Legyünk óvatosak a parfümökkel és a locsolókölnikkel húsvétkor

Egészségügyi kockázatot és hatalmas gazdasági kárt jelentenek a hamis szépségápolási szerek, többek között a hamisított parfümök az Európai Unióban. Az ellenőrizetlen forrásból származó parfümök akár súlyos egészségügyi károsodást is okozhatnak – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület elnökhelyettese, Pomázi Gyula.

Legyünk óvatosak a parfümökkel és a locsolókölnikkel húsvétkor

A hamis, ellenőrizetlen forrásból származó parfümök használata súlyos egészségügyi problémákhoz vezethet, hiszen ezek a készítmények nem mentek át a szükséges ellenőrzéseken. A bőrpír és a viszketés mellett súlyos allergiás reakciókat, kiütéseket, asztmát, de akár arcüregi problémákat is okozhatnak a hamis készítmények.  A termék csomagolásának, üvegének megvizsgálásával megelőzhetjük az egészségügyi kockázatokat. Hamisításra utaló jel lehet, ha a termék színe eltér a megszokottól, vagy jóval a piaci ár alatt kínálják számunkra.

„Húsvétkor különösen ügyeljünk arra, hogy honnan vásárolunk locsolókölnit vagy parfümöt: a legmegbízhatóbb forrásnak a márkaboltok és az ellenőrzött üzletek, hálózatok számítanak.

Fontos, hogy az ilyen jellegű tudatos vásárlással az egészségünk megóvása mellett az eredeti termékek vásárlásával a gazdaságot is védjük.” – figyelmeztet Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület elnökhelyettese. Hozzátette: szerencsére a lakosság körében nő a fogyasztói tudatosság, hiszen egyre kevesebben választanak hamis parfümöt, illatszert, azonban továbbra is fontosnak tartjuk a tájékozottságuk növelését. Pomázi Gyula arra is felhívta a figyelmet, fontos, hogy a jelenlegi, koronavírus miatt kialakult helyzetben mindenki csak a vele egy háztartásban élő hölgyeket locsolja meg, ne induljon el a rokonokhoz, ismerősökhöz.

Milyen tojást vettél? Tojás jelölés értelmező kalkulátor ITT!
 
A HENT és a Tárki éves fogyasztói kutatásaiból kiderült, hogy az elmúlt időszakban tudatosabbak a fogyasztók és egyre nagyobb arányban utasítják el a hamis illatszereket és kozmetikumokat. 2011-ben mindössze a válaszadók kétharmada (66 százaléka) mondta, hogy nem vásárolna illegális forrásból származó parfümöket, míg ez az arány 2017-ben már 85 százalék volt. Nagyságrendileg 2019-ben sem változott a fogyasztók hozzáállása, 82 százalék még mindig elutasítja a hamis kozmetikumokat.
 
A kutatás kitér az illegális termékek legfőbb forgalmazási helyszíneire is. A parfümök esetén elsődleges értékesítési színterének a piac és az utca bizonyultak, ugyanis az illegális forrásból származó termékek fogyasztóinak több mint kétharmada (65 százaléka) ezekről a helyekről szerzi be a hamis illatszereket.  Forgalmazási helyszínnek számítanak továbbá az erre a célra szakosodott boltok is, ahol a vásárlások 25 százaléka történik. Az internetes beszerzések aránya csökkent: amíg 2017-ben a vásárlások 12 százalékát tették ki az online rendelések, addig 2019-re csupán 7 százalék volt ez az arány. Számottevő a visszaesés a külföldi utazások során történő beszerzések számában is: 2016-ban a vásárlások 15 százaléka történt külföldön, ez 2019-re 2 százalékra csökkent.
 
Az Európai Bizottság adatai szerint 2017 és 2018 között a legtöbb hamis parfüm és kozmetikum Törökországból érkezett az Unió területére. Az összes készítmény mintegy 66 százaléka származik innen, míg 30 százalékuk Kínából, 3,3 százalékuk pedig Hong Kongból kerül a kontinensre. A legutolsó elérhető riport szerint az európai hatóságok közel 4000 eljárást indítottak, melynek eredményeként több mint egymillió szépségipari árucikket foglaltak le. Csak a vizsgált időszakban a becslések szerint közel 18 millió euró bevételtől estek el a legitim gyártók és kiskereskedők. Hazánkban az utolsó átfogó vizsgált során, 2015 és 2018 között hozzávetőleg 800 millió forintos kárt okozott a hamis parfümök forgalmazása.

Magyarországon évente több ezer üveg hamisított parfümöt foglalnak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai.

2019 októberében például több mint kétezer, különféle márkajelzésű hamis illatszerszállítmányt állítottak meg az M1-es autópályán, melyek becsült összértéke 37 millió forint volt.

Hozzászólások

Nem okozott meglepetést a júniusi infláció

Nem okozott meglepetést a fogyasztói árak emelkedési ütemének júniusi gyorsulása az MTI-nek nyilatkozó makrogazdasági elemzők szerint, akik kiemelték: az adat megegyezik a piaci konszenzussal.
2020. 07. 08. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így nőttek az árak júniusban

Júniusban a fogyasztói árak átlagosan 2,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a szeszes italok, dohányáruk ára nőtt jelentős mértékben - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.
2020. 07. 08. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Javulás várható a kiskereskedelmi forgalomban

Elemzők szerint a következő a következő hónapokban javulás várható a kiskereskedelmi forgalomban.
2020. 07. 07. 07:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Kezd kilábalni a mélypontból a kiskereskedelmi forgalom

Kezd kilábalni a koronavírus-járvány okozta áprilisi mélypontból a kiskereskedelmi forgalom - közölte Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára hétfőn, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) májusi kiskereskedelmi adataira reagálva az M1 aktuális csatornán.
2020. 07. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul Magyarország és Szlovénia kereskedelmi forgalma

Magyarország és Szlovénia kereskedelmi forgalma (2001-2019); behozatal; kivitel; milliárd forint
2020. 07. 05. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent az új személyautók eladása Csehországban

Visszaesett a koronavírus-járvány miatt az új személyautók eladása az első fél évben Csehországban. Június végéig 95 029 személykocsit adtak el, ami 26 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év első hat hónapjában - közölte pénteken a cseh autóipari szövetség.
2020. 07. 03. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjével, az Iniciál Autóházzal bővül az AutoWallis csoport

A 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoporttal tavaly kötött együttműködés újabb lépéseként az AutoWallis tulajdonába kerül a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó Iniciál Autóház Kft. 40 százaléka. A vállalat – melynek ügyvezetője az alapító, Taródy Zsolt marad – árbevétele tavaly elérte a 19,3 milliárd forintot, míg az AutoWallisé a 75,3 milliárd forintot.
2020. 07. 02. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ismét havi 10 ezer fölé került a behozott használt autók száma

Idén júniusban a DataHouse adatai szerint 10 828 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 22 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig nem kevesebb, mint 43 százalékos növekedést jelent.
2020. 07. 02. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online

A magyarok már a járvány előtt is rendszeresen használták az internetet különböző ügyeik intézésére, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatásából. Az online vásárlás és az azzal kapcsolatos tevékenységek a legelterjedtebbek, tízből hét netező vett már valamit a világhálón. A bankolás, a hivatalos ügyek és a fizetés intézése azonban még jelentősen függ attól, hogy mennyire képzett és iskolázott valaki.
2020. 07. 02. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatalmasat ugrott a német kiskereskedelmi forgalom

A piaci várakozásoknál sokkal nagyobb mértékben nőtt májusban a kiskereskedelmi forgalom Németországban.
2020. 07. 02. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

IKEA kutatás: A magyarok 61 százaléka szerint a magáncégeknek aktív szerepet kell vállalniuk a zöld megújulás népszerűsítésében

A magyarok több mint 50 százaléka nem hallott még az Európai Zöld Megállapodásról (angolul: European Green Deal), a név 25 százalékuknak ismerősen cseng, de a tartalmáról nincs pontos információjuk. A válaszadók többsége úgy véli, a kormánynak és a magáncégeknek aktív szerepet kellene vállalniuk a zöld megújulás és a környezetvédelem népszerűsítésében. A Zöld Megállapodás célja, hogy Európa 2050-re klímasemlegessé váljon. A kezdeményezés az IKEA-t is inspirálja arra, hogy innovatív megoldásokkal haladjon tovább a karbonsemlegesség felé vezető úton.
2020. 07. 02. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Akár három év is lehet a kötelező jótállás 2021-től

Jövő évtől meghosszabbodik a jótállási idő a 100 000 forint feletti termékekre, ami jelentős többletfeladatokat jelent az érintett vállalkozások számára – hívja fel a figyelmet az EY. A 2021. január elsejétől esedékes változások megfelelő jogi és szervezeti átalakításokkal ugyanakkor nem csak megnövekedett terheléshez, hanem új vásárlókhoz is vezethetik a cégeket.
2020. 07. 01. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus miatt közel 10%-kal nőtt az európai kisker forgalma

A Covid-19 pandémia drámai hatást gyakorolt a kiskereskedelemre: a visszafogott évkezdet után 9,8 százalékos nominális növekedést produkált a szektor 2020 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Magyarországon ennek közel kétszerese volt a bővülés mértéke, 17,7%, amivel a hazai kiskereskedelem forgalma megőrizte ezüstérmét a kontinensen. Európában továbbra is Törökország vezet: 25,4%-kal nőtt, regisztrálta a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
2020. 07. 01. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kereskedelmi háborút robbanthat ki a digitális adózás

A koronavírus-járvány okozta gazdasági és társadalmi károk rendezésének fedezésére az EU átalakítja költségvetését, melynek egyik hangsúlyos eleme a digitális üzleti modellek megadóztatása. Washington azonban kilátásba helyezte, hogy bármilyen konszenzusos megállapodás hiányában hozott egyéni EU-s intézkedés súlyos kereskedelmi válaszcsapásokat vonz maga után.
2020. 07. 01. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Auchan, a CBA, a Reál és a Tesco is csatlakozott a Tojásszövetséghez a fenntartható magyar tojástermelésért

Az ország határain belül működő élelmiszer-előállítókra, vagyis a biztonságos hazai termelésre még nagyobb szükség van a koronavírus utáni világban a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) szerint. Ezért a szövetség arra kéri az élelmiszer-áruházláncokat, hogy ne szorítsák ki a magyar termelést több mint 80 százalékban meghatározó EU-konform ketreces tojást a boltok polcairól, és gondoljanak minden vásárlói rétegre, a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve. Ebben a Tojásszövetség partnerre talált az Auchan, a CBA, a Reál és a Tesco hazai élelmiszerláncokban.
2020. 06. 26. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Balesetveszélyes fűnyírót és sövényvágó ollót hív vissza az Aldi

Azonnali hatállyal visszahívja a FERREX akkumulátoros fűnyíró és sövényvágó ollót valamennyi magyarországi üzletéből az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. és beszállítója, a Mogatec GmbH - közölte az áruházlánc csütörtökön.
2020. 06. 25. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az olcsó használt autók iránti kereslet

A piacvezető Használtautó.hu statisztikái szerint az elmúlt hónapok drasztikus visszaesése után a júniusi keresési számok már a tavalyi eredményeken is túlmutatnak: a hirtelen növekvő kereslet arányosan elsősorban az 500 ezer forintnál olcsóbb használt autókat érinti. A vásárlókat nemcsak a személyes városi mobilitás felértékelődése, hanem a külföldi autós utazások elmaradása és a forint/euró váltószám is az olcsóbb használt autók felé tereli. Mindez pedig a kisebb áresés miatt az eladóknak is kedvezhet.
2020. 06. 25. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordmértékben emelkedett a gabonafuvarozás

Rekordmértékben, 50 százalékkal haladta meg a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) Olaszországba irányuló gabonaforgalma az év első öt hónapjában a tavalyi év azonos időszakának volumenét, a növekedés valamennyi európai célországot figyelembe véve is több mint 35 százalékos volt, és együttesen megközelítette a 600 ezer tonnát - közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
2020. 06. 25. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

25 százalékkal estek vissza az autóeladások az EU-ban

Az idén 25 százalékos, a valaha regisztrált legnagyobb mértékű lehet az újautó-eladások visszaesése az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kedden publikált éves prognózisában.
2020. 06. 23. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekordforgalom a Praktikernél

Magyarországi történetének legjobb évét zárta a Praktiker 2019-ben. A legjelentősebb árbevételt a szaniter, a kert, az építőanyag és a hidegburkolás kategóriák generálták. A webshop forgalma továbbra is dinamikusan fejlődött. A koronavírus járvány átrendezte az idei terveket, de a lakosság körében egyértelműen nőtt a barkácsolási kedv.
2020. 06. 22. 09:30
Megosztás:
Hozzászólások: