja a potenciális gazdikat. Egy jelképes, éves díj ellenében pedig egyedi felületet biztosít a hivatalos kisállattenyésztőknek is.
2020. 05. 14. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az online térben is keresi hazai beszállítói partnereit az Auchan

A piacok bezárása, a HoReCa szektor kiesése csupán néhány azon nehézségek közül, amelyekkel a hazai élelmiszer-beszállítóknak és a termelőknek a járvány miatt szembe kellett nézniük. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Piactér elnevezésű online platformja segítséget nyújthat azoknak a termelőknek, akiknek most bevételkieséssel kell számolniuk. A kezdeményezéshez azonnal csatlakozott az Auchan Magyarország, aki már meg is kezdte a lehetséges partnerkapcsolatok feltérképezését, hogy a jelenlegi helyzetben is minél több magyar beszállítóval bővítse partneri körét.
2020. 05. 12. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Azonnali házhozszállítás már a sarki kisboltból is – így változtatta meg a koronavírus a vásárlási szokásainkat

A koronavírus járvány a vásárlási szokásokat is átalakította, ehhez pedig mind a nagyobb, és most már a kisebb kereskedelmi egységeknek is alkalmazkodniuk kell. A Wolton keresztül már elérhető az élelmiszer házhozszállítás is, ami a kiskereskedőket versenyképessé teheti a nagy áruházak online kiszállítása mellett is.
2020. 05. 11. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2,6 százalékkal csökkent a román export

A román export 2,6 százalékkal, 17,071 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához mérten - közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
2020. 05. 11. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul a külkereskedelmi termékforgalom Magyarországon - egy ábrán

Külkereskedelmi forgalom: export, import, egyenleg; 2020. január-március; milliárd forint; folyó áron
2020. 05. 09. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot zuhant a német áruexport

Márciusban harminc éve a legnagyobb mértékben esett vissza a német áruexport, a külkereskedelmi többlet pedig lényegesen kisebb lett a várakozásoknál a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteki jelentése alapján.
2020. 05. 09. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alapjaiban változik meg a vásárlók magatartása a krízis hatására

Az egészségügyi vészhelyzet a vásárlási szokásainkat is jelentősen átformálja – mutat rá az EY közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi kutatása. A fogyasztók a jövőben előnyben részesítik a belföldön gyártott termékeket és a társadalmilag hasznos márkák szolgáltatásait, amelyekért akár a jelenleginél is többet hajlandóak fizetni. Az átalakuló igényeket a cégeknek is követniük kell a túléléshez.
2020. 05. 08. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megújításra szorul az online kereskedelem szabályozása

Meg kell újítani az e-kereskedelem adózással, fogyasztóvédelemmel és informatikai biztonsággal összefüggő jogszabályi környezetét az Európai Unióban és Magyarországon, ugyanis hosszú távon az internetes értékesítés tartós növekedésére lehet számítani, ami egyet jelent az elektronikus fizetési rendszerek, a logisztikai szolgáltatások és a szállítmányozási ágazat fejlesztésével - olvasható az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elemzésében, amelyet pénteken jutatott el az MTI-nek.
2020. 05. 08. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Közel félmilliárd forintból modernizálta nagyatádi és dunaföldvári szupermarketjeit a SPAR

A kiskereskedelmi lánc üzletenként 243 millió forintot fordított két vidéki egységének korszerűsítésére. A beruházások során mindkét szupermarketet az aktuális fogyasztói igényeknek és technológiai trendeknek megfelelően korszerűsítették.
2020. 05. 08. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővült a kínálat a magyar zöldségekből

Nagy mennyiségben megjelent már az áruházak polcain a hazai üvegházi paradicsom, paprika, kígyóuborka, retek, újhagyma, saláták és káposztaféle - közölte a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke az MTI érdeklődésére.
2020. 05. 08. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Váratlan kínai exportbővülés - hiszi a piszi, aki elhiszi

A kínai export áprilisban váratlanul 3,5%-kal bővült év/év alapon, miközben a várakozás 11%-os visszaesés volt. Ugyanakkor az import a várt 10%-nál nagyobbat, 14,2%-ot esett vissza. Az exportot elsősorban a Délkelet Ázsiába irányuló kereskedelem támogatta, azonban ez a hatás csak átmenetinek tűnik.
2020. 05. 07. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

21,4 százalékkal bővült az online kiskereskedelem

Az e-kereskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben, ami a rendelésk számában 15,9 százalékos, értékében pedig 21,4 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, az eredményekre a koronavírus megjelenése is hatással volt - olvasható a GKI Digital friss online kiskereskedelemi gyorsjelentésében, amit csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
2020. 05. 07. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások: