Marketing a korona idején: marketinglépések kkv-knek, hogy minimalizáld a korona vírus okozta gazdasági károkat

A jelenlegi helyzet mindenkinek fáj. Együtt sír most a magyar (és nemzetközi) gazdaság, mert szinte mindenkit érintett közvetlenül vagy közvetve a vírus hatása. Sajnos nincs varázsszer, vagy olyan megoldás, amely minden iparágra működne, lesznek kisebb, és nagyon nagy vesztesek, de összeszedtünk néhány ötletet, javaslatot arra, hogy mi az, amit megtehetsz egy ilyen nehéz helyzetben azért, hogy mentsd a cégedet. Marketing ötletek a korona idejére.

Marketing a korona idején: marketinglépések kkv-knek, hogy minimalizáld a korona vírus okozta gazdasági károkat

A jelenlegi helyzet mindenkinek fáj. Együtt sír most a magyar (és nemzetközi) gazdaság, mert szinte mindenkit érintett közvetlenül vagy közvetve a vírus hatása. Sajnos nincs varázsszer, vagy olyan megoldás, amely minden iparágra működne, lesznek kisebb, és nagyon nagy vesztesek, de összeszedtünk néhány ötletet, javaslatot arra, hogy mi az, amit megtehetsz egy ilyen nehéz helyzetben azért, hogy mentsd a cégedet. Marketing ötletek a korona idejére.

1. NE pánikolj és ne pánikoltass

Érzelmektől túlfűtötten, beszűkült látótérrel nem lehet helyes döntést hozni. Épeszű gondolatokat kitalálni csak higgadtan, minden tényezőt átgondolva lehet, így ha úgy is érzed elsőre, hogy azonnal fel kell rúgnod mindent, ne tedd. Készíts vészforgatókönyvet többféle eshetőségre is felkészülve. Jelen állás szerint még nem válságról, hanem krízisről beszélünk, és a legjobb, amit most tehetünk, az az, hogy megpróbálunk talpon maradni és felkészülünk a krízis utáni helyzetre.

Amikor a kollégáiddal, ügyfeleiddel, partnereiddel kommunikálsz, szintén ügyelj arra, hogy higgadt maradj. Neked, mint vezető, példát kell mutatnod a viselkedéseddel, nem pedig tovább rontani az amúgy is bizonytalan helyzetet. Légy egyértelmű, empatikus, és ha el is uralkodik rajtad a pánik (időnként szerintem mindannyiunkkal megtörténik), akkor is figyelj arra, hogy senkit se ijessz meg a kelleténél jobban. Bizonytalan időkben sokszor már az is nagy eredmény, ha biztonságot adsz abban, amiben tudsz: pl a szolgáltatásod minőségében, a kiszállításban, az ügyfélszolgálatod segítőkészségében.

Kerüld a szenzációhajhász, félinformációkra támaszkodó posztokat, akciókat, nem kell mindenkinek meglovagolni a korona vírus körül kialakult médiafigyelmet.

Mennyi esélyed van, hogy havi 1 millió Ft-ot keress? ITT kiszámolhatod!

Inkább adj hasznos, kézzelfogható gyakorlati tanácsot a saját területedről:


-otthon, gyorsan elkészíthető recepteket,
-otthoni szabadidős elfoglaltságokat,
-házhozszállítási infókat.
-képzéseket
-könyv és filmajánlókat
-szorongás elleni tippeket
stb...

Szinte biztos, hogy van olyan terület, amiben hasznos infóval tudsz szolgálni, egy szexuálpszichológus pl arra adott nemrég tippeket a pároknak, hogy mivel dobhatják fel a szexuális életüket a karantén alatt. Légy kreatív, és pánikolás helyett ötletelj!

2. Alakítsd át az üzleti modelledet

Egyes iparágak (pl, rendezvények, oktatás, coaching) szinte egy nap alatt álltak át a teljes digitalizációra és a távoli munkavégzésre. Az előbbi példákban adja magát a megoldás, de gondold végig a saját piacodra is: mit tudsz esetleg online-osítani? Készíts videókat, podcasteket, tarts online órákat, coachingot, állj át az érintkezés mentes kiszállításra. Lehet, hogy nem a legideálisabb, de legalább nem lenullázódik a bevételed, csak megcsappan. Vészterhes időkben ez is eredmény.

Gondold végig, hogy milyen termékkel, szolgáltatással tudnád segíteni most a vásárlóid életét. Néhány példa a kézfertőtlenítőn és wc papíron túl:

-az azonnali home office-ba vonulás miatt hirtelen megnőtt a kereslet a laptoptáskák iránt
-az éttermek nagyrésze teljesen bezárt, pedig áttérhettek volna házhozszállításra, akár egy szűkített menüsorral (a cikk írása pillanatában még nem rendelték el hatóságilag az éttermek bezárását, csak szűkített nyitvatartását)
-ha már házhozszállítás: sokan nem tudnak, nem szeretnek főzni, de enni ők is fognak: mivel nagyon sokan megrendelték az éttermekben az ételt, és saját dobozokban hazavitték, bizonyos webshopokban megnőtt a kereslet a nem eldobható műanyag dobozok iránt
-a gyerekek otthonmaradnak, a szülőknek nagy feladat lesz a nap 24 órájában lekötni a kicsiket, így biztosan nyitottak a foglalkoztató könyvek, otthon is játszható játékok iránt
-mindegy, mit árulsz, juttasd el kényelmesen, biztonságosan a vevőidhez. Kooperálj másokkal: Ha te nem tudsz kiszállítani már a sok megrendelés miatt, a szomszédod pedig esetleg jelenleg munka nélkül maradt, kérd, hogy segítsen be a kiszállításba, stb.
-utazások, szálláshelyek esetén kezd el feltölteni a nyári és őszi szezont utasokkal, vendégekkel, kérj előleget, adj kedvezményeket. Amint véget ér a jelenlegi helyzet, az emberek sasként repülnek majd ki az otthonaikból,

Milyen főnök lennél? Megmutatjuk!

Tudom, hogy ez nagyon nehéz lépés lehet, főleg, ha 10-20 éve csinálod már a bizniszed a bevállt módszerekkel, és eddig működött. Most hirtelen megváltoztak a piaci szabályok, és egyszerűen el kell fogadnod, hogy azonnali változásra van szükség. A “márpedig ezt nálam nem lehet megcsinálni” hozzáállás most végzetes lesz.

3. Az élet nem áll meg, te se tedd!

Az emberek otthonról dolgoznak, nem járnak ki annyit. A kezdeti sokk után elkezd majd mindenki alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez, új szokásokat alakít ki, berendezkedik a megváltozott helyzetre. És akkor újra folytatódik az élet a megszokotthoz hasonló módon. Online fognak rendelni, lakásátalakítást terveznek, ruhát vásárolnak, könyvet rendelnek, üzleti folyamatokat optimalizálnak, képzik magukat.

Ha most mindent elvágsz, bezárod az üzletet, levágod a marketinget, nagyon fájdalmas lesz újraindítanod a rendszert a megfelelő pillanatban.

Krízis és válság esetén elsőként a legtöbben a marketing büdzsé befagyasztásához nyúlnak, mert ez tűnik a leggyorsabb megoldásnak. De ha elvágod az ügyfélszerzést, miből lesz bevételed? Miből fogod kifizetni az alkalmazottakat, a hiteleket, bérleti díjakat? Nem jó megoldás a teljes befagyasztés, helyette csoportosítsd át az erőforrásokat, hogy amint enyhül a helyzet, repülőrajtot vehess. Akik nem állnak le, a jelenlegi helyzet nagy nyertesei lehetnek. Néhány példa, amire most fókuszálhatsz:

-végezd el a régóta esedékes weboldal megújítását
-készíts SEO auditot, és tedd rendbe a weboldalad SEO-ját
-írd meg az új szövegeket, termékleírásokat
-készíts sok-sok Facebook, Instagram, LinkedIn posztot, aimvel nem értékesíteni akarsz még, hanem értéket adni. Amint alakul a helyzet, az ügyfeleid vásárlással hálálják meg, hogy kitartottál mellettük.
-készítsd el az új arculatodat, logódat, borító fotóidat
-Ha visszább is veszed a Facebook, Google hirdetési költésedet, ne nullázd le: tartsd fenn a kapcsolatot az ügyfeleiddel, építs adatbázist, akit azonnal tudsz majd mozgósítani, ha változik a helyzet. Mivel most mindenki leállítja a hirdetéseit, sokkal kisebb reklámzajjal kell megküzdened, ráadásul a kattintási árak is folyamatosan esnek.
-Készíts hírlevélkampányokat, automatizmusokat. Ez egy időigényes folyamat, amire általában a vállalkozóknak nincs ideje, kapacitása. Most lesz.
-nincs még kész online marketing stratégia a kezedben? Itt az ideje megcsinálni!
-személy szerint én most megemeltem a marketing költéseinket: a túlélés záloga, hogy pótolni tudjam a kieső bevételeinket

A lényeg, hogy most éld túl a krízis heteit, de ne állj le! Hosszú távra rendezkedj be, készülj fel a restartra. A korona helyzet sajnos feltehetően megtizedeli most a vállalkozásokat, így megtisztul a piac. Valószínűleg lesz olyan konkurenciád, aki eltűnik, vagy ellehetetlenül, te pedig újult erővel, megújult folyamatokkal kezdheted az építkezést.

Hozzászólások

Koronavírus: Megvan a lehetséges ellenszer?

Megvan az új típusú koronavírus kezelésének lehetséges ellenszere - állította Jakob Glanville, egy kaliforniai immunológiai laboratórium alapítója és elnök-vezérigazgatója a Fox televíziónak adott interjújában.
2020. 04. 04. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Folytatódik a kiskereskedelem szárnyalása

A kiskereskedelmi forgalom februári rekordmértékű növekedését a koronavírus-járvány határozta meg, és ez a mutató azon kevesek egyike, amelyre kedvezően hat. Márciusban még biztosan folytatódik a fogyasztás emelkedése, de az MTI-nek nyilatkozó elemzők szerint a második negyedévben már negatívba fordulhat, az év második fele pedig attól függ, meddig tart a járvány, és hogyan indul a kilábalási szakasz.
2020. 04. 04. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így nyerhettél az ötös lottón!

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 14. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2020. 04. 04. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Online programsorozattal indít a Várkert Bazár

Digitális programsorozatot indít a Várkert Bazár #várkertonline néven - közölte az intézmény szombaton az MTI-vel.
2020. 04. 04. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Előrehozza szállodai fejlesztéseit az Opus Global

Előrehozott szállodai fejlesztésekkel, a járvány miatt megváltozott piaci igényeket kielégítő termékek gyártásával, működésének optimalizálásával reagál a koronavírus-járvány okozta gazdasági helyzetre az Opus Global Nyrt., erről a tőzsdei társaság vezérigazgatója, Gál Miklós beszélt a Trend FM-nek.
2020. 04. 04. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A járvány miatt könnyítést kapnak a testület által támogatott médiaszolgáltatók

A veszélyhelyzet miatt az aktuális, közcélú tájékoztatás érdekében engedményeket tesz a helyi és körzeti rádiókkal, televíziókkal már megkötött támogatási szerződéseiben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa – az e heti ülésén meghozott döntése szerint. A testület elvégezte az alaki vizsgálatokat egy kecskeméti, egy miskolci és egy szigetvári rádiós frekvencia pályázati eljárásában, és elfogadta egy körmendi helyi frekvencia pályázati felhívásának tervezetét.
2020. 04. 04. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ideiglenes kerékpársávokat alakítanak ki a fővárosban

A fővárosi önkormányzat néhány fontos útvonalon ideiglenes kerékpársávok kialakításáról döntött, ezzel kívánja segíteni a budapestiek munkába járását és a biztonságos közlekedést koronavírus-járvány idején - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken az MTI-vel.
2020. 04. 04. 07:10
Megosztás:
Hozzászólások:

Karanténpályázat indul diákok részére

Középiskolás és felsőoktatásban tanuló diákok részére hirdetett Karanténpályázatot a Magyar Nemzeti Múzeum, a Magyar Cirkuszművészeti Múzeum, a Ludwig Múzeum, a Petőfi Irodalmi Múzeum és a Szépművészeti Múzeum - Magyar Nemzeti Galéria.
2020. 04. 04. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

8 adózási tipp a koronavírus idejére

A koronavírus okozta járvány a vállalkozások jelentős részét komoly pénzügyi kihívás elé állította. Ennek áthidalására dr. Barta Péter, a Jalsovszky Ügyvédi Iroda részéről összegyűjtött néhány olyan meglévő adózási ötletet, melyek egy kis levegőhöz juttathatják a cégeket.
2020. 04. 04. 04:05
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkentse a kifizetetlen számlák okozta kárt!

A magyar jogszabályok január 1-től lehetővé teszik a behajthatatlan követelések áfájának visszaigénylését a 2016. január 1. után kiállított számlákra vonatkozóan. Egy Európai Bíróság (EB) döntésén alapuló különutas megoldás ugyanakkor a 2016. január 1. előtti időszakra is lehetővé teszi az áfa visszaigénylését, de az adózóknak már csak három hete van ennek a módszernek az érvényesítésére - hívja fel a figyelmet a MAZARS legfrissebb összefoglalója.
2020. 04. 04. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rekord a boltokban, felborul a menetrend

Teljesen felborítja a kiskereskedelmi forgatókönyvet a koronavírus-járvány: februárban kiemelkedő volt a forgalom, márciusban is erős lehet a növekedés, elsősorban az élelmiszerek miatt. A második negyedévben viszont negatív tartományba kerülhet a forgalom, az év második fele pedig a járvány lefutásától és a gazdaság újraindulásától függ.
2020. 04. 03. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jó hír! (úgyse olvassa senki) - A kínai szolgáltatószektorban is javulás látható

Márciusban a kínai Caixin szolgáltatóipari beszerzési menedzser index is látványosan emelkedett.
2020. 04. 03. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mi van ma a magyar repülőtéren? Koronavírus jelentés

A Budapest Airport minden nap (de legfeljebb kétnaponta) délelőtt 10 órakor Repülőtéri napi értesítőt ad ki, hogy a friss információkról, adatokról tájékoztassuk a közvéleményt. Kérjük, kövesse Facebook-oldalunkat és weboldalunkat, ahová a Repülőtéri napi értesítő feltöltésre kerül.
2020. 04. 03. 20:30
Megosztás:
Hozzászólások:

BÉT: Csak az OTP tudott erősödni

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 326,03 pontos, 1 százalékos csökkenéssel, 32 265,92 ponton zárt pénteken.
2020. 04. 03. 19:00
Megosztás:
Hozzászólások:

30 százalékkal csökkent a balesetek száma Magyarországon

A koronavírus-járvány miatt elrendelt kijárási korlátozások következtében 30 százalékkal csökkent a balesetek száma Magyarországon - mondta Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója pénteken az M1 aktuális csatornán.
2020. 04. 03. 18:00
Megosztás:
Hozzászólások:

91 ezren jelentkeztek a felsőoktatásba

A 2020 szeptemberében induló felsőoktatási képzésekre 91 460-an nyújtottak be érvényes jelentkezést - tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-t. A jelentkezők többsége állami ösztöndíjas formában szeretne továbbtanulni, a legnépszerűbb egyetem továbbra is az ELTE.
2020. 04. 03. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hogyan értelmezzük a rendkívüli munkavállalói és munkáltatói adó- és járulékkedvezményeket?

A koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet gazdasági hatásainak enyhítése érdekében a Kormány március 18-án rendeletet alkotott, amely a különösen veszélyeztetett ágazatokban csaknem teljes egyéni járulékmentességet biztosít a munkavállalók számára 2020. márciustól júniusig. A rendkívül gyorsan megalkotott jogszabály értelmezésével kapcsolatban számos gyakorlati kérdés merül fel, amelyekkel összefüggésben az adóhatóság folyamatosan frissíti tájékoztató anyagát.
2020. 04. 03. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Generali lélegeztető gépeket és 20 millió professzionális maszkot szerzett be a koronavírus helyzet kezelésére

Az orvostechnikai eszközök és a maszkok beszerzése a március 13-án a koronavírus helyzetre létrehozott rendkívüli nemzetközi alapból származó adományoknak köszönhetők. Az első lélegeztető gépeket már leszállították Olaszország Lombardia tartományának kórházaiba, a maszkok első szállítmánya két héten, a második szállítmánya pedig három héten belül várható.
2020. 04. 03. 14:00
Megosztás:
Hozzászólások:

BÉT: Áresést hozott a március

A nemzetközi tőzsdékhez hasonlóan a Budapesti Értéktőzsdén is változékony kereskedés mellett erőteljesen csökkentek a részvényárak, a fejlett piacok 15-25 százalékos márciusi visszaeséséhez hasonlóan a BUX is 40 230 pontról, 33 135 pontig csökkent - közölte a Budapesti Értéktőzsde pénteken az MTI-vel.
2020. 04. 03. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Megkezdődött az országos szúnyogirtás

Megkezdődött a 2020-as országos szúnyoggyérítési program végrehajtása - tájékoztatta a programért felelős Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) szóvivője pénteken az MTI-t.
2020. 04. 03. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások: