Kezd újraindulni az élet a járműiparban

Komoly következményekkel járt a koronavírus miatti leállás, amelyhez hasonlót még a 2008-as gazdasági világválság idején sem tapasztalt a járműipar. A COVID-19 nem várt kihívások elé állította az autógyárak beszállítóit is; fennmaradásuk érdekében gyorsan alkalmazkodniuk kellett az új helyzethez. Már megkezdődött a fellendülés, igaz a cégek teljes kapacitásának visszaállásáig még hosszú hónapokat kell várni.

Kezd újraindulni az élet a járműiparban

Márciusban hetekre elcsendesedtek a hazai multinacionális autóipari cégek gyártósorai. A Mercedes-Benz kecskeméti telephelyén a szentgotthárdi Opel-gyárral együtt március 17-én szakították meg a termelést, míg a győri Audi Hungária Zrt. valamint az esztergomi Suzuki március 23-án állította le a gyártást. A leállás a magyarországi beszállítók tevékenységére is nagy hatással volt.

„Ügyfeleink több mint fele közvetlen beszállítója autóipari multi cégeknek. Április közepéig befutottak a szokásos megrendelések, a húsvét utáni időszakban azonban jelentős csökkenést tapasztaltunk. Több hazai és külföldi partner cégünk bezárt, akadozott az anyagellátás, a megrendelők részéről kisebbek lettek az igények. 50% körüli kapacitást tudtunk tartani” – mondta Hertelendi Gábor, a győri Plasmatech Kft. tulajdonos - ügyvezető igazgatója, majd hozzátette, az autóipari cégek újraindulása után soha nem látott mennyiségű ajánlatkéréssel keresték meg őket, mondhatni rohamszerűen, május második felétől június elejéig.

A válságkezelés lépései

A megváltozott körülmények gyors reakciót és új folyamatok bevezetését tették indokolttá. Számos cég arra kényszerült, hogy határozatlan időre bezárjon, vagy csak heti 4 napon, napi 4 órában tudta folytatni működését. A számítógéppel dolgozók home office-ba vonultak, a vállalatok minimálisra csökkentették a kiadásokat és elhalasztották a tervezett beruházásokat, tudtuk meg Hertelendi Gábortól.

Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor

„Kihívást jelentett a cégünknél, hogyan tudjuk kezelni ezt a váratlan helyzetet. Próbáltunk alkalmazkodni, de nem zártunk be, 100%-os nyitvatartási idővel, stabilan dolgoztunk, és dolgozunk azóta is. Nem vásároltunk új anyagokat, a meglévő, több száz tonnányi raktárkészletünknek köszönhetően gond nélkül teljesíteni tudtuk a megrendeléseket. Sajnos meg kellett válnunk a dolgozóink egy részétől, akik pedig maradtak, olyan poszton is besegítettek, ami eredetileg nem az övék.”

Tanulságok a jövőre nézve

Hertelendi Gábor szerint fontos, hogy tanulni tudjunk a koronavírus következményeiből. A szakember szerint olyan megoldásokban kell gondolkodni, amelyek nem veszélyeztetik az adott cég szolgáltatásainak flexibilitását. Esetükben a raktárkészlet optimalizálása és a beszállítók rugalmasságára való támaszkodás egyaránt kulcsfontosságú lesz a jövőben. Más marketing és értékesítési stratégia kialakítása szükséges, emellett a jó munkaszervezés és a maximális fegyelem is elengedhetetlen.

„Nehéz lenne becslésbe bocsátkozni, de merem remélni, hogy lassacskán megyünk vissza felfelé, ami a megrendeléseket illeti. A második hullámról régen beszélnek, és sajnos nem tudni, hogy pontosan mire számíthatunk. Ha hasonló hatást fog kiváltani, mint a márciusi, abból nagy baj lehet. Ha viszont kicsit konszolidáltabban fog lezajlani, akkor őszre tényleg jó szintet érhetünk el. Mi az utóbbira próbálunk koncentrálni, bízunk a legjobbakban.”

Hozzászólások

Hetek helyett órák alatt fejleszt önvezető megoldásokat a Continental és az NVIDIA számítógép klasztere

Az autóipar jelenleg átalakuláson megy keresztül, aminek velejárója, hogy a fejlesztési ciklusok egyre rövidebbé válnak. Az innovatív technológiák még hatékonyabb és gyorsabb kialakítása érdekében a Continental egy mesterséges intelligencia fejlesztéseket támogató saját számítógépes klaszter (egyfajta szuperszámítógép) létrehozásába fektetett be, amely az InfiniBand hálózati technológia használatával épült NVIDIA DGX rendszeren alapul. A számítógépes klaszter 2020 eleje óta a Németországban, Frankfurt am Mainban lévő adatközpontból működik, és világszerte számítási teljesítményt, valamint tárolási kapacitást kínál a cég fejlesztői számára. A mesterséges intelligencia segítségével kollégáink továbbfejlesztik a korszerű vezetéstámogató rendszereket, okosabbá és biztonságosabbá teszik a mobilitást, valamint felgyorsítják az önvezetéshez szükséges rendszerek fejlesztését.
2020. 08. 05. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Fellendülés a német autóiparban?

Javul az üzleti hangulat és a kereslet fellendülésének jelei mutatkoznak már a német autóiparban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének kedden az MTI-hez eljuttatott havi rendszeres felmérése alapján.
2020. 08. 05. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ismét özönlenek a használt autók az országba

Idén júliusban a DataHouse adatai szerint 12 196 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 13 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig 61 százalékos növekedést jelent. Ezzel a használtautó-import volumene már csupán 6-7 százalékkal marad el a járvány kitörése előtti szinttől.
2020. 08. 04. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az autóipar útja a felépülés felé

Az autógyártók már a koronavírus-járvány előtt is nehéz helyzetben voltak, most pedig egy minden eddigitől eltérő válság utáni helyzetre kell felkészülniük. A Roland Berger megvizsgálta azokat a stratégiai eszközöket, amelyek segíthetnek az iparág szereplőinek jobban megérteni a helyzetet és eredményes terveket készíteni.
2020. 08. 04. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

AutoWallis: Piaci átlag felett teljesített az újgépjármű-értékesítés az első félévben

A koronavírus-járvány hatására jelentősen romló külső környezet ellenére jóval a piaci átlag felett teljesített az AutoWallis újgépjármű-értékesítése az első félévben: miközben Magyarországon átlagosan 25 százalékkal, addig az AutoWallisnál mindössze 5,6 százalékkal csökkentek a hazai eladások. A magyar tőzsde autós vállalatának nemzetközi értékesítése ugyanakkor 15,6 százalékkal bővült, így összességében 2,8 százalékkal növekedtek az újgépjármű-eladások.
2020. 07. 31. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Kevesebb pénz üti a Volkswagen tulajdonosok tenyerét

A vártnak nagyjából megfelelő 41 milliárd dolláros árbevételt ért el a Volkswagen a második negyedévben, ami 37%-os esést jelent év/év alapon.
2020. 07. 31. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egyre több új autót adnak el Magyarországon

Egyre több új autót adnak el Magyarországon, miután a koronavírus-járvány enyhült Magyarországon, az értékesítések élénküléséhez a kormány intézkedései is hozzájárulnak - mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerdán az M1 aktuális csatornán.
2020. 07. 29. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A régiós autópiacok közül a magyar állt ellen legjobban a koronavírusnak

2020 első félévében 25,3 százalékkal kevesebb új autót adtak el Magyarországon, mint az előző év hasonló időszakában. Ez az adat a kelet-közép-európai régióban a legkedvezőbb, a környező országokban a visszaesés jellemzően 30 százalék felett alakult.
2020. 07. 27. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A használt autók húzzák a hazai autópiacot

A személyautó-tulajdonosváltások száma igazolja azt, amit a piacvezető Használtautó.hu keresései már május közepétől mutattak: a vásárlók visszatértek a használt autók piacára. A júniusi használtautó-piaci adatokat a Használtautó.hu szakértője elemzi.
2020. 07. 23. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében elkészült a 3,5 milliomodik gépkocsi, egy hibrid meghajtású Vitara modell - közölte a vállalat kommunikációs vezetője szerdán az MTI-vel.
2020. 07. 23. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Növelte árbevételét és munkavállalói számát az autóipari Leadec Kft.

Tizennégy százalékkal 8,7 milliárd forintra növelte árbevételét tavaly a győri székhelyű, autóipari Leadec Kft., amely munkavállalóinak számát húsz százalékkal bővítette a Makláron hatodikként megnyitott telephelyével - közölte a stuttgarti központú Leadec csoporthoz tartozó magyarországi vállalat kedden az MTI-vel.
2020. 07. 22. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása

A Mercedes-Benz folyamatosan bővíti a Plug-in Hybrid hajtással rendelkező EQ Power kínálatát. A vállalat kompaktautó-családjának két hibridmodelljét, a CLA 250 e Coupét és a CLA 250 e Shooting Brake-et is kizárólag Kecskeméten kezdték gyártani. Az első autót egy magyar tulajdonos várja. A Mojave-ezüst metál színű CLA 250 e Coupét dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vezette le a gyártószalagról Kecskeméten.
2020. 07. 22. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nagy késések után, de már rendelhető a VW elektromos autója

Bár többször csúszott már a VW ID3 gyártásának beindítása, mától előrendelhető a VW első, sorozatgyártású, teljesen elektromos koncepció szerint tervezett személygépkocsija.
2020. 07. 21. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Visszatértek a vevők a használt autók piacára

Visszatértek a vevők a használt autók piacára, júniusban már 11,5 százalékkal több használt autó tulajdonosváltását regisztrálták, mint egy évvel ezelőtt, és 66 százalékkal többet, mint áprilisban - közölte az MTI-hez kedden eljuttatott elemzésében a Használtautó.hu.
2020. 07. 21. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jelentősen visszaesett a Skoda autók eladása

Csaknem egyharmaddal, 31,3 százalékkal visszaesett éves összehasonlításban a cseh Skoda Auto járműveinek eladása az idei első hat hónapban - közölte a cég szombaton honlapján. A közlemény szerint az első fél évben 426 700 Skoda kocsit adtak el.
2020. 07. 18. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Húszezer munkahely megszüntetésére készül a Daimler

Az eredetileg tervezettnél jóval nagyobb leépítésre, húszezer munkahely megszüntetésére készülnek a Daimler német autógyártó társaságánál a Handelsblatt című üzleti lap pénteki jelentése szerint.
2020. 07. 17. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Brutális visszaesés az autókereskedelemben - Most kétszer meggondolja mindenki, hogy vegyen-e autót!

Március elején, a koronavírus magyarországi megjelenését követően gyakorlatilag teljesen leállt az autókereskedelem, és bár a helyzet azóta valamelyest stabilizálódott, az ágazat még most is csak alig 50 százalékon teljesít. A problémát súlyosbítja, hogy részben az euróárfolyam drasztikus emelkedése miatt 10-15 százalékkal nőttek az újautók árai, a piac visszaesését látva pedig a gyártók már vissza is vették a termelést. Barta József, a Suzuki Barta és az AVIS autókölcsönző tulajdonosa szerint a visszapattanás elmaradt a szektorban, és bár a cégeket ideig-óráig megmenthetik a kamatmentes hitelek, sokan elvérezhetnek a következő időszakban.
2020. 07. 16. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Svéd akkumulátorgyártóval szerződött a BMW

A BMW 2 milliárd euró értékű szállítói szerződést kötött a svéd Northvolt vállalttal, ami 2024-től hosszútávú szerződés keretében látja el akkumulátorral a német autógyártót.
2020. 07. 16. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Átalakulóban az autómosási piac

Néhány éve még a legtöbben butaságnak tartották a víztakarékos autómosást, de mára látszik, hogy van létjogosultsága, sőt egyre nagyobb teret hódít a magyar piacon is. Az ágazat mindössze két év alatt 15-szörös növekedést produkált, becslések szerint jelenleg évi 113 000 alkalommal tisztítanak autót nanotechnológiával. Ilyenkor járművenként mindössze 1,5 deciliter vizet használnak fel, míg a normál autómosások átlagosan 150 liter vizet fogyasztanak. Jelenleg évi közel 17 millió liter vizet spórol a technológia csak Magyarországon. 5-10 éven belül a hazai autómosási piac 60-70 százalékát is lefedheti a víztakarékos tisztítás.
2020. 07. 16. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Egy hétre leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban

Előre tervezetten egy hétre leáll a termelés augusztusban a kecskeméti Mercedes-gyárban - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. hétfőn az MTI-vel.
2020. 07. 14. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások: