Így alakítja át a mesterséges intelligencia a HR-t

A HR világát is meghódítja a mesterséges intelligencia. Az új technológia alkalmazási lehetőségei és előnyei a toborzás, a munkavállalói élmény fokozása, a képzések és az adatelemzés területén is láthatók, és főként a gyorsabb és könnyebben kezelhető folyamatokban és az egyéni dolgozói igényekhez igazodó ajánlatokban és HR megoldásokban jelenik meg – véli a K&H.

Így alakítja át a mesterséges intelligencia a HR-t

A HR nem az a vállalati terület, ahol a technikai újdonságok legelőször megjelennek, a digitalizáció azonban lassan ezt a területet is meghódítja. Az adatnyilvántartás és a folyamatok automatizálása után a humánerőforrás-menedzsment a digitalizáció következő szintjére lép, és egyre erőteljesebben alkalmazza a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.

Négy területen kiemelten jelentkeznek a mesterséges intelligencia alkalmazásának előnyei a HR-ben: a toborzás során, a munkavállalói élmény fokozásában, a képzésekben, valamint az adatelemzésben. Ami mindegyik területen közös, hogy gyorsabb és könnyebben kezelhető folyamatok jönnek létre, illetve a gépi tanulásnak (machine learning) köszönhetően az eltérő dolgozói igényekhez és szokásokhoz igazodva személyre szabott ajánlatot és HR módszereket lehet nyújtani a dolgozóknak.

Egyénre szabott okos megoldások a HR-ben

Már a toborzási folyamat során megjelennek a digitális megoldások. A K&H például egy mobilalkalmazás segítségével „szelfi” interjúkat használ a jelöltek kiválasztásához, hogy a munkaerő-felvételi folyamat minden résztvevő számára gyorsabb, kényelmesebb és időben hatékonyabb legyen. Az új kollégák beléptetése pedig teljes mértékben digitális úton, azaz papírmentesen történik. Nemzetközi szinten az is egyre elterjedtebb, hogy a jelöltekkel egy külön erre a célra fejlesztett chatboton keresztül történik a kommunikáció.

Az új kollégák kiválasztása és beléptetése mellett a jelenlegi dolgozók számára nyújtott munkavállalói élmény fokozásában is nagy segítséget jelentenek a digitális, illetve mesterséges intelligencián alapuló HR eszközök. A K&H anyavállalatánál, a belga KBC-nél már robotizált személyügyi adminisztráció segíti a napi munkavégzést: a dolgozók egy chatboton keresztül kaphatnak választ a munkavállalói viszonyt érintő kérdéseikre, a kiküldetésben levő kollégákat pedig mobilalkalmazás segíti a számlaelszámolásban.

A folyamatos szakmai fejlődésben és kiteljesedésben szintén nagy segítséget nyújtanak a digitális HR megoldások. A K&H-nál az elmúlt évben 251 e-learning képzés és 187 képzési videó készült, a digitális platformokat és azok használatát bemutató K&H digi jogsi komplex interaktív képzési program pedig a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült azzal, hogy több mint egy órán át 1129 kolléga kapcsolódott be az online vetélkedőbe. A negyedik nagy terület pedig a munkavállalói viszony során keletkező adatok feldolgozása, aminek segítségével nem csak a szokásos munkaügyi adatokat ismerhetjük meg, de olyan kérdésekre is választ kaphatunk, hogy melyik felsőoktatási intézmény nyújtja számunkra a legképzettebb jelölteket, vagy hogy a munkavállalói életút során melyek a legkritikusabb kilépési pontok.

Munkavállalói feladatok és képességek változása

A digitalizáció térnyerésével összhangban a feladatkörök és az ezek betöltéséhez szükséges képességek is változnak. A pénzintézet esetében ez főként három tényezőben nyilvánul meg: egyrészt a fiókhálózatban dolgozó kollégák szerepe egyre erőteljesebben eltolódik a tanácsadói irányba, mivel a pénzforgalom nagyrészt már fiókokon kívül, online vagy bankkártyán keresztül történik, illetve a készpénzfelvétel is egyre kevésbé a fiókokban, hanem sokkal inkább az ATM-eken keresztül történik. Másrészt olyan agilis munkavállalókra van szükség, akik minden eddiginél könnyebben és gyorsabban tudnak alkalmazkodni az új technológiákhoz, miközben egyre több munkakör betöltéséhez szükséges informatikai tudás.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Kinek a hangjában bíznak a magyarok, ha okoseszközökről van szó?

A Kaspersky megbízásából készült, mesterséges intelligenciával foglalkozó kutatás eredményei szerint a magyarok sokkal inkább kedvelik női hangot, amikor okoseszközöket- és okosszolgáltatásokat használnak. Az is kiderült, hogy a magyar válaszadók általánosságban a férfihangot csak akkor tartják megbízhatóbbnak, amikor vezető nélküli autóról van szó, habár úgy tűnik, hogy más korcsoportokkal ellentétben a Baby Boomer generáció hitelesebbnek tartja az információt, amennyiben egy férfi hangján hallja.
2020. 07. 10. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Gyártás a Covid-19 időszakában

Bizonytalan időkben az emberek különböző teóriákhoz fordulnak. Megnyugvást, inspirációt és a közösség érzését várjuk, valamint tudni szeretnénk, hogy nem vagyunk egyedül tapasztalásainkban és szeretnénk megérteni, hogy mások hogyan küzdenek ebben a helyzetben. Ezt szem előtt tartva indítottuk el blogbejegyzés-sorozatunkat, hogy megoszthassuk a világ minden tájáról származó gyártóvállalatok történeteit, arról, hogy ők hogyan kezelik a Covid-19 világjárványt az alkalmazottak biztonságának és a vállalkozás életképességének megőrzése érdekében. Reméljük, hogy továbbra is – biztonságos távolságból – folytathatjuk az együttműködést annak érdekében, hogy gondoskodhassunk és tanulhassunk egymástól.
2020. 07. 10. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Ericsson megtette az utolsó lépést is a Standalone 5G bevezetése felé

Az Ericsson piacra dobta új szoftverét, mely a 4G hálózatoktól függetlenül képes az 5G NR (New Radio) berendezéseket üzemeltetni, azaz mostantól elindíthatók a közepes- és alacsony frekvenciasávokra csatlakozó ún. standalone 5G hálózatok is. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Ericsson által szerelt hálózatokon a távközlési szolgáltatók immár az 5G technológia minden képességét ki tudják használni.
2020. 07. 09. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Zsákbamacska: Mit okozhatnak az előre telepített reklámszoftverek a mobileszközökön?

A mobileszközöket ért támadások elemzését követően a Kaspersky megállapította, hogy a malware-ek vagy reklámszoftverek által 2019-ben célba vett felhasználók 14,8%-a rendszerpartíció-fertőzést szenvedett el, ami törölhetetlenné teszi a kártékony fájlokat. Emellett az előre telepített, alapértelmezett alkalmazások is szerepet játszanak ebben: a törölhetetlen alkalmazások kockázata márkától függően egy és öt százalék között mozog az olcsóbb készülékek esetén, de extrém esetben akár 27%-ra is felmehet.
2020. 07. 08. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyaralás alatt munka - Mire vigyázzunk a gépen?

A Sophos kiberbiztonság tanácsadó öt tippje, hogy elkerüljük a bajt, ha külföldön, nyaralás alatt dolgoznánk a számítógépünkön vagy mobilunkon.
2020. 07. 07. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevés a női informatikus - mi az oka?

Jelentős munkaerőhiány van az informatikai szektorban, és már azelőtt ez volt a helyzet, hogy a járvány hatására még jobban felértékelődött a digitalizáció. Létfontosságú, hogy a nők a több biztatást kapjanak, hogy érdekes és vonzó karrierlehetőségként gondoljanak az informatikára, mivel jelenleg rendkívül alacsony a nők aránya ezeken a pályákon – hívta fel a figyelmet a Morgan Stanley budapesti irodája. A vállalat több programmal is próbál változtatni a helyzeten – éppen a héten végezte el újabb húsz középiskolás lány a Morgan Stanley munkatársai által tartott, Smartiz nevű oktatási és mentorprogramot, és vehette át oklevelét a műszaki pályán dolgozó nők nemzetközi napját követően.
2020. 07. 03. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az internetes zaklatások ötöde a közösségi médiában történik – de vajon milyen jelei vannak?

A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás az egyik legalattomosabb civilizációs jelenség: míg a támadók arctalanságba burkolózva okozhatnak életre szóló lelki sérüléseket, a fiatalkorú áldozatok mindössze tizede mer beszélni az őt ért sérelmekről. De vajon milyen jelei lehetnek annak, hogy a gyermeket online zaklatás érte, hogyan támogathatjuk a gyógyulásban és a védekezésben? Pszichológus szakértővel kerestük a válaszokat.
2020. 07. 01. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ipari tárgyak internete és azonnali fizetési rendszerek a rövid távú digitális trendek között

Már nem olyan távoli jövő a készpénz teljes eltűnése vagy az okosautók általános térhódítása, és tíz év múlva már a 6G is elterjed a ComputerWeekly szerint, míg az Analysys Mason azt jósolja, világszerte a távközlési cégek az FTTP-fejlesztésekbe fognak a legtöbbet invesztálni. Nemzetközi elemzőcégek jelentései alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a koronavírus-járvány kitörése óta rendszeresen készít összefoglalókat a piac és a nemzetközi szabályozás alakulásáról. A legfrissebb havi témák között a közeli és távoli jövő digitális trendjei, valamint a távközlési szolgáltatók fejlesztési irányai is megtalálhatók.
2020. 06. 25. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Informatikailag felkészületlenül érte a hazai cégek többségét a járványhelyzet

A cégek közel kétharmada felkészületlenül vágott bele a biztonsági követelmények megteremtésébe a koronavírus-járvány kitörésekor – mutat rá az idén 30 éves Panda Security friss hazai felmérése. A vállalkozások többsége az informatikai fejlesztések mellett a dolgozói képzésével javította a kiberbiztonságot. A döntéshozók a jövőben további lépéseket tesznek az IT-védelem megerősítése érdekében.
2020. 06. 22. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bizalom, tudatosság és veszélyérzet az interneten

A magyarok kétharmada szerint jó dolog a digitális fejlődés, de sokan féltik az internettől a személyes kapcsolatokat – derül ki a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Információs Társadalom Kutatóintézet (ITKI) legújabb kutatásából.
2020. 06. 19. 06:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyes országokban ötszörösére nőtt a kiberbiztonsági támadások száma a járvány alatt

A koronavírus-járvány már lecsengőben van, azonban továbbra is sokan dolgoznak otthonról. Ebben a helyzetben jelentősen megnőhet a kiberbiztonsági események száma, a hackerek, a csalók és a kéretlen leveleket küldők igyekeznek kihasználni a biztonsági réseket, és megpróbálnak értékes információkat eltulajdonítani. Az Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) szakértői válaszképpen olyan intézkedésekre hívják fel a figyelmet, amelyek segítségével a munkavállalók hatékonyabban vehetik fel a harcot a kiberbiztonsági kihívások ellen.
2020. 06. 17. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megduplázódtak a pornónak álcázott mobil-fenyegetések

Az önkéntes izoláció a mindennapi élet számos területét megváltoztatta. A 2020-as év elejének új mottója a „maradj otthon – maradj biztonságban” lett, a felnőtt tartalmakat kínáló platformokat pedig elárasztották a látogatók, ezért a területet érintő biztonsági kockázatok kérdése most mindig eddiginél időszerűbbé vált. A Kaspersky szakemberei megvizsgálták a 2019-es év fenyegetéseit, és megállapították, hogy a pornográf tartalmak álcája alatt megtámadott mobileszköz-használók száma 2019-ben a duplájára nőtt, elérte a 42 973-at, szemben a 2018-ban célba vett 19 699 használóval.
2020. 06. 17. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Bioinformatikai programcsomagot fejleszt a 4iG

Több mint 800 millió forintból fejleszt a világpiacon is egyedülállónak számító bioinformatikai elemző programcsomagot a 4iG, a személyre szabott DNS-térképek elemzésében és kiértékelésében segítő új szoftvercsomag megalkotására az informatikai társaság közel 400 millió forintos támogatást nyert el a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivataltól (NKFIH) - közölte a cég az MTI-vel pénteken.
2020. 06. 12. 16:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hivatalos 5G tájékoztató honlap indult

Az egyik legmeghatározóbb technológiai újdonságot ismertető weboldal érhető el június 9-étől; az 5G.hu célja a hiteles és pontos tájékoztatás, a nagy sávszélességű mobilinternet-szolgáltatás lehetséges felhasználási területeinek bemutatása - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kedden az MTI-vel.
2020. 06. 09. 17:15
Megosztás:
Hozzászólások:

Deutsche Telekom IT Solutions néven folytatja az IT Services Hungary

Új néven folytatja Magyarország legnagyobb ICT-munkaadója, az IT Services Hungary: július 1-jétől Deutsche Telekom IT Solutions márkanévvel működik majd tovább. A névváltás célja a német anyavállalat nemzetközi telekommunikációs üzleti struktúrájának egyszerűsítése, a cégcsoporton belüli együttműködés hatékonyságának javítása és az ügyfélkiszolgálás fejlesztése. A változás a magyar vállalat stratégiáját és növekedési céljait nem érinti, de a hazai vezetés üdvözli a nemzetközi struktúra fejlesztését, amitől még hatékonyabb országok közötti együttműködést várnak.
2020. 06. 09. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Már iOS rendszeren is elérhető a VírusRadar

Az elmúlt napokban az App Store-ban is elérhetővé vált a járványügyi kontaktkutatást támogató applikáció, így az már iOS rendszereket futtató készülékeken is használható. Az alkalmazást május közepe óta több mint 30 ezer felhasználó töltötte le androidos eszközökre - ismerteti az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében.
2020. 06. 09. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Még a járvány sem fogott ki a szerelmeseken

Minden negyedik távkapcsolatban élő, vagy arra kényszerült pár úgy érzi, hogy a fizikai távolság ellenére köteléke a veszélyhelyzet ideje alatt tovább erősödött társával – derül ki a Huawei Technologies Hungary 1000 fős, reprezentatív online felméréséből. A kutatás szerint a távkapcsolatban élők több időt töltöttek együtt beszélgetéssel, étkezéssel és egyéb közös online programokkal, mint azok a párok, akik egy háztartásban éltek a járvány alatt. A felmérés alapján a szerelem még a korlátozásoknál is erősebbnek bizonyult: tízből heten az óvintézkedések ellenére is találkoztak néha-néha, vagy akár gyakrabban is szerelmükkel. Egy ember átlagosan 9 másikkal tartott rendszeres kapcsolatot online, és naponta mintegy 45 percet töltött videóhívásokkal.
2020. 06. 04. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Könnyű préda a családi vállalkozás a kiberbűnözők számára?

Az utóbbi hónapokban kialakult helyzet a családi vállalkozások digitalizációját is felgyorsította, azonban a változások, új eszközök és a gyors ütemben lezajló fejlesztések mind-mind támadási felületet jelentenek a kiberbűnözők számára, akik ezt a globális turbulenciát kihasználva még célzottabb és kifinomultabb módon támadnak. A multicégek kihívásairól, a home office veszélyeiről sok szó esett, mi a helyzet azonban a kisebb, családi vállalkozások kiberbiztonságával? A Deloitte üzleti podcast sorozatának legutóbbi epizódjában erről a témáról hallhatunk bővebben.
2020. 06. 03. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Cassandra mesterséges intelligenciával racionalizálja a call centerek működését

Az elmúlt két évben NKFI pályázati támogatásból valósította meg innovatív ügyfélszolgálati robotasszisztensét a Clementine, a hazai piac vezető adatbányász és szöveganalitikai megoldásokat szállító cége. A közel 180 millió forintos projekt eredményeként Cassandra rávilágít az ügyfélinterakciók rejtett, de hasznos információtartalmára, racionalizálja a call centerek napi működését, lehetővé teszi a működési és fenntartási költségek csökkentését, hozzájárul az ügyfélszolgálatok által nyújtott szolgáltatás minőségének javításához, támogatja az operátor kollégák szakmai fejlődését, és javítja az ügyfélélményt.
2020. 06. 03. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A magyar vállalatok negyede érett mesterséges intelligencia felhasználó

A magyar vállalatok negyede érett mesterséges intelligencia (MI) felhasználónak számít, az előnyök kiaknázásához ugyanakkor elengedhetetlen a dolgozók képzése, amit egyre több vezető belát - ismertette Christopher Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója a cég legfrissebb globális felmérését online sajtóbeszélgetésen csütörtökön Budapesten.
2020. 05. 31. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások: