Hogyan lehet interneten, on-line időpontot foglalni a Magyar Államkincstárhoz nyugdíj ügyben?
Szeretnél online időpontot foglalni a Magyar Államkincstárhoz? Mutatjuk hogyan kell!
Első lépésként látogass el a Magyar Államkincstár oldalára amit itt tudsz elérni: https://idopontfoglalo.onyf.hu/
Ezt a képernyőt fogod látni:
Első lépésként válaszd ki az ügykört, amiben eljárni szeretnél!
Az alábbi ügykörökre tudsz online időpontot foglalni:
- Öregségi nyugdíj ügyek
- Hozzátartozói ellátással kapcsolatos ügyek
- Nyilvántartás és adatszolgáltatási ügyek
- Méltányosság gyakorlásával adható ellátással kapcsolatos ügyek
- Nyugdíjszolgáltatásra irányuló megállapodással kapcsolatos ügyek
- Kérelmek
Kattints arra az ügyre az ablakból lenyíló felületen, amelyben intézkedni szeretnél személyesen. (Mi a példánkban az öregségi nyugdíjakkal foglalkozó ügytípuson mutatjuk be a további lépést, de Ön válassza azt, ami Önre vonatkozik és haladjon annak megfelelően tovább.)
Második lépés: a kiválasztott ügykör után, jelölje meg az ügy típusát!
A második lenyíló ablakot aktiválva kattintson arra az ügyre, amely miatt időpontot szeretne kérni:
- igénybejelentés korhatár előtti ellátás megállapítása iránt
- igénybejelentés öregségi nyugdíj megállapítása iránt
- hiánypótlás benyújtása
- igénybejelentés a nők kedvezményes öregségi nyugdíjának megállapítása iránt
- általános felvilágosítás kérése
Mindezek után nyomja meg az "Új ügyet kívánok indítani" gombot!
A következő felület fog a képernyőjén megjelenni, ahol:
- írja be a település irányítószámát
- írja be a település nevét, ahol szeretne ügyet intézni (arra figyeljen, hogy lassan gépelje be a település nevét és a program fel fogja ajánlani automatikusan a településeket, kattintson arra, amelyik Önnek megfelelő. (példánkban beírtuk a 2112 irányítószámot, majd lassan begépeltük, hogy "Vere..." és ekkor két települést talált a rendszer. Mi a Veresegyház várost szeretnénk, így rá is kattintunk annak nevére.)
Mindezek után a Magyar Államkincstár online időpont foglaló oldala megjeleníti számunkra azt a Kormányhivatalt (nevét és pontos címét), ahol az ügyben el tudunk járni (ez a veresegyházi példa esetén a Budapest Fővárosi Kormányhivatal). A képernyőn látni fogjuk az adott intézmény ügyfélfogadási idejét is egy táblázat formájában.
Kattintsunk a "Tovább" gombra az időpont foglalás befejezéséhez.
Ekkor egy naptár funkció fog megjelenni, ahol adjuk meg a számunkra alkalmas napot és óra-percet.
Ha megadtuk a pontos időpontokat, akkor kattintsunk a "Tovább" gombra.
És mindezek után nem marad más hátra, mint a személyes adataink megadása:
Adjuk meg a:
- nevünket
- TAJ számunkat
- születési dátumunkat
- születési helyünket
- anyánk nevét
- email címünket (erre fog érkezni egy email a foglalás véglegesítésével és visszaigazolásával)
- a szürke mezőben lévő betüket/számokat (ellenőrző kód) írjuk be az alatta lévő mezőbe és ha nincs egyéb megjegyzésünk, akkor a "Foglalás" gomb megnyomásával foglaljuk le az időpontot.
Ugye, hogy nem is volt nehéz?
Ne feledje, hogy nézze meg az e-mail fiókját, mert oda fog érkezni egy üzenet, ahol egy kattintással még jóvá kell hagynia/véglegesíteni kell az időpont foglalást!