Kötelező lesz beépíteni az eCall automata vészhívó rendszert az új autókba
Gyorsabb reakcióidő és kevesebb közúti haláleset
Az eCallnak köszönhetően a járműveket olyan fedélzeti vészhívó rendszerrel szerelik fel, amely automatikus vészjelzést küld a legközelebbi, megfelelő felszereltséggel rendelkező közbiztonsági egységnek, megjelölve a jármű pontos helyzetét. A rendszer az európai standard vészhívó számot, a 112-t használja. Az Európai Bizottság úgy véli, hogy ezzel a reakcióidő városi környezetben akár 40 százalékkal csökkenhet, és akár 50 százalékkal vidéken.
Statisztikailag a gyorsabb reakcióidő azt jelenti, hogy a sérültek hamarabb jutnak segítséghez, így a komolyabb baj megelőzhetővé válik. Az Európai Bizottság szerint az eCall bevezetésével évente akár tíz százalékkal csökkenhet a halálesetek száma az EU-ban.
Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? - kalkulátor
Az automata eCall rendszert a légzsák vezérlőegységének jelzése aktiválja, de manuálisan is indítható vészhívás, például ha a sofőr súlyos balesetet lát. Az európai szabvány értelmében egy minimális adatmennyiségnek el kell jutnia az adott közbiztonsági egység részére. Ez az adat 140 byte hosszú, és az adott vészhelyzettől függően az információk közül olyan releváns adatokat tartalmaz, mint a vészhívás ideje, az autó típusa és helyszíne, a meghajtás típusa, az utasok száma, a haladás iránya, az aktiválás módja és egyéb részletek.
Az eCall alapfelszereltséggé teszi a kapcsolódást a modern autókban
Az eCall funkcióhoz szükséges hardvert az autóban a beépített telematikai egység jelenti, ami elsősorban egy modemből (hálózati kapcsolódást biztosító készülék), egy műholdas helymeghatározó antennából (pl. Galileo), és a járművel való kapcsolódást biztosító elektronikából áll, valamint lehetőség szerint van tartalék akkumulátora is. „Ugyanakkor az eCall csak egy a több száz funkció közül, amit az új járművek telematikai egységébe integrálhatunk. Fontos sarokpontja a holisztikus kapcsolódásnak, ezért legkésőbb 2018 áprilisától az autó egy kerekeken guruló okostelefonná válik, összekapcsolva így a mobil és a digitális világot” – tette hozzá Hiebl.
A jármű kapcsolódása olyan új funkcióknak és szolgáltatásoknak ad teret, mint a jármű elektronika szoftverének frissítése, amely a kereskedő felkeresése nélkül, egy vezeték nélküli felületen keresztül történik, valamint a távoli és előzetes járműdiagnosztika. Mivel a mai járművek akár 100 millió sornyi kódot is tartalmaznak, az eCall mellett ezek a funkciók a modern telematikai egységek alapvető funkciói közé tartoznak, és a holisztikus kapcsolódás megalkotásának kulcsfontosságú tényezői. Emellett a kapcsolódás a közlekedésbiztonság növeléséhez is hozzájárul, mivel a járművek képesek egymással információt cserélni a V2X (a jármű és minden más közötti kapcsolat) kommunikációs technológia segítségével, és figyelmeztetik egymást az út közben felmerülő lehetséges veszélyekről.
Mennyibe kerül autóval közlekedni?ITT kiszámolhatod!
A telematikai üzletágának bővítéséhez és fejlesztéséhez a
Continental jelenleg is dolgozik az új mobilhálózati szabvány, az LTE-Advanced és az 5G járművekbe való integrálásán. Az eCall alapú telematikai rendszer, amelyet már gyárt a Continental, az egyes autógyártók egyedi igényeinek megfelelően testre szabható, és rövid határidővel szállítható.