Már a biztosítók is nekünk kedveznek

A megkérdezett biztosító vállalatok 60%-a mondja azt, hogy olyan kommunikációs felületeket használ, vagy tart azok kialakításánál, amely lehetővé teszi a személyre szabott információk megjelenítését ügyfelei számára, derül ki az IDC és a Liferay közös tanulmányából. Már megjelentek azok az insurtech cégek is, amelyek az okoseszközök által szolgáltatott adatok felhasználásával ajánlanak kedvezőbb biztosítási árakat ügyfeleiknek. A digitalizáció a kárbejelentő folyamatba is kezd beépülni, azonban még messze járunk attól, hogy a papír alapú dokumentáció megszűnjön.

Már a biztosítók is nekünk kedveznek

A tanulmány szerint 2022-ig a biztosítási szektorban várható IT-kiadások 5,1%-kal nőni fognak és így elérik a 126 milliárd dollárt. A beruházások jelentős része az ügyfélélmény növelésére fókuszáló megoldások bevezetésére kerül. A növekvő vásárlói igényeknek köszönhetően a biztosítók körében is egyre inkább megjelennek a személyre szabott megoldások.

A külföldi piacra kitekintve, már három olyan digitalizációs újítás is megjelent, amely kiemelkedő ügyfélélmény talán a magyar biztosítói piacon is megjelenhet a következő néhány évben:

Digitális eszközök

Svájcban már lehetőség van arra, hogy egy biztosítási csomag helyett, csak azokra az eszközökre kössenek biztosítást, amelyeknek az ügyfelek valóban szükségét érzik. Tehát, ahelyett, hogy a biztosító különböző, előre meghatározott biztosítási csomagokat ajánlana ki együttes kockázatviselésre, mi magunk szabhatjuk meg, például, hogy csak egy laptopra, két mobiltelefonra és egy fényképezőképre szeretnénk biztosítást kötni, mindezt fix hűségidő nélkül. Ez egy olyan fejlesztő cég megoldása, amelyet bármely biztosító beépíthet a portfóliójába.

Autó

Már van olyan insurtech cég, amelyik az autóbiztosításhoz kapcsolódó kárbejelentésnél fénykép alapján, valós időben azonosítja be a bekövetkezett kár értékét. A biztosítottnak csak annyi a dolga, hogy okostelefonjával képeket készítsen a gépjármű sérüléséről és azt elküldje a biztosító részére. Így nem kell kárfelmérőre várni, előzetes információkat kapunk arról milyen mértékű kompenzációt várhatunk a biztosítótól, a vállalat pedig akár 10x gyorsabban tudja lezárni a kifizetést. Egy másik hasonló vállalkozás arra fekteti a hangsúlyt, hogy minél felhasználóbarátabb legyen a szolgáltatásuk, amihez az is hozzátartozik, hogy a papír alapú dokumentációt az applikációval helyettesítik.

Mekkora az esélye, hogy az én autómat lopják el? ITT megtudhatod!
 
Még ennél is összetettebb megoldást nyújt az a brit biztosító, amelyik mobilalkalmazás segítségével leméri az ügyfelek vezetési stílusát és pontozza azt. Például, a gyorsulást, fékezést és azt, hogy milyen agresszívan veszik be a kanyarokat, mind értékelik és a végpontszám alapján kedvezményt adnak az autóbiztosítás összegéből.

Egészség

Végül, de semmiképpen sem utolsó sorban, Amerikában és az Egyesült Királyságban is megjelentek már azok a cégek, akik olyan biztosítást kínálnak, amely figyelembe veszi az egészségügyi szokásainkat. Az egészségtudatos életmód ebből a szempontból is megtérülni látszik, ugyanis a biztosító kedvezőbb ajánlatot ad azoknak az ügyfeleknek, akik egészségesen étkeznek és elegendő testmozgást végeznek.

Sőt, azok az ügyfelek, akik dohányoznak, ami köztudottan a magas kockázatú szokások közé tartozik, magasabb havi díjat kötelesek fizetni.

Mennyire táplálkozol egészségesen? ITT megtudhatod!

Azt, hogy az ügyfelek egészsége milyen szinten van, a különböző viselhető okoseszközökből, mint például az okosórákból, tudják lemérni (lépésszámláló, pulzusmérő, alvási idő, stb.) a folyamatos monitorozásnak és a megosztott adatoknak köszönhetően.
 
„A digitalizáció olyan lehetőségeket hoz magával a biztosítási piacra, amellyel minden érintett jól jár. A gyorsaság, a személyre szabottság, valamint a mindennapi élet megkönnyítése kerül fókuszba a biztosító társaságok számára, hiszen így tudják kielégíteni azokat a kényelemre irányuló igényeket, amelyekhez már hozzászoktak az ügyfeleik. Véleményem szerint megjelennek majd olyan szolgáltatások, amelyek az összehangolt adatmegosztás révén kényelmesebbé teszik az ügyintézést. Például, az omnichannel használatával egyszerűen elkezdhetek egy kárbejelentést a mobilomon és nem okoz fennakadást, ha a bejelentést a laptopomon vagy tabletemen fejezem be, mert az addig megadott adatok már a rendszerben lesznek.” – magyarázza Balogh Zsolt, a Liferay Hungary szoftvervállalat ügyvezetője.
 
A biztosítási szektor és a digitalizáció összeolvadása még korai fázisban tart, az azonban általános igényként jelenik meg, hogy a papír alapú adatszolgáltatástól egyszer és mindenkorra elköszönjünk. A technológia adott, már csak a törvényi előírásoknak kell felzárkózniuk.

Hozzászólások

2020 első negyedévében növekedett a Vienna Insurance Group díjbevétele

Az új koronavírus járvány hatásai a sikeres évkezdet ellenére várhatóan már a második negyedévtől érezhetőek lesznek.
2020. 05. 20. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdte nemzetközi terjeszkedését a Netrisk-csoport

A Netrisk-csoport két meghatározó tulajdonosa, a TA Associates és az MCI EuroVentures a mai napon közös projektcégen keresztül megvásárolta a cseh és szlovák online biztosításközvetítői piacon vezető pozíciót betöltő Klikpojišteni (a továbbiakban: Klik) 100 százalékos tulajdonrészét a Benson Oak befektetési banktól és annak társbefektetőitől. A lépés nyomán létrejön az a kelet-közép-európai online biztosításközvetítői platform, amelynek keretében a Netrisk-csoport tevékenysége immár a régió más országaira is kiterjed.
2020. 05. 20. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Népszerű lett a videós kárrendezés az elmúlt hetekben

Fogócska az akvárium körül, kidobós a nappaliban, nyitva felejtett csap a fürdőkádnál… Az elmúlt hetekben jóval többet tartózkodtunk lakásunkban, számos családnál vált „sűrűbbé” az otthoni lét. Ha megtörténik a baj, segít a lakásbiztosítás, ám most az ügyintézés megszokott formái helyett sokan inkább a biztonságosabb megoldásokat keresték. Egy országos kutatás szerint a magyarok nyitottak az online ügyintézésre, így nem meglepő, hogy a videós kárrendezést igénybe vevők aránya is 3-4 szeresére emelkedett az elmúlt hetekben az egyik legnagyobb lakásbiztosítónál.
2020. 05. 19. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyereséggel zárta a CIG Pannónia az első negyedévet

Életbiztosítási díjbevételének 15 százalékos növekedése mellett 243 millió forint konszolidált nyereséggel zárta az idei első negyedévet a CIG Pannónia - közölte a vállalat kedden.
2020. 05. 19. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Digitális ügyfél-azonosítás gyorsan és kényelmesen

Az Allianz Hungária Zrt. életbiztosítási termékei már online is megköthetők az újonnan bevezetett teljes mértékben digitális ügyfél-átvilágítás technológiának köszönhetően.
2020. 05. 14. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Péntekig ajánlott az agrárbiztosítási díjtámogatást igényelni

Péntekig ajánlott agrárbiztosítási díjtámogatást igényelni, mert ezt követően késedelmi szankcióként a támogatási összeg munkanaponként 1 százalékkal csökken - közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerdán az MTI-vel.
2020. 05. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Még mindig jobban félünk a ráktól, mint a koronavírustól

A magyar felnőttek közel 60 százaléka aggódik amiatt, hogy élete során rosszindulatú daganatos megbetegedéssel diagnosztizálják, miközben csak alig tizedük nem tart ettől egyáltalán. A Generali Biztosító friss reprezentatív felmérése arra is rámutat, hogy főképp a nők félnek a ráktól, a legkomolyabb megbetegedési kockázatnak pedig a családban korábban előforduló daganatos betegségeket tartják a felmérés résztvevői. A szorongás nem alaptalan: Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon, de vajon a félelem képes minket rávenni a rendszeres szűrővizsgálatokra?
2020. 05. 12. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Végéhez érkezik a veronai busztragédia kártérítési ügye

Végéhez érkezik a veronai busztragédia kártérítési ügye, miután megállapodás született a biztosító és a veronai buszbalesetben érintettek, valamint családtagjaik között a teljes kártérítési fedezet felosztásáról. Az egyik legkomplexebb magyar biztosítási ügyben a Groupama csaknem 1,89 milliárd forintot fizet ki a károsultaknak - közölte a biztosító az MTI-vel hétfőn.
2020. 05. 11. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Betör a biztosítási piacra a Takarék Csoport

A lakossági, a KKV és a nagyvállalati biztosítási igények szélesebb körű kiszolgálása érdekében 25 százalékos tulajdonrészt vásárolt az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. a Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. – a nagyvállalati biztosítási piac legnagyobb szereplőjének – tulajdonát képező HUNBankbiztosítás Kft.-ben. A megállapodás értelmében a Takarékbank országos fiókhálózatában ez év harmadik negyedévében indul a termékek értékesítése - értesült a ProfitLine.hu.
2020. 05. 05. 10:50
Megosztás:
Hozzászólások:

Áttörés a magyar insurtech piacon: a CHERRISK modell belépett a német piacra!

Sok éves előkészítő munka után a CHERRISK termékek beléptek az Európai Unió egyik legnagyobb biztosítási piacára, Németországba – jelentette be a magyarországi startup. Ezzel a CHERRISK modell lett az első hazai insurtech, amely egy központból nyújt szolgáltatást mindkét célpiacra. A határokon átívelő platform nyilvános tesztelése az egyik legfontosabb momentum a CHERRISK életében, amelynek sikere igazi áttörést hozhat a piacon.
2020. 05. 04. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Készségek a művelt kaméleonok világában - Új generáció születik: a K-generáció

A közelmúltban számos írás, tanulmány foglalkozott azzal, hogy a felforgató technológiák térhódítása miként formálja át azokat a készségeket, amelyek a munkavállaláshoz és általában az életben való boldoguláshoz szükségesek a technológia által meghatározott jövőben. Mesterséges intelligencia, drónok és robotok, 3D-nyomtatás az egészségügyben, okostelefonok alkalmazása az érintés és kontaktusmentes szállításban, mobil munkaerő, online jelenlét a munkában és a hétköznapjainkban - immár nem jövőbeli, hanem napjainkban zajló folyamatok, amelyek jól példázzák azt, hogy a koronavírus miként forgatta fel pillanatok alatt a mindennapjainkat. És azt is, hogy hogyan kapott főszerepet a technológia és az ember együttműködése, hogyan lett a digitális az új normális. Talán még soha nem voltunk rákényszerítve egy, a mostanihoz fogható sebességű alkalmazkodásra - hiszen a vírussal egyidőben nemcsak egy exponenciális technológia robbant be a hétköznapjainkba, hanem egyszerre több, egymás hatását és gyorsulását erősítve -, amelynek eredményeképpen elképesztő ütemben kell tanulnunk és formálódnunk.
2020. 05. 02. 18:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Koronavírus: ingyenes, 2 millió Ft-os életbiztosítás egészségügyi dolgozóknak a Generalitól

A Generali Biztosító a koronavírus járvány kitörése óta dolgozik azon, hogy valamelyest enyhíthesse a járvány hatásait mind ügyfelei, mind pedig a szükséghelyzetben lévők életében. Teljesen online, személyes jelenlétet nem igénylő életbiztosítások kötésén túl, a telekonzultációs opción át, a munkáltatói COVID-19 fedezet nyújtásával mind ügyfeleik szolgálatában áll. A helyi és globális hozzájárulásoknak és tárgyi adományoknak köszönhetően pedig többek között az olaszországi Lombardia tartomány kórházait és a trieszti egészségügyi rendszert is támogatta. A mostani ingyenes szolgáltatásával viszont a frontvonalban harcolókat támogatja, így azon ügyfeleinek, akik igazolható módon a magyar állami egészségügyi rendszerben, a koronavírus fertőzött betegek ellátásában tevékenyen részt vesznek, ingyenes biztosítási fedezetet nyújt koronavírus fertőzés esetére.
2020. 04. 30. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Toplistás lakáskárok 2020 – vajon az otthonunkba is befurakodik a járvány?

Évről évre érdemes átböngészni a leggyakoribb lakáskárok listáját, hiszen amellett, hogy így könnyebben szabhatjuk saját igényeinkre a biztosításunkat, olyan lehetséges káresetekkel is szembesülhetünk, melyekre korábban nem is gondoltunk volna. A Generali Biztosító adatai szerint a szélsőséges időjárás okozta viharkárok duplájára emelkedtek az elmúlt két évben, ezekre 2020 első negyedévében több mint 400 millió forintnyi kárösszeget fizetett ki a szolgáltató. Továbbra is dobogón állnak a vezetékes vízkárok és az üvegtörések, de vajon a koronavírus milyen hatással van otthonunk biztonságára?
2020. 04. 27. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus nem csökkentette a gépjárműbiztosítások díját

A március közepén bevezetett kijárási korlátozások hatására Magyarországon is jelentősen csökkent a gépjárműforgalom: a fővárosban például egyes időszakokban kevesebb mint harmadára esett az utakon tartózkodó autók száma. Mindez csökkenti a balesetek, ezen keresztül a biztosítók által fizetendő kártérítések mértékét is, ám arra nem számíthatunk, hogy ennek hatására a biztosítási díjak is mérséklődni fognak – mutat rá a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
2020. 04. 27. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A biztosítói kárbejelentések háromnegyede már online

A mostani járványhelyzetben még inkább fókuszba került szinte minden területen az eddig is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő online ügyintézés, ami igaz a K&H Biztosítóra is. Összesen már több mint 130 ezer ügyfél intézi ügyeit rendszeresen a társaság ügyfélportálján keresztül, amelynek „látogatottsága” csúcsidőben több 10 ezres. Az online szolgáltatások közül évente több mint 100 ezer bankkártyás díjfizetés történik, emellett a vagyonbiztosítási károk háromnegyedét, a járműkároknak pedig közel felét jelentik az internetes platformon keresztül.
2020. 04. 21. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Őrizzük meg a kíváncsiságunkat, és fedezzük fel együtt a jövőt!

Nem túlzás azt állítani, hogy a koronavírus-járvány hatására az általunk ismert világ fenekestül felfordult, vízválasztóhoz érkeztünk sok szempontból: minden jel arra mutat, jó időre kell berendezkednünk a jelenlegi korlátozások mentén, és a járvány lecsengése után sem lesz többet ugyanolyan az életünk, mint korábban. Mindez megdöbbentőnek tűnhet, ám ha alaposabban körbenézünk, radikális, meglepő és felforgató események gyakrabban következtek be a közelmúltban, mint gondolnánk.
2020. 04. 20. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Online átvilágítással, ügyfélkapus aláírással, személyes találkozás nélkül, papírmentesen köthetők a megtakarításos életbiztosítások

A koronavírus járvány terjedése miatt újabb digitális megoldást vezet be a Generali Biztosító annak érdekében, hogy ügyfelei biztonságosan és kényelmesen intézhessék pénzügyeiket. A megtakarításos életbiztosítások esetében – a törvény által előírt – kötelező átvilágítást és az aláírást is teljes mértékben online, személyes jelenlét nélkül végezhetik el a Generali ügyfelei, ezzel papírmentessé vált az életbiztosítási értékesítési folyamat.
2020. 04. 14. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Biztosítási tévhitek a koronavírus kapcsán - Tisztázzuk őket!

Koronavírus. Az év eleje óta szépen lassan begyűrűzött az életünkbe, mindennapjainkba, a róla szóló hírekkel kelünk és fekszünk, jócskán átírta mindennapjainkat. Ahogy minden iparágat, a biztosítási szektort is érinti a vírus, és sajnos számos tévhittel találkozhatunk. Az alábbiakban a Generali összeszedte a leggyakoribb biztosításokat érintő tévhiteket, amelyeknek nem szabad bedőlni. #maradjotthonisbiztonságban
2020. 04. 14. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi a helyzet, ha koronavírus-helyzetben karambolozunk autóval?

Gépjárműbalesetek esetén a résztvevők közötti távolság tartására is alkalmas e-kárbejelentő használatát javasolja a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).
2020. 04. 11. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A robogók csaknem felére nem kötnek felelősségbiztosítást

Becslések szerint több mint félmillió robogó üzemel Magyarországon, de a törvényi előírás ellenére csaknem felükre nem kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást üzembentartóik - hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).
2020. 04. 07. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások: