Hírközlési labort adományozott az NMHH

Hírközlési labort adományozott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Puskás Tivadar Távközlési Technikumnak. Ez az első szakképzési intézmény, ahol ilyen műhelyt adnak át - mondta Karas Monika, az NMHH elnöke az átadón pénteken Budapesten.

aras Monika kiemelte: 2012-óta 11 egyetemet szereltek fel médialaborral azért, hogy versenyképes technológiát biztosítsanak a jövő távközlési szakembereinek. A technológia mellé a megfelelő szellemi tőke adott, a magyar tehetség, szürkeállomány világhírű - tette hozzá. A labor eszközei optikai hálózatok mérésére, tesztelésére készítik fel a diákokat. Kitért arra, hogy a jövőben távközlési szakemberek nélkül egyre kevesebb dologra lennénk képesek, mivel napról-napra jelennek meg új technológiák.
   
Az optikai hálózatok alkotják majd az 5G hálózatok gerincét, így nagyszabású beruházások várhatóak ezen a területen itthon és világszerte - mondta, hozzátéve: ennek a tudásnak az értéke ezért is felbecsülhetetlen. A labor felszerelésének együttes értéke hétmillió forint a tájékoztató szerint.
   
Molnárné Rénes Éva, a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum kancellárja arról beszélt, hogy az 1912 óta önálló intézmény 1953 óta viseli Puskás Tivadar nevét, az elmúlt két évben új tanterv szerint, dupla mennyiségű gyakorlati képzéssel folytatják szakmai képzéseiket.
    

Kucsák László, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal elnöke megerősítette: a technikum az új felszereléssel még magasabb szinten biztosíthatja kiemelkedő képzését a tanulók számára.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Mit nézel? Vakok harca: See

November elsejével az Apple is beszállt a streaming háborúba és elindította saját platformját Apple TV+ néven. A szolgáltatás nem működik másként, mint ahogy azt már a Netflix vagy az HBO Go esetében megtapasztalhattuk, azaz hűségidő nélkül, havonta fizethetünk elő rá (1890 Ft-ot ebben az esetben), cserébe pedig szabadon böngészhetünk a kínálatukból, természetesen reklám nélkül. Az Apple TV+ több saját gyártású sorozattal és egy családi természetfilmmel rajtolt, valamelyikből 3, másból akár 8 rész is elérhető jelenleg. Lehetőség van egy egyhetes, ingyenes próbaidőszakra, mielőtt a rendes előfizetés megkezdődne.
2019. 11. 17. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

100 ezres bírságot kapott az RTL Klub

A médiatanács 100 ezer forintnyi bírságot szabott ki az RTL Klub, és 200 ezer forintnyit az M5 szolgáltatójára - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 17. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Emmi szerint nem kell bezárni a Waldorf iskolákat

Nem kell bezárni a Waldorf iskolákat, csupán az alternatív intézmények nyilvántartásba vételére vonatkozó szabályozás módosul - tudatta az Emberi Erőforrások Minisztériuma pénteken közleményben.
2019. 11. 16. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Jövőt formáló hallgatói ötletek versengtek a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen

A 24 órás ötletversenyen, a „Jövő egyeteme hackathonon” az egyetemi közösségi terek, valamint az egyetemen belüli információcsere fejlesztése témakörében dolgoztak ki innovatív megoldásokat az egyetem hallgatói. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a Design Terminal szervezésében november 13-14-én megrendezett esemény a közös gondolkodást és problémamegoldást ösztönözte, hogy a jövőben különböző területeken közszolgálati feladatokat ellátó hallgatók már az egyetemi évek alatt sikeresen dolgozzanak együtt.
2019. 11. 15. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló üzemeltetési pályázatot a médiatanács

A médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 15. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ki költi a legtöbb pénzt ma reklámra Magyarországon?

Nem hozott szignifikáns különbséget az elmúlt év a hazai reklámszektorban az előző esztendőkhöz viszonyítva. A magyar piac növekedésének alapját továbbra is az állami szervezetek költései biztosítják, miközben a piaci szereplők nem fordítottak többet reklámra tavaly, mint 2018 előtt. A három vezető, állami hirdető a hazai piacon a Miniszterelnöki Hivatal, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. – derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző, hiánypótló kiadvány, a CANnual Report most megjelent ötödik kötetéből. A kiadvány arra is rámutat Magyarország vonatkozásában, hogy az állami szereplők milliárdos reklámköltéseinek a mértéke azért is szembeötlő, mert többek között a legnagyobb hirdetők éves rangsorában az ötödik helyen álló Magyar Telekom 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra, mint a Miniszterelnöki Hivatal 2018-ban.
2019. 11. 14. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A PSZ azt várja kormánytól, hogy hozzon döntést az oktatásban dolgozók béremeléséről

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) azt várja a kormánytól, hogy hozzon döntést az oktatásban dolgozók béremeléséről.
2019. 11. 14. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Alkalmazást fejlesztett a Magyar Katolikus Rádió

Mobiltelefon-alkalmazást fejlesztett a Magyar Katolikus Rádió, amelyen az élő rádióműsor mellett tematikus csatornák és több új funkció is elérhető - közölte Radetzky András, a rádió vezérigazgató-helyettese az alkalmazást bemutató sajtótájékoztatón, szerdán Budapesten.
2019. 11. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Bővül a magyar-kínai oktatási keretmegállapodás

Szakképzési együttműködéssel is bővül a Magyarország és Kína közötti oktatási keretmegállapodás - nyilatkozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az MTI-nek hétfőn Pekingben.
2019. 11. 12. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezért fontos a nyelvvizsga

Azok a diákok, akik most jelentkeznek a felsőoktatásba, és már rendelkeznek nyelvvizsgával, továbbra is előnyt élveznek a felvételi eljárás során, ezért a tudásért jelentős többletpont jár majd - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára szombaton, Budapesten.
2019. 11. 09. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A legtöbbet a digitális hirdetésekre költenek Közép- és Kelet-Európában a CANnual Report szerint

A gazdasági jólétnek és a digitális fejlődésnek köszönhetően 2018 során a reklámipari kiadások értéke elérte a nettó 13,8 milliárd eurót, vagyis a hirdetők körülbelül 3 milliárd euróval többet költöttek a közép-és kelet európai térségben, mint öt évvel ezelőtt. A televízió elsősége továbbra is töretlen, a digitális kiadások robbanásszerű növekedést mutattak, miközben a kültéri hirdetések a harmadik helyre léptek elő a televíziós és az online felületek mögött, a nyomtatott média pedig jelentősen visszaesett.
2019. 11. 09. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Módosul az OKJ – Ezeket feltétlenül tudnod kell, ha szakmát tanulnál

Szeptember 30-án a Magyar Közlönyben megjelent az Országos Képzési Jegyzék módosításáról szóló kormányrendelet a 2020. szeptember 1-jétől oktatható szakképesítések listájával. A választható szakmák száma jelentősen lecsökkent, de nem ez az egyetlen változás, amire oda kell figyelniük a tanulni vágyóknak.
2019. 11. 08. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra

Összesen 1,3 milliárd forint pályázati forrást nyerhetnek el 2020-ban a helyi, körzeti és kisközösségi médiaszolgáltatók a Magyar Média Mecenatúra Programban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése alapján. A grémium e heti ülésén elfogadta az új reklámszpotokról szóló tanulmányt is, amely szerint egyre több a gyógyszerreklám. A testület kezdeményezésére a román társhatóság helytelen korhatár-besorolás miatt figyelmeztette a Mozi+ és a Moziverzum szolgáltatóját.
2019. 11. 08. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ipari digitalizációs oktatást elősegítő program indul

Az S&T Consulting Hungary Kft. elindítja az ipari digitalizációs oktatást elősegítő S&T University 4.0 Programot - közölte az S&T Magyarország szerdán az MTI-vel.
2019. 11. 07. 00:20
Megosztás:
Hozzászólások:

Új főszerkesztő került a Népszava élére

A korábbi főszerkesztő-helyettes, Nagy György irányítja főszerkesztőként a Népszavát szerdától - közölte a napilap az MTI-vel.
2019. 11. 06. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az EU több mint 3 milliárd eurót fektet az Erasmus+ programba

Jövőre az Európai Unió több mint 3 milliárd eurót fektet be az Erasmus+ programba - jelentette be Navracsics Tibor az Európai Bizottság oktatásért, kultúráért, ifjúságpolitikáért és sportügyért felelős biztosa Brüsszelben, miután Európai Bizottság kedden közzétette az Erasmus+ programra vonatkozó 2020-as pályázati felhívását.
2019. 11. 05. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Magyar diákok válthatják valóra egészségügyi innovációs ötleteiket

Az Innovációs Napok (iDays) egy különleges, évente megrendezett eseménysorozat, amelynek célja, hogy egy- vagy kétnapos programok során ösztönözze az egészségügyi innovációt az egyetemi hallgatók körében. Magyarország egyike annak a 20 európai uniós országnak, ahol idén ősszel iDay-t rendeznek, mindjárt kettőt is: november 5-én a Pécsi Tudományegyetemen, november 7-én pedig a budapesti Semmelweis Egyetemen.
2019. 11. 04. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A Corvinusé Kelet-Európa legjobb üzleti iskolája

A Corvinus Business School lett Kelet-Európa legjobb üzleti iskolája az intézményeket rangsoroló francia Eduniversal 2019-es felmérése szerint.
2019. 11. 04. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

#fizetetthirdetés, avagy hogyan reklámozhat egy influencer?

Mivel a véleményvezérek sok esetben a hagyományos hirdetési eszközöknél jóval több fogyasztót érnek el, szerepük felértékelődött a hirdetők körében. Az elmúlt években lefolytatott versenyhivatali vizsgálatok azonban feltárták, hogy az általuk alkalmazott gyakorlat nem mindig volt megfelelő. De hogyan hirdethet egy influencer? Hogyan kerülheti el a bírságot? Mi számít burkolt reklámnak? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresett választ legutóbbi adásában a Meeting Request, a Deloitte üzleti podcastje, amiben a GVH fogyasztóvédelmi irodájának vezetője volt vendégük.
2019. 11. 02. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Twitter ezentúl nem fogad el politikai hirdetéseket

A Twitter a továbbiakban nem fogad el politikai hirdetéseket - jelentette be szerdán a közösségi portál elnök-vezérigazgatója.
2019. 10. 31. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások: