Jelentősen nőtt a kínai cégek márkaértéke

Egy év alatt negyven százalékkal nőtt a kínai vállalatok márkaértéke az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek közepette is.

Jelentősen nőtt a kínai cégek márkaértéke

A Brand Finance piackutató vállalat "Nation Brands 2019" kimutatása alapján az Egyesült Államok vállalatai rendelkeznek a legnagyobb márkaértékkel, 27,7 ezer milliárd dollárral, ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.
   
Az összesített márkaérték rangsorban Kína követi második helyen az Egyesült Államokat, a kínai cégek márkaértéke azonban 40,4 százalékkal növekedett egy év alatt annak ellenére is, hogy az eltelt idő alatt vállalatai az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus keretében számos korlátozó intézkedésnek voltak kitéve. A kutatóintézet a kínai cégek márkaértékét 19,5 ezer milliárd dollárra becsüli a 2018-as 13,8 ezer milliárd után, ami akkor szintén a második helyet biztosította Kína számára a rangsorban.
   
A kínai és amerikai cégek közötti márkaérték-különbözet 12 ezer milliárd dollárról 8 ezer milliárd dollárra csökkent egy év alatt.
   
Kínát nagy lemaradással követi a rangsor harmadik helyén vállalatai 4,8 ezer milliárd dolláros, az előző évinél 5,6 százalékkal alacsonyabb márkaértékével Németország.
   
A japán cégek 25,9 százalékkal növelték 2018-ról 2019-re márkaértéküket 4,5 ezer milliárd dollárra és ezzel a negyedik helyre léptek előre a rangsorban, helyet cserélve Nagy Britanniával.
   
A brit cégek márkaértéke 2,5 százalékkal 3,8 ezer milliárd dollárra csökkent.
   
Franciaország megőrizte hatodik helyét a rangsorban cégei márkaértékének 3,9 százalékos csökkenésével 3,1 ezer milliárd dollárra.
   
India a kilencedik helyről a hetedikre lépett előre 18,6 százalékos növekedéssel, 2,6 ezer milliárd dolláros márkaértékkel. Kanada a hetedik helyről a nyolcadikra csúszott le, 1,8 százalékkal 2,2 ezer milliárd dollárra. Dél-Korea a tizedik helyről lépett feljebb a kilencedikre 6,7 százalékos növekedéssel 2,13 ezer milliárd dollárra. Olaszország 4,8 százalékos növekedés kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megőrizze a tavalyi nyolcadik helyét a feltörekvő országokkal szemben, így 2,11 ezer milliárd dollárral a tizedik helyre csúszott vissza.
   
A magyar cégek márkaértéke az előző évivel megegyező 52. helyen áll a 2019-es százas listán. Lengyelország megőrizte a 22. helyét, Románia a 47. helyre csúszott le a 43.-ról, Csehország a 35.-re a 33.-ról. Részletes márkaérték adatok nem állnak rendelkezésre.
   
Általában is megfigyelhető, hogy a fejlett, iparosodott országokban a márkaérték stagnálása vagy csökkenése vált a jellemző folyamattá, míg a fejlődő térségekben lendületes növekedés vette kezdetét. Olyannyira, hogy a kínai 40,4 százalék is csak a tizedik legnagyobb volt a rangsorban. Kazahsztán például 41,9 százalékkal, Törökország 46,5 százalékkal, Egyiptom 50,1 százalékkal növekedett. A legnagyobb bővülést Ghána érte el, 67,1 százalékosat, igaz nem túl magas szintről. A fejlődő országok átlagos növekedése harmincszorosa volt a fejlett országok átlagos növekedésének.

KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

Csökkent a CIG Pannónia adózott eredménye

A CIG Pannónia csoport 354 millió forint adózás utáni veszteséget jelentett kedden a harmadik negyedévről, de a teljes átfogó jövedelme 463 millió forint nyereséget mutatott - tette közzé a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. harmadik negyedéves tőzsdei gyorsjelentésében a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden.
2019. 11. 19. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Három magyar startup mutatkozott be Ázsiában

Három magyar startup mutatkozott be Szingapúrban, Kuala Lumpurban és Jakartában a helyi fintech csúcstalálkozókon a Startup Campus és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) együttműködésének köszönhetően - közölte a Startup Campus és a HEPA hétfőn az MTI-vel.
2019. 11. 19. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Stratégiai együttműködési megállapodás a Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram között

A Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Innovációs Szövetség 2019. november 15-én megtartott, összevont választmányi és elnökségi ülésén, melynek a Tungsram volt a helyszíne, ill. házigazdája. A cél, hogy tevékenységük eredményeiből szűkebb környezetükön túl a tágabb közösség is részesülhessen. Az aláírást követően, Jörg Bauer elnök-vezérigazgató előadásában bemutatta, miért lett a Tungsram szlogenje az, hogy Örökségünk az innováció.
2019. 11. 18. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone Magyarország

Automata parkolási megoldást fejlesztett ki a Vodafone Magyarország, együttműködve az AImotive és a HERE Technologies céggel.
2019. 11. 18. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

Újabb országban, ezúttal Magyarországon nyerte el a Jaguar Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogát az AutoWallis Nyrt. leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE Kft.) - közölte az AutoWallis az MTI-vel hétfőn.
2019. 11. 18. 12:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szökési rés keletkezett az S&P500 tőzsdeindexben

Miközben az elmúlt hetekben kicsit bealvós volt a kereskedés, a péntek komoly meglepetést hozott az amerikai indexekben.
2019. 11. 18. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új csomagolási és újrahasznosítási megoldásokat tesztel a McDonald’s

A McDonald’s Brüsszelben jelentette be átfogó hulladékcsökkentési programjának elindítását. Ennek keretében a műanyag csomagolóanyagok kiváltására, illetve csökkentésére, valamint a csomagolók újrahasznosíthatóságának javítására irányuló lépéseket kezdeményez Európa-szerte. Az éttermi teszteket is magában foglaló program célja megtalálni azokat a rendszerszinten alkalmazható megoldásokat, amelyek egyaránt megfelelnek a vendégek elvárásainak, valamint a használhatóság és a fenntarthatóság követelményeinek. A programtól a vállalat azt várja, hogy évente több ezer tonna műanyag felhasználását fogja ezzel kiváltani. A kezdeményezés részeként minden európai piacán, így Magyarországon is lecseréli a McFlurry csomagolását, amelyre a jövőben nem kerül műanyag tető. November közepétől egyre több hazai étteremben már az új csomagolással találkozhatnak a vendégek.
2019. 11. 18. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Tisztogató hadművelet Hongkongban

Emelkedéssel kezdték a hetet az ázsiai részvényindexek. A Nikkei 0,5%-ot, a Shanghai index 0,6%-ot, a Hang Seng index pedig a feszült hongkongi helyzet ellenére 1,1%-ot emelkedett.
2019. 11. 18. 10:10
Megosztás:
Hozzászólások:

Hétfőre is tanítási szünetet hirdetett a hongkongi oktatási hivatal

Hétfőre is tanítási szünetet hirdetett a hongkongi oktatási hivatal biztonsági szempontokra hivatkozva, miközben vasárnap reggelre ismét összecsaptak egymással a tüntetők és a rendőrök a Hongkongi Műszaki Egyetemnél - olvasható a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap internetes oldalán.
2019. 11. 17. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyeztettek a kínai és amerikai kereskedelmi tárgyalók

Telefonon egyeztettek a kínai és amerikai kereskedelmi tárgyalók, akik a két ország között 16 hónapja tartó kereskedelmi háború lezárását célzó részmegállapodás előkészítésén dolgoznak - jelentette a Hszinhua kínai állami hírügynökség vasárnap.
2019. 11. 17. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

60 milliárd eurót fordít az elektromobilitásra és a digitalizációra a Volkswagen

A Volkswagen csoport (VW) 60 milliárd eurót (20 ezer milliárd forint) fordít az elektromobilitásra és a digitalizáció területére a következő öt évben, erről pénteken döntött a német járműgyártó társaság felügyelőbizottsága.
2019. 11. 16. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Továbbra is jó úton az Nvidia

Felülmúlta az elemzői várakozásokat az Nvidia a harmadik negyedévben, azonban a most kezdődött negyedévre a konszenzus alatti várakozást közölt.
2019. 11. 15. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Pénzt pumpált a kínai jegybank

A kínai jegybank 29 milliárd dollárnyi 1 éves likviditást nyújtott a piacoknak repo ügylet keretében.
2019. 11. 15. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

2020 elején kezdi meg nyíregyházi hűtőgépgyárának fejlesztését az Electrolux

Az új gyártósorok megrendelésével kezdi meg nyíregyházi hűtőgépgyárának összesen 100 millió euró (33,4 milliárd forint) értékű fejlesztését 2020 elején a svéd Electrolux Group - közölte az Electrolux Lehel Kft. ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón pénteken a nyírségi nagyvárosban.
2019. 11. 15. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Áthelyezi ügyfelei adatainak feldolgozását a Kaspersky

Megkezdődött az egyesült államokbeli és kanadai ügyfelek adatfeldolgozási funkcióinak az áthelyezése a Kaspersky kiberbiztonsági vállalat svájci központjába - tájékoztatta pénteken közleményben a Kaspersky az MTI-t.
2019. 11. 15. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Növelte tulajdonrészét az Appeninnben a BDPST Zrt.

Növelte az Appeninn Nyrt.-ben meglévő tulajdonrészét a BDPST Zrt.: a cég október 8-án megállapodást kötött az Opus Global Nyrt.-vel annak az Appeninnben meglévő 9,0 százalékos tulajdoni hányadának megvásárlásáról, a tranzakció 2019. november 12-én lezárult, miután a BDPST Zrt. megfizette az Opus Global Nyrt. részére a teljes vételárat. A BDPST Zrt. így 29,3 százalékos tulajdonossá vált az Appeninn Nyrt.-ben.
2019. 11. 15. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Vasúti logisztikai együttműködési megállapodást írt alá a MÁV-REC Kft. kínai partnerével

Vasúti logisztikai együttműködési megállapodást írt alá a MÁV-REC Kft. valamint a kínai Central European Trade and Logistics Cooperation Zone november 12-én Kínában, Magyarország pekingi nagykövetségén Palkovics László innovációs és technológiai miniszter jelenlétében - közölte a MÁV-REC vasúti üzemi szolgáltatást nyújtó társaság csütörtökön az MTI-vel.
2019. 11. 15. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így teljesített a 4iG

A 4iG Nyrt. az év első háromnegyedévében 1,69 milliárd forintos adózott eredményt ért el az egy évvel korábbi, mintegy 292 milliós veszteség után, idei, 25,18 milliárd forintos konszolidált bevétele pedig 161,3 százalékkal haladta meg a tavalyi azonos időszakit nemzetközi pénzügyi beszámolási standardok (IFRS) alapján - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.
2019. 11. 14. 22:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Romlott a Henkel eredménye

Csökkent a harmadik negyedévben a Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern működési eredménye és nyeresége, csaknem változatlan értékesítési árbevétel mellett.
2019. 11. 14. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Több mint 100 informatikai szakembert vesz fel a Nokia Magyarországon

Új, digitális telekommunikációs hálózatok fejlesztésével foglalkozó IT Kompetencia Központ létrehozását jelentette be a Nokia Budapesten. Az egység fontos szerepet játszik majd a Nokia új globális üzleti céljainak megvalósításában. A bővítés keretében a vállalat legalább 120 új pozíciót alakít ki Magyarországon magasan képzett informatikai szakemberek számára. A központ a Nokiában világszerte használt IT megoldások, technológiák és szolgáltatások fejlesztését fogja támogatni.
2019. 11. 14. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások: