Jól vizsgáznak a biztosítási tanácsadók: erősödik az online ügyintézés, de a személyes kapcsolat pótolhatatlan
Egyre fontosabb, hogy a biztosító társaságok széleskörű és megbízható lehetőségeket nyújtsanak az ügyfeleknek az online ügyintézésre – derült ki a Generali legújabb kutatásából, melyet a 18-65 év közötti magyar lakosság körében készített nyáron. A megkérdezettek 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes felületeket használ biztosítási ügyeinek kezelésére, köztük pedig a budapesti, magas iskolai végzettségű, 30-39 éves férfiak vannak a legtöbben. A stabil webes jelenlét és a legújabb technológiákat alkalmazó ügyfélszolgálat nélkül tehát egyre nehezebb boldogulni a piacon, ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy a lakosság 71 százaléka továbbra is igényli a személyes kapcsolatot a biztosítójával, és ebben nagy szerep jut a képzett, elérhető és megértő tanácsadóknak.
„Csípjük” a biztosítási tanácsadónkat
A válaszokból az is kiderült, hogy a személyes tanácsadásra legnagyobb arányban az idősebb, 50-65 év közötti korosztály támaszkodik, de a fiatalabb korosztályok is igénylik a személyes tanácsadást, igaz ugyan, hogy kisebb arányban. Azok viszont, akik rendszeres kapcsolatban állnak biztosítási ügynökükkel, egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak róluk: a megkérdezettek 91 százalékának kifejezetten jó tapasztalatai vannak a tanácsadókkal való együttműködés kapcsán, miközben csupán 4 százalékuk számolt be csalódottságról. Úgy tűnik tehát, hogy a biztosító társaságok nagy hangsúlyt fektetnek a megfelelő tanácsadói bázis megteremtésére, illetve a kollégák folyamatos képzésére.
„Számos változással szembesültünk az elmúlt hónapokban a biztosítási piacon, ugyanakkor az átmeneti stagnálás után növekedést tapasztaltunk, ami továbbra is azt mutatja, hogy igény van a biztosításokra, a tanácsadóink munkájára. Az életbiztosítások esetében 2020 második negyedévében, mind a piacon, mind pedig biztosítónknál növekedést tapasztaltunk a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A gépjármű- és lakásbiztosítások esetében is ugyanezt a pozitív tendenciát tapasztaltuk. Ezzel együtt a tanácsadói szerepkör is átalakult és sokrétűbb lett, hiszen miközben gőzerővel dolgozunk a fejlesztéseken és a digitalizáción, egyértelműen felértékelődött a személyes kapcsolattartás, a szakértelem és a hitelesség.
Tanácsadóink arról számolnak be, hogy nőtt a telefonos vagy videós egyeztetések időtartama az elmúlt hónapokban, és az ügyfelek sok esetben nem konkrét kérdésekkel fordulnak hozzájuk, inkább a bizonytalanságukra keresnek gyógyírt” – mondja Márta Róbert, a Generali Biztosító értékesítési területért felelős igazgatósági tagja.
Megértő füleket és személyre szabott megoldásokat keresünk
A Generali kutatása arra is rámutatott, hogy az emberek nem véletlenül választanak biztosítási tanácsadót, hiszen ha már megtörtént az első kapcsolatfelvétel, ragaszkodnak a verbális kommunikációhoz: 67 százalékuk a személyes találkozókat preferálja, 64 százalékuk telefonon szeret egyeztetni, míg az elektronikus levélváltást csupán felannyian részesítik előnyben.
A válaszadók szerint az ideális biztosítási tanácsadó mindig a megoldásra koncentrál (68 százalék), elsőszámú feladatának az ügyfél számára legmegfelelőbb konstrukció kiválasztását tekinti. A megkérdezettek 65 százaléka ugyanakkor szereti, ha tanácsadója könnyen elérhető, akire mindig lehet számítani, több mint felük pedig kifejezetten elvárja, hogy megértsék az érzéseit, félelmeit, személyes preferenciáit – köztük többségben voltak a hölgyek, a férfiak számára kevésbé bizonyultak fontosnak az emocionális tényezők.
„Igyekszünk minden támogatást megadni tanácsadó partnereinknek, hogy eredményesen megfelelhessenek az elvárásoknak ebben a nehéz időszakban is. Ahogy korábban, most is nagy szerep jut a belső képzéseknek, melyek mind a szakmai, mind a készségeket érintő fejlesztést segítik. Legalább ilyen fontos ugyanakkor, hogy hatékony munkaeszközöket adjunk a kollégák kezébe: az ügyfélkapus aláírás, az online átvilágítás, a különböző videós kommunikációs felületek mind ezt a célt szolgálják. Valójában tanácsadóink testesítik meg az élethosszig tartó partnerséget ügyfeleinkkel, ez a Generali egyik legfőbb értéke” – hangsúlyozza Márta Róbert.