Hogyan érjük el a Z-generációt?

Manapság az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a kommunikációs és HR szakemberek szembesülnek, hogy milyen módon szólítsák meg a felnövekvő generációt.

Hogyan érjük el a Z-generációt?

Trunk Tamás Z-generációs szakértő nem csak könyvében, hanem a TEDxBudapestMetropolitanUniversity konferencián tartott beszédében is körüljárta a Z-generáció és a márkák kapcsolatát.

Tamás úgy látja, a legtöbb vállalat szemében ezek a fiatalok egy távoli és érthetetlen egységként jelennek meg. Pedig a titok nyitja éppen abban rejlik, hogy a Z-generáció tagjai különösen érzékenyek az egyéniségükre.
 
„Sokan azt a következtetést vonják le, hogy mi ugyanolyanok vagyunk, pedig ez nem így van. Nagyon is különbözőek vagyunk és igen, ezt szeretjük megmutatni.” – hangsúlyozza előadásában a fiatalember, aki saját generációjának legismertebb szakértője.
 
Sok cég azt gondolja, hogy ha megvásárol pár babzsákfotelt az irodába, azzal már ki is elégítette a fiatal munkaerő igényeit, pedig a napjainkban egyre jobban elterjedt bútordarab inkább egy szimbólum, mintsem a munkaerő biztos megtartására szolgáló eszköz. A sokszor munkáltatói szempontból hűtlennek nevezett generáció valójában ugyanúgy keresi az igazi kapcsolódási pontokat, mint az X és az Y generációk. De náluk ezek a pontok más tényezőkre épülnek: a közösségre, az egyenértékűségre, az „összekacsintásra” vagy a néha túlzásokkal teli önkifejezesre.
 
„Nekünk inspirátorokra van szükségünk, nem pedig influencerekre.” – mondja Tamás előadásában – „Olyan személyekre, olyan karakterekre, akik igazán hatással lehetnek ránk és akik hagyják, hogy mi is hatással legyünk rájuk.”
 

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

A közösségi médiának köszönhetően, az, aki az adott vállalat csúcsán van, elérhetőbb közelségbe kerül azokkal, akik elköteleződtek a márka iránt. Jelen van, beszél hozzájuk, akár meg is vicceli őket, amivel csak még jobban részévé válik a közösségnek. Ez egy olyan hozzáállás, amely imponál a Z-generációnak.
 
Ennél is fontosabb, amikor egy márka képes új megközelítéseket alkalmazni és olyan helyeken felbukkanni, ahol első pillantásra semmi keresnivalója nincs. Kiszakad a lineáris gondolkodásból, hogy más felületeken jelenjen meg, kitöltsön egy rést vagy éppen új dimenziókat hozzon létre.
 
Ez persze felvetheti a kérdést, vajon miért várja el egy Z-generációs a márkáktól, hogy ilyen sokszínűen és közvetlenül, csaknem barátian kommunikáljanak?
 
„Nem maradt meg semmi, ami úgy igazán a sajátunk lehetne, ami a mi lázadásunk lenne. Így hát, ebben az őrült, felgyorsult, megváltozott globális világban a fogyasztói társadalomban lévő márkákkal lázadunk.” – magyarázza Tamás.
 
Ez az érzésvilág uralkodik a fiatal generációban, várva arra, hogy egy adott márka segítségével beleállhassanak jelentőségteljes, társadalomformáló kampányokba és kezdeményezésekbe. Nem kevesebbet remélve jövőbeli munkáltatóiktól sem.

Forrás: TEDxBudapestMetropolitanUniversity

Hozzászólások

Újabb nagy pénzügyi csomag kell az USA-ban, mert baj lesz...

Újraéledt a remény az USA-ban, hogy mégiscsak készül valamiféle fiskális segélycsomag a gazdaság számára.
2020. 09. 25. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Járványhelyzetben is fehéredik a magyar gazdaság

A magyarok 30 százaléka szerint a koronavírus-járvány közepette is folytatódott a magyar gazdaság fehéredése - derül ki a Nézőpont Intézet „Hófehér Gazdaság felé 2020” kutatásából, melyet egy online konferencia keretében mutattak be szerda délelőtt. Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium államtitkára a rendezvényen kiemelte, hogy a gazdaság további fehéredése további adócsökkentéseket tehet lehetővé. A Nézőpont Intézet a Hanns Seidel Stiftunggal együttműködésben immár hagyományosan megrendezte a magyar gazdaság fehéredését vizsgáló konferenciáját – a résztvevők biztonságának érdekében ezúttal az online térben
2020. 09. 24. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyakorlatilag leállt a gazdasági növekedés az euróövezetben

Szeptemberben gyakorlatilag leállt, minimálisra lassult az euróövezet gazdasági teljesítménynövekedése.
2020. 09. 23. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Itt az MNB legfrissebb gazdasági előrejelzése: markáns visszaesés

Megérkeztek a jegybank prognózisai. A várakozásoknak megfelelően nem módosultak a kamatszintek, a megjelent közlemény több fontos üzenetet is tartalmazott. Elsőként a közlemény elejére került, hogy a jegybank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása. Ez egyfajta üzenetként tekinthető arra vonatkozóan, hogy nem tévesztik szem elől az inflációs célokat, ugyanakkor továbbra is dezinflációs hatásokat várnak az idei év utolsó negyedévében.
2020. 09. 23. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

A járvány második hulláma nem viseli meg úgy a gazdaságot, mint az első

A koronavírus-járvány második hulláma várhatóan nem hoz az elsőhöz hasonló világgazdasági lassulást - hangsúlyozta Török Lajos, az Equilor Befektetési Zrt. vezető elemzője kedden a befektetési társaság online sajtótájékoztatóján.
2020. 09. 22. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Lassulhat a gazdaság visszaesése

A Pénzügykutató hétfőn közzétett legfrissebb optimista forgatókönyve szerint a második fél évben jelentősen, 2-4 százalékra mérséklődik a GDP zsugorodása, ennek hatására az esztendő átlagában csupán 4-5 százalékos lesz a visszaesés mértéke.
2020. 09. 21. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kamatdöntésre és inflációs adatokra számíthatunk a napokban

A jövő hét legfontosabb eseménye a Magyar Nemzeti Bank (MNB) keddi kamat-meghatározó ülése és a szeptemberi Inflációs jelentés publikálása lesz, más statisztikai adat nem jelenik meg.
2020. 09. 20. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Lassult a Conference Board amerikai makrogazdasági indexének a növekedése

Elemzők által vártnál nagyobb mértékben lassult a Conference Board gazdaságkutató intézet amerikai makrogazdasági folyamatokat 3-6 hónapra előre jelző indexének a növekedése augusztusban.
2020. 09. 19. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

11,4 százalékkal csökkent az ukrán GDP

Ukrajna hazai összterméke (GDP) 11,4 százalékkal csökkent az idei második negyedévben a tavalyi azonos időszakkal összevetve - közölte végleges adatként pénteken az ukrán statisztikai hivatal, amelyet az Interfax-Ukraine hírügynökség idézett.
2020. 09. 18. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Lassulhat az infláció októberben

Szeptemberben még nem számít inflációs fordulatra Magyarországon, októbertől viszont már a fogyasztói árak emelkedésének látványos lassulását várja az Amundi Alapkezelő Zrt.
2020. 09. 18. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Végzetes lehet az újabb satufék: digitalizációval biztosíthatják a cégek az üzletmenet folytonosságot

Villámgyorsan bénította meg a világgazdaságot a koronavírus tavaszi robbanása, a krízis egész szektorokat küldött kényszerpihenőre pillanatok alatt. A sokkhatás nagy tanulsága az volt, hogy bármit is hozzon az őszi-téli időszak, egy újabb leállás vállalkozások milliót teheti tönkre világszerte. Egy friss felmérés szerint a veszélyhelyzet idején a magyar kkv-k csupán 31 százaléka tudta zavartalanul folytatni működését, a talpon maradt cégek pedig egy dologban közös nevezőn voltak: már a válságot megelőzően is nagy hangsúlyt fektettek digitális infrastruktúrájuk fejlesztésére. A technológia jelenthet tehát immunitást a gazdaságba gyűrűző vírus ellen, a második hullám viszont már itt van, így most kell fejest ugrani a digitalizációba – mutatjuk, mire érdemes figyelni!
2020. 09. 17. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az OECD az eddig vártnál kisebb idei globális GDP-csökkenéssel számol

Az OECD a korábbi, júniusi előrejelzéséhez képest kisebb globális gazdasági visszaeséssel számol elsősorban amiatt, hogy az első hat hónapban a becsültnél jobban teljesített Kína és az Egyesült Államok a gazdaság élénkítését célzó óriási költségvetési kiadások hatására.
2020. 09. 17. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Íme az első tünetek! - A koronavírus járvány hatása régiónk bankjaira

A COVID-19 járvány nyomában járó korlátozásokkal szerencsére egy erős bankszektor nézett szembe Közép-Kelet-Európában. A hosszú távú kilátásokat illetően viszont sok a bizonytalanság. Mikor ér véget a válság? Lassul-e a hitelezés? Megnő-e a nem teljesítő hitelek aránya? A Deloitte tanácsadócég regionális felmérése pont azt kutatta, hogyan látják a pénzintézetek saját jövőjüket?
2020. 09. 16. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Négy magyar startup indulhat 80 millió forintból

Nyolcvanmillió forint értékű befektetési ajánlattal lezárult a koronavírus-járvány gazdasági hatásaira válaszul indított Reload Hungary Inkubációs Program, így négy magyar startup elindulását segíti az MFB-csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus Inkubátor - közölte a Startup Campus Inkubátor az MTI-vel kedden.
2020. 09. 16. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagyot zuhant a G20-csoport GDP-je

Rekordmértékben csökkent a világ 19 legnagyobb gazdaságát és az Európai Uniót tömörítő G20-csoport hazai összterméke (GDP) a második negyedévben az új koronavírus-járvány féken tartását célzó intézkedések következtében.
2020. 09. 14. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bíznak magukban és a gazdasági javulásban a családi vállalatok

A koronavírus-járvány érezhetően nehézséget okoz a családi vállalatoknak, ugyanis a K&H nagyvállalati növekedési index adatai alapján kevesebb árbevételre számítanak a következő egy évben. Ám a visszaesés ellenére a cégek bizakodók rövid-, illetve középtávon, saját helyzetük és a gazdasági környezet javulását tekintve is. A K&H Bank számára kiemelten fontos, hogy aktívan vegyen részt a gazdaság finanszírozásában, és lehetőséget biztosítson a cégek megsegítésére a jelenlegi, fokozottan nehéz körülmények között. A K&H családi vállalatok kiválósági díjjal ezért idén a vírusjárvány következtében alkalmazott példamutató megoldásokat ismeri el. A pályázatokat szeptember 18-ig várják.
2020. 09. 14. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A GDP 42,2 százalékára nőtt a román államadósság

Július végén a bruttó hazai termék (GDP) 42,2 százalékát tette ki a teljes román államadósság, amelynek értéke elérte a 444,399 milliárd lejt (32 743 milliárd forint) - közölte hétfőn a román pénzügyminisztérium.
2020. 09. 14. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A vártnál jobban alakult Spanyolország ipari termelése

Spanyolországban júliusban a vártnál nagyobb mértékben nőtt az ipari termelés a nemzeti statisztikai hivatal, az INE pénteki jelentése alapján.
2020. 09. 11. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A plafon közelébe ért az infláció Magyarországon - mutatjuk a plafont

Augusztusban a fő inflációs mutató szerint 3,9 százalékos volt a drágulás. Az év utolsó hónapjaiban lassulás várható, az idei éves átlagos infláció 3,6 százalékos lehet.
2020. 09. 09. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A cégek harmada marketingkárosult!

Szakmai berkekben sokszor elhangzik, hogy Magyarország a tízmillió marketinges országa, a hazai vállalatoknak mégis rengetegszer van negatív tapasztalata a marketinggel megbízott partnerekkel. A leggyakoribb probléma, hogy szakértőnek adják ki magukat a cégek, pedig a rájuk bízott feladatot valójában nem tudják megoldani. Scherzer Marcell, a BlueMarketing alapítója szerint bonyolítja a helyzetet, hogy sokan hamar feladják a hirdetést, mert nem térül meg időben, de ha jó szakemberekkel működünk együtt, akár már a második hónaptól is átválthat pozitívba a képlet.
2020. 09. 09. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások: